نسل بعدی لامبورگینی اوروس همچنان پلاگینهیبریدی خواهد بود و ساخت نسخه الکتریکی آن تا اواسط دهه آینده به تعویق افتاد. این تصمیم به دلیل تغییرات قوانین گرفته شده است.
استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، در گفتوگو با اتوکار اعلام کرد که نسل بعدی لامبورگینی اوروس به دلیل به تعویق افتادن نسخه الکتریکی تا اواسط دهه آینده، همچنان بهصورت پلاگینهیبریدی عرضه خواهد شد. وینکلمن دلیل این تصمیم را به تغییرات مداوم و غیرقابلپیشبینی قوانین عنوان کرده است، موضوعی که ممکن است عرضه اولین خودروی الکتریکی این شرکت، یعنی نسخه تولیدی کانسپت لانزادور که قرار است در سال ۲۰۲۹ معرفی شود را نیز به تأخیر بیندازد. اوروس، پرفروشترین مدل لامبورگینی، قرار بود تا پایان دهه جاری بهصورت کاملاً الکتریکی عرضه شود اما وینکلمن در گفتوگو با اتوکار تأیید کرد که اوروس در نسل کاملاً جدید خود همچنان بهصورت پلاگینهیبریدی SE عرضه خواهد شد. او گفت:
ما میخواهیم نسل جدید را دوباره بهصورت پلاگینهیبریدی عرضه کنیم. این موضوع برای ما و مشتریان بسیار مهم است و آنها از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدند.
او اشاره کرد که این خودرو احتمالاً در سال ۲۰۲۹ معرفی خواهد شد و نسخه الکتریکی برای سال ۲۰۳۵ برنامهریزی شده است؛ سالی که تمام خودروهای جدید در اروپا باید بدون آلایندگی باشند. وینکلمن جزئیات فنی ارائه نداده اما بهاحتمالزیاد نسل بعدی اوروس قویتر از مدل کنونی با ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. تصمیم لامبورگینی برای ادامه عرضه اوروس پلاگینهیبریدی در راستای اقدام پورشه، یکی دیگر از برندهای گروه فولکسواگن است که کائن درونسوز را در کنار نسخه الکتریکی جدید بهمنظور افزایش سودآوری عرضه خواهد کرد زیرا که علاقه مشتریان به خودروهای الکتریکی کاهش یافته است. وقتی از وینکلمن پرسیده شد که آیا نسخه الکتریکی اوروس میتواند زودتر از ۲۰۳۵ عرضه شود و مانند کائن در کنار نسخه بنزینی فروخته شود، او پاسخ داد:
اکنون که برای نسل بعدی تصمیم گرفتهایم، زمان کافی داریم تا ببینیم از نظر پذیرش بازار، قوانین، زیرساختها و همچنین تغییرات نسلی چه اتفاقی خواهد افتاد.
درحالیکه نسل بعدی کاین نسخه فیسلیفت مدل کنونی خواهد بود، وینکلمن تأکید کرد که اوروس جدید یک نسل کاملاً جدید خواهد بود و با طراحی تازهای عرضه میشود. اوروس الکتریکی دومین خودروی الکتریکی لامبورگینی خواهد بود زیرا وینکلمن بار دیگر تأکید کرده که تا پایان این دهه زمان مناسبی برای عرضه نسخه تولیدی لانزادور خواهد بود، اما افزود که تصمیم نهایی برای تأخیر احتمالی آن در ابتدای سال آینده گرفته خواهد شد. این خودرو قرار بود در سال ۲۰۲۸ عرضه شود ولی این کار به سال ۲۰۲۹ به تعویق افتاد. او گفت:
ما هنوز هفت ماه فرصت داریم تا تصمیم بگیریم چه باید بکنیم. ما بسیار انعطافپذیر هستیم و مدام در حال بررسی زمان مناسب برای عرضه هستیم. ما قبلاً عرضه این خودرو را به تعویق انداختیم زیرا دیدیم که روند پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان کمتر از پیشبینیهای چند سال پیش ما بوده است.
اراز
۱۷ تیر ۱۴۰۴اخه لامبورگینی چه به برقی شدن مشتری 400هزار دلار بده ماشین به صدا وبی هیجان بخره
Siyavash
۱۷ تیر ۱۴۰۴تصویر رندرش خیلی چرته مثل ماشین چینی هایه داخلی شد
هراکلیوس
۱۷ تیر ۱۴۰۴یه خبر خوب برای tu5بازان ایرانخودرو هم پروژه تارا برقی 20سال به تعویق انداخت تا ببینه این روزی 2ساعت برق رفتن کی تموم میشه
hosen
۱۷ تیر ۱۴۰۴منتظر یه هیولا از لامبورگینی باید باشیم
M
۱۷ تیر ۱۴۰۴آفرین به لامبورگینی
اوروس بنزینی باید باشه نه برقی
M
۱۷ تیر ۱۴۰۴حالا ما به هیبرید و پلاگین هیبرید آن هم راضی هستیم ولی برقی و اوروس دو کلمه متضاده
M
۱۷ تیر ۱۴۰۴طراحی هم بی زحمت گند نزن همینطور هندلینگ خودرو رو
یه سوال بنز gle یا X5 بی ام و
Cadillac-V
۱۷ تیر ۱۴۰۴GLE
البته تو این سگمنت بنظرم لکسوس RX گزینه بهتریه نسبت به این دوتا، حتی فروششم بیشتر بوده