رانندگی بنیایا با لامبورگینی تمراریو، سوپراسپرتی که قهرمان موتو جی‌پی را شگفت‌زده کرد!

دوشنبه 12 خرداد 1404 - 04:37
مطالعه 3 دقیقه
Lamborghini-Temerario-Bagnaia-1
فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره موتو جی‌پی، لامبورگینی تمراریو را آزمایش کرد و از قدرت 920 اسب بخاری و ردلاین 10 هزار rpm آن شگفت‌زده شد.

فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره جهان که با 40 پیروزی و 78 سکو در کارنامه‌اش یکی از موفق‌ترین موتورسواران موتور جی‌پی است، اخیراً تجربه‌ای متفاوت پشت فرمان لامبورگینی تمراریو داشته است. این آزمایش در پیست ایمولا انجام شد و بنیایا را با شگفتی‌های این خودرو روبرو کرد. بنیایا، متولد تورین و از طرفداران پروپاقرص لامبورگینی که شماره 63 موتور دوکاتی او در مسابقات موتور جی‌پی با سال تأسیس لامبورگینی (1963) هم‌خوانی دارد، از این فرصت برای راندن تمراریو استقبال کرد. او پس از تست گفت:

هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. رسیدن به 10 هزار دور در دقیقه باورنکردنی است.

او همچنین از رانندگی آسان و ترکیب خیره‌کننده قدرت و کنترل این خودرو تمجید کرد.

تمراریو مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو است که هیچ ارتباطی با موتور 4 لیتری TFSI گروه فولکس‌واگن در خودروهای آئودی و پورشه ندارد. سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به 920 اسب بخار قدرت می‌رسانند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. لامبورگینی تمراریو با باتری 3.8 کیلووات ساعتی خود می‌تواند مسافتی تا 10 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این سوپرکار، دومین خودروی پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو و اولین سوپرکار این برند با موتور V8 توئین توربو محسوب می‌شود.

تمراریو می‌تواند در 2.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت، در 7.1 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 343 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بنیایا جزء اولین افرادی بود که این ساخته جدید لامبورگینی را پیش از رسیدن به نمایندگی‌های فروش آزمایش کرده و کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته است. او درباره حس رانندگی تمراریو گفت:

بیشتر شبیه یک موتور تنفس طبیعی با ورودی هوای بهبودیافته است تا یک موتور توربو. این ترکیب خیره‌کننده‌ای است و رانندگی با آن بسیار آسان است.

لامبورگینی تمراریو با سبک طراحی جدید و گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌سابقه، در آگوست 2024 رونمایی شد. این سوپرکار که جانشین هوراکان شده، سنت نام‌گذاری بر اساس گاوهای مبارز را کنار گذاشته و نام «تمراریو» به معنای «شجاع» در اسپانیایی را برگزیده است؛ نامی که نشان‌دهنده برنامه‌های الکتریکی‌سازی این برند اهل سنت آگاتا است. موتور V8 تمراریو قدرتی بیشتر از V10 مدل‌های قبلی لامبورگینی تولید می‌کند. قیمت پایه تمراریو از 290 هزار دلار شروع می‌شود اما با افزودن آپشن‌ها می‌تواند به 400 هزار دلار برسد. این خودرو با شاسی آلومینیومی جدید، آیرودینامیک پیشرفته (67 درصد افزایش داون‌فورس) و پکیج سبک‌وزن آلجریتا که وزن را بیش از 25 کیلوگرم کاهش می‌دهد، برای رانندگی در پیست و به چالش کشیدن رقبا آماده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.