معرفی لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبرید با 800 اسب بخار قدرت
نسخهٔ پلاگینهیبریدی لامبورگینی اوروس از همان پیشرانهٔ V8 قبلی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند و ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
لامبورگینی سرانجام نسخهٔ پلاگینهیبریدی شاسیبلند اوروس را با نام SE معرفی کرده است. خوشبختانه در این نسخه مردان سنت آگاتا همچنان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو را حفظ کرده و با یک موتور الکتریکی بر قدرت آن افزودهاند. این موتور الکتریکی که داخل گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده، 190 اسب بخار قدرت و 482 نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی خروجی قابلتوجه 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را فراهم میکند. مجموع خروجی این سیستم 800 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور است.
اوروس SE ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که 0.1 ثانیه از اوروس S سریعتر است. این نسخهٔ پلاگینهیبریدی همچنین 400 متر را هم در 11.4 ثانیه طی میکند که 1.1 ثانیه از نسخهٔ بنزینی و حتی 0.1 ثانیه از اوروس پرفورمانته سریعتر خواهد بود. حداکثر سرعت این اوروس جدید هم به 312 کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو از یک پکیج باطری لیتیوم یونی 25.7 کیلووات ساعتی بهره میبرد که زیر کف صندوق نصب شده و امکان پیمودن بیش از 60 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
حداکثر سرعت خودرو در این حالت 130 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و پسازآن موتور V8 بهطور خودکار روشن میشود. به گفتهٔ لامبورگینی، تولید گازهای گلخانهای اوروس SE نسبت به نسخههای تمام بنزینی 80 درصد کاهش پیدا کرده است. لامبورگینی همچنین بهروزرسانیهایی را هم در طراحی بیرونی این نسخه اعمال کرده که مهمترین آنها چراغهای جلوی جدید است. علاوه بر این، تغییرات محتاطانهای هم در جلوی خودرو با عناصر برگرفته از سوپرکار روئلتو اعمال شده است. در همین حال، به گفتهٔ لامبورگینی با ایجاد تغییراتی در عقب اوروس SE، داونفورس نسبت به اوروس S تا 35 درصد بیشتر شده است.
لامبورگینی این شاسیبلند پلاگینهیبریدی را با رینگهای 23 اینچی جدید، بیش از 100 رنگ بدنهٔ مختلف و 47 تم داخلی عرضه میکند. در داخل خودرو همچنین دو نمایشگر 12.3 اینچی وجود دارد درحالیکه به حالات رانندگی قبلی شامل استرادا، اسپرت، کورسا، نِوه، سابیا و ترا چهار حالت جدید EV، هیبرید، پرفورمنس و ریشارژ اضافه شده است. فعلاً مشخص نیست که آیا همین قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی V8 برای جانشین هوراکان هم ارائه خواهد شد یا در تمراریو پیشرانهٔ متفاوتی را خواهیم دید. درهرحال، میدانیم که بهزودی تمام محصولات لامبورگینی هیبریدی خواهند شد و باید با نسخههای بنزینی خالص اوروس خداحافظی کنیم.