تجربه 320 کیلومتر بر ساعت با لامبورگینی گالاردو گیربکس دستی
گالاردو در سال 2003 بهعنوان یک لامبورگینی در دسترستر به بازار آمد. حال یک نمونه از مدلهای پیش از فیسلیفت این خودرو با گیربکس شش سرعتهٔ دستی در این ویدئو در اتوبان به سرعتی نزدیک 320 کیلومتر بر ساعت میرسد. این گیربکس که از نوع شیاردار یا Gated است، علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به کابین خودرو میبخشد، راننده را هم به قطعات مکانیکی خودرو متصل میکند.
این میتواند به خاطر میکروفون داخل کابین باشد اما صدای این گالاردو چندان تهاجمی به نظر نمیرسد و حتی زمانی که خودرو به سرعت 320 کیلومتر بر ساعت میرسد صدای پیشرانه آنقدرها بلند نیست. در طول این ویدئو، راننده دو بار خودرو را به سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت میرساند. البته به نظر میرسد هنگام فیلمبرداری اتوبان خلوت است که امکان رساندن گالاردو به چنین سرعتهایی فراهم میشود.
گالاردو اولین بار در نمایشگاه ژنو 2003 بهعنوان محصول پایهٔ لامبورگینی برای قرار گرفتن پایینتر از مورسیهلاگو معرفی شد. در ابتدا، پیشرانهٔ 5 لیتری V10 این ماشین 500 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما بعداً نسخههای قویتری مثل سوپرلگرا با 530 اسب بخار قدرت ارائه شد و در فیسلیفت سال 2008 نیز حجم موتور به 5.2 لیتر افزایش پیدا کرد. علاوه بر گیربکس شش سرعتهٔ دستی شیاردار، لامبورگینی برای این خودرو یک گیربکس تک کلاچهٔ AMT بنام e-Gear را هم ارائه میکرد.
تولید گالاردو در 25 نوامبر 2013 به پایان رسید و یک اسپایدر پرفورمانتهٔ قرمزرنگ بهعنوان آخرین نمونه از خط تولید خارج شد. مجموعاً 14,022 دستگاه از گالاردو تولید شد و در آن زمان این خودرو به پرفروشترین محصول تاریخ لامبورگینی مبدل گشت. امروز اما اوروس با بیش از 15 هزار دستگاه گالاردو را پشت سر گذاشته و از هوراکان هم بیش از 20 هزار دستگاه ساخته شده است. بااینحال، تولید هوراکان رو به پایان است و سال آینده جانشین آن معرفی خواهد شد.