استفاده از پیشرانه 12 سیلندر کاملاً جدید برای جانشین آونتادور
لامبورگینی سرانجام پس از 10 سال با آونتادور و پیشرانه 12 سیلندر آن خداحافظی کرد. ایتالیاییها بهطور کامل از نیروگاه 12 سیلندر دست نخواهند کشید و در حال کار روی یک جانشین کاملاً جدید برای آن هستند. در واقع تنها وجه اشتراک پیشرانه قبلی و جدید این برند تعداد سیلندرها خواهد بود. استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه با خبرگزاریها به برخی اطلاعات مهم درباره آینده پیشرانه 12 سیلندر این برند اشاره داشته است.
لامبورگینی چند روز پیش از آونتادور اولتیمائه که نسخه نهایی از این محصول بسیار دوستداشتنی است رونمایی کرد. نیروبخش این سوپر اسپورت پیشرانهای 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتر و قدرت 770 اسب بخاری است. این نیروگاه میتواند تا 8500 دور در دقیقه غرش کند.
پیشرانه L539 V12 بهطور خاص برای سوپرکار موردبحث ساخته شده بود و دومین پیشرانه 12 سیلندر کاملاً جدید لامبورگینی محسوب میشد. قبل از این پیشرانه نیروگاه 12 سیلندر بیزارینی بود که در ابتدا توسط جیوتو بیزارینی و در اوایل دهه 60 میلادی طراحی شده است. آن چیزی که در ابتدا به عنوان نیروگاه 12 سیلندر 3.5 لیتری در سال 1963 طراحی شده بود در نهایت به شکل نیروگاه 12 سیلندر 6.5 لیتری در مورسیه لگو LP 640 پدیدار شد.
پیشرانه 12 سیلندر بعدی سومین 12 سیلندر کاملاً جدید تاریخ لامبورگینی خواهد بود و واضح است که این پیشرانه مأموریت بسیار مهمی بر دوش دارد. وینکلمن میگوید:
این پیشرانه کاملاً جدید بوده و از تکنولوژی متفاوت، باتری جدید و... سود میبرد و در حقیقت همهچیز کاملاً جدید میباشد. هیچچیزی از سیان یا آونتادور در پرچمدار بعدی وجود نخواهد داشت.
لامبورگینی 12 سیلندر بعدی با دستیار هیبریدی الکتریکی همراه خواهد شد. این ترکیب منحصربهفرد دارای بهترین تکنولوژیها خواهد بود تا محصولی چابک و سرزنده را در دسترس مصرفکنندگان قرار دهد.