جانشین لامبورگینی آونتادور با شاسی فیبرکربنی عرضه خواهد شد
لامبورگینی در آیندهای نزدیک جانشین آونتادور افسانهای را معرفی خواهد کرد. ایتالیاییها هماکنون میگویند در پرچمدار جدید خود از شاسی فیبر کربنی استفاده میکنند.
چندی پیش جزئیات قوای محرکه خودروی یاد شده منتشر شد هرچند ما هنوز اطلاعی از جزئیات طراحی آن نداریم. البته لامبورگینی میگوید جانشین آونتادور با کد LB744 شناخته میشود و مهندسان شرکت تلاشهای زیادی برای حفظ وزن پایین قوای محرکه هیبریدی انجام دادهاند. جانشین آونتادور بر پایه شاسی جدیدی که با نام monofuselage شناخته میشود تولید خواهد شد. شاسی این خودرو از مونوکوک فیبر کربن و ساختار جلو از جنس کامپوزیتهای فورج کاری شده تشکیل میشود. کامپوزیتهای یاد شده از سال 2008 تاکنون توسط لامبورگینی بکار گرفته میشوند.
اگرچه آونتادور نیز از مونوکوک فیبر کربنی استفاده میکند اما ساختار جلوی آن از جنس آلومینیوم است. استفاده از کامپوزیت بجای آلومینیوم مزیتهای زیادی دارد به گونهای که 20 درصد سبکتر از ساختار جلوی آونتادور است و باعث میشود وزن کلی شاسی خودرو 10 درصد کمتر از شاسی آونتادور باشد. در بخش عقب و جایی که پیشرانه، گیربکس و بخشهایی از سیستم هیبریدی وجود دارند ساختاری از جنس آلیاژهای آلومینیوم مستحکم وجود دارند. در ساختار عقب جانشین لامبورگینی آونتادور از ریختهگری تو خالی استفاده شده است تا بازهم شاهد کاهش وزن باشیم.
نیروبخش LB744 قوای محرکه پلاگین هیبرید بنزینی/برقی است که از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری قرار گرفته در پشت بخش سرنشینان، گیربکس 8 سرعته دوکلاچه، پیشرانه برقی کوچک ادغام شده در گیربکس، دو پیشرانه برقی در اکسل جلو و باتری لیتیوم-یون 3.8 کیلووات ساعتی نصب شده در تونل گیربکس سابق تشکیل میشود. قدرت کل این مجموعه به 1001 اسب بخار میرسد. بد نیست بدانید ارتباط مکانیکی بین اکسلهای جلو و عقب خودرو وجود ندارد. تا چند هفته آینده منتظر معرفی کامل جانشین آونتادور در پدال باشید!