تسلالامبورگینیمرسدس بنز

درگ سوپر شاسی‌بلندها، اوروس، برابوس ۸۵۰ و تسلا مدل X پرفورمنس

در بازار رو به رشد امروز شاسی‌بلندهای پرفورمنس، غلبه بر رقبا از همیشه سخت‌تر شده است. بااین‌حال، برای اینکه ببینیم کدام شاسی‌بلند پادشاه ۴۰۰ متر محسوب می‌شود، تیم کارواو جمع منحصربه‌فردی از کراس‌اوورهای پرفورمنس بازار را برای برگزاری مسابقهٔ درگ به باند فرودگاه همیشگی خود آورده است. اصلی‌ترین عضو این جمع لامبورگینی اوروس است که تسلا مدل X پرفورمنس و برابوس ۸۵۰ تیونینگ شده برای مقابله با آن به میدان آمده‌اند.

لامبورگینی اوروس به لطف ترکیبی از قدرت و چابکی، یکی از چشمگیرترین شاسی‌بلندهای پرفورمنس بازار محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این V8 قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل سده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. اوروس با ۲۱۹۷ کیلوگرم وزن خودروی سنگینی است ولی بااین‌حال ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتظار می‌رود نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو اواخر امسال در پبل بیچ رونمایی شود.

در این رقابت، برابوس ۸۵۰ منحصربه‌فرد، لامبورگینی اوروس را به چالش می‌کشد. این خودرو بر اساس نسل قبلی مرسدس GLE63 AMG ساخته شده اما پیشرانهٔ استاندارد آن به‌طور کامل تغییر کرده است. تیم برابوس پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی GLE63 را بیرون آورده و یک موتور ۶ لیتری V8 توئین توربوی دست‌ساز برابوس را جایگزین آن کرده‌اند. این موتور جدید ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته برابوس گشتاور این موتور را روی ۱۱۵۰ نیوتن متر محدود کرده تا قابلیت اطمینان آن افزایش پیدا کند. این شاسی‌بلند تیون شده یکی از بهترین ساخته‌های برابوس محسوب می‌شود یعنی تیونری که دهه‌ها را صرف ساخت خودروهایی حتی سریع‌تر از مرسدس AMG کرده است.

برای رقابت با این شاسی‌بلندهای بنزینی قدرتمند، تسلا مدل X پرفورمنس به میدان آمده است. این شاسی‌بلند الکتریکی به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف فقدان گیربکس معمولی و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، مدل X پرفورمنس ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خب آیا این تسلای قدرتمند می‌تواند رقبای بنزینی خود را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

لامبورگینی اوروس

برابوس ۸۵۰

مدل X پرفورمنس

پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۶ لیتری V8 توئین توربوالکتریکی دو موتوره
قدرت۶۵۰ اسب بخار۸۵۰ اسب بخار۶۷۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۱۴۵۰ نیوتن متر۹۷۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیکتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۱۹۷ کیلوگرم۲۳۵۰ کیلوگرم۲۵۷۲ کیلوگرم
قیمت۱۷۹ هزار پوند۳۰۰ هزار پوند۱۰۱ هزار پوند

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (586 ديدگاه)

    در قیاس با تکنولوژی X PLAID چه اینایی که هستن و باقیشون که قراره بیان در حد شوخی هست کلمه پرفورمنس براشون.
    ۹.۹ عددی هست که برا این مسیر ثبت می کنه براحتی توسط هر راننده ای.
    …………………………..
    با وجود قدرت رعداسای XPLAID جالبتر اینکه نسبت به مدل Performance با وجود اتاق یکسان در ظاهر! وزن ش بخاطر سیستم های مدرن قالبگیری کمتر هم هست (حدود ۱۰۰kg) البته همه اینا با سوار شدن باطری های پربازده نسل جدید بهبود چشم گیر وزنی هم خواهد یافت. بدون نیاز به استفاده از فیبرکربن و متریال غیر اقتصادی.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۹
    1. Clean Energy

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      تا فردا برات توضیح بدن که مرد حسابی این ماشینایی که انقد سنگشونو به سینه میزنی با ماشینایی که هیت می کنی اصلا قابل قیاس نیستن😑 تو دو روز بعدش میای میگی ایکس پلد خیلی خوبه اونا بدن اصن اونا هیچن، تسلا خوبه همه بدن (بجز آمریکاییا)😐.
      برات دوباره توضیح میدم
      مرد متمدن
      ماشین های برقی (electric cars) از برق (electric) تامین میشن و همه میدونیم برق (electric) سرعت فراوانی داره (electric is so fast) حالا ما وقتی این رو وارد یه ماشین می کنیم یه قدرتی آنی instant) power) بهمون میده اما از اون طرف موتورای احتراق داخلی (Internal combustion engine) اون قدرتو ندارن و باید کلی قطعه راه بیفته تا این ماشین حرکت کنه ( https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion_engine&ved=2ahUKEwjNnNDCpuj2AhW5_bsIHStwD_IQFnoECAcQBQ&usg=AOvVaw2uCK5MDDGWbjzIocfIHDm7 حضرت ویکی پیدیا برات درمورد Internal combustion engine توضیح میده)
      حالا خودتو خدات
      یه چیزی که شتاب آنی داره با یه چیزی که باید هزارتا قطعه براه بیفته تا ماشین به حرکت در میاد قابل قیاسه؟
      با منطق تو: آره
      اگرم نفهمیدی بگو تا به انگلیسی یا هر زبونی خواستی برات بنویسم

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۳
      1. Silent

        ۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (586 ديدگاه)

        ICE بطور کلی با اوون گیرباکس و تشکیلات پر سر صداش هر روز که می گذره بیشتر معلوم می شه باید تموم شده دونست کارش رو. همون چند خطی که نوشتی باگ هست برا سیستم نه بیشتر!
        البته کمتر در مورد شتاب سکون تمرکز کنید چون نسل ۲۰۲۱ موتورهای PLAID TESLA توو تست رولینگ اوضاع رو سختتر هم کردن!
        …………….
        پرفورمنس تنها نمایشی برای اصل ماجرا! کشورهای توسعه یافته با سرعت در حال مدیریت منابع انرژی و کمتر کردن نیازشون به سوخت های فسیلی هستن نه برای دل خوشی ماشین بازها بلکه اوضاع ۲۰ سال آتی رو جور دیگه ای می بینن و براش برنامه دارن و متوهم نیستن! GF4 برلین که جواز احداث ش توو خود اروپا صادر شد گویای همه چیز هست.

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          من تا فردا برات حرف بزنم تو همونی می گی
          پس ولش داش
          من با انرژی پاک مخالف نیستم و اتفاقا از اسمم معموله و بارها گفتم که به شخصه یک فرد طرفدار محیط زیستم
          اما بحث اینجور چیزا خیلی طولانیه…. خودت یه سرچی چیزی بکنی اوکی میشه

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (206 ديدگاه)

    هر کی یه جاده مستقیم گیر آوورده ماشین تست میکنه. خب این ظلمه در حق درون سوزها. اگه واقعا میخان تست کنن داخل پیست هم اینکارو بکنن وگرنه همه میدون برقی ها همیشه در مسیر مستقیم سریعتر هستند.
    فهمیدید من عاشق لامبورگینی هستم یا بیشتر توضیح بدم؟!!!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۶
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    پدال خبر افتضاح مازراتی mc20 رو بزار بخندیم.انقدر هزینه کردن گفتن انجین با تکنولوژیه فرمول ساختیم اونوقت حتی نمیتونه به کوروت سی۸ پایه نزدیک بشه.اینجاست که انجین پوشراد اونم از نوع بسیار پایه پوست کنی میکنه.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
    1. AMIR / ARMI

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      caranddriver.com/news/a39526156/2022-maserati-mc20-60-mph-test/
      این مازراتی و فاجعس یعنی یه فاجعه که هیچ وقت تمومی نداره هر دفعه میان پول میریزن توش بد تر بدتر میشه
      من ندیدم یه نفر که تستش کرده باشه بگه ارزش خرید داره هر کی تستش کرده میگه هیچ جایی تو بازار نداره
      دقیقا مثل الفا ۴c همون مشکلات داره علاوه بر اینکه قیمت یه ماشین درست حسابی رو هم میگیره
      شاسی بلند هاش اونجور سدان هاش اینجور کوپه هاش اینجور من شک ندارم بخوان بفروشنش جز چینی ها هیچ کس نمیخردش

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2113 ديدگاه)

        بعد اون پسره میاد به مهندسی داج حمله میکنه.فقط فکرش رو بکن این سرماییه ای که حروم انجین بی مصرف مازراتی کردن فقط نصفش هزینه داج میشد چه اتفاقی میوفتاد.چه انجینهای هیولایی میساختن.چه سدانها کوپها و شاسی بلندهایی میدادن بیرون.البته مهم نیست در آخر که دیگه ببینن چاره ای وجود نداره و آلفا و مازراتی خریداری ندارن آخر مجبور میشن یا تعطیلش کنن یا بندازن به یه گروه بد بختی.اون موقع هست که دوباره دست به دامن داج و کرایسلر جیپ رم میشن

        موافقم ۸
        مخالفم ۵
  4. Jdm باز

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بازم درگ های نادرست که هر روز تو پدال تیتر میشه

    اخه ماشین برقی با گشتاور انی رو با ماشین درونسوز میندازن تو درگ؟
    هر کدوم باید جدا از هم تست بشن
    بنزین با بنزین
    برقی با برقی
    اگرچه تو پیست همین بنزینی ها خیلی راحت برقی هارو مچاله میکنن

    بردن x هم با توجه به گشتاور انی قابل پیشبینی بود
    جالبتر اینکه اوروس با قدرت کمتر و گشتاور کمتر تونست پا به پای x بیاد و فقط با یک دهم ثانیه اختلاف با x دوم شد که احتمالا بخاطر وزن بسیار کمتر بوده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۰
    1. نمردیم از بدبختی

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (295 ديدگاه)

      بالا خره درگ هست دیگه شما تا می‌بارید میگید درگ تا عادلانه اما وقتی میبرید میگید تسلا چیه

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  5. ARMAN

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    برابوسه خیلی خوب بود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  6. Joseph

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چه جالب قد تسلا از این دوتا بلندتره، یکسری اینجا میگفتن شاسی بلند حساب نمیشه مدل x ولی اوروس با تراک هاک جیپ مقایسه میکردن، فکر کنم جوابشونو گرفتن
    موفق باشید

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  7. rezarsnewphone

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    هعی خیلی سرعین ولی واقعا چه تب و تاب کراس اور فنیه تو دنیا راه افتاده حالمو بهم میزنه سدان ها می میرن و فقط اینا می مونند

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  8. ماکسیمیلیان

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سلام و درود!
    عملکرد تسلا با قیمت کمتر، جالب و جذاب بود.
    یا علی🌷

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  9. مهردادکمال

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    نسل جدید جی ال ای بنظرم یک گام بلند به عقب بود تو زیبایی هر چند شاسیش خیلی پیشرفته تر شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا