لامبورگینی

بررسی لامبورگینی آونتادور اولتیمائه، آخرین تلاش شیرشاه برای بقا

لامبورگینی آونتادور LP780-4 اولتیمائه آخرین محصول سنت‌آگاتا از خانواده آونتادور با موتور تنفس‌طبیعی V12 است. سازنده ممکن است در آینده در محصولات خاص دیگری نیز از این موتور استفاده کند. با این همه، قرار شده که جانشین آونتادور خودرویی هیبریدی با موتور V12 باشد که همچنان برای حفظ اصالتش، از هیچ توربویی استفاده نمی‌کند. اولتیمائه پایان یک نسل و آغاز نسلی دیگر به شمار می‌رود.

آخرین حضور آونتادور در بازار

به‌جای اینکه درباره این حقیقت صحبت کنیم که دوران موتورهای تنفس‌طبیعی همانند موتور آونتادور به سر آمده است، بگذارید روی این مسئله تمرکز کنیم که خودرویی به ارزشمندی و مهمی آونتادور چگونه می‌خواهد بازنشسته شود؟! این نام از آن جهت مهم است که حتی زمانی که نسخه اولیه LP700-4 در سال ۲۰۱۱، با موتوری V12 و ۶۹۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد، تلاشی حماسی و موفق از سوی لامبورگینی به شمار می‌رفت؛ این مسئله تا جایی پیش رفت که مدیرعامل، «استفان وینکلمن»، آن را نه یک، بلکه دو نسل جلوتر از مورسیه‌لاگو می‌دانست. ارگونومی بسیار بهتر آونتادور نسبت‌به پدرش، پلتفرم فیبرکربنی بسیار محکم‌تر مونوکوک به‌جای استفاده از قاب آلومینیومی و موتور قدرتمندتر و جدید V12 همگی بخشی از بهبودهای آونتادور بودند.

آونتادور امروزه هم خودرویی مهم به شمار می‌رود؛ با وجود اینکه سازنده می‌توانست اولتیمائه را با قیمت بیش از ۳۴۵ هزار پوندی‌اش به‌عنوان خودرویی تولید محدود عرضه کند، این کار را نکرد. این نسخه با ترکیب و استفاده از بهترین ویژگی‌ها در لامبورگینی‌های جدید به یکی از مهم‌ترین و بهترین لامبورگینی‌های V12 تاریخ تبدیل شده است.

موتور ۶.۵ لیتری اولتیمائه با اگزوزهای دوگانه که موقعیت جدیدی پیدا کرده‌اند (و هم‌اکنون در ارتفاع زانو قرار دارند) و شیشه پشتی شفاف که دیدی مناسب برای تماشای موتور V12 فراهم می‌کند، درحقیقت یک نسخه قلمه‌زده‎‌شده از موتور آونتادور SVJ به حساب می‌آید؛ تنها تفاوتشان این است که اولتیمائه از آن هم قدرتمندتر شده. راننده می‌تواند با رسیدن به دور موتوری تنها ۲۰۰rpm کمتر از خط قرمز، یعنی ۸۵۰۰rpm، به تمام ۷۶۹ اسب بخار قدرت این هیولای ایتالیایی دسترسی داشته باشد.

موشک بالستیک ایتالیا

نتیجه همه این‌ها عملکردی مانند یک موشک بالستیک است که باعث می‌شود اولتیمائه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۸ ثانیه زمان لازم داشته باشد و در نهایت نیز به سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت برسد؛ به‌این‌صورت، اولتیمائه به سریع‌ترین لامبورگینی تبدیل می‌شود.

لامبورگینی برای این نسخه، از شاسی موجود در آونتادور S بهره برده است. استفاده از اگزوزهای جدید، بهره‌مندی از مواد جدید چون تیتانیوم در بخش موتور و طراحی جدید بخش عقب و دیفیوزر جدید برگرفته از طراحی چنتناریو، همه‌وهمه باعث شده تا اولتیمائه تا ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر شود. سازنده برای تکمیل این پکیج، اولتیمائه را به سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی، سیستم چهارچرخ محرک (که بیشتر وزن خود را روی بخش پشتی خودرو انداخته است و محور جلو تنها درصورت لزوم از بسته کلاچ هالدکس استفاده خواهد کرد) و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز مجهز کرده است. با وجود همه این تغییرات، جعبه‌دنده همچنان همان نسخه ISR است که پیش‎تر هم از آن استفاده می‌شد.

