مقایسه لامبورگینی اوراکان STO با گالاردو STS

سه‌شنبه 4 آذر 1399 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
lamborghini_sto-sts
لامبورگینی به‌تازگی نسخه جاده‌ای و قانونی از اوراکان بنام اوراکان اس تی او Super Trofeo Omologata را رونمایی کرد. بال عقب فیبر کربنی بزرگ، اسپویلر...

لامبورگینی به‌تازگی نسخه جاده‌ای و قانونی از اوراکان بنام اوراکان اس تی او Super Trofeo Omologata را رونمایی کرد. بال عقب فیبر کربنی بزرگ، اسپویلر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، دریچه‌های بزرگ روی کاپوت که یک‌تکه با گلگیرها است و از میورای افسانه‌ای الهام گرفته شده که به سمت بالا باز می‌شود و درنهایت یک ورودی هوا بر روی پوشش موتور که در بالای سقف قابل مشاهده است. ازجمله مهم‌ترین تغییرات اوراکان STO می‌باشد.

بنابراین می‌توان به‌راحتی گفت اوراکان STO یک درنده تمام‌عیار برای پیست و خیابان‌هاست که از Super Trofeo EVO و GT3 EVO نشات گرفته شده اما برای رانندگی روزمره.

9 سال پیش، در سپتامبر 2011، در IAA فرانکفورت، استفان وینکلمن، از یک لامبورگینی گالاردو قرمز رنگ رونمایی کرد گالاردو STS یا Super Trofeo Stradale که در آن زمان همان نسخه قانونی و جاده‌ای گالاردو سوپر تروفئو بود و این مدل از گالاردو دارای قدرتی برابر با 570 اسب بخار بود که سواری سفت و سخت‌تری نسبت به مدل سوپرلجرا ولو با قدرت یکسان داشت، دقیقاً همان نسبت اوراکان STO و اوراکان پرفرومانته امروزی.

دو سال بعد، لامبورگینی با گالاردو Squadra Corse وارد میدان شد، زیرا ماشین مسابقه‌ای گالاردو Super Trofeo دارای یک به‌روزرسانی جدید بود که به آن فیس‌لیفت 2 یا به‌اختصار FL2 گفته می‌شد، همانند STS قدرتی برابر با 570 اسب بخار داشت ولی با ورودی‌های به‌روز شده و مثلثی شکل روی سپرها و طراحی عقب متفاوت‌تر.

گالاردو STS، با تولید محدود 150 دستگاه، یک گاو نادر بشمار می‌آید که مشتریان می‌توانند از چهار رنگ (خاکستری، سفید، قرمز و زرد) رنگ مورد علاقه خود را انتخاب نمایند که آمارهای به دست آمده از فروش این خودرو نشان می‌دهد که رنگ قرمز آن از محبوبیت خاصی بین خریداران این مدل برخوردار بوده.

در مورد گالاردو Squadra Corse این یک گاو بسیار نادرتر بشمار می‌آید که فقط 50 عدد از آن ساخته شد که 15 تای آن‌ها مختص بازار ایالات‌متحده است.

در نوامبر امسال هم اوراکان STO معرفی شد ولی اینکه این مدل از اوراکان نیز دارای نسخه محدود خواهد بود یا نه خبری در دسترس نیست

آیا لامبورگینی به‌اندازه سفارش‌های گرفته شده اوراکان STO خواهند ساخت یا اینکه آن را به 700 واحد محدود می‌کنند؟ (این عددی است که قبل از انتشار در اینترنت زمزمه می‌شد)

بنابراین آیا خرید یک اوراکان STO بهترین سرمایه گزاری در این لحظه از زمان است؟ در حال حاضر، از صمیم قلب می‌گوییم بله این یک ماشین خیره‌کننده است، طیف شخصی‌سازی بسیار وسیعی برای هرچه خاص نشان دادن ماشین خود دارید، حتی استودیوی Ad Personam نیز برای Super Trofeo Omologata گزینه بسیار مناسبی است و مطمئن هستیم که تجربه رانندگی با توجه به مشخصاتش بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

در حال حاضر، اوراکان STO حدود 330،000 دلار بدون مالیات قیمت گزاری شده است. در سال 2013 نسخه‌های گالاردو اس تی اس و اس سی 260 هزار دلار قیمت داشتند، اما امروزه هردوی آن‌ها چیزی حدود 200،000 $ خرید و فروش می‌شوند که با توجه به تولید محدود و نادر بودن این دو مدل ممکن است افت قیمت آن‌ها بیشتر از این نشود. درحالی‌که به نظر می‌رسد اوراکان STO محدود به عدد خاصی نباشد و اگر درنهایت تولید آن را محدود کنند، کارخانه ممکن است 700 واحد یا بیشتر را بررسی نکند.

در درازمدت و ازنظر خاص یا محدود بودن گالاردو Squadra Corse گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد و گالاردو Super Trofeo Stradale گزینه بعدی آن، اما امروز ما اوراکان STO را انتخاب می‌نماییم و افسار آن را در پیست و خیابان‌ها آزاد می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم به یک یاغی تمام‌عیار در پیست تبدیل شود تا به یک ملکه در گاراژ ماشین‌هایمان.

مترجم: امید پورسعیدی

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.