درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

یک‌شنبه 26 اسفند 1403 - 04:31
مطالعه 4 دقیقه
gintani-drag-race-2-lamborghini-revuelto-aventador-ferrari-812-porsche-911-gt3-rs-thumbnail-b-2-4
چهار سوپراسپرت تنفس طبیعی خوش‌صدا به مصاف هم رفته‌اند تا به بهانۀ مسابقۀ درگ صدای جذاب پیشرانه‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند.
تبلیغات

در سوپراسپرت‌ها، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها صدای موتور است و به همین دلیل خیلی‌ها روی خوشی به سوپرکارهای الکتریکی نشان نمی‌دهند. همچنین از این لحاظ، پیشرانه‌های تنفس طبیعی بسیار جذاب‌تر هستند زیرا بدون وجود توربوشارژر در مسیر گازهای اگزوز که صدا را خفه می‌کند، آزادانه نعره می‌کشند اما حتی اگر این هم کافی نباشد، می‌توان از سیستم‌های اگزوز افترمارکتی استفاده کرد که تمام غرش پیشرانه را تحویل گوش‌های راننده و البته رهگذران می‌دهد! چهار خودرویی که در اینجا می‌بینید، همگی به سیستم اگزوز شرکتی بنام جینتانی مجهز هستند و حالا گرد هم جمع شده‌اند تا در قالب مسابقهٔ درگ، کنسرتی با ساز پیستون و سیلندر برگزار کنند.

قدیمی‌ترین خودروی این جمع، لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه است که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های اونتادور محسوب می‌شود. در این نسخه، پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی لامبورگینی 750 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ ISR به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اونتادور SV زمان عرضه در سال 2016 نزدیک به 500 هزار دلار قیمت داشت. خودروی بعدی جانشین اونتادور یعنی روئلتو است که از همان پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 ولی در کنار سیستم هیبریدی با سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع خروجی را به 1015 اسب بخار قدرت و 1062 نیوتن متر گشتاور افزایش داده است. بااین‌حال، همین سیستم هیبریدی باعث شده روئلتو با وزن 1872 کیلوگرم بسیار از اونتادور 1600 کیلوگرمی سنگین‌تر شود.

فراری 812 هم مثل اونتادور جای خود را به مدل جدید دودیچی چیلیندری داده است ولی این سوپرکار ایتالیایی با پیشرانهٔ 6.5 لیتری V8 تنفس طبیعی که زیر آن کاپوت کشیده 800 اسب بخار قدرت و 718 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، هنوز هم بسیار سریع و جذاب است. برخلاف اونتادور، نیروی موتور در اینجا فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سوپرفست در زمان تولید 335 هزار دلار قیمت داشت. در آخر هم به ضعیف‌ترین عضو گروه یعنی پورشه 911 GT3 می‌رسیم که نصف سه خودروی دیگر سیلندر دارد. پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این ماشین تنها 510 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. GT3 اما با وجود قدرت کمتر، با وزن 1435 کیلوگرم بسیار از سوپرکارهای ایتالیایی V12 سبک‌تر است.

پس از دو مسابقهٔ اول که فراری و پورشه نتوانستند لانچ خوبی داشته باشند، در درگ سوم سرانجام هر چهار خودرو حرکت را بدون مشکل آغاز کردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، روئلتو به لطف قدرت بیشتر و موتورهای الکتریکی از همان ابتدا جلو افتاد و پورشه هم با وجود قدرت اندک، شانسی در برابر رقبای V12 نداشت تا رقابت اصلی بین اونتادور و 812 باشد. سوپرکار لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک ابتدا جلو افتاد ولی در ادامه فراری خود را به رقیب رساند و دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد شدند هرچند که فراری با تایم 10.8 ثانیه، یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از اونتادور بود.

کپی لینک

مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور SV

لامبورگینی روئلتو

فراری 812 سوپرفست

پورشه 911 GT3

پیشرانه

6.5 لیتری V12

6.5 لیتری V12 هیبریدی

6.5 لیتری V12

4.0 لیتری H6

قدرت

750 اسب بخار

1015 اسب بخار

800 اسب بخار

510 اسب بخار

گشتاور

690 نیوتن متر

1062 نیوتن متر

718 نیوتن متر

470 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته ISR

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

عقب

عقب

وزن

1600 کیلوگرم

1872 کیلوگرم

1630 کیلوگرم

1435 کیلوگرم

قیمت

493 هزار دلار

608 هزار دلار

335 هزار دلار

224 هزار دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.