لامبورگینی

لامبورگینی روئلتو معرفی شد؛ سوپراسپرت هیبرید V12 جانشین اونتادور

جدیدترین محصول لامبورگینی روُئلتو (Revuelto) نام دارد. این سوپراسپرت هیبریدی، هزار اسب بخار قدرت خواهد داشت.

پس از ماه‌ها انتظار، جای‌گزین اونتادور به عنوان سوپراسپرت تولید انبوه لامبورگینی معرفی شد. این خودرو، روُئلتو نام گرفته است تا حس یک مدل انقلابی و متفاوت را نشان دهد.

پیشرانه و مشخصات فنی لامبورگینی رولتو

موتور ۶/۵ لیتر V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور برقی، ۱,۰۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به این ترتیب، یک سوپراسپرت دو دیفرانسیل هیبرید ساخته می‌شود که در زمان ۲/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. موتور بنزینی به تنهایی ۸۱۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

لامبورگینی روئلتو 2024

لامبورگینی ادعا می‌کند نسخه‌ی پایه از روُئلتو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون، فقط ۷ ثانه زمان لازم دارد. اگر باتری‌های این خودرو کاملا شارژ باشند، به صورت کاملا بی‌صدا و تمام برقی، تا مسافت ۱۰ کیلومتر قابل استفاده است.

ترمزهای کربن سرامیک روئلتو، بسیار بهتر از اونتادور توصیف شده‌اند. در جلو، سیستم ۱۰ پیستون روی دیسک ۱۶/۱ اینچ نصب خواهد شد. وزن شاسی و پیشرانه بنزینی، کمتر از اونتادور است اما مشخص نیست وزن خالص روئلتو با وجود موتورهای برقی و باتری، چقدر خواهد بود.

دیگر اطلاعات فنی لامبورگینی روُئلتو شامل ۷ حالت رانندگی، گشتاور موتور و ظرفیت باتری، در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی لامبورگینی رولتو

مطابق پیش‌بینی‌ها، تنوع کم‌نظیری از خطوط تیز و حجم‌دهنده روی رولتو دیده می‌شود. حالت Y به وضوح در چراغ‌های دیلایت وجود دارد. روشنایی اصلی هم توسط هالوژن‌ها نصب شده در  بالا، تامین خواهد شد. حتی چراغ‌های عقب هم، شکل Y را تداعی می‌کنند. همچنین نورپردازی ویژه برای نمایش پیشرانه وجود دارد.

لامبورگینی روئلتو 2024 نمای موتور

ترکیبی از سبک طراحی دیابلو و مورسیه‌لاگو در نمای جانبی خودرو استفاده شده است. پشت چرخ‌های جلو، برجستگی جذابی وجود دارد که به‌ندرت در سوپراسپرت‌های امروزی دیده‌ایم. برش‌های مثلثی درهای ورودی به کابین و انتهای بدنه در مجاورت پنجره نیز، بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد. ظاهرا طراحان لامبورگینی به خوبی توانسته‌اند شکل Y را در بخش‌های مختلف بدنه استفاده کنند.

زیبایی ظاهری، تنها نکته مثبت در طراخی روئلتو نیست. این خودرو آیرودینامیک عالی و برتری واضح نسبت به اونتادور دارد. نیروی عمود بر سطح روئلتو، ۶۶ درصد بیشتر از اونتادور است و البته دیده بهتر برای راننده فراهم می‌کند. جاسازی اگزوزها و فرم بدنه در عقب نیز، ضمن رعایت زیبایی بصری، آیرودینامیک خودرو را بهبود داده‌اند.

لامبورگینی روئلتو 2024 نمای اصلی

چرخ‌های روئلتو در جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ هستند. البته خریدار می‌تواند مدل سیاه فیبرکربن با ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچ هم سفارش دهد. در نسخه‌ی سفارشی، تایر جلو و عقب پهنای ۲۶۵ و ۳۵۵ میلی‌متر خواهند داشت. لامبورگینی ادعا می‌کند برای جدیدترین محصول خود، ۴۰۰ رنگ قاب سفارش ارائه خواهد کرد.

طراحی کابین و نمای داخلی لامبورگینی رولتو

داشبورد و ادوات فضای داخلی روئلتو، هماهنگی جذابی با طراحی بدنه و طرح Y دارند. این موضوع به خوبی در بخش مرکزی داشبورد دیده می‌شود.

لامبورگینی روئلتو نمای داخلی

پشت فرمان، پنل تمام رنگی دیجیتال با ابعاد ۱۲/۳ اینج نصب شده است. برای سیستم ناوبری، سرگرمی و امکانات رفاهی، مانیتور ۸/۴ اینچ با ساختار عمودی وجود دارد. روبروی سرنشین کنار راننده هم، نمایشگر باریک و عریض با قطر ۹/۱ اینچ استفاده خواهد شد.

هر سه مانیتور، قابلیت‌های مختلف با تنظیمات گرافیکی متنوع دارند. سرنشین کنار راننده می‌تواند از نمایشگر خود برای بررسی شرایط آب و هوا یا نقشه‌خوانی استفاده کند. بسیاری از فناوری‌های مدرن، مثل ارتباط صوتی برای کنترل تجهیزات، مسیریابی سه‌بعدی با نمایش اطلاعات روی شیشه، حسگرهای جلوگیری از برخورد و کروزکنترل هوشمند، روی لامبورگینی روئلتو نصب خواهد شد. همچنین به‌روزسانی اینترنتی برای این خودرو وجود خواهد داشت.

طرح و رنگ‌بندی قابل انتخاب برای صندلی، ۷۰ نوع خواهد بود. همچنین مواد مختلف با چرم طبیعی، فیبر مصنوعی، گیاهی یا دوست‌دار محیط زیست، به سفارش مشتری استفاده می‌شوند.

عرضه نهایی لامبورگینی روئلتو اواخر سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. قیمت مدل پایه نامشخص است اما پیش‌بینی قیمت ۶۰۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، نسخه‌های ویژه مثل روئلتو SV احتمالا نزدیک به یک میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۰ دیدگاه‌ها

  1. BMWghini

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    یکیشو میخوام

    موافقم 87
    مخالفم 2
    1. Amir

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چند تا عکس آوردم براتون ببینید😁https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-real-image-extirior1-768×432.png
      https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-real-image-1-768×485.png
      https://static.techgoing.com/2023/03/Lamborghini-Revuelto-rear-look-768×490.png

      موافقم 34
      مخالفم 4
    2. Amir

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      باید با sf90 یه مسابقه صدا بزارن ولی برنده از الان معلومه😁

      موافقم 50
      مخالفم 1
  2. Mjkaka

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من طراحی این ماشین نه تنها انقلابیه بلکه جانشین به خق اونتادور هم هست … این که یه ماشین ۱۲ سیلندر پلاگین هایبرید با هزار اسب بخار طراحی بشه واقعا فوق بی نظیره و مطمئنا این تازه شروعشه و سال های بعد قدرتش بیشترم میشه مثل مدل های sv اونتادور … طراحی خارجی و داخلیش واقعا قشنگه … درسته من به یه لامبو فنم ولی واقعا ازین ماشین هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم مگر محدودیت سرعت ۳۵۰ تایی که تو همه ماشیناش هست… ولی مطمئنم این ماشین تو همه پیست ها رکورد میزنه … درسته وزنش زیاده ولی موتور الکتریکی همینه دیگه … در عوض لامبورگینی با هندلینگ خفن تر و چیزای دیگه ای که به ماشین اضافه میکنه همیشه تو همه ی پیست ها جز برتریناست!
    تازه از همه اینا گذشته همه ماشینای تنفس طبیعین بدون هیچ توربو یا سوپرشارژی! و این به زیبایی کار اضافه میکنه…
    باز به عنوان یه لامبو فن باید بگم چند وقت اخیر به جز این ماشین تنها ماشینی که اینقدر منو شگفت زده کرد فراری پورسانگ بود که اونم ماشین بدون ایرادی بود به نظرم و من عاشقش شدم

    موافقم 82
    مخالفم 8
    1. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      نظرت اوکی ام 👍❤

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (804 ديدگاه)

      البته لامبورگینی حتی ده سال هم نشده که داره رو نسخه های بهبود یافته واسه پیست وقت میذاره و واقعا قبل از اون تو پیست حرفی واسه گفتن نداشت اما از وقتی ی مدل تولید محدود زد سستو المنتو بود فکر کنم از اون موقع قوی ظاهر شد و بعد از اون مدل های خاص هوراکان اومدن که عالی بودن تو پیست

      موافقم 8
      مخالفم 2
  3. R

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    تنها دلیلی که میتونه از اس اف ۹۰ عقب بندازتش موتور تنفس طبیعیه که بدون توربو هست و به همین دلیل شتاب ثانویش کمتر از اس اف ۹۰ میشه ببینیم در عمل چه میکنه
    لامبورگینی ریوولتو 🏁

    موافقم 39
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بنظرم عملکرد یکسان باشع
      موتور تفس طبیعی لامبو فوق العادست
      صداش رو حاضرم بار ها و بار ها تحسین و تمجید کنم
      ظاهر بی نظیرش
      عملکرد بی نقص قوای فنی در کنار ساختار ماشین
      و دیگر ویژگی های جذاب خاص
      آقای خاص خوش صدا
      آقای خوش صدای خاص
      آقای پر طنین و جذاب صنعت خودرو
      عمیقا بعد از مدت هاست ک غیر از زمان آشنایی با بوگاتی
      واقعا خواستم با تمام وجود
      سوار یک ماشین بشم و حسش کنم
      این یه لامبورگینی با تمام مشخصه های یع گاو سنت آگاتاست همه ی اون انرژی و
      لذت فوق العاده داشتن یه لامبورگینی اما
      در کنار اون کنترل فوق العاده و صلابت و دقتی که
      توی یک گاو وحشی نشدنیه
      اما لامبو ممکنش کرده
      این کامنتم یادتون بمونه

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (804 ديدگاه)

      انجین الکتریکی میتونه کاملا نبود توربو رو جبران کنه از نظر من و به نظر من لامبورگینی جذاب تر از اس اف نود ساخته شده طراحیش و انجین دوازده سبندرش رو بیشتر دوست دارم

      موافقم 14
      مخالفم 2
  4. تورج

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    من به قوای محرکه این ماشین کاری ندارم ، ولی طراحی
    به من ثابت کرد چرا معرفی ی جانشین برای اونتادور افسانه ای باید انقدر با ترس و لرز و احتیاط باشه
    تو نگاه اول مشخصه که ما با ی لامبورگینی طرف نیستیم!
    از اون ظرافت و در عین حال خشونت در طراحی ، فقط الان پرخاشگری صرفی از خطوط باقی مانده. اگر من نمی دونستم که این ماشین ی لامبور گینیه بیشتر فکر میکردم که دسپخت انیماتور های راکستار گیم برای تعریف مفهوم سوپر کار تو صنعت گیم بوده نه بیشتر !
    این روند نزول لابور گینی از زمان معرفی برادر کوچیک اونتادور ، یعنی هوراکان شروع شد اون هم به همین اندازه از لامبورگینی بودن خنثی بود.
    شما رو نمی دونم ولی برای من لابور گینی همیشه زیبایی داشت که در عین پرجزعیات بودن ساده زیبا می نمود،
    اینجا انگار معلوم نیست طراح می خواد چیکار بکنه
    نیازی نیست خیلی دست به اساطیر لامبور گینی بزنیم
    فقط ببینید لامبورگینی در 2003 چه می کرد
    https://www.netcarshow.com/lamborghini/2003-gallardo/800×600/wallpaper_3d.htm

    https://www.netcarshow.com/lamborghini/2002-murcielago_barchetta_concept/800×600/wallpaper_03.htm

