معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخهای ویژه برای خداحافظی با موتور V10
تنها چند ماه دیگر با معرفی سوپراسپرت جدید لامبورگینی تمراریو فاصله داریم که این یعنی هماکنون زمان خداحافظی با هوراکان فرارسیده است. بدین منظور، مردان سنت آگاتا آخرین نسخهٔ هوراکان را با نام STJ (مخفف سوپر تروفئو جوتا) معرفی کردهاند. این نسخه بر اساس هوراکان STO ساخته شده اما تغییراتی را تجربه کرده و تنها 10 دستگاه از آن تولید میشود. این سوپراسپرت نشاندهندهٔ پایان یک دورهٔ مهم خواهد بود زیرا ازآنجاییکه تولید آئودی R8 هم خاتمه یافته است، STJ پایانی را نهفقط برای هوراکان بلکه برای موتور V10 هم رقم خواهد زد.
یکی از مهمترین تغییرات STJ تجهیز به کمکفنرهای قابل تنظیم برگرفته از مسابقه بجای کمکفنرهای فعال STO است. راننده میتواند این کمکفنرهای جدید را بهصورت دستی تنظیم کند و سواری نرمتری را در کنار افزایش دقت فرمان داشته باشد. علاوه بر این، مهندسان بخش مسابقهای لامبورگینی آیرودینامیک STJ را هم با افزودن دو کانارد کربنی به طرفین سپر جلو و افزایش 3 درجهای بال عقب بهبود دادهاند. هرچند این تغییرات اندک به نظر میرسند اما به گفتهٔ لامبورگینی باعث افزایش 10 درصدی داونفورس شده است.
بااینحال، انتظار افزایش قدرت را نداشته باشید زیرا پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی هوراکان همچنان همان 640 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور نسخهٔ STO را تولید میکند. البته لامبورگینی لاستیکهای جدید بریجستون پوتنزا را برای STJ در نظر گرفته که روی رینگهای 20 اینچی تکپیچ قرار گرفتهاند. این لاستیکها همراه با ارتقاء آیرودینامیک و کمکفنرها باعث شده STJ بتواند یک دور پیست ناردو در جنوب ایتالیا را بیش از یک ثانیه سریعتر از STO طی کند.
لامبورگینی برای بدنهٔ هوراکان STJ دو لیوری مختلف را در نظر گرفته است که در تصاویر یکی از آنها را با بدنه آبی، سقف مشکی و تریمهای قرمز و سفید میبینیم درحالیکه طرح دوم رنگ خاکستری را برای بدنه ارائه میکند. برای در داخل خودرو هم پلاکی فیبر کربنی حاوی شماره ساخت در نظر گرفته شده است که تولید محدود بودن STJ را نشان میدهد. علاوه بر این، خریداران میتوانند یک پلاک اختصاصی مطابق با سلیقهٔ خود را هم سفارش دهند که روی داشبورد سمت سرنشین نصب میشود.