لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوراکان تکنیکا، نسخه‌ی محرک عقب برای پیست و جاده

پس از انتشار یک تیزر مبهم، لامبورگینی نسخهٔ جدید اوراکان تکنیکا را رسماً معرفی کرده است. به گفتهٔ لامبورگینی، این نسخه چیزی بین اوراکان اوو محرک عقب  و STO دیوانه‌وار مخصوص پیست خواهد بود و به‌گونه‌ای طراحی شده که هم در جاده و هم در پیست جذاب باشد. هرچند تکنیکا بر اساس اوو محرک عقب پایه ساخته شده اما از تجهیزاتی برخوردار است که معمولاً فقط در نسخه‌های گران‌تر اوراکان دیده می‌شوند.

در سینه‌ی تکنیکا بجای نسخه‌ی ۶۱۰ اسب بخاری پایه، موتور ۶۴۰ اسب بخاری پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 قرار گرفته است یعنی همان قوای محرکی که در STO ارائه می‌شود و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ لامبورگینی، صدای این پیشرانه در اینجا تقویت شده و حالا در دورهای بالا غرش واضح‌تری دارد. تکنیکا در مقایسه با STO با آن بال عظیم و اسنورکل روی سقف، در نگاه اول بسیار رام‌تر به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تغییرات ظاهری قابل‌توجهی شد که بسیاری از آن‌ها را در افراطی‌ترین کانسپت‌ها و همین‌طور هایپرکارهای تولید محدود اخیر لامبورگینی دیده‌ایم.

شاید واضح‌ترین تغییر در ظاهر تکنیکا یک ‌تریم Y شکل زیر چراغ‌های جلو باشد که از هایپرکار سیان الهام گرفته است. علاوه بر این، شکل پنجره‌های جانبی تغییر ظریفی را تجربه کرده تا مدل اسنزا SCV12 را به یاد بیاورد و رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی برش الماسی هم از  کانسپت ویژن GT الهام گرفته‌اند. بزرگ‌ترین تغییر در عقب تکنیکا هم کاور پیشرانۀ فیبر کربنی سبک‌وزن و شیشهٔ عقب عمودی است. سر اگزوزهای شش‌ضلعی جدید، یک اسپویلر ثابت کوچک و سپر و دیفیوزر جدید هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

هرچند اسپویلر عقب کوچک تکنیکا در مقایسه با بال بزرگ STO اصلاً به چشم نمی‌آید اما به گفتهٔ لامبورگینی، همین اسپویلر باعث تولید ۳۵ درصد داون‌فورس بیشتر نسبت به اوو محرک عقب می‌شود و در همکاری با دیگر ویژگی‌های آئرودینامیکی مثل اسپلیتر جدید جلو، به کاهش ۲۰ درصد نیروی درگ نیز کمک می‌کند. همچنین وزن تکنیکا هم به لطف کاپوت فیبر کربنی نسبت به اوو پایه کاهشی جزئی داشته است. وزن خشک این نسخه ۱۳۷۹ کیلوگرم اعلام شده درحالی‌که اوو محرک عقب ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. البته STO با ۱۳۳۹ کیلوگرم وزن هنوز هم بسیار سبک‌تر است.

در شتاب صفرتاصد تکنیکا هم پیشرفت چشمگیری دیده نمی‌شود زیرا این نسخه ظرف ۳.۲ ثانیه این کار را انجام می‌دهد که تنها یک‌دهم ثانیه از اوو محرک عقب سریع‌تر است. این در حالی است که STO ظرف ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تکنیکا اما از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، کنترل گشتاور بُرداری، ترمزهای کربن سرامیکی با دریچه‌های خنک‌کننده در بدنه و سیستم LDVI لامبورگینی برخوردار است که همه را از اوو چهارچرخ محرک قرض گرفته است.

خریدارانی که به دنبال بهبود پرفورمنس خودرو در پیست هستند می‌توانند رو دری‌های سبک‌تر و کمربندهای ایمنی مسابقه‌ای هم سفارش دهند. لامبورگینی هنوز قیمت اوراکان تکنیکا را اعلام نکرده اما زمان تحویل اواخر سال جاری اعلام شده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. سعeد

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چقد میخاید از این هوراکان و اونتادور مدل بکشید عرضه بیشتر کردن قدرت هم ندارید فقط رنگ جدید بال عقب جدید دو کیلو وزن کمتر
    فراری و مک لارن ۳ نسل عوض کردن لامبو هنوز داره از هوراکان و اونتادور مدل میده

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۳۷
    1. Carbonado Aventador

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4218 ديدگاه)

      من از طرف هیئت مدیره لامبورگینی از شما عذر‌میخوام بابت ساخت این ماشین و کمبود علم مهندسیشون..
      .
      همین مکلارنی که میگی ۳ تا نسل عوض کرده علنا ورشکسته هست و با کلی قسط و وام و بدهی داره دستو پنجه نرم میکنه!!
      .
      اون ۱۰ هزار‌نفری هم که سالانه لامبو میخرن همشون احمق و نفهمن؛ شما علمه ی دهری..!

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۲۴
      1. سعeد

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (42 ديدگاه)

        اون ۱۰ هزار نفر یه مشت بچه پولدارن که نمیدونند چطوری پول هدر بدن
        مثلا به کسی که جای SF90 سریع در پیست و مسیر صاف که برای رانندگی روزانه هم راحته میره اونتادور که با هر تعویض دنده تقه میزنه و کمر راننده رو خرد میکنه میخره چه لقبی میشه داد؟؟؟؟

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۶۳
        1. Carbonado Aventador

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (4218 ديدگاه)

          عرض کردم که شما درست میگی..!!
          اونی که تو بازار رقابتی اروپا‌ و امریکا؛ میانگین ۴۰۰ هزار دلار‌ واسه یه لامبورگینی پول میده عقب مونده و نادانه..
          شما همه چیز دان هستید

          موافقم ۵۲
          مخالفم ۵
        2. سعeد

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (42 ديدگاه)

          تیپیکال فن لامبورگینی وقتی تو بحث و رقابت کم میاره:

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۵۱
        3. Carbonado Aventador

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (4218 ديدگاه)

          من تیپیکالم و اینکه تا چه حد طرفدار لامبو و فراری هستم، برای دوستانی که از سال ۹۱ سایت پدال رو دنبال میکنن کامل واضح و مشخصه..
          .
          این شمایی که تو سایت تخصصی ماشین ؛ که اکثر بچه هاش دست کمی از کارشناس ها و تحلیل گرهای حرفه ای دنیای ماشین ندارن ؛داری کل کل های اینستاگرامی میکنی!!

          موافقم ۳۳
          مخالفم ۷
        4. akrh78

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1186 ديدگاه)

          حداقل اونتادور svj و ultimae خاص هست نه مثل sf90 که تو هر نمایشگاهی بری بیستا ردیف گذاشته کنار هم

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۲۸
        5. محمدهادی

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (787 ديدگاه)

          تققه؟؟
          مگه درمورد پیکان و پژو RD داری حرف میزنی مرد مومن؟
          خب ملومه که ظاهر لامبو براشون مخوف تر و جذاب تره که نمیرن اس اف ۹۰ بخرن
          البته اس اف ۹۰ هم مثل همیشه مشتریان سنتی خودشو داره و داره میفروشه
          شما با مشتریان لامبو چکار داری؟؟
          دوسش دارن،دلشون میخواد بخرنش
          مگه همه باید مثل شما فکرد کنن دوست عزیز؟

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۱
      2. Amir Machine

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        بنظرم باید قبول کرد که لامبورگینی در مقایسه با رقبا خیلی کم کاری کرده، همون مک‌لارن به زعم شما ورشکسته ببین تو این چند سال چقدر محصول جدید معرفی کرده، اما لامبورگینی چی؟ یه اونتادور و اوراکان رو گرفتن فرت فرت نسخه جدید از روش میسازن
        توان افزایش قدرت موتورهاشون رو هم که به هر دلیلی ندارن
        رقبا رفتن موتورهای V6 و هیبریدی توسعه دادن، لامبورگینی هنوز تو ۶۴۰ اسب مونده
        بخش عمده‌ای از فروش لامبورگینی هم بخاطر اوروسه
        لامبورگینی اگه حمایت فولکس‌واگن رو نداشت با این انفعال و کم‌کاری قطعاً راه به جایی نمیبرد، البته بخشی از این کم‌کاری هم بخاطر سیاست‌های نامعلوم و بلاتکلیف فولکس‌واگنه

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱۷
        1. Carbonado Aventador

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (4218 ديدگاه)

          برادر مکلارن تو این ۵ سال اخیر دست کم ۶ ۷ مدل جدید رونمایی کرده..
          ولی لامبورگینی فقط اپدیت کرده ماشیناشو..
          .
          اگه واقعا ارزش خریدشون از لامبورگینی بیشتر بود که این وضعیت داغون اقتصادی رو نداشت..!
          .
          مکلارن کم اسم و رسمی نداره به واسطه ۱۰ ها سال حضور در بالاترین سطح مسابقات خودرویی(فرمول یک)
          .
          قطعا مکلارن از لحاظ فنی بر بام صنعت سوپر اسپورت سازیه…
          ولی چرا همین ۷۲۰s که چندین سال پادشاه درگ بود و همه جوره از لحاظ ارقام روی کاغذ برتر بود؛ از هوراکان و اونتادور کمتر فروخت؟!‌
          .
          .
          با توجه به صحبت بعضیا ؛مگه یه ادم میلیاردر پولشو از تو جوب اورده که ۵۰۰ هزاردلار پول اونتادور بده ؛ اگه ارزش خرید در برابر ۷۲۰s ؛ پیستا و sf90 نداره!!
          .
          اونی که میلیاردره جیبشو خیلی محکم تر از ماهایی که بی پولیم گرفته ، تا سرش کلاه نره!!

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۱۶
        2. کیانوش

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (315 ديدگاه)

          مگه فقط با افزایش قدرته موتوره که میشه ی خودرو رو سریع تر کرد همین اوراکان جزو سه تا خودروی سریع جاده ای تو پیست در کنار پورشه gt2rs و ای ام جی جی تی بلک سریس
          حالا اگه لابمورگینی میومد ی v6 هیبریدی میذاشت رو همین ماشین همه داد و بیداد که چرا انجین تنفس طبیعی رو برداشته
          راجب مدل های معرفی شده زیاد مک لارن هم من با سیاست لامبورگینی موافق ترم به جای اینکه چهار پنج تا خودروی تو رنج قیمت دویست تا پونصد هزار تا بده مثل مک لارن فقط دو تا خودرو اسپرت داره تو این رنج کاملا هم جوابگو هست
          فقط کاش اوروس رو نمی داد بیرون

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
      3. Hamid

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2159 ديدگاه)

        لامبو اگه آیودی رو نداشت چند سال پیش رفته بود پی کار خودش و دیگه اثری ازش نمی‌موند …
        مک لارن ولی یکی مثل آئودی رو نداره که ساپورتش کنه و خیلی راحت آر آیت و کیو ایت رو در اختیارش قرار بده …
        مهم اینه لامبو فعلا توان رقابت با پورشه و مک لارن و فراری رو نداره … میگی تایم ۴۰۰ متر مهم نیست ولی پس سوپر اسپورت رو واسه چی میسازن؟ سوپر اسپورتی که پرفورمنس نداشته باشه بدرد نمیخوره …

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱۴
        1. Porsche 911

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (664 ديدگاه)

          کربنادو این چه منطقیه؟
          مک‌لارن نه مثل لامبورگینی شاسی بلند ری بج شده داره که با تجهیزات و فنی این و اون بفروشه و کلی پول پارو کنه فقط بخاطر استایلش میخرن
          و هم کاین هم بنتایگا و حتی توارگ و آئودی میشه گفت بهتر از اوروس هستن
          هیچوقت یه برندی که محصول مثل کراس اور داره با اسپورت ساز با تیراژ تولید پایین مقایسه نکن
          دیگه قبول کنید لامبورگینی از رقباش بدجور عقبه…

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۱۱
        2. Carbonado Aventador

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (4218 ديدگاه)

          برادر من
          من مکلارن رو خودروسازی بهتر از لامبورگینی میدونم در حال حاضر.
          بحث من بر اینه که اگه همه چی به اعداد و دهم ها و صدم ها بود الان لامبو ورشکسته بود و مکلارن هر روز بیشتر از دیروز سود میداد.
          .
          من صرفا هدف حرفم اینه لامبو بازار هدفشم میشناسه و اونی هم که داره میخره راضیه، پس چرا الکی بیاد قدرت موتورشو ببره بالا وقتی تو نسل بعد هوراکان (که دیگه تایید شده که هیبریدیه) قراره به ماشین فوق العاده خفن و با پرفومنس بالا رو ارائه بده.
          .
          الان لامبو فقط درحال خاطره سازی تو ذهن هواداراشه با مدل های اونتادور و هوراکان..
          .
          ۲۰ سال دیگه همین جمع مبخواییم بشینیم بگیم ههههعی یادش بخیر ۸۱۲ و ۹۱۸ و اونتادور…
          چه دورانی داشتن..
          اون زمان که جای برق ، بنزین تو رگ های ماشین جاری بود و تنفس طبیعی بودن!!!

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۴
        3. Amoo HamiD

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2159 ديدگاه)

          جناب کربونادو بنده هم گفتم “فعلا” توانایی رقابت رو نداره …
          در حقیقت حرف شما درسته که لامبو بازار هدف خودش رو شناخته و از این حرف ها …
          در ضمن یه چیزی …
          فرض کن دوتا ماشین داریم … هر دو ۲۰۰ هزار دلار … ظاهری و باطنی عین هم بجز یه تغییرات کوچیک تو موتور …
          یکی صفر تا صدش ۲.۹ هست یکی دیگه ۲.۷ …
          شما کدوم رو انتخاب میکنی؟!
          مشخصا اونی که سریع تره …
          پس سریع تر بودن واسه لامبورگینی خیلی خوبه … کلا سریع تر بودن واسه هر سوپر اسپورتی خوبه!!! ساخته شده که اینطوری باشه!!!
          منظور همه این هست که عدم معرفی نسل جدید خودرو ها باعث میشه که بهشون بگن پیر …
          اگرچه خیلی جذاب باشن …
          نیسان جی تی ار هم یه زمان همه رو انگشت به دهن گذاشت … اما همه جا یکی پیدا میشه بهش بگه فسیل!!! درصورتی که به نظر من هنوز هم عالی هست و ارزش خرید بالایی داره … دیگه علاقست دیگه من جوری جی تی آر رو میبینم که شما مثلا آونتادور رو میبینی … نمیتونی بزنی زیرش …
          لامبورگینی کار خودش رو میکنه و مشتری های خودش رو داره … همیشه همینطور بوده …
          پورشه هم همینطور …
          الزاما به معنی ضعیف بودن نیست …
          اما بازم میگم منظور همه این هست دیگه خیلی دارن کشش میدن دوتا محصولشون رو و همه منتظر نسل جدید هستن …
          “۲۰ سال دیگه همین جمع مبخواییم بشینیم بگیم ههههعی یادش بخیر ۸۱۲ و ۹۱۸ و اونتادور…
          چه دورانی داشتن..
          اون زمان که جای برق ، بنزین تو رگ های ماشین جاری بود و تنفس طبیعی بودن!!!”

          هعی … واقعا بجز حسرت هیچی به دلمون نموند …

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        4. ممد ژانگولر

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2416 ديدگاه)

          ولی خدا وکیلی لامبورگینی همه جوره ی چیز دیگست
          فکر کنم پول نقد به هر کی بدن که بخواد تصمیم نهایی مابین لامبورگینی و مک لارن برای خرید بگیره بدون شک لامبورگینیو انتخاب میکنه و این اثر هنری ایتالیایی انتخاب اول خواهد شد مگر اینکه شب قبلش لوبیا چیتی زیاد خورده باشه و تصمیمش عوض بشه 😎

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
      4. Porsche 911

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (664 ديدگاه)

        متوجه ام کربنادو جان
        ولی خب اینکه جانشین هورامان هم مثل خودش میشه که خیلی با تبلیغ و تیزر همه رو جون به لب کردن و بعدش یه ماشینی رو به جانشینی گالاردو فرستادن که بخوای حساب کنی بازم لامبورگینی خالص نبود و اون حسی که داخل گالاردو بود رو نمی‌داد
        شک ندارم جانشین اوراکان هم همین وضعیته

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      5. MAXXXX

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قربون آدم چیز فهم

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. mohamadreza83

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      لامبورگینی هست دیگه .
      چی میشه گفت؟

      مثلا اومدن بزرگترین نام توی تاریخ خودروسازی خودشون رو توی قالب یه سوپرکار جدید و مدرن زنده کنن ؛ نهایت کاری که کردن این بود که اون سیان های باقی مونده رو دستشون توی انبار رو برداشتن چراغ های جلو رو عوض کردن و چراغ های عقب هم یادشون رفت یه دستی به سر و روشون بکشن ؛ به اسم ( تولید محدود!)با قیمت چند میلیون دلاری فروختن😂😂

      زنده باد اونتادور ؛
      که با عوض کردن اسم و رینگ ها و چراغ ها توی این ۱۱ سال هزار مدل تولید محدود و نامحدود و نیمه محدود ازش بیرون کشیدند .
      حالا هم نوبت اوراکانه که راه برادر بزرگ تر خودش رو ادامه بده .

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۱
      1. سعeد

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (42 ديدگاه)

        آره واقعا دیگه من به اینجام رسیده که یک شرکت تا چقدر میتونه گدا باشه
        حالا اگه وضع مالی خوبی نداشت زیر چتر فولوکس نبود میگفتیم اشکال نداره پول نداره ماشین جدید بسازه!!!
        صد تا مدل رو اونتادور هوراکان ساخت که تنها فرقش بقول شما چراغ و رینگ بوده با قیمت ۱۰ برابر اونتادور و هوراکان پایه به اسم تولید محدود کرد تو پاچه ملت از اونور فولوکس داره دریا دریا پول میریزه تو حساب لامبو ولی خبری از مدل جدید نیست!!!!
        مک ‌لارن و فراری مستقل دارن این همه مدل جدید میسازن تو فرمول یکم هستن اما لامبو!!!!!

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۲
        1. محمدهادی

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (787 ديدگاه)

          نسل جدید خودروهای لامبورگینی هم توراهه دیگه
          خبرشو که چند روز پیش پدال زد
          مشکل چیه الان؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
      2. Ramyar

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        ناموسن این چشه ده تا هوراکان داده بیرون فقط رنگشون با هم فرق داره و اسمشون . حالا این وسط این هوراکان چی بود دیگه. حالا بعضی هم میان میگن بهتر سوپراسپرت ۶۴۰ اسب کجاش بهترینه، لامبورگینی دچاره عقب ماندگی شده یه موتور ۱۰ سیلندر داره… هوراکان پرفورمانته و اوو و اس‌تی‌اوو همشون یک موتور یک طراحی فقط درپوش موتور عوض شده. ولی اعتقادی به لامبورگینی ندارم خیلیا میگن خشن و حذاب خو من قبول دارم ولی زیبایی نتها سوپراسپرت نمیشه، حالا میگن اونتادور اس وی جی قویه ۷۶۰ اسب بخار ۷۲۰ نیوتن…. دوازده سیلندر تنفس طبیعی… فراری از دوازده تنفس طبیعی ۸۳۰ اسب بخار تولید کرده حالا تنفس طبیعی بکنار،پورشه ۹۱۱ توربو اس رو چی میگید، یا مک‌لارن ۷۶۵… یا فراری sf90…. حالا یه سری میان میگن صدای لامبورگینی حالا دیگه داریم به سمت اینده پیش میرم حالا عصر پیشرفته، الان حوصله ندارم ولی کسی اعتراض داره به حرفام میتونم تا صبح ادامه بدم….

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۵
      3. Alireza

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        Arkh78
        SVJ و اولتیمائه خاصه
        و SF90 هزار اسب بخاری که جفتشونو توی درگ نقطه میکنه چون چنتا کنار هم هست خاص نیس؟
        اگر ازش ۱۰ تا تولید میشد اونوقت خاص بود؟
        معیار خاص بودن اینه؟
        نخندونمون
        لامبورگینی دو مدل سوپرکار اونتادور پیر و هوراکان مسن
        از هر کدوم هزارتا نسخه دادن بیرون که مثلا جدیدن
        حداقل ۱۰ اسب بخار افزایش میدادین قدرت موتور رو بگیم یه تغییری کرده
        شتاب ۳.۲؟
        این یعنی از فراری روما هم کند تره
        لامبورگینی از فراری همیشه عقب تر بوده هست و خواهد بود
        و حالا از مک لارن و پورشه هم عقب افتاده
        سوپرکارهای ۵ سال پیش فراری و مک لارن از سوپرکارهای ۲۰۲۲ لامبورگینی سریع ترن

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    3. Radmehr

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ای بابا
      بابا تورو خدا از لامبورگینی خوشت بیاد
      اصن تو نباشی لامبورگینی ورشکست میشه…

      موافقم ۸
      مخالفم ۹
    4. Jdm باز

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (844 ديدگاه)

      دوستان ایشون کلا همه کامنتاش همینطوریه
      با همه برندا مشکل داره و نظرات خیلی عحیب غریبی میده، بهتره باهاش بحث نکنید

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  2. Carbonado Aventador

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4218 ديدگاه)

    به به به به
    بناااااازم به لامبو و شاهکار جدیدش!!
    این صدای شن و وحشتاک موتور و هندلینگ عالی ماشینه که باعث لذت راننده و ارضا ی روحش میشه..
    .
    حالا دو دهم ثانیه(اندازه پلک‌زدن چشم) هم دیرتر ۴۰۰ مترو رد کنی اصلا به چشم نمیاد!!!
    کسی که میخواد با دهم ثانیه ماشین هارو مقایسه کنه به نظرم اصلا ماشین باز نیست!!

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۲
    1. Jdm باز

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (844 ديدگاه)

      پاراگراف اخر کامنتت حق خالص بود
      انتخاب ماشین به دهم ثانیه ها و…. نیست
      باید اون ماشینی رو انتخاب کنی که با تمام وجود دوسش داری نه صرفا بخاطر چند تا عدد

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
    2. امین

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (429 ديدگاه)

      کربونادو علاقه ای به پایین امدن برای مداوای ما دارید؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
      1. Carbonado Aventador

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4218 ديدگاه)

        اقا امین امثال طرز تفکر شماس که بچه های خوب و حرفه ای مثل:
        میلاد فقط المان
        محسن.د
        پوریا slr
        رضا بنز
        شروین
        زیگما
        و مهران۹۱۱ و… رو فراری دادید.
        .
        اون زمانی که بچه ها برای تحسین یا کوبیدن ماشین‌ها فکت و مقالات علمی میاوردن..

        الان سطح طرفداریتون شده:
        فلان ماشین از فلان ماشین ۱ دهم ثانیه سریعتره تو درگ..
        فلان ماشین تاپ اسپیدش ۳ کیلومتر بیشتره..
        فلان ماشین پیچ چرخ فلان ماشین هم نمیشه..

        .
        من اومدم امشب به شوئی راه انداختم تا بحث کنیم راجب ماشین..
        اگه راجب ماشین حالیته بسم الله
        ثابت کن من اشتباه میکنم!
        اگرم نه که‌‌..

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۷
        1. امین

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (429 ديدگاه)

          اسم اون کاربرای عزیز رو نیار و با اسمشون خودتو بالا نکش
          داداش هیچی واسه گفتن نداری
          وضع اقتصادی لامبو‌ خوبه چون پشتش فولکس وایساده وگرنه به روزگار بدتری از مکلارن میافتاد
          دلیلش برتری لامبو به مکلارن نیست
          دوما ۱۰ کیلو کاهش وزن تو این ماشین یعنی کشک اینجا فرمول۱ نیست باهاش مقایسه میکنی
          تعصب آدمو کور میکنه با اون پروفایل و اسم و سابقه ات این نظراتت بعید نیست درکت میکنم

          موافقم ۸
          مخالفم ۷
    3. Al pachino

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تنها دلخوشی لامبو فنها که روش حساب ویژه باز کردن…

      صداش خوبه:)

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۷
    4. arshiaSVJ

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      اهههههه بسه دیگه بابا تا کی هر چی این لامبورگینی میده بیرون به به چه چه کنیم
      الان واقعا حضور این ماشینا تو سبد ماشینا بی معنی بود
      آقا جان پاگانی اگه از این کارا بکنه که از به ماشین ۶۰۰۰ تا مدل میده بیرون یه چیزی ولی یه نگاه پرفورمانته بنداز
      از بعد اون ماشینا دوتا نسخه اوراکان اومده بیرون
      یکی اون sto خیر سرش سردمداره ولی از ۹۱۱ gt3 با نصف قیمت میخوره تو پیست
      یک این که به جز قیافه هیچی نداره
      آدم میمونه چی بگه
      لامبورگینی داره به معنای واقعیه کلمه نون اسمشو طراحیشو میخوره
      مشکل اینجای در حال حاضر خارج از بعد طراحی تنفس طبیعی بودن ماشینهای لامبورگینی نه تو پیست و نه خط درگ حریف رقبا نمیشن
      امیدوارییییم با جایگزین اونتادور همون طوفانی که اونتادور با اومدنش تو سال ۲۰۱۱ تو دنیای سوپراسپرتا ایجاد کرد ایجاد بشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
  3. سعeد

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ۱۰ کیلو کاهش وزن؟؟؟؟؟ واقعن خسته نباشید راننده صبح دستشویی نره کاهش وزنی که انجام دادن جبران میشه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۸
    1. جناب ایکس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      شتابش نسبت پرفورمانته یا حتی نسخه اصلی اصلا خوب نیست حتی اگه محور‌عقب‌باشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    2. Jdm باز

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (844 ديدگاه)

      همون ده کیلو وزن کمتر، میتونه چند صدم ثانیه تو پیست بهت کمک کنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۰
    3. Carbonado Aventador

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4218 ديدگاه)

      ردبول ۲ میلیون دلار هزینه کرده برای اینکه تو گرندپری مونزا ماشینش ۸ کیلو سبکتر باشه..
      بتونه ۳ دهم سریعتر شه!!😂
      .
      بعد این اقا میگه خسته نباشید ۱۰ کیلو وزن کم کردید!!

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. امین

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (429 ديدگاه)

        مقایسه این با خودروی فرمول ۱ رنو و ۸ کیلو ۱۰ کیلو حد ماشین شناسی تون رو نشون داد (بالا دم از اطلاعات خودتون و نفهم بودن من زدید)

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
        1. Carbonado Aventador

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (4218 ديدگاه)

          من به‌کسی انگ نفهمی‌ نزدم‌دوست عزیز..
          در ضمن اینجا هدف از صحبت اینه اهمیت‌کاهش وزن حتی چند کیلو رو بگم..
          .
          شما‌هنوز فرق ردبول و رنو‌رو نمیدونی بعد میایی به من‌تیکه میندازی..!
          .
          این ادبیاتی که شما داری نهایت به درد کامنت گذاشتن زیر پیج سمند سواران میخوره نه یه سایت تخصصی…!!!

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  4. محمد امین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    طراحی اش سلیقه ای شده ، یعنی ممکنه عاشقش بشید و ممکنه خوشتون نیاد ، مثل ۲۹۶…
    از نظر مشخصات فنی بهبود خاصی نداشته ، هرچند هدف شون این بوده که در رده ی پایین تری از sto قرار بگیره ، اما به نظرم نسبت به رقبا ایتالیای خودش ، یعنی فراری ۲۹۶ ، واقعا یه اختلاف عجیب قریب داره ، و حتی نسبت به مکلارن ارتورا هم میشه گفت ارزش خرید کمتری داره
    تنها نکته ی خاصش احتمالا صدای خوب و رانندگی فان باشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. Carbonado Aventador

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4218 ديدگاه)

      بازار هدف ۲۹۶ و هوراکان دوتا قشر متفاوت رو پوشش میدن..
      فراری با ۲۹۶: افرادی رو مورد هدف قرار داده که به امار و ارقام روی کاغذ؛ همراه با قابلیت استفاده ی روزمره قابل قبول و استایل شیک براشون اهمیت داره..
      .
      لامبورگینی با هوراکان:
      افرادی رو که دنبال یه طراحی فوق العاده تو چشم ؛ صدای اگزور و رانندگی خشن و اونایی که دنبال اینن با ماشیناشون مسابقه رو شبیه سازی کنن مورد هدف قرار داده!!
      امار فروش جفت مدل ها هم عالی بوده یعنی اینکه این یکی نتونسته مشتری های اون یکی رو بدزده!
      هرکی رفته دنبال سلیقش!

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  5. AMANTE

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (636 ديدگاه)

    مثل یک نسخه ی رام تر از STO هست ولی با الهام از طراحی بزرگتر های لامبورگینی.
    در کل دوست داشتنی هست ولی ایکاش مثل آونتادور که در شکل و شمایل های مختلف تولید شد، یک هوراکان با یک شکل دیده میساختن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. M.Kkarimi

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (773 ديدگاه)

    حکایت لامبو هم شده مثه حکایت بوگاتی …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  7. امیرشایان فرازی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    این چرا انقد خوشگله؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  8. پیام

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    دوستان عزیز تو انتقاد کردن از ماشینها یکم محتاط تر عمل کنین شاید یه بنده خدایی که این مدلا سفارش داده یه سر بیاد سایت پدال و کامنتای ما ایرانیای فصاپیما سوارا ببینه و دلسرد بشه خدا را خوش نمیاد.
    خداییش ما ایرانیا خیلی حالیمونه ها

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  9. ‏제네시스

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    من اگه پولدار بودم اولین سوپر کاری که میگرفتم همین بود 🐂
    عاشق هوراکان بودم از زمانی که معرفی شد تا الان ❤️

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  10. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ماشا الله به تعداد کامنت دوستان
    کلیپ معرفی هم براتون گذاشتم 🙂

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. Jdm باز

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (844 ديدگاه)

      🙏

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (787 ديدگاه)

      خخخخ😄😄😄
      استاد شمام که مثل ناظمای مدرسه فقط مارو ازون بالا نگامیکنی ببینی چیکارمیکنیم😄😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Philipp

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خدایی چیزی ندارم بگم
    ماشین چرتیه
    هدفشم دوشیدن

    حالا ده کیلو از جرم ماشین کم کردن که سنگین وزنان گرامی هم بتونن سوار ماشین بشن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
  12. [email protected]!n

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    اگر به پرفورمنس نگاه کنیم خب حرفه خاصی نداره اکثر لامبوهای توی تاریخ هم همین وضعیت رو دارن.

    کسانی که لامبو می خرن دوست داره یه ماشین پرسرصدا با طراحی خشن و متفاوت هستن که تو چشم باشن. گروه فولکس واگن هم این موضوع رو خیلی خوب می دونه و با زیرکی با معرفی مدل های مختلف با تغییرات جزئی این قشرو سمته خودش می کشونه حتی اگر به قیمت له کردن آئودی بشه مهم سود بیشتر هست و به خصوص تو این ۲۰ سال اخیر سود سرشاری براشون داشته.

    به جای اینکه تو محصولات لامبورگینی دنبال اعداد و ارقام باشیم بهتره به فلسفه ساخت این برند نگاه کنیم.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  13. علی رضایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تنها تغییر که می بینم فقط یه دیفیوزر عقبه و یکم هوراکان پرفورمانته و سیان

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  14. Jdm باز

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (844 ديدگاه)

    نسخه کمی رام تر و‌اهلی تر شده از sto
    من ازش خوشم‌اومد هم عقبش، هم جلوش
    فرم کلی بدنه هم مثل تمامی محصولات لامبورگینی بی نظیره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. 卐 SIAWASH ᛋᛋ

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    Italiano fero

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. موسولینی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      Sieg heil

      موافقم ۱
      مخالفم ۵
  16. aminbikar

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    لامبورگینی هی از اونتادور هوراکان سپر و پیشرانه و یکم تقویت موتور میده بیرون

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    مورد اصلی اینه که شما رخ کار رو می‌بینید و نظر میدین که لامبو چرا ضعیفتر از فراری یا مک‌لارن کار می‌کنه یا اینکه چرا سبد محصولاتش متنوع تر نیست …. جواب واضح هست کافیه یکم فکر کنید . پولی که فراری هزینه فرایند تحقیق و توسعه و زیرساخت محصولات جدید می‌کنه حتما حتما بیشتر از لامبو هست خب طبیعیه که سبد محصولات هم متنوع تر و قویتر میشه اما در مورد لامبو تصمیم گیری با گروه فولکس هست که تا چه حد سرمایه به این شرکت تزریق کنه در واقع این وسط همه چیز حول پول و برگشت هزینه ها میگرده نه صرفا توان مهندسی.
    از لامبو هم نمیشه انتظار شق القمر داشت ، این شرکت تو دهه نود سالهایی بوده که زیر ۲۰۰ دستگاه فروش داشته و عملا فقط پوستر روی در و دیوار اتاق نوجوانان شده بود تا همینجا هم که اومده از صدقه سری فولکس و آیودی بوده و کار بزرگی کرده و مشتری های خودش رو هم داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. سعeد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      پوستر اتاق نوجوان و خوب اومدی چند روز پیش ب همین اشاره کردم پدال پاکش کرد
      الانم که مجازی شده تصاویر لامبورگینی رو پروفایل شبکه های اجتماعی نوجوانان دیده میشه
      البته اگه طرفداراش ناراحت نشن یوقت

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  18. مهدی موتور

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    سلام یه سوالی خیلی سلام و درگیر کرده چرا سانسور نمیکنید🤣

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. پدرام

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    به نظرم جلوش زیاد جالب نشده اون چیزی که کنار چراغ اضافه شده خوب نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا