لامبورگینی

جانشین لامبورگینی آونتادور با شاسی فیبرکربنی عرضه خواهد شد

لامبورگینی در آینده‌ای نزدیک جانشین آونتادور افسانه‌ای را معرفی خواهد کرد. ایتالیایی‌ها هم‌اکنون می‌گویند در پرچم‌دار جدید خود از شاسی فیبر کربنی استفاده می‌کنند.

چندی پیش جزئیات قوای محرکه خودروی یاد شده منتشر شد هرچند ما هنوز اطلاعی از جزئیات طراحی آن نداریم. البته لامبورگینی می‌گوید جانشین آونتادور با کد LB744 شناخته می‌شود و مهندسان شرکت تلاش‌های زیادی برای حفظ وزن پایین قوای محرکه هیبریدی انجام داده‌اند. جانشین آونتادور بر پایه شاسی جدیدی که با نام monofuselage شناخته می‌شود تولید خواهد شد. شاسی این خودرو از مونوکوک فیبر کربن و ساختار جلو از جنس کامپوزیت‌های فورج کاری شده تشکیل می‌شود. کامپوزیت‌های یاد شده از سال ۲۰۰۸ تاکنون توسط لامبورگینی بکار گرفته می‌شوند.

اگرچه آونتادور نیز از مونوکوک فیبر کربنی استفاده می‌کند اما ساختار جلوی آن از جنس آلومینیوم است. استفاده از کامپوزیت بجای آلومینیوم مزیت‌های زیادی دارد به گونه‌ای که ۲۰ درصد سبک‌تر از ساختار جلوی آونتادور است و باعث می‌شود وزن کلی شاسی خودرو ۱۰ درصد کمتر از شاسی آونتادور باشد. در بخش عقب و جایی که پیشرانه، گیربکس و بخش‌هایی از سیستم هیبریدی وجود دارند ساختاری از جنس آلیاژهای آلومینیوم مستحکم وجود دارند. در ساختار عقب جانشین لامبورگینی آونتادور از ریخته‌گری تو خالی استفاده شده است تا بازهم شاهد کاهش وزن باشیم.

نیروبخش LB744 قوای محرکه پلاگین هیبرید بنزینی/برقی است که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری قرار گرفته در پشت بخش سرنشینان، گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، پیشرانه برقی کوچک ادغام شده در گیربکس، دو پیشرانه برقی در اکسل جلو و باتری لیتیوم-یون ۳.۸ کیلووات ساعتی نصب شده در تونل گیربکس سابق تشکیل می‌شود. قدرت کل این مجموعه به ۱۰۰۱ اسب بخار می‌رسد. بد نیست بدانید ارتباط مکانیکی بین اکسل‌های جلو و عقب خودرو وجود ندارد. تا چند هفته آینده منتظر معرفی کامل جانشین آونتادور در پدال باشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    صفر تا صدش زیر ۲/۵ هست

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. Reza Waffen SS

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      با اومدن موشکهای برقی دیگه صفرتاصد واسه خودرو های سوختی اهمیت چندانی نداره هر چی میخواد باشه مهم اینه که این یه لامبورگینیه 🥰

      موافقم 52
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        یک لامبورگینی به چه مشخصه هایی
        یک لامبورگینیه

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. پدرام

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    لامبورگینی قفلی زده یه چیز درست و حسابی درست کنه که یه ده سالی بتونه تو نسخه های ارتقا یافته تولید بشه

    موافقم 50
    مخالفم 0
    1. امیررضا

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      کلا لامبورگینی یعنی همین! یه مدل معرفی میکنه، تا ده سال شیره‌ی وجود ماشین رو با انواع و اقسام نسخه‌های تولید محدود و پیست محور و هوماژ و غیره می‌کشه بیرون و خودروهای بینهایت وحشی میسازه و بعد می‌ره سراغ نسل جدید. اونتادور شاهکار بود، حالا ببینیم این بزرگوار قراره چی بشه.

      موافقم 28
      مخالفم 0
  3. Hitman

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    پس باید قیمت نجومی داشته باشه

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. مهردادکمال

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1813 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. Amin

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    ساختار هایبرید اش دقیقا مشابه اس اف نود هست …. اون اس اف نودی که لامبو خریده بود ، اینجا تاثیر خودش رو داره میزاره
    نکته این هست که باطری خیلی کوچیکی داره ، ۳.۸ کیلو وات در مقابل ۷.۹ کیلووات برای اس اف نود
    و آیا میتونه وزنش خشکش رو کمتر از ۱۵۵۰ کیلو که وزن اس اف نود هست بیاره یا نه …؟ چونکه خیلی مانور در این زمینه داشته
    امیدوارم بعد از حدود ۵ سال ، لامبو بتونه چیزی بهتر از اس اف نود بسازه ، چونکه در این صورت هیچ شانسی برای مقابله با sf90 vs نخواهد داشت که اونم فاصله ای تا رونمایی اش نمونده ، فکر می‌کنم کمتر از ۱ سال

    موافقم 7
    مخالفم 31
    1. KAMI

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      به لامبورگینی امیدی نداشته باش که بتونه چیزی در زمینه تکنولوژی جلو ببره فقط یه قیافه و یه موتور V12 واسه خودش جور میکنه که بتونه پوستر اتاق بفروشه به نوجوانان و ماشین واقعیش رو بفروشه به Rich Kid ها که بندازن ته گاراژ

      موافقم 8
      مخالفم 31
    2. R@min

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1666 ديدگاه)

      مگه قرار نبود تکنولوژی ابرخازن باشه ؟؟ چرا لیتیوم یونی شد ؟؟

      به شخصه فکر می کنم هیچ برندی نتونه محصولی در حد SF90 بزنه و امیدوارم حرفم اشتباه باشه.

      موافقم 10
      مخالفم 15
      1. پوریا چالش

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (252 ديدگاه)

        کلمه بهترین بودن وحود خارجی نداره همیشه یکی بهتر هست حتی فراری و لامبورگینی باشی

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1666 ديدگاه)

          فعلا که پنج ساله ماشینی در حد SF90 نیومده و بهترین سوپراسپرت ممکن از لحاظ تکنولوژی و پرفورمنس هست.

          فاصله تکنولوژیک لامبو هم به لطف فولکس ۲۰ سالی عقب افتاده ببینیم نسل جدید چه می کنه.

          موافقم 3
          مخالفم 16
      2. POUYAN

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (172 ديدگاه)

        عذر میخوام،توی این چند ساله SF90 به جز بازی با اعداد چه کار بزرگ دیگه ای انجام داده؟
        منم قبول دارم که SF90 ماشین برجسته‌ ایه ولی قبول کنید باید با بقیه رقبا سنجیده بشه تا شایستگیش ثابت بشه.پیست های جهان آماده هنرنمایی این ماشین ۱۰۰۰ اسب بخاری فراری هستن،ولی مثل اینکه فراری به همون بازی رسانه ای با اعداد کاملا راضیه!

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1666 ديدگاه)

          بهتره بحثو با یه لبخند ترک کنیم 😉

          موافقم 1
          مخالفم 14
      3. hamidreza

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (327 ديدگاه)

        مث که یادت رفته مدیر ارشد لامبورگینی گفت از تکنولوژی ابر خازن در خودروهای سری استفاده نمیکنیم…

        موافقم 8
        مخالفم 0
  5. R/T

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    واقعا میخواد به جنگ رقبا بره و همه را شکست بده

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. Hamilton1970

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    منتظر رقابت دوباره بولونیا و مارانلو هستیم❤️🤍💚

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Hamidreza

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    سنت آگاتا بنواز که داری عالی مینوازی… 😎

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. R@min

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1666 ديدگاه)

    بنظر فولکس سر کیسه رو شل کرده امیدوارم حرفای زیادی داشته باشه.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      یعنی بنظر شما
      سطح نوآوری و مهندسی ساخت
      در تیم لامبورگینی
      مثل گذشته نیست
      و تنها محدود به بودجه فولکسه ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1666 ديدگاه)

        مگر غیر از این هست ؟؟ در گذشته هم جز موتور بیزارینی و دیزاین گاندینی حرف خاصی نداشتن.

        لامبو خیلی دوست داشتنی هست اما صرفا از جانب فنی حرف می زنیم.

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. حسین

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          بحث شما محدود به قوای محرکه اس
          مهندسی شاسی بدنه
          ایرودینامیک
          و باقی اجزا یک خودروی سوپر اسپرت
          یا اسپرت
          هم معیار هست
          من سطح اطلاعاتم از سوابق شرکت
          در حدی نیستش
          ولی در درجه ای مطمئنم
          محصولاتش
          از مهندسی ساخت خاص
          و ویژه خودشون بهره مندن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  9. POUYAN

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    تمام ویژگی های یه ماشین تولید محدود رو داره.
    جالبه!
    اون از موتورش اینم از شاسی.
    واسه یه ماشین تولید انبوه زیادی داره خاص میشه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. Mf1

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فقط امیدوارم توی پیست هم سریع باشه تا افسانه ایی بودنش ثابت بشه نه فقط تمرکزشون بذارن روی ظاهر و صدای خودرو 🤲🙏

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. محمدهادی

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    این ماشین میاد و میترکونه
    شک نکنید دوستان
    لامبورگینی اصلن کارش همیشه همین بوده

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا