معرفی لامبورگینی تمراریو GT3، نسخه مسابقهای بدون سیستم هیبریدی
لامبورگینی اولین مدل مسابقهای بر پایه تمراریو جدید را رونمایی کرده است. تمراریو GT3 با حذف سیستم پلاگینهیبریدی به دلیل قوانین مسابقات، به مجموعهای از بهبودهای ویژه مجهز شده که آن را به یک ماشین مسابقهای سبکتر و سریعتر تبدیل کرده است. این خودرو از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو بهره میبرد که ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه این پیشرانه در نسخهٔ جادهای بهتنهایی 800 اسب بخار قدرت دارد. این موتور با ایرباکس بازطراحیشده برای توربوشارژرهای کوچکتر، شاتونهای تیتانیومی و کالیبراسیون جدید، قدرت را در گستره وسیعتری از دور موتور ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته تمراریو GT3، قابلیت تعمیر سریع آن است. لامبورگینی این خودرو را طوری طراحی کرده که مکانیکها بتوانند بهسرعت پنلهای بدنه، قطعات تعلیق و سایر اجزا را در پیتاستاپ تعویض کنند. این ویژگی برای مسابقات استقامتی حیاتی است. با حذف سیستم پلاگینهیبریدی، لامبورگینی شاسی فضایی آلومینیومی را سادهسازی کرده است. بخش عقب شاسی برای جایگیری گیربکس شش سرعته عرضی جدید بازطراحی شده که عملکردی بهینه در پیست ارائه میدهد.
تمراریو GT3 از بدنه کامپوزیتی کربنی جدید بهره میبرد که ضمن حفظ استایل ظاهری تمراریو، قابلیتهای آیرودینامیک و خنککنندگی را بهبود بخشیده است. این بدنه ترمزها، رادیاتورها و توربوشارژرها را خنکتر نگه میدارد. بخشهای جلو و عقب بدنه هرکدام بهصورت یکپارچه ساخته شدهاند و کف خودرو از چهار قطعه مجزا تشکیل شده که تعویض آنها را آسانتر میکند.
این سوپرکار مسابقهای به رول کیج یکپارچه، سیستم سوخترسانی بهبودیافته، کمکفنرهای شش جهته KW، فرمان هیدرولیک و رینگهای 18 اینچی Ronal AG مجهز است. همچنین صفحه آمپر پیشرفتهای برای راننده در نظر گرفته شده است. تمراریو GT3 هنوز در حال توسعه است و اولین حضور خود را در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ خواهد داشت. تا آن زمان، طرفداران لامبورگینی باید منتظر بمانند تا این سوپرکار جدید مسابقهای را در پیست ببینند.