کیت فیبر کربنی جذاب برای لامبورگینی روئلتو با قیمت 50 هزار دلار!
لامبورگینی روئلتو توجه تیونرهای مختلفی ازجمله منصوری، DMC و کیوانی را به خود جلب کرده است اما شرکت کالیفرنیایی وورشتاینر (Vorsteiner) نیز با این باور که هنوز فضا برای یک کیت بدنه جدید وجود دارد، مجموعه قطعات کربنی خود را برای این ابرخودروی پرچمدار لامبورگینی معرفی کرد. برجستهترین بخش این ارتقای ظاهری، کاپوت بازطراحیشده با روکش فیبر کربنی است. این کاپوت همراه با اسپلیتر برجستهتر و گلگیرهای دارای دریچه، ظاهری شبیه به بتموبیل به روئلتو میبخشد.
در نمای جانبی، رکابهای کشیدهتر دیده میشود و در عقب، دیفیوزری بسیار بزرگتر جای گرفته است. برخلاف سایر تیونرها، وورشتاینر بال عقب اضافه نکرده و به اسپویلر فعال استاندارد اکتفا کرده است. به گفته وورشتاینر، پکیج آیرودینامیک تنها برای زیبایی نیست و برای افزایش داونفورس، کاهش وزن و بهبود جریان هوا طراحی شده است. تمام قطعات از بافت فیبر کربنی 2×2 ساخته شدهاند که با فناوری اتوکلاو شکل گرفته و نسبت به فیبر کربن معمولی، 20 تا 30 درصد استحکام بیشتری ارائه میدهد.
نکته مهم برای مالکان روئلتو اینکه که کیت بدنه وورشتاینر روی نقاط نصب استاندارد خودرو نصب میشود. این یعنی تغییرات برگشتپذیر هستند و نصب قطعات هیچ آسیبی به این ابرخودروی ارزشمند وارد نمیکند. وورشتاینر همچنین تغییری در بخش فنی روئلتو ایجاد نکرده و قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی V12 را دستنخورده نگه داشته است. این قوای محرکه با پیشرانهٔ 6.5 لیتری تنفس طبیعی V12 و سه موتور الکتریکی، 1015 اسب بخار قدرت تولید میکند. قدرت از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل میشود.
این قطعات فیبر کربنی وورشتاینر بهصورت مجزا قابل خریداری هستند. گرانترین قطعه دیفیوزر عقب با قیمت 14,995 دلار است. کاپوت 11,995 دلار، گلگیرهای مجهز به دریچه 9,995 دلار، رکابهای جانبی 9,945 دلار و اسپلیتر 6,995 دلار قیمت دارند. برای خرید پکیج کامل، باید 53,475 دلار پرداخت شود که گرانتر از یک فولکسواگن گلف R با قیمت پایه 47,100 دلار در بازار آمریکا است! بااینحال، در مقایسه با کیت کربنی DMC که نزدیک به 390 هزار دلار قیمت دارد، این مبلغ ناچیز است. همچنین برای کسی که 608,358 دلار برای روئلتو پرداخت کرده، احتمالاً 50 هزار دلار رقمی زیادی نخواهد بود.