شاید از حس‌وحال رانندگی اولتیمائه بپرسید! باید بگویم که تقریبا شبیه آونتادور S است اما دقیق‌تر و سریع‌تر. درست است که S همچنان کَند بیشتری نسبت‌به آنچه که نیاز داشته باشید دارد، اما بررسی ما در یک مسیر مستقیم نشان داد که اولتیمائه تا چه اندازه بالاتر از S قرار می‌گیرد. سرعت این خودرو از دور ۶۰۰۰rpm به‌شکل وحشتناکی زیاد می‌شود؛ چراکه برخلاف بسیاری از رقبا، از موتوری خالص از لحاظ مکانیکی استفاده کرده و به توربوشارژ اعتقادی ندارد. همین مورد درباره پاسخ تصنعی پیشرانه به دستورات راننده نیز صدق می‌کند که با کمک تجهیزات الکترونیکی به این دقت رسیده است؛ درست همانند فراری SF90 استراداله. سوار اولتیمائه شوید… پس از آن تنها خودتان و موتور V12 پشت سرتان را حس خواهید کرد.

تعویض دنده‌ها به بالا چندان قانع‌کننده نیستند؛ بالاخره باید بدانیم که ISR به انتهای راهش رسیده است. هنگامی که در جریان ارائه گشتاور از سوی موتور خلل یا مکثی ایجاد شود، مرکز ثقل خودرو باعث می‌شود تا بدنه به جلو پرتاب شود. همین مورد ضرب‌آهنگ رانندگی را بهم می‌ریزد و باعث از رمق افتادن راننده و اعتمادبه‌نفس او می‌شود. درنهایت همه چیز به نسل آینده بستگی دارد؛ اینکه می‌تواند فاصله پرجمدار لامبورگینی با رقبا را کم کند یا خیر!

من خودم بیش از آنچه که تصور کنم از فرمان‌پذیری اولتیمائه لذت بردم. لامبورگینی باید به فکر راهی باشد که پرچمدار بعدی خود را بیش‌ازپیش روی سواری راننده متمرکز کند. خوشبختانه الوتیمائه بیشتر از S و SVJ به رانندگان اهمیت می‌دهد. سر پیچ‌ها حس می‌کنید که تکیه خودرو بیشتر روی بخش پشتی است. یک بار هم که بتوانید با قدوقواره بزرگ و پهن اولتیمائه کنار بیایید، راندمان و حرکات شاسی برایتان طبیعی خواهد شد. در این زمینه‌ها، مک‌لارن ۷۲۰s همچنان در تمام موارد (به‌جز موتور که توسط V12 ایتالیایی‌ها خورد می‌شود) خودروی بهتری نسبت‌به آونتادور به شمار می‌آید.

آیا خرید این خودرو کاری عاقلانه است؟!

در کل ۳۵۰ نفر شانس خرید اولتیمائه کوپه و ۲۵۰ نفر هم شانس مالکیت اولتیمائه رودستر را دارند. این افراد با وجود اینکه از بعضی از ضعف‌های این خودرو هم آگاهی دارند، بعید است که درباره‌شان اهمیت خاصی بدهند. آن‌ها از شرایط خرید و پیش‌نیازهای داشتن چنین خودرویی آگاه هستند؛ در عصری که خودروها رو به برقی‌شدن گذاشته‌اند و چه بسا زمانی برسد که حتی ابرخودروهایمان نیز خودران باشند، این خودروهایی چون لامبورگینی آونتادور اولتیمائه هستند که با آوردن حس ترس، وحشی‌گری و خاص بودنشان روحی تازه به راننده خود می‌دهند و ارزشمندتر از گذشته می‌شوند. در آخر، اولتیمائه را می‌توان جشن بازنشستگی خوبی برای خاندان آونتادور دانست.