    موافقم 22
    مخالفم 41
    1. مانی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      طراحی‌ قسمت میانی داشبورد هم بخوبی بقیه ماشین نیست
      احتمالا مشتری جدید خشن دوست داره

      موافقم 4
      مخالفم 15
  5. Monster 765lt

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    واقعا جذابه هم طراحی داخلیش هم طراحی خارجیش هم پرفورمنس و انجین 12 سیلندرش

    موافقم 26
    مخالفم 3
  6. Royal Driver AMG

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    Finally

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. عرفان

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چی ساختن!😍😍😍 دست خوش… مگه میشه لامبورگینی ماشین بد بسازه؟

    موافقم 24
    مخالفم 3
  8. LAMBORGHINI

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فوق العاده س

    موافقم 24
    مخالفم 1
  9. Sobhan

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (420 ديدگاه)

    هرچی بیشتر نگاش کنید بیشتر عاشقش میشین و به طراحیش عادت می‌کنید و بعد تازه میفهمید که حجب چیزی ساختن ،بشدت ماشین جذاب و خوفناکه🥰

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. محمدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    این اعداد زیاد موثق نیست باید ببینیم بعد از تست ها به چه اعدادی میرسیم لابو همیشه بد ترین شرایط رو برای شتاب خودرو در نظر میگیره .
    فکر کنم میره تو پیست یخ با دمای منفی ۴۵ درجه تست میگیره🤣😅

    ولی باز هم تحت هیچ شرایطی بهsf نمیرسه.

    از نظر طراحی هم بی نظیره ولی یه طراحی تکاملی بر اساس مدل های مختلف آوانتادور هست.

    موافقم 4
    مخالفم 30
  11. پوریا چالش

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    ببینیم تو پیست چیکار میکنه واقعا عالیه ترکوند

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. mercedesbenz

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    جدی نمیدونم چی بگم ، فقط میشه گفت به به ❤

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. محمدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    احتمالا تا۳تا۵سال آینده تنهاv12 باشه ۱۲سال دیگه برای اروپا و تا۲۰ سال دیگه برای بازار های بین‌المللی تولید بشه.

    اون زمان هم دیگه خودرو درون سوزی وجود نخواهد داشت که بتونه جایگزین بشه.

    این آغاز یه پایان شکوهمند برای v12ها موتور های تنفس طبیعی و کل درون سوز هاست.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. MehdiTurbo

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2088 ديدگاه)

    شاید سلیقه من مشکل داره
    ولی به نظر من اصلا و ابدا برای جانشین اونتادور خوب نیست
    من خودم اگه svj و این هم زمان تولید میشدند انتخابم ب ای خرید حتی با قیمت یکسان svj بود
    تو اونتادور قشنگ تو طراحی اون گاو وحشی تو طراحی که نمادش هست حس میکنی اون چشمای خشن جلو و خطوط
    اینجا شکیل شده انگار اون گاو وحشی خشن شده یه گاو شکیل و کت شلوار پوش مدرن و کمتر حس گاو وحشی تو طراحیش بت دست میده
    مهم تر از همه اینا طراحی داخلیه که البته فراگیر شده و مدرنیته ولی دلم برای اون کابین خیلی خوشگل اونتادور با اون دکمه هاش که انگار وارد کابین هواپیما شدی اون دکمه قرمز تنگ میشه
    طراحیش بیشتر مثل مک لارن و سوپر اسپرتای جدید که مدرنیته است شده و حیف اون طراحی لامبو بود چون واقعا تو طراحی داخلیا امضای خاص خودش داشت
    تو طراحی داخلیا پورش و لامبو و بنز امضای خاص و حالت دکمه های فیزیکی خودشون داشتند ولی الان همه یه شکل شدند یه مانیتور و یه پشت امپر شدند همه که جاهاشون و طراحی بقیه اجزا فرق داره مثل گوشیا که همه یه شکلند
    ولی ارقامی و فنی حرفی نداره
    خدایی کابین ببین پلت برای این کابین تنگ نمیشه
    https://www.pedal.ir/lamborghini/lamborghini-aventador-ultimae-final-edition-review-autocar/

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. MehdiTurbo

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      بهترین خودرو ها برای من از تقریبا ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ بودند دلم میخواست تو این سالها اون خودروهایی که عاشقشون بودم داشتمشون
      دنیای خودرو برای من کم کم داره از بین میره از لامبو و پورش و موستانگ تا بقیه
      داره میشه مثل گوشی و تلویزیون و … همه یه شکل یه مانیتور ،الکتریکی،کم کم روندن حذف میشه همینجور که دنده ها دارند حذف میشند سردنده خبری نیست شده دکمه و فرمون یوغی که اونم کم کم شاید اصلا فرمونی نباشه ولی خب پر امکانات تجهیزات میشه احتمالا میشینی تو ماشین تلویزیون فیلم میبینی با دوستات چیپس پفک میخوری یا همینجور مناظر میبینی کتاب میخونی
      دلم برای تصویر دست انداختن گله فرمون با روندن مناظر دیدن قیافه گرفتن با فرمون لم دادن دنده عوض کردن و … تنگ میشه
      یه روزی دلتون برای همینکه ادمایی که پشت فرمان قیافه میگیرند و هدلایت فقط شبا روشن میکنند رینگ میندازند و کف خواب میکنند و مسخرشون میکردید تنگ میشه میگید ای کاش اونا بودند و مسخرشون کیکردیم ولی اون دنیا بود
      ولی خب به نظر من خیلی چیزا بهتر میشه
      الودگی هوا،امکانات و تجهیزات،مدیریت زمان،تعداد ادمای حسود که از شدت حسادت تا گلو فوش میدند و سنگ پرت میکنند کم میشه چون امکانات بیشتر پخش میشه بازم هستندشون ولی کم میشند،تعمییرات راحت تر میشه،امکانات بیشتر با همان قیمت قبلی در اختیار قرار میگیره خیلی چیزا عوض میشه ولی خیلی لذتا میره داستان اون لذتیه که بهاشه کم کم مفهوم رانندگی میره ولی خوبیش اینه بچه ۱۲ سالم میتونه بره اینور اونور نیاز به مامان باباش نیست
      شاید فکر کنید دور ولی خیلی نزدیکه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  15. Reza Waffen SS

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5347 ديدگاه)

    با تشکر از اقای اشتری عزیز عالی بود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. راوی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بلاخره لامبورگینی سر عقل اومد مثل مدل های مختلف فراری کلید های کاربردی رو روی فرمون ماشین بذاره

    این نشون میده فراری چقدر از لحاظ تکنولوژی از زمان خودش جلوتره

    موافقم 2
    مخالفم 10
  17. فربد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی خوشکله ولی به نظر من از لامبورگینی اونتادور کوتاه تره. ولی لامبورگینی فقط لامبورگینی سیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    همه چی عالی و خوبه باید منتظر تست ها و مقایسه ها بود
    فقط اون دیفیوزر های بزرگ تو طراحی های لامبورگینی ک کاملا جای سپر رو گرفته از کناره ها تا زیر چراغ ها و کل عقب ماشین شده دیفیویز به نظرم زیاد جذاب نیست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. راوی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فراری مدل لافراری بنزینی- الکتریکی رو سال 2014 معرفی کرد
    لامبورگینی تازه مثل فراری متوجه شده کلیدهای کاربردی رانندگی رو مثل فراری و پورشه و فورد روی فرمون بذاره
    از قدیم همیشه گیربکس های فراری معروف بودن لامبورگینی بعد از چندین سال تازه رفته سراغ بازطراحی گیربکس
    کلا فراری طراحی هاش مینیمال هست چون از نظر فنی نقص ندارند
    اما لامبورگینی تو طراحی اسراف کرده مثل کسیکه شمشیرش رو اونقدر تیز میکنه که لبه کند میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن 369

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نام خدا

    خیلی زود تر از زمانی که تو ذهنمه میخرمش. FPU

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا