سه نسخهٔ مختلف لامبورگینی اوروس شامل اوروس S، پرفورمانته و SE پلاگینهیبریدی گرد هم جمع شدهاند تا ببینیم در مسیر مستقیم کدامیک سریعتر است.
لامبورگینی اوروس، سوپرشاسیبلندی که از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ استانداردهای جدیدی در کلاس خود تعریف کرده، در سه نسخهٔ خود شامل SE پلاگینهیبریدی، اوروس پرفورمانته و اوروس S در یک مسابقه درگ جذابی را به نمایش گذاشته است. در ادامه، مشخصات هر مدل و عملکرد آنها در این مسابقه را بررسی میکنیم.
ابتدا با لامبورگینی اوروس SE پلاگینهیبریدی شروع میکنیم، جدیدترین عضو خانواده اوروس که با ترکیب یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی، ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با وجود این قدرت چشمگیر، اوروس SE به دلیل سیستم هیبریدی، وزن سنگین ۲.۵ تنی دارد. در مقابل، اوروس پرفورمانته با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم، سبکترین نسخه است. زیر کاپوت این مدل فقط همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو، قرار دارد که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پرفورمانته نسخهای متمرکز بر پیست است.
آخرین مدل هم اوروس S است که بهعنوان نسخه پایه جدید جایگزین اوروس قدیمی شده و از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که مثل پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما با ۴۷ کیلوگرم وزن سنگینتر و تعلیق بادی تطبیقی که برای راحتی بیشتر طراحی شده، کمی کندتر است. اوروس S همچنین با قیمت پایه حدود ۲۴۲ هزار دلار، ارزانترین مدل در این سهگانه است و برای کسانی که عملکرد بالا را با راحتی روزمره میخواهند، گزینهای جذاب محسوب میشود.
حالا به مسابقه درگ میرسیم. این رقابت در چهار دور برگزار شد و نتایج آن برخلاف انتظار بود. اوروس SE پلاگینهیبریدی با قدرت و گشتاور بیشتر، هر چهار دور را با زمان ۱۱.۷ ثانیه به پایان رساند و برتری خود را به رخ کشید. اوروس S هم عملکردی شگفتانگیز داشت و با زمان ۱۱.۸ ثانیه، تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از SE، در جایگاه دوم قرار گرفت؛ اما اوروس پرفورمانته که انتظار میرفت با وزن کمتر و شتاب بهتر، حداقل از اوروس S پیشی بگیرد، در هر چهار دور آخر شد و بهترین زمان آن ۱۱.۹ ثانیه بود. دلیل این شکست غیرمنتظره، مشکلی فنی در سیستم لانچ کنترل بود. هر بار که پرفورمانته استارت میزد، موتور برای مدت کوتاهی دور میگرفت و سپس بهطور ناگهانی قدرت را قطع میکرد. راننده تمام تنظیمات و حالتهای رانندگی را امتحان کرد، اما مشکل حل نشد و پرفورمانته نتوانست پتانسیل واقعی خود را نشان دهد.
مقایسه مشخصات فنی
اوروس S | اوروس پرفورمانته | اوروس SE | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ||
قدرت | ۶۶۶ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار | |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر | |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ||
محور محرک | چهارچرخ | ||
وزن | ۲۱۹۷ کیلوگرم | ۲۱۵۰ کیلوگرم | ۲۵۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۴۱,۸۴۳ دلار | ۲۷۳,۸۸۰ دلار | ۲۶۲,۶۳۱ دلار |
froG-driVer
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اون لرزشهای عجیب پرفورمانته عادیه عایا؟؟!!
Ali
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴این پرفورمانته هیچیش عادی نبود
R
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴زیرنویس اضافه کردید خیلی خوب شده
Siyavash
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴پرفورمانته چش بود..
Saji
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴زیبا جادار مطمئن پرقدرت و راحت…واقعا تو تستای یوتیوب نگاه کنید از راحتی و جاداریش همه شوکه میشن ک بهش نمیاد واقعا
با قیمت c200l ایران تو خارجه اوروس سوار میشن(:
با ۲.۵ تن وزن شتاب زیر ۳.۵ واقعا محشره
شکیبا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴هر سه تاشم موخام😩😫😢😭
ar-ma-n
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴به این میگن مقایسه خودروی چه لذتی داره با زیر نویس
zm.1994
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اوووف فقط زرد و بنفشش 💛💛💜💜
علی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴لامبو زردش دلرباست
خدای شاسی بلند ها
از نزدیک ببینید آدم شکوکه میشه مخوف و ترسناک نفس به شماره میافته و زیبایی خیال انگیز با چهره اسپرت ترکیب شده. این چنین تماشایی شده فکر نکنم جذاب تر از این شاسی بلند روی زمین باشه عین مجسمه کلوپاترا تراشیده شده