مشخصات فنی لامبورگینی آونتادور اولتیمائه

موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس‌طبیعی
جعبه‌دنده ۷ سرعتی خودکار
چینش محورهای محرک موتورمیانی- چهارچرخ محرک
قدرت ۷۶۹ اسب بخار در دور ۸۵۰۰
گشتاور ۷۱۲ نیوتن متر در دور ۶۷۵۰
شتاب اولیه ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت
وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم
انتشار دی‌اکسید کربن ۴۴۲ گرم بر کیلومتر
رقیب اصلی فراری SF90 استراداله
امتیاز نهایی ۴ از ۵
منبع
autocar

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. Al pachino

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    لامبورگینی تنها برندیه که ماشیناش روح دارن و انگاری زنده هستن

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۵۹
    1. Kf

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (315 ديدگاه)

      بقیه برندا قاقن

      موافقم ۶۳
      مخالفم ۱۱
    2. Moon

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (153 ديدگاه)

      اگه به روح باشه الفارومئو و فراری تو خود ایتالیا و بی ام و تو المان و استون مارتین تو بریتانیا و دوج تو امریکا روحشون به مراتب از لامبو بیشتر

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۴۹
      1. Mahyar

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میدونستین لامبورگینی با دست ساخت میشه با دستگاه نیست بهترین ماشین لامبورگینی هست

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۴
      2. علی

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        لامبورگینی اونتادور ماشین مردان است ! بقیه سوپراسپورت ها پشت سرش هستند با اختلاف

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
      3. Nima

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        میفهمم چی میگی ولی متوجه نمیشم😂😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. Jdm باز

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (881 ديدگاه)

      کسی که هنوز نمیدونه کلمه اصالت رو چجوری مینویسن، میخواد بگه که لامبورگینی چیکارکنه چیکار نکنه

      پدال به چه روزی افتاده کامنتا…

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
      1. Danial

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (456 ديدگاه)

        انصافاً درک این موضوع که سطح دانش یک فرد رو بر اساس دیکته اون فرد سنجیده میشه برام خیلی سخته.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
    4. shirko

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اتفاقا فرجیو لامبورگینی پوز انزو فراری رو با خاک مالید ، دمش گرم . تازه درسته با فراری رقابت می کنه ولی اونتادور فکر نکنم رقیب اس اف ۹۰ ی باشه که همون ۴۵۸ و ۴۸۸ هستش که فقط برقیش کرده باشن و ۱۰۰۰ اسب بخاره !!!!!!

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۶
  2. GMA

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    نمیشه چیزی گفت‌، فقط باید بهش خیره شد و سکوت کرد و صدای نعره یه گاو وحشی رو شنید

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
  3. Philipp

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یعنی حاضرن ماشین هایبرید بشه ولی توربو نشه
    خیلی جالبه

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۳
    1. امین

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (431 ديدگاه)

      از لحاظ طراحی ظاهر و انجین و صدا از استراداله جلوتره ولی از لحاظ سرعت و شتاب عقبه هدفشون جداست اصلا هم رقیب نیستند

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
      1. alikc

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آفرین….من نمیدونم چرا همه تو گیر و دار این هستند که کدوم سرعتش بیشتره
        ، پس همون بهتره…! آقا مگه بچه ۵ ساله ایم؟؟؟
        هر خودرویی هدف خاص خودش داره ، یکی رانندگی خوب ، یکی شتاب ، یکی ….
        نمیشه هر چی خودرو دیدیم زارتی با بقیه مقایسه ش کنیم

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱
  4. امین

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هیچ سوپر اسپرتی حس اصالت این ماشین و نداره.یک هایپر کار اصیل با موتور بدون توربو و هایبرید .

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲۸
    1. Philipp

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      آیا ۸۱۲ برای شما یک شوخی محسوب می‌شود؟

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱۲
      1. جناب ایکس

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        بهتره بگیم هیچ سوپر اسپورتی حسی شبیه لامبو رو نداره و خاص خودش هست ولی به هر حال هر برند شخصیت و اصالت خاص خودشو داره و مقایسه اینطوریشون اشتباه محضه و هر کدوم نباشه حالت بزرگی در جهان خودرو ایجاد میشه

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۱
      2. مهردادکمال

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1088 ديدگاه)

        فراری ۸۱۲گرند تور هست البته کلاسش به کل فرق داره

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. Philipp

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          اصلا و ابدا گرندتورر نیست
          یک سوپرکار موتور جلو-وسط هستش و کاملا هم کلاس اونتادور محسوب میشه
          تنها تفاوتشون توی محل قرارگیری موتور هست وگرنه جفت V12 تنفس طبیعی ۶.۵لیتری

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
    2. GMA

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      GMA T.50 و فراری ۸۱۲: بچه بیا پایین سرمون درد گرفت🙂

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۷
    3. Jdm باز

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (881 ديدگاه)

      ۸۱۲ دقیقا مثل همین تنفس طبیعی و بدون سیستم هیبریده ، اصالت فراری رو هم داره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
    4. 2311

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      هایپرکار؟
      شوخی خوبی بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۴
  5. Philipp

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    بازم گیربکس فسیل شده قدیمی
    اگه تمرکزشون رو بجای افزایش قدرت موتور رو تعویض گیربکس میذاشتن پرفورمنس خیلی بهتری میگرفتن

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۸
  6. محمد امین

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    Sf90 دوبرابر ارزش خرید داره… درسته این خالص تر و شاید لذت بخش تر باشه ولی از نظر پرفورمنس و تکنولوژی سال ها عقب تره

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۳
    1. سهند

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (625 ديدگاه)

      اگر این را با ۸۱۲ سوپر فست مقایسه کنیم کدام بهتره؟ البته اینو میدونم که گیربکس فراری خیلی بهتره ولی در بقیه موارد مطمئن نیستم.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. Philipp

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ۸۱۲ یک سروگردن بالاتره
        قدرتش بیشتره
        گیربکس خیلی قوی تری داره
        آیرودینامیک بهتری داره
        طراحیش رو هم من ترجیح میدم

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۲
        1. R

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (502 ديدگاه)

          وقتی حرف میزی بگو از نظر خودم
          آونتادور تو کلاس خودش رقیب نداره
          ۸۱۲ بجز شتاب ثانویه هیچ برتری ای نداره چه صدا چه ۴۰۰ متر چه پیست چه حداکثر سرعت. نظر شخصی خودتو برا خودت نگه دار

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
    2. Moon

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (153 ديدگاه)

      کسی که توانایی خرید این ماشین رو داره می تونه SF90 و ۹۱۱ Gt3 Rs و ۷۶۵ رو هم بخره و بزاره تو گاراژش و زیاد هم براش مهم نیست که این چقدر سرعت داره نهایتش با سرعت ۳۰ تا توخیابون های پاریس و لندن و نیویورک و … خودنمایی میکن و نشون میده که چقدر پولدار ، باور کن اگه اسب بخار و صفر تا صد ماشین اینقدر که تو میگی مهم بودن الان خیلی از اثرهای هنری استون مارتین و رولزرویس و همین لامبورگینی اینقدر محبوب نبودند

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
    3. shirko

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      مکلارن ۷۶۵ ال تی رو بسیار بیشتر از اس اف ۹۰ قبول دارم چه برسه ب اونتادور التیمائه .

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۷
  7. مازیار

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    بین برندهایی که اسمشون بالاتر از عملکردشون قرار داره لامبورگینی رتبه اول هست

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  8. ساسان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (997 ديدگاه)

    ممنون از اونتادور برای ۱۰سال عشقو شور و هیجان…
    ممنون از اونتادور که برای ۱۰سال ذره ای به زیبایی های دنیا اظافه کرد.
    ممنون از اونتادور که یکی از زیباترین پوستر اتاق بچه ها شد.
    ممنون از اونتادور که رسیدن بهش انگیزه، آرزو و هدف خیلی از آدمها شد.
    ممنون برای همه چی.🙏
    و امیدوارم جانشینش وارث تمام این خوبی ها باشه و به این ویژگی ها اظافه کنه.

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۰
  9. SRT

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (443 ديدگاه)

    از نظر قدرت و پرفورمنس فک نکنم رقیب مناسبی برای اس اف نود باشه
    البته ک توی پیست قطعا بهتر ازونه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
    1. محمد امین

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      توی پیست بهتر از اونه ……😅😅 حداقل ۳ تا ۵ ثانیه کند تره ، اعدا فست لپ و شبیه ساز ها رو برسی کن متوجه میشی ، حتی نزدیک اس اف هم نمیشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      😐💔
      غیر ممکنه تو پیست سریعتر باشه:|
      خیلی جالبه برات بگم که
      https://fastestlaps.com/comparisons/1ilhgtfkneel
      اینو ببین
      آیا میتونه آوانتادور با ماشینی که یه ماشین پیست محور رو میزنه رقابت کنه؟
      به احتمال خیلیییییی زیاد نه

      موافقم ۱
      مخالفم ۷
    3. shirko

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      همه چی تایم پیست نیست ، ارزش خرید اونتادور خیلی بالاتر از اس اف ۹۰ هستش .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۹
      1. جناب ایکس

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        راستش چون فراری تقریبا هر ماشینش که ساخته شاهکار هست، خیلی عادی بنظر میاد داشتن شاهکاری مث‌اس اف ۹۰، همین اس اف ۹۰ رو اگه لامبو ساخته بود، به هیچ عنوان کمتر از اونتادور نبود، اصلا…

        موافقم ۶
        مخالفم ۷
      2. محمد امین

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1893 ديدگاه)

        داداش هیت هم حدی داره …. اگر اینطوری بود فراری هم میومد ۴۵۸ ده سال پیش رو با قیمت نیم ملیون میفروخت بعدم میگفت لذت داره و صدا داره و ارزش داره …

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۳
    4. Philipp

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      دوست عزیز SF90 فقط ۱۰کیلوگرم کمتر از GT Black Series دانفورس داره
      این اصلا به گرد پاش هم نمیرسه

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  10. Jdm باز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    خداوکیلی sf90 استراداله ، حداقل از نظر تکنولوژی و قدرت خیلی از اونتادور اولتیمائه بهتره
    قدرت ۱۰۰۰ اسب!!!
    شتاب ۲.۵ ثانیه !!!!
    البته خب اونایی که عاشق چیزای سنتی و انجین تنفس طبیعی هستن میرن سراغ اونتادور ولی من به احتمال زیاد سراغ sf90 میرم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
    1. shirko

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      در جواب jdm ؛ رقیب اونتادور التیمائه اس اف ۹۰ نیست ، بلکه رقیبش ۸۱۲ سوپر فسته که به هیچ عنوان در حدش نیست .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
      1. Jdm باز

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (881 ديدگاه)

        بله درست میفرمایید
        ۸۱۲ بنظرم یخورده از اونتادور بهتره

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
        1. shirko

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          منظورم اینه ۸۱۲ در حد اونتادور نیست 😄

          موافقم ۷
          مخالفم ۷
  11. BMW

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    کی این ماشین رو دوست ندارم که عالی

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. محمدرسول+صمدی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ❤❤❤

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    منکر جذاب بودن اونتادور نمیشم واقعا ماشین خوش استایلی هست اما فقط همین ! باید قبول کرد فاصلش با رقبا بیشتر شده اگر بخوایم با sf90 قیاسش کنیم از هر نظر چند پله عقب هست البته نه فقط اونتادور بلکه فعلا هیچ سوپراسپرتی تو قد و قواره sf90 وجود نداره که قابلیت رانندگی شهری رو با کیفیت و لذت سواری فراری ها و تایم های عجیب و غریب مخلوط کنه و یه پکیج کامل ارائه بده

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۱
    1. سعeد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      نه دیگه توهم داری زیاده روی میکنی کوروت زورا هیبرید با ۱۰۰۰ اسب بخار awd شتاب زیر ۲ داره میاد با قیمت زیر ۱۵۰k الان تسلا s پلد فراری کُش با شتاب ۱.۹ هست با قیمت ۱۳۰k تازه خانوادگیه ۴ تا در داره تسلا رودستر اسپیس ایکس شتاب ۱.۱ و قابلیت بلند شدن از زمین داره قیمت ۲۵۰k هامر ev شتاب ۳ یکم از فراری کندتر ولی میشه رفت آف رود و کرب واک کرد

      موافقم ۳
      مخالفم ۲۱
      1. مهدی

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1077 ديدگاه)

        من برم سرمو بکوبم به دیوار 🤦

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲
  14. Alireza

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    تا وقتی با پول این میشه هیولایی مثل فراری SF90 رو خرید،چرا اونتادور؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  15. محمدهادی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    آخرین شوالیه از خاندان اونتادور
    تکامل یافته ترین ۱۲سیلندر تاریخ لامبورگینی و از انگشت شمارهای ایتالیا
    تنها ایتالیایی که با اصالتش ذهن آدمو میتونه قلقلک بده که بجز فراری فقط یک گزینه ی قابل انتخاب دیگه هم هست
    اصلن مقایسه این دو بزرگ مقام ایتالیایی با عدد و رقم بزرگترین اشتباهه
    اینو فقط قلب یه ماشین باز میتونه بگه که کدوم ایتالیایی نااااب رو انتخاب کنه
    تموم شد و رفت

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  16. محمدهادی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    خودم قطعا لامبویی هستم!
    البته بجز فراری انزو ۲۰۰۲!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. 2311

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    متاسفانه/خوشبختانه لامبورگینی بجز یکبار ( میورا) هیچوقت نتونسته به سطح تکنولوژی و نوآوری فراری( و البته به پورشه و مکلارن) برسه
    این ماشین هم صرفا یک اونتادوره که موقع رونمایی هم بین رقباش بهترین نبود چه برسه ۱۰ سال بعدش، درسته که SF90 همون ۴۵۸ عه ولی هم ۴۵۸ هم ۴۸۸ و SF90 بین رقبا بهترین بودن و هستن
    وقتی هم جانشین اونتادور بیاد احتمالا یکم قبل یا بعدش همین فراری و پورشه هایپرکار هارو رو میکنن ( بماند که همین الان ولکری و AMG ONE و حتی رده پایینتر سنا و SF90)

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۰
    1. مازیار

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1072 ديدگاه)

      کاربر محترم ۲۳۱۱
      در رابطه با مثالی که در مورد والکری و نوربرگ رینگ بهم ریپلی کردید عرض کنم که چرا میتونه رکورد رو جابجا کنه (به نظرم دستکم سی ثانیه) و اتفاقا قرارش هم گذاشته شده برای پاییز امسال در نوربرگ رینگ و چند پیست مشهور دیگه دنیا
      طبق این خبر
      https://www.pedal.ir/aston-martin/aston-valkyrie-amr-pro-bahrain/
      بله وقتی اطمینان داشته باشه و البته خوشش هم بیاد😅 حتما اقدام میکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. 2311

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (447 ديدگاه)

        دوتا نکته: این AMR PRO هستش که یه ماشین مخصوص پیسته من خود ولکری رو عرض کردم هرچند همین AMR PRO حتی میتونه به رکورد فوق العاده ۹۱۹ هم نزدیک بشه ولی نمیتونه ازون بهتر شه( بخاطر ایرو)
        ثانیا قراره که خود مالک ماشینو تست کنه که بنظر من با این شرایط نمیتونن حتی به شکست دادن ۹۱۹ فکر کنن
        در کل بنظر من اون کانسپت اولیه AMR PRO میتونست عملکرد به مراتب بهتریو به نمایش بداره تا این یکی
        بهرحال هر آن که استون اراده کنه ولکری رکورد همه پیستارو میزنه ولی خب انگار استون مارتین نیازی به این کار نمیبینه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مازیار

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          خوب قرار هم نیست که یک اتومبیل رو روانه همه پیستها بکنن
          حالا درست یا نادرست نوربرگ رینگ از طرف اغلب ژورنالیست ها و به طبع اون عامه مردم به عنوان معیار پیستها شناخته میشه بطوری که خیلی از مدلها تعلیقشون رو در اونجا تنظیم میکنن و دستکم در مقام پیستی که چند برابر بقیه طولش هست و به همون ترتیب پیچ های بیشتری هم داره میتونه معیار کامل تری هم باشه
          البته تایم زنی در نوربرگ رینگ هم دردسرهای خودش رو داره بخصوص برای مدلهای خاص و تیراژ پایین و آستون مارتین هم اگه با هر کدوم از مدلهای معمولی و پیست محور والکری اقدام به تایم زنی بکنه بنظرم کاری که می بایست رو انجام داده
          و برخلاف اون چه که مهدی جان میخواستن از قول من مطرح کنن، من نمی گم فراری از نوربرگ رینگ می ترسه
          من میگم فراری ریسک نمی کنه چون نام بزرگی هست و شاید از جهتی بزرگ ترین نام در موتوراسپرت
          و اگه محصول بالا رده خودش اس اف ۹۰ رو به نوربرگ رینگ بفرسته و تایم اولش رو بزنه چیزی هست که همه انتظار دارن اما اگه حتی یک ثانیه کمتر از رکورد بزنه اونوقت خیلی چیزا رو از دست داده به همین دلیل این رسیک رو نمی کنه

          پدال جون ممنون که دیر نمیشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  18. Scuderia Ferrari

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    shirko
    از تلاش و کوشش شبانه روزی شما جهت تخریب فراری و ضعیف دونستن این برند بسیار سپاس گذارم
    اگه کمکی هم از دست ما برمیاد بگو تا کمکت کنیم

    سعeد
    شما هم اطلاعات زیادی به ما اضافه کردی با مقایسه SF90 استراداله و هامر EV
    کاملاً حق با شماست چون با فراری نمیشه رفت آفرود پس هامر EV بهتر از SF90 استراداله هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. Jdm باز

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (881 ديدگاه)

      حق گفتی
      فقط کاربر سعeد
      میاد هامر رو با sf90 مقایسه میکنه😂😂😂😂😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. shirko

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اقای اسکودریا فراری اینجا صفحه ی لامبورگینی هستش ، لطفا بریدو تو مقاله هایی که مربوط ب فراری می شه کامنت های به به و چه چه فراری راه بندازید ، و با یک اکانت بیایید ن با هزار تا اسم متفاوت !!!! بی نهایت کامنتم بزاری بازم نمی تونی ثابت کنی فراری از لامبورگینی بهتره 😄

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  19. Milad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس چقدره؟
    ممنون میشم جواب بدین

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      اونتادور svj حدود ۵۲۰ هزار دلار
      اوراس حدود ۲۳۰ هزار دلار

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  20. Milad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس قیمت را به تومان بگید

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  21. alikc

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خطاب به تمام دوستانی که داغ سایر برند های خودرو سازی رو به سینه میزنن ،
    حضرت عباسی اگه عشق واقعی ماشین هستید ، پوستر چه ماشینی که تو بچگی یا حتی همین الان به اتاقتون زدید؟؟؟
    قطعا لامبوی کیبر….!
    قطعا فراری هم سپر به سپر لامبورگینی پیش میاد ولی بیایید قبول کنیم فراری این اواخر یکم سوسول شده و فداس که همه مدل ها رو بکنه جاروبرقی….!
    یاد F12 و ۴۵۸ و ۴۳۰ و … بخیر
    چیه این ۴۸۸ های جاروبرقی مانند….!
    الان قیمت یه ۴۵۸ دست دومم از یه ۴۸۸ صفر تو بازار بیشتره
    لامصب هر پی فقط طبیعیش…..!
    لعنت به این و توربو و هیبرید و …..
    ماشین ها رو از اصالت انداختن…………………….!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
    1. 2311

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      حالا که پرسیدی، در کودکی ویرون و انزو و کررا جی تی و ۴۵۸
      الانم ولکری و لافراری و آلفارومئو تیپو ۳۳ و بی ام و ام ۳
      تو این فاصله هم انواع مکلارن ها و پورشه ها امدند و رفتند در کل عمرم یبار پوستر لمبورگینی گرفتم که هوراکان پرفورمانته بود )))))=
      حالا بپردازیم به کامنت پر محتوات
      “چیه این ۴۸۸ های جاروبرقی مانند….” آخه دوست عزیزم چیه یاد گرفتید میاید میگی جاروبرقی، یه موتور توربو راندمان بسیار بهتری ارائه میده، چه نیازیه مثل لامبو ۵۰ سال یه انجینو نگه داری
      “ماشین ها رو از اصالت انداختن” شما تعریف کن اصالت چیه؟ اصلا چرا باید خودروساز پایبند به اصول قرن گذشته ش باشه؟
      یسری چیزا هست که فرق داره مثل ۹۱۱ فیس کلی و نوع موتورش همونه که دهه ۶۰ اومد با این وجود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته تو اون سالها عملکردش از یه ماستنگ ضعیف تر بود الان کوروتو میذاره تو جیبش و رسیده به رقابت با فراری و مکلارن و …
      ولی اینکه بعد ۱۰ سال هیچ تغییری تو ماشین ندی میشه خساست نه اصالت

      موافقم ۲
      مخالفم ۷
  22. Philipp

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یه صحبتی با جناب shirko
    جانشین ۴۸۸ فراری F8 هست نه SF90

    حداقل می خواید هیت کنید درست هیت کنید

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
    1. shirko

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      جانشینی در کار نیست همشون یه پلت فرم دارن ، فقط چراغ و سپر عوض می کنن ، یه موتور الکتریکی و یه توربو بهش اضافه می کنن 😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
  23. Milad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس قیمت را به تومان بگید
    به تومان:……

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  24. LAMBORGHINI

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاملا موافقم لامبرگینی ماشین های خاص می‌سازد که نگاه کردن بهش حس زندگی میده
    فقط با۸۰۰اسب بهتون شتاب۲.۸ثانیه میده این اصلا شوخی نیس
    لامبرگینی خاص بودن و بهترین بودن رو توی هر ماشینش به بقیه نشون میده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا