درگ لامبورگینی روئلتو و مک‌لارن 750، ایتالیا در برابر بریتانیا

دوشنبه 26 شهریور 1403 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
mclaren-750s-v-lamborghini-revuelto-drag-race-thumbnail-b-2
در مسابقهٔ درگ، مک‌لارن 750S با قدرت کمتر اما وزن بسیار سبک‌تر سریع‌تر خواهد بود یا لامبورگینی روئلتو با پیشرانه هیبریدی و بیش از 1000 اسب بخار قدرت؟
تبلیغات

750S که احتمالاً آخرین خودروی تمام بنزینی مک‌لارن محسوب می‌شود، صرفاً یک 720S فیس‌لیفت شده با کمی قدرت بیشتر نیست و وزن کمتری هم دارد. حال این سوپراسپرت بریتانیایی باید خود را در برابر پرچم‌دار جدید لامبورگینی ثابت کند. البته روئلتو به لطف پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 همراه با سه موتور الکتریکی که مجموعاً 1015 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، بسیار از 750S با پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو و 750 اسب بخار قدرت قوی‌تر است ولی پاشنهٔ آشیل سوپرکار پرچم‌دار سنت آگاتا، وزن سنگین 1772 کیلوگرمی است درحالی‌که مک‌لارن تنها 1389 کیلوگرم وزن دارد.

هردو خودرو برای انتقال نیروی موتور از گیربکس‌های دوکلاچه استفاده می‌کنند ولی درحالی‌که در 750S تمام نیروی پیشرانه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، در روئلتو دو موتور الکتریکی روی محور جلو نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند و این برتری مهمی در مسابقهٔ درگ خواهد بود زیرا این سیستم، در آغاز حرکت کشش بسیار بهتری را فراهم می‌کند خصوصاً اگر سامانهٔ چهارچرخ محرک از دو موتور الکتریکی تشکیل شده باشد که حداکثر گشتاور را به‌صورت فوری به چرخ‌ها تحویل می‌دهد.

بنابراین، طبیعی است که 750S دیفرانسیل عقب و بدون موتورهای الکتریکی حتی با وجود وزن بسیار سبک‌تر نتواند حریف روئلتو شود. سریع‌ترین زمانی که مک‌لارن در این مسابقه به ثبت رساند، 10.6 ثانیه بود درحالی‌که رقیب ایتالیایی این کار را در 10.1 ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ هم 750S تنها زمانی توانست پیروز شود که روئلتو در حالت رانندگی راحت قرار داشت و تغییر حالت رانندگی به اسپرت باعث شد لامبورگینی بتواند دوباره بر رقیب بریتانیایی غلبه کند. البته در پایان مسافت 800 متر رولینگ، اختلاف دو خودرو بسیار جزئی بود.

در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت رسید که لامبورگینی توانست با اختلافی کمتر از یک متر پیروز شود. عملکرد بهتر روئلتو در توقف نیز تعجبی ندارد زیرا این خودرو در جلو از دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر 16.1 اینچی و لاستیک‌های پهن‌تر 265 روی رینگ‌های 21 اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که ترمزهای مک‌لارن 15.4 اینچی و لاستیک‌های آن 245 روی رینگ‌های 19 اینچی هستند.

کپی لینک

مشخصات فنی

مک‌لارن 750S

لامبورگینی روئلتو

پیشرانه

4 لیتری V8 توئین توربو

6.5 لیتری V12 هیبریدی

قدرت

750 اسب بخار

1015 اسب بخار

گشتاور

800 نیوتن متر

1062 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

چهارچرخ

وزن

1389 کیلوگرم

1772 کیلوگرم

قیمت پایه

324,195 دلار

608,358 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.