بازگشت شیطان: رندرهای خیره‌کننده لامبورگینی دیابلو مدرن منتشر شد

سه‌شنبه 8 مهر 1404 - 10:00
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی دیابلو جدید
یک طراح خلاق، رستاخیز لامبورگینی دیابلو را بر پایه پلتفرم روئلتو به تصویر کشیده است. آیا این رؤیای جذاب روزی به حقیقت می‌پیوندد؟
تبلیغات

در دنیای خودرو، گاهی رؤیاها آن‌قدر جذاب‌اند که حتی اگر در حد یک طرح مفهومی باقی بمانند، قلب علاقه‌مندان را به تپش وامی‌دارند. به‌تازگی، یک طراح خوش‌ذوق به نام روتیسلاو پروکوپ با انتشار رندرهایی خیره‌کننده، این سؤال را در ذهن همه ایجاد کرده است که چه می‌شد اگر لامبورگینی، هیولای افسانه‌ای خود، دیابلو را دوباره زنده می‌کرد؟ این تصاویر که یک دیابلوی مدرن را بر پایهٔ جدیدترین ابرخودروی لامبورگینی یعنی روئلتو به نمایش می‌گذارند، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی موردتوجه قرار گرفته‌اند.

البته، باید تأکید کرد که این صرفاً یک طرح مفهومی و زاییدهٔ تخیل یک هنرمند است و لامبورگینی در حال حاضر هیچ برنامهٔ رسمی برای بازگرداندن این نام کلاسیک اعلام نکرده است. بااین‌حال، این ایده چندان هم دور از ذهن نیست. لامبورگینی پیش‌ازاین با معرفی مدل تولید محدود کانتاش در سال ۲۰۲۲، نشان داد که به احیای نام‌های بزرگ تاریخ خود علاقه‌مند است. آن مدل نیز بر پایهٔ پرچم‌دار وقت، یعنی اونتادور، ساخته شده بود و به موفقیتی چشمگیر دست یافت. اگر قرار باشد دیابلو روزی بازگردد، به‌طور حتم از پلتفرم مدرن و پلاگین‌هیبریدی روئلتو بهره خواهد برد. روئلتو با ترکیب یک پیشرانهٔ ۶٫۵ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی، مجموعاً قدرتی معادل ۱۰۱۵ اسب بخار تولید می‌کند.

اما یک دیابلوی جدید برای اینکه بتواند جایگاه خود را به‌عنوان یک مدل خاص و کلکسیونی تثبیت کند، باید از روئلتو هم قدرتمندتر باشد. درست همان‌طور که کانتاش مدرن از اونتادور قوی‌تر بود؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که مهندسان لامبورگینی با بهینه‌سازی سیستم هیبریدی، قدرتی حتی فراتر از ۱۰۱۵ اسب بخار را برای این شیطان مدرن در نظر بگیرند. چنین خودرویی، فارغ از عملکرد فنی، از لحظهٔ معرفی به یک سرمایهٔ کلکسیونی چند میلیون دلاری تبدیل خواهد شد.

لامبورگینی دیابلو که نامش در زبان اسپانیایی به معنای شیطان است، بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ به‌عنوان جانشین کانتاش تولید شد و راه را برای مدل‌های مورسیه‌لاگو، اونتادور و درنهایت روئلتو هموار کرد. طراحی اولیهٔ این خودرو توسط طراح شهیر ایتالیایی، مارچلو گاندینی انجام شد و در طول عمر خود در نسخه‌های متنوعی مانند VT (چهارچرخ محرک) و SV (سوپر ولوچه) عرضه شد. دیابلو نماد دوران گذار لامبورگینی و ورود به عصر جدید تحت مالکیت آئودی در سال ۱۹۹۸ بود و امروزه نمونه‌های سالم آن بسته به مشخصات، بین ۲۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.