لامبورگینی

رانندگی بنیایا با لامبورگینی تمراریو، سوپراسپرتی که قهرمان موتو جی‌پی را شگفت‌زده کرد!

فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره موتو جی‌پی، لامبورگینی تمراریو را آزمایش کرد و از قدرت ۹۲۰ اسب بخاری و ردلاین ۱۰ هزار rpm آن شگفت‌زده شد.

فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره جهان که با ۴۰ پیروزی و ۷۸ سکو در کارنامه‌اش یکی از موفق‌ترین موتورسواران موتور جی‌پی است، اخیراً تجربه‌ای متفاوت پشت فرمان لامبورگینی تمراریو داشته است. این آزمایش در پیست ایمولا انجام شد و بنیایا را با شگفتی‌های این خودرو روبرو کرد. بنیایا، متولد تورین و از طرفداران پروپاقرص لامبورگینی که شماره ۶۳ موتور دوکاتی او در مسابقات موتور جی‌پی با سال تأسیس لامبورگینی (۱۹۶۳) هم‌خوانی دارد، از این فرصت برای راندن تمراریو استقبال کرد. او پس از تست گفت:

هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. رسیدن به ۱۰ هزار دور در دقیقه باورنکردنی است.

او همچنین از رانندگی آسان و ترکیب خیره‌کننده قدرت و کنترل این خودرو تمجید کرد.

تمراریو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که هیچ ارتباطی با موتور ۴ لیتری TFSI گروه فولکس‌واگن در خودروهای آئودی و پورشه ندارد. سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۹۲۰ اسب بخار قدرت می‌رسانند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. لامبورگینی تمراریو با باتری ۳.۸ کیلووات ساعتی خود می‌تواند مسافتی تا ