پشت فرمان لامبورگینی اوراکان اوو RWD مدل 2020

پنج‌شنبه 26 تیر 1399 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
Lamborghini Huracan EVO RWD review-24
دو کلمه این محصول لامبورگینی را توصیف می‌کنند: دیفرانسیل عقب. خب واضح است که این خودرو متمرکزترین نسخه از سوپرکار پایه لامبورگینی یعنی اوراکان...
تبلیغات

دو کلمه این محصول لامبورگینی را توصیف می‌کنند: دیفرانسیل عقب. خب واضح است که این خودرو متمرکزترین نسخه از سوپرکار پایه لامبورگینی یعنی اوراکان برای راننده است. در واقع قدرت پیشرانه بجای چهار چرخ همیشگی تنها به دو چرخ عقب فرستاده می‌شود.

قدرت زیادی هم وجود دارد: 602 اسب بخار به علاوه 560 نیوتون متر گشتاور که اگرچه نسبت به نسخه استاندارد اوراکان اوو کاهش قدرت و گشتاور 30 اسبی و 40 نیوتون متری مشاهده می‌شود اما خب قیمت خودرو نیز به همان نسبت کاهش یافته است. اگرچه ما هرگز مبلغ 164,400 پوند را پول کمی نمی‌دانیم اما خب این خودرو حدود 34 هزار پوند ارزان‌تر از برادر چهار چرخ محرکش می‌باشد.

از طرف دیگر اگرچه نسخه دیفرانسیل عقب اوراکان اوو چهار دهم ثانیه دیرتر از برادر خود به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما شتاب 3.3 ثانیه‌ای آن هرگز نشانی از کمبود پرفورمنس ندارد؛ اما مهم‌تر اینکه اوراکان اوو RWD کاملاً مختص راننده ساخته و پرداخته شده است.

عدم فرستادن نیرو به چرخ های جلو باعث شده این هیولا 33 کیلوگرم سبک‌تر باشد و فرمان پذیری بهتری را نیز نشان دهد. کشش خودرو نیز حداقل در مسیرهای خشک فوق‌العاده خوب است. چندین حالت رانندگی وجود دارد که شامل استرادا، اسپورت و کورسا می‌باشد.

اما خب باید به یکی از نقاط ضعف لامبورگینی در اینجا اشاره کنیم. در حالت کورسا که با استفاده از دکمه‌های روی فرمان انتخاب می‌شود دامپرها سفت تر شده و فرمان نیز سفت تر می‌شود اما این سفتی سیستم تعلیق به حدی می‌رسد که مناسب جاده‌های بریتانیا نیست. همچنین فرمان خودرو نیز حس طبیعی سنگین شدن را ندارد.

فرمان خودرو فوق‌العاده هوشیار بوده و پاسخ‌های آنی باعث می‌شود اوراکان گاهی اوقات ناهنجار و عصبی حس شود؛ اما خب چسبندگی زیادی وجود داشته و شاسی می‌تواند تمامی دستورات شما را به خوبی اجرا کند؛ بنابراین فرمان بازخورد مناسبی را ارائه می‌کند.

قطعاً اوراکان اوو دیفرانسیل عقب نیازمند تنظیمات شخصی راننده هم هست که با آن می‌توان به دلخواه حالت‌های مدنظر برای سیستم تعلیق، فرمان و سایر بخش‌ها را ایجاد کرد. البته وقتی در حالت کورسا دور پیشرانه‌ی 5.2 لیتری به 8500 برسد چنین چیزهایی را فراموش خواهید کرد. سیستم اگزوز در این بخش نقشی اساسی ایفا می‌کند. با وجود دو سوپاپ پروانه‌ای می‌توانید صدای تولیدی را تنظیم کنید.

با حجم 5.2 لیتری پیشرانه نیازی به توربو وجود ندارد. حجم بالا همان گشتاور مدنظر لامبورگینی را ایجاد کرده است. در دورهای پایین گشتاور زیادی وجود داشته و همین روند در دورهای بالا نیز به زیبایی ادامه می‌یابد و این در حالی است که بخشی از رقبای توربو منحنی گشتاور متفاوتی داشته و در ابتدا نیز تأخیر توربو را نشان می‌دهند.

همین پیشرانه دلربا باعث شده صدای تولیدی اوراکان اوو RWD شبیه یک خودروی مسابقه‌ای GT باشد. در دنیایی که رقبایی مشهور همچون مک لارن، فراری و پورشه به استفاده از توربو روی آورده‌اند، وجود یک پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی دلیلی کافی برای خرید یک خودرو خواهد بود.

اگرچه نقاط ضعفی در فرمان و کیفیت سواری اوراکان وجود دارد اما وضعیت خودرو در حالت اسپورت بهتر شده و به لطف تنظیمات ESC توازن بهتری وجود دارد. در اینجاست که اوراکان اوو RWD کمی خالص‌تر از مدل چهار چرخ محرک حس می‌شود.

در حالت استرادا نیز خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای راحت بوده و به حد کافی با دست‌اندازها و چاله‌ها مدارا می‌کند. شاسی کربن آلومینیومی بسیار مستحکم لامبورگینی نیز در حالت استرادا تعامل بسیار خوبی با سیستم تعلیق دارد.

اما برسیم به طراحی ظاهری خودرو که به ویژه با رنگ بنفش مات کاملاً مشابه محصولات برجسته لامبورگینی بوده است. البته در بحث کابین مشکلاتی وجود دارد. برای مثال سیستم اطلاعات سرگرمی را در نظر بگیرید که خود صفحه‌نمایش روشن، تیز و پاسخگو بوده اما به حدی در ارتفاع پایین داشبورد قرار گرفته که در زمان حرکت باید کاملاً چشم‌های خود را از جاده برداشته و به آن نگاه کنید.

حداقل فضای بار اوراکان بهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و می‌توان دو کیف بزرگ را در آن جای داد.

مصرف سوخت خودرو هم 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر است هرچند برای خریداران لامبورگینی دانستن این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد.

اوو RWD بهترین اوراکانی است که تاکنون تولید شده و دلیل آن نیز قیمت بسیار ارزان‌تر و تفاوت حداقلی در بحث پرفورمنس است. این خودرو سواری خوبی داشته و پیشرانه 10 سیلندر نیز جزو نمادین‌ترین بخش‌های این خودرو می‌باشد. برخی نقاط ضعف وجود دارد اما این یک محصول عالی و سنتی از لامبورگینی است که لذت و صدا را باهم داشته و آن را با میزان کافی از مهندسی و تکنولوژی مخلوط کرده است.

مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو RWD

  • قیمت: 164400 پوند
  • پیشرانه: 10 سیلندر 5.2 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 602 اسب بخار/560 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.