درگ لامبورگینی اوروس استاندارد و اوروس پرفورمانته با نتیجهای عجیب
هرچند لامبورگینی به ساخت سوپراسپرتهای جذاب شهرت دارد اما پس از اینکه اوروس در اواخر سال 2017 معرفی شد، خیلی زود به پرفروشترین محصول این شرکت مبدل گشت. بااینحال، پس از گذشت حدود پنج سال و عرضهٔ رقبای جدید به بازار، اوروس کمی رنگ و بوی کهنگی گرفته و باید نفسی تازه میکرد. به همین دلیل، سال گذشته اوروس پرفورمانته با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شد؛ اما پرفورمنس این نسخهٔ جدید در مقایسه با اوروس قدیمی چگونه است؟ کارواو در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ خواهد داد.
هردو نسخهٔ اوروس از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند اما درحالیکه این موتور در اوروس معمولی 650 اسب بخار قدرت دارد، این رقم در پرفورمانته به 666 اسب بخار رسیده است. گشتاور اما در هردو نسخه یکسان و برابر با 850 نیوتن متر است. پرفورمانته همچنین 47 کیلوگرم از اوروس سبکتر است و ظرف 3.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که 0.3 ثانیه از اوروس معمولی سریعتر است. این نسخه 20 میلیمتر ارتفاع کمتری هم دارد.
در اولین درگ از حالت سکون، اوروس معمولی بهآرامی از پرفورمانته فاصله گرفت و زودتر از خط پایان عبور کرد. در دومین درگ، پرفورمانته کمی زودتر راه افتاد و این برتری را تا پایان حفظ کرد. در آخرین درگ هم دو خودرو همزمان راه افتادند اما بازهم نسخهٔ استاندارد زودتر به خط پایان رسید تا نتیجه را تا اینجای کار دو بر یک کند. اوروس استاندارد 400 متر را در 11.5 ثانیه طی کرد درحالیکه پرفورمانته برای انجام این کار به 11.7 ثانیه زمان نیاز داشت.
سپس نوبت به مسابقات رولینگ رسید. در مسابقهٔ اول از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و در حالت رانندگی خیابان، پرفورمانته بهراحتی از اوروس معمولی فاصله گرفت با اختلاف زیادی به خط پایان 800 متر رسید. در دومین مسابقهٔ رولینگ اما نتیجه برعکس شد و حالا پیروزی به اوروس معمولی رسید. در آخر در آزمایش ترمز نیز پرفورمانته برنده شد و از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت خیلی زوتر از همتای قدیمی خود به سکون رسید. پرفورمانته حتی این کار را دو بار انجام داد تا تواناییهای خود را اثبات کند. بااینحال، قدرت بیشتر و وزن کمتر همیشه در خط مستقیم خود را نشان نمیدهد.