لامبورگینی

لامبورگینی به این زودی‌ها پیشرانه‌های بنزینی را کنار نخواهد گذاشت

لامبورگینی اظهار داشته که تا جای ممکن پیشرانه‌های درون‌سوز را حفظ خواهد کرد و هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی در آینده نزدیک ندارد.

دو سال از زمانی که لامبورگینی اولین خودروی الکتریکی خود را در قالب کانسپت لانزادور معرفی کرد می‌گذرد اما نسخه تولیدی لانزادور هنوز فاصله زیادی تا عرضه دارد زیرا معرفی این گرند تورر الکتریکی یک سال به تعویق افتاده و اکنون برای سال ۲۰۲۹ برنامه‌ریزی شده است. از سوی دیگر، این برند ایتالیایی هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی در آینده نزدیک ندارد. مدیر فنی لامبورگینی، روون مور، به مجله استرالیایی کاراکسپرت گفت که لامبورگینی قصد دارد موتورهای احتراق داخلی را «تا جایی که ممکن است» حفظ کند. او اطمینان دارد که موتورهای بنزینی هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده‌اند:

ما همچنان معتقدیم ایده‌های زیادی برای آینده احتراقی داریم.

مشخص نیست که آیا این آینده شامل سوخت‌های مصنوعی می‌شود یا خیر ولی لامبورگینی بارها اعلام کرده که سوخت‌های مصنوعی می‌توانند ناجی موتورهای احتراقی باشند. مور توضیح داد که تصمیم لامبورگینی برای حفظ موتورهای بنزینی در بلندمدت، ریشه در هیجان احساسی دارد که پیشرانه‌های الکتریکی نمی‌توانند ارائه دهند. این ارتباط احساسی است که به لامبورگینی اجازه می‌دهد «اوج هیجان» باقی بماند. بااین‌حال، لامبورگینی برای رعایت مقررات سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی مجبور به سازش‌هایی شده است. به‌عنوان‌مثال، تمراریو جدید، موتور V10 تنفس طبیعی مدل‌های گالاردو و هوراکان را کنار گذاشته و به‌جای آن به قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۴ لیتری مجهز شده است. همچنین روئلتو هم هیبریدی شده هرچند مهندسان موفق شدند موتور نمادین V12 را حفظ کنند.

مانند دو سوپراسپرت این برند، اوروس نیز به یک مدل هیبریدی تبدیل شده و پایان عصر خودروهای تمام بنزینی لامبورگینی را رقم زده است. در همین حال، رقیب اصلی لامبورگینی، فراری نیز بیشتر محصولاتش را هیبریدی کرده و در اکتبر امسال اولین خودروی الکتریکی خود را رونمایی خواهد کرد. فراری ادعا می‌کند که این خودرو همچنان یک فراری واقعی خواهد بود، درحالی‌که لامبورگینی تأکید دارد که برای خلق یک خودروی الکتریکی شایسته نشان گاو خشمگین به زمان بیشتری نیاز دارد. لامبورگینی برای افزودن مدل چهارم به خط تولید خود عجله‌ای ندارد زیرا اوروس تا سال ۲۰۲۶ و روئلتو تا سال ۲۰۲۷ به‌طور کامل فروخته شده‌اند. این شرکت در سال ۲۰۲۴ رکورد فروش را با تحویل ۱۰,۶۷۸ دستگاه خودرو و رشد ۵.۷ درصدی ثبت کرد.

البته درحالی‌که لامبورگینی قصد دارد در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به تولید خودروهای مجهز به موتورهای V8 و V12 ادامه دهد، اگر اتحادیه اروپا قانون منع فروش خودروهای تولیدکنندهٔ گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۵ اعمال کند و تولید سوخت‌های مصنوعی به‌موقع گسترش نیابد، این شرکت ممکن است زودتر مجبور به کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamidrez

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اقایون تیم پدال خواستم تشکر کنم تو این روزای بد یکم میایم اینجا حوایمون پرت میشه

    موافقم 35
    مخالفم 1
  2. مجید

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فضای سایت چقدر آرومه هروقت استرس جنگ داشتین یه سر به پدال بزنید

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. Iman 007

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (202 ديدگاه)

      اره ولی به نسبت قبل احساس میکنم کم کار شده

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. امیر دهقان

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (800 ديدگاه)

        اوضاع اینترنت اصلا خوب نیست متاسفانه و دسترسی ما به منابع خارجی بشدت سخت و محدود شده
        همین چند مطلب رو هم به سختی تونستیم آماده کنیم

        موافقم 43
        مخالفم 2
        1. Iman 007

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (202 ديدگاه)

          بازم دمتون گرم

          موافقم 15
          مخالفم 1
    2. مازیار

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1704 ديدگاه)

      دلت هوای تفسیرهای سیاسی نظامی صد من یه غاز کرده؟!
      بزار اینجا به حال خودش باشه

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (54 ديدگاه)

        چی میگی با کی کار داری کسی گفت فضای سایت متشنج بشه ؟!؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1704 ديدگاه)

          باشه باشه منم نگفتم متشنج بشه روآن که عصبانی نمیشه

          موافقم 7
          مخالفم 3
  3. SepehrV10

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (152 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Vitesse

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    تمراریو و ربوئلتو با گذر زمان جذابتر میشن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. سوشیانت

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    باز هم خیلی خوب نیست پیشرانه های تمام بنزینی لامبو حذف شدن💔

  6. M power

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (601 ديدگاه)

    حیف همه صداهای قشنگ تک تک دارن حذف میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا