لامبورگینی

معرفی لامبورگینی لانزادور، پیش‌نمایش GT کراس برقی چهارنفره برای 2028

کانسپت لانزادور خودرویی بلندقامت با دو موتور الکتریکی و ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت است که با حداقل تغییرات در سال ۲۰۲۸ تولید خواهد شد.

لامبورگینی الکتریکی می‌شود و کانسپت لانزادور پیش‌نمایش این تحول بزرگ ایتالیایی‌ها است. این خودرو که در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شده است، نمای نسبتاً کاملی از مدل چهارم لامبورگینی را نشان می‌دهد که با حداقل تغییرات در سال ۲۰۲۸ راهی خط تولید خواهد شد. لانزادور به‌عنوان یک GT با فاصلهٔ زیاد از زمین توصیف شده ولی در ظاهر شبیه کراس‌اوور به نظر می‌رسد هرچند که فقط سه در دارد.

لانزادور تناسبات منحصربه‌فردی دارد که شاید نیاز به عادت کردن داشته باشد. این خودرو قصد دارد با فاصلهٔ بیشتر از زمین، پرفورمنس فوق‌العادهٔ روئلتو را در کنار توانایی‌های اوروس برای جاده‌های ناهموار ارائه کند. بااین‌حال، لانزادور حدود ۱۰ سانتی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به اوروس از زمین دارد و روکش‌های مشکی براق پایین بدنه حس بصری ارتفاع کمتر را القا می‌کنند.

در طراحی این ماشین از مدل‌های افسانه‌ای لامبورگینی مثل کانتاش، مورسیه‌لاگو و سستو المنتو الهام گرفته شده است و به همین دلیل، GT الکتریکی سنت آگاتا با وجود تناسبات خاص و فرم کلی مدرن، همچنان از بسیاری عناصر طراحی امضایی لامبورگینی مثل دهانهٔ گلگیرهای چندضلعی گاندینی و طرح Y شکل روی بدنه بهره می‌برد که برای یادآوری ورودی هوا در مدل‌های بنزینی موتور وسط طراحی شده است. در عقب هم شاهد چراغ‌های سه‌تایی در هر طرف مشابه روئلتو هستیم.

درهای لانزادور اما برخلاف مدل‌های V12 لامبورگینی، به‌صورت معمولی باز می‌شود. با باز کردن این درها، شاهد کابینی هستیم که یادآور فضاپیماها است. داشبورد و کنسول مرکزی خودرو با طراحی Y شکل، فرمی اسکلتی دارد اما به گفتهٔ طراحان، کابین این ماشین به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت روزانه قابل‌استفاده باشد. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی مقابل راننده و یک نمایشگر مقابل سرنشین قرار گرفته و خبری از نمایشگر مرکزی نیست. در عوض، روی کنسول مرکزی مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کنترل‌ها جای گرفته است.

در پشت هم درب هاچ‌‍بکی طراحی شده که دسترسی به صندوق بار بزرگی را فراهم می‌کند. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا بیشتر خواهد شد درحالی‌که در جلو هم صندوق بار کوچکی وجود دارد. در داخل لانزادور از مواد سازگاربامحیط‌زیست زیادی استفاده شده است. به‌عنوان‌مثال، تودوزی خودرو از پشم مرینوی گوسفند استرالیایی تشکیل شده که هرسال در حیوان رشد می‌کند و ماده‌ای تجدید پذیر است. نخ‌های بکار رفته در صندلی‌ها و رو دری‌ها نیز از نایلون بازیافتی ساخته شده‌اند و فوم صندلی‌ها نیز از پلاستیک بازیافتی است که با پرینت سه‌بعدی ساخته می‌شود. حتی برای ساخت چرم داخلی هم از آب باقیمانده از فرایند تولید روغن‌زیتون استفاده شده است.

لامبورگینی در مورد قوای محرکهٔ لانزادور حرف زیادی نزده است ولی میدانیم که این ماشین به دو موتور الکتریکی قدرتمند مجهز است که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کنند. انرژی این موتورها هم توسط باطری‌های با کارایی بالا تأمین می‌شود که بردی طولانی را فراهم می‌کند هرچند که عددی در این رابطه اعلام نشده است. بااین‌حال به گفتهٔ لامبورگینی، این GT چهارنفره یک مگاوات قدرت دارد که معادل ۱۳۶۰ اسب بخار است.

لانزادور به سیستم تعلیق فعال با فنرهای بادی، کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است. علاوه بر این، سیستم کنترل گشتاور هم به‌طور دقیق نیرو را بین هر چهارچرخ توزیع می‌کند تا خودرو هندلینگ متعادلی را ارائه کند و در پیچ‌ها چابک‌تر باشد. علاوه بر این، کنترل عناصر آیرودینامیکی خودرو مثل اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب هم در دستان سیستم ALA لامبورگینی است که در کارآمدترین حالت، عناصر مذکور را برای حداقل مقاومت در برابر هوا تنظیم می‌کند و در حالت اسپرت‌تر، داون‌فورس را افزایش می‌دهد. همچنین برای این خودرو لامبورگینی سیستم کنترل دینامیک جدیدی بنام LDVI را توسعه داده است که با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، پویایی خودرو را برای هر راننده‌ای تنظیم خواهد کرد.

لانزادور در سال ۲۰۲۸ به‌عنوان اولین محصول الکتریکی و چهارمین مدل لامبورگینی راهی بازار خواهد شد اما پیش از آن، در سال ۲۰۲۴ تمام محصولات این شرکت هیبریدی خواهند شد. این GT بلندقامت در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا تولید خواهد شد و این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای استخدام نیروی کار بیشتر به‌منظور توسعه و تولید مدل‌های الکتریکی است زیرا در سال ۲۰۲۹ اوروس تمام الکتریکی هم به لانزادور خواهد پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بله ما هم نفهمیدیم که چقدر داخلش شبیه پورساگونه فراری هستش

    موافقم 43
    مخالفم 69
    1. jaghori

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      فراری پورساگونه داریم؟ احیانا منظورتون پورسانگوئه نیست؟

      موافقم 36
      مخالفم 9
    2. OMID-LAMBO

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (415 ديدگاه)

      تنها شباهتی که من میبینم غربیلک فرمونش هست که اونم باز با پیورسانگوعه فرق داره

      موافقم 34
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2151 ديدگاه)

        المان هایی از طراحی داخل دارای تشابهن
        مهمتر از فرم کلی غربیلک،داشبور دوتکه و دارای دو نمایشگر مجزاست
        اما بنظر من لامبورگینی بسیار پخته تر و منطقی تر،از اب درش آورده
        خطوط و زاویه ها بسیار منطقی تر و ماندگار ترن
        بهرحال مدل ۲۰۲۷ قراره باشه،پس طی ۴ سال نباید گرد قدیمی بودن روش بشینه

        موافقم 7
        مخالفم 2
    3. اشکان

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (272 ديدگاه)

      توجه نکرده بودم ، آره شبیه به فراریه ، آفرین به این دقت….
      ولی خیلی خوب شده کلا

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        آره واقعا خوبه و طراحی جذابی داره ولی شکل قرارگیری صفحه نمایش ها و طراحی داخلی کلا شبیه پورسانگوئه✌️✌️ هستش

        موافقم 5
        مخالفم 4
    4. پوریا چالش

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      لامبورگینی چ نیازی دارد که بیاد از فراری کپی بزنه برادر من این یه کانسبت هست ن بیشتر شک نکن این تا سال 2028طراحی ناب ازش در میارن ک زبون ادم بند بیاد مثل روئلتو

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. دیجی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ماورای عالی ساده شیک کابین مافیایی ودیگر هیچ

    موافقم 19
    مخالفم 8
  3. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    چقدر جذابه برای آفرود

    موافقم 16
    مخالفم 8
  4. Amir

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    لامبورگینی یعنی خود صدا و هیجان لامبورگینی بدون صدا خیلی بد میشه😢
    ولی اگه تسلا رو شکست بده حداقل از دست این ایموجی های برق و… راحت میشیم

    موافقم 47
    مخالفم 4
  5. امیررضا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره. نمی‌دونم چرا ولی وایب تویوتا کراون جدید رو میده، هم سدان هم کراس‌اوور!!
    اینم هم گرند تورر هم کراس اور.

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. ghuxy

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ایول
      گفتم یه جایی دیدمش

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      مثل اینکه با اومدن برقی ها سبک بدنه های جدید مختص به خودش هم داره میاد
      سوپر شاسی های کوتاه قامت که هم ابها و جثه بزرگ و بلند دارن و هم ارتفاع کوتاه و مخوف!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. پوریا چالش

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      چه پروف خفنی امیر رضا واقعا که بهترین ماشین 2023هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. ARIAN

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    لامبورگینی برقی با ادوات داخلی بازیافتی! روح فروچیو لامبورگینی کبیر در قبر لرزید

    موافقم 18
    مخالفم 13
  7. امیر

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت 😱🔥🔥 این واقعا شاهکار تکنولوژی هست که از دو تا موتور الکتریکی این همه قدرت بدست بیاری ( حتما صفر تا صدش هم زیر ۲ ثانیه هست ) 🔥

    موافقم 22
    مخالفم 9
  8. سبحان

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    از بس پولدار ها چاق شدن
    شرکت ها هم مجبور شدن ماشین هارو گشاد بکنن
    دیگه هیچ کس نمی‌خواد داخل کابین تنگ لامبورگینی بشینه
    رولزرویس چرا یه کوپه پیست محور تنگ بدون تهویه نمیسازه نمی‌دونم !

    موافقم 22
    مخالفم 4
  9. Fy

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    عقبش مثله لامبورگینی استوک هست

    موافقم 14
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    در مراسم رونمایی استفان وینکلمن تایید کرد : که خروجی این هیولا حداقل ۱ مگاوات خواهد بود ! این یعنی ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت پایه این ماشین هست و احتمال داره نسخه تولیدی از این هم قویتر باشه !! جالبه بدونید : دیروز که ( البته به وقت ایران دیشب) این ماشین رونمایی شد انقدر پیش مشتریان قدیمی لامبورگینی و دیگر ثروتمندان محبوب شد ، که خیلی هاشون از وینکلمن خواستن این ماشینو همین الان برای سال ۲۰۲۸ پیش خرید کنن که با مخالفت وینکلمن روبه رو شدن 😂 ( منبع : inside ev .com )

    موافقم 20
    مخالفم 0
  11. آراد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میشه یکی بهم بگه یه غیر از ظاهرش چه فرقی با یه تسلا داره؟؟؟
    اصلا لامبورگینی برقی تو منطق میگنجه؟😐

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. HFball

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      داداش تسلا ماشینایی میسازه که از بی کیفیتی طول عمری نداره و تفر خیلی ها از تسلا بخاطر همین مورد هست که بعد از چند ماه استفاده انگار تنها جاییش که خراب نمیشه موتورشه و از خرابیِ درها و باگ های بسیار زیاد سیستم هوشمندش و کیفیت فوق‌العاده اشغال مواد مصرفی که استفاده میکنن و با اون مونتاژ مزخرف که هر چند دقیقه یک تسلا ساخته میشه باید فرق لامبورگینی و تسلا رو متوجه شد
      پ ن پ : 206 که با لندکروز فرقی نداره:)

      موافقم 7
      مخالفم 1
  12. قاسم

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این ۱۳۶۰ اسبش کجا بود!

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. Porsche

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      ۱ مگاوات معادل ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت هست

      موافقم 8
      مخالفم 0
  13. lelewed933

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    از استایلش خیلی خیلی خوشم اومد 👍👍

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      از دید مردم،هیچ خودروسازی بیشتر از لامبورگینی این حقو نداره که خودروهای فضایی بسازه
      اصن یجور دیگه بهش میاد

      موافقم 5
      مخالفم 0
  14. Hadi

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره…
    ایده جالبی هستش برای اسپرت با ارتفاع بلند تر 👌

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    همینو چهار درش کن دیگه. تسلا هم سدان میزنه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  16. Alireza

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    شبیه غورباست

    موافقم 1
    مخالفم 8
  17. سروش

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جذابه و یادآور استوکه ولی تناسبتاش یه جوریه که زمان میبره بهش عادت کنیم
    شاید اگر کاپوت کشیده تری داشت و کابین عقبتر قرار میگرفت جالبتر میشد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب چیزی شده !!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. Dariush saadat

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    دیوانه رینگ های لامبورگینی ام
    اما کاش طراحی چراغ ها بهتر بود
    در واقع چند سال طراحی چراغ های عقب محصولات لامبورگینی بنظر من جالب نیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. شکیبا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی لامبورگینی یه ماشین جدید میده همه توقع دارند که از لاستیک هاش خنجر بزنه بیرون ،از اگزوزش آتیش اژدها جاده رو تو صدم ثانیه قورت بده اما آفرود؟؟؟ کسی که افرود میخاد رنجروور و جیپ نمردن که ،،،آخه کی دلش میاد با ماشین ۳۰۰ _۲۰۰ هزار دلاری بره گرگ دره و قاطر کش؟؟؟ واقعا درک نمیکنم…..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. همایون

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    زمانی که کانسپت اوروس معرفی شد که اتفاقا شبیه اینم بود انقدر موتورش قوی بود که تا سالها بعد که مدل تولیدی اومد بازم با اختلاف از بقیه شاسی بلندها قدرتمندتر بود ولی همین الان کراس‌اور برقی ۲۰۰۰ اسبی داریم که باید لامبو ازش قویتر باشه طراحی هم که طرح نمایشگرها و داشبورد از فراری الهام گرفتن که البته بد نیست و البته سعی شده با طرح وای شکل المان لامبو رو تزریق کنن بهش در کل بازهم برخلاف گفته ها به نظرم مدل تولیدی حداقل چراغهای متفاوتی داشته باشه اما میشد با استفاده از ظرفیت طراحی مدلهای لامبو یکم مدل متفاوت تری تولید کرد

    موافقم 3
    مخالفم 4
  22. ADAK

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    این یعنی راهی که فراری الان داره میره لامبو قراره چند ساله دیگه بره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. پوریا چالش

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    احسنت درود ب لامبورگینی بزرگ کبیر با این کاراش!؟ حتی برای ساخت چرم داخلی هم از آب باقیمانده از فرایند تولید روغن‌زیتون استفاده شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. parhamiof

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    لامبورگینی؟
    Error 404 not found!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا