لامبورگینی اوراکان تیون شده در برابر موتورسیکلت ردبول، کدام‌یک سریع‌تر است؟

شنبه 22 مرداد 1401 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
1100hp Lambo Huracan v Red Bull MotoGP Bike
خودروهای سوپر اسپرت از جمله این لامبورگینی اوراکان تیون شده سرعت بالایی دارند و می‌توانند رکوردهای قابل‌توجهی را به ثبت برسانند اما قدرت خام پاسخ...
تبلیغات

خودروهای سوپر اسپرت از جمله این لامبورگینی اوراکان تیون شده سرعت بالایی دارند و می‌توانند رکوردهای قابل‌توجهی را به ثبت برسانند اما قدرت خام پاسخ همه‌چیز نیست! وزن هم نقش مهمی در عملکرد یک خودرو ایفا می کند و ویدئوی جدید کار واو این موضوع را به نمایش می‌گذارد. در این ویدئو می‌بینیم که چگونه یک موتورسیکلت 270 اسب بخاری به راحتی می‌تواند لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر تیون شده را پشت سر بگذارد.

motor1 می گوید پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری لامبورگینی اوراکان پذیرای دو توربو و دیگر تغییرات شده تا قدرت 1100 اسب بخاری تولید کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد و وزن 1507 کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن 150 کیلوگرمی بایک موتو جی پی ردبول خواهد بود. این موتورسیکلت مسابقه‌ای خروجی 270 اسب بخاری و گشتاور 120 نیوتون متری را از پیشرانه 4 سیلندر 1 لیتری خود ارائه می کند.

این دو وسیله نقلیه پرسرعت در سه مسابقه درگ 400 متر شرکت می‌کنند. در اولین مسابقه لامبورگینی اوراکان تیون شده لانچی استثنایی داشته و کاملاً از موتورسیکلت جلو می‌افتد اما این برتری برای همیشه باقی نمی‌ماند و بایک موتو جی پی ردبول با ایجاد فاصله‌ای قابل‌توجه برنده مسابقه می‌شود. در مسابقه دوم موتورسیکلت ردبول نمی‌تواند استارت خوبی داشته باشد. گاز بیش از حد و استفاده نادرست از کلاچ باعث می‌شود چرخ عقب در زمان لانچ هرزگردی داشته باشد و اولین پیروزی را به لامبورگینی اوراکان تیون شده اعطا کند. البته در مسابقه نهایی جای هیچ سؤالی درباره سریع‌تر بودن موتورسیکلت موردبحث باقی نمی‌ماند. لامبورگینی بازهم با استارتی بی‌نقص از ردبول جلو می‌افتد اما این موتورسیکلت مشکلی در پشت سر گذاشتن حریف ایتالیایی خود ندارد. این موتورسیکلت مسابقه‌ای مسافت 400 متر را در 9.4 ثانیه طی می کند درحالی‌که اوراکان دو دهم ثانیه کندتر است.

دومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده در مسابقه رولینگ رقم می‌خورد جایی که موتورسیکلت ردبول مسابقه را در دنده ششم شروع می کند درحالی‌که برای اوراکان دنده سه انتخاب می‌شود. این سوپرکار ایتالیایی تا خط پایان برتری خود را حفظ کرده هرچند با فاصله‌ای کم پیروز می‌شود. سومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده نیز در تست ترمز دیده می‌شود چراکه این خودرو در فاصله کمتری نسبت به بایک موتو جی پی ردبول متوقف می‌شود. اگرچه این مسابقه هم نتیجه‌ای نزدیک داشته اما درهرصورت پیروزی از آنِ اوراکان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.