اوروس کوچکترین شاسیبلند لامبورگینی
دومین شاسیبلند لامبورگینی چند ماهی است که رونمایی شده و البته با آمدن خود نیز گردوخاک زیادی به پا کرده است. اوروس تفاوتهای بسیار زیادی با LM002 جعبهای داشته و این خودروساز ایتالیایی نیز خوابهای زیادی برای آن دیده است. حدود 1000 سفارش برای ساخت این خودرو دریافت شده که برای اوروسی که برچسب قیمت 200 هزار دلاری دارد عدد اصلاً کوچکی نیست.
احتمالاً با مشاهده این ارقام و اعداد، ساخت یک شاسیبلند کوچکتر در بازاری که تشنه چنین خودروهایی است سود زیادی را در پی خواهد داشت؛ اما لامبورگینی با دیگران تفاوت داشته و به حفظ منحصربهفرد بودن ادامه خواهد داد.
مدیر فنی ارشد لامبورگینی آقای مائوریزیو رجیانی در خلال مصاحبه با نشریه درایو گفته که اوروس یک سوپر شاسی بلند با موقعیت عالی در سبد محصولات شرکت بوده و در کف پارامترهای لامبورگینی قرار دارد.
به عبارت دیگر یک شاسی بلند کوچکتر اصلاً در برنامههای لامبورگینی جایی نداشته و شاید با DNA این برند همخوانی نداشته باشد.
رجیانی گفته است: "در نهایت همهچیز به موقعیت برند بازمیگردد و شما میتوانید بسیار جلوتر رفته و این موقعیت را تضعیف کنید."
اگرچه پورشه قبلاً با تولید ماکان به این بخش از بازار رخنه کرده و بنتلی نیز در حال حاضر میخواهد این راه را طی کند اما به نظر میرسد لامبورگینی حداقل در کوتاهمدت برنامهای برای ساخت شاسیبلندی کوچکتر از اوروس ندارد.
خوشبختانه ایتالیاییها نگفتهاند که شاسیبلندی بزرگتر از اوروس را نخواهند ساخت. شاید در آینده خبرهای بیشتری به گوش برسد.
اما تا همین حالا چیزی که رجیانی تأیید کرده این است که محبوبیت اوروس به همینجا ختم نمیشود. او گفته نسخههای بیشتری از اوروس در آینده تولید خواهند شد. مدل پلاگین هیبریدی اوروس که قدرت 680 اسبی داشته در آیندهای نزدیک تولید خواهد شد.