لامبورگینی تمراریو دیفرانسیل عقب با سیستم هیبریدی متفاوت ساخته می‌شود

پنج‌شنبه 26 تیر 1404 - 00:09
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی تمراریو
مدیر فنی لامبورگینی از احتمال ساخت تمراریو دیفرانسیل عقب با نوع متفاوتی از هیبریداسیون خبر داده است که می‌تواند سبک‌تر و هیجان‌انگیزتر باشد.
تبلیغات

لامبورگینی برای سال‌ها به سیستم چهارچرخ محرک پایبند بود و این ویژگی، ساخته‌های سنت آگاتا را از رقیب اصلی‌اش، فراری متمایز می‌کرد. تنها در موارد نادر، نسخه‌های ویژه‌ای از مدل‌های لامبورگینی به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شدند اما در اواخر دوره تولید گالاردو، لامبورگینی به انتقال قدرت محرک عقب توجه بیشتری نشان داد. برای هوراکان نیز این شرکت نسخه‌های پایه و مدل‌های ویژه‌ای مانند STO و تکنیکا را با دیفرانسیل عقب ارائه کرد. حالا، به نظر می‌رسد تمراریو هم می‌تواند همین مسیر را دنبال کند. روون مور، مدیر فنی لامبورگینی، در گفت‌وگویی در فستیوال سرعت گودوود، به احتمال عرضه نسخه دیفرانسیل عقب تمراریو اشاره کرد:

نمی‌گویم که در آینده شاهد نسخه دیفرانسیل عقب برای خودروی خیابانی نخواهیم بود و شاید حتی نوع متفاوتی از هیبریدی‌سازی را ببینیم.

در حال حاضر، تمراریو تنها به‌صورت هیبریدی چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو در وسط و یک موتور الکتریکی برای چرخ‌های عقب است به همراه دو موتور الکتریکی دیگر برای چرخ‌های جلو است؛ بنابراین، لامبورگینی می‌تواند موتورهای جلویی را حذف کند و تنها از پیشرانهٔ V8 و یک موتور الکتریکی عقب استفاده کند. در این صورت، تمراریو همچنان می‌تواند بسیار قدرتمند باشد زیرا پیشرانهٔ V8 به‌تنهایی 800 اسب بخار تولید می‌کند و موتور الکتریکی عقب قادر به تولید 150 اسب بخار است. نسخه فعلی چهارچرخ محرک تمراریو با ترکیب این موتورها، 920 اسب بخار قدرت دارد.

در پاسخ به این سؤال که آیا نسخه هیبریدی دیفرانسیل عقب تمراریو ممکن است نیازی به باتری 3.8 کیلووات ساعتی و همین‌طور سیستم پلاگین‌هیبریدی نسخه چهارچرخ محرک نداشته باشد پاسخ داد «این نوع هیبریدی‌سازی همین حالا هم وجود دارد» و به سیستم هیبریدی پورشه 911 اشاره کرد. مور سیستم پورشه را «نمونه‌ای عالی از رویکردی کاملاً متفاوت در هیبریدی‌سازی» نامید. بااین‌حال، سیستم هیبریدی پورشه با آنچه لامبورگینی ممکن است انجام دهد، تفاوت دارد. پورشه از موتوری با توربوشارژر الکتریکی استفاده می‌کند درحالی‌که V8 جدید لامبورگینی از توربوهای معمولی بهره می‌برد. اگرچه مور چیزی را به‌طور قطعی تأیید نکرد اما احتمال ساخت نسخهٔ محرک عقب تمراریو بسیار زیاد است.

لامبورگینی معمولاً مدل‌های خود را برای مدت طولانی در خط تولید نگه می‌دارد و با معرفی نسخه‌های متنوع، تازگی آن‌ها را حفظ می‌کند. سوپرکارهای دیفرانسیل عقب حالا بخش جاافتاده‌ای از کسب‌وکار این شرکت هستند و یک تمراریوی سبک‌تر و ساده‌تر بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما نباید انتظار نسخه غیرهیبریدی را داشته باشیم. لامبورگینی اخیراً خودروی مسابقه‌ای تمراریو GT3 را رونمایی کرد که به دلیل رعایت قوانین GT3 سیستم هیبریدی را حذف کرده اما مور می‌گوید برای نسخه خیابانی غیرهیبریدی قول نمی‌دهد. بااین‌حال، او این احتمال را کاملاً رد نکرد، اما قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی کنونی، ساخت چنین خودرویی را غیرممکن می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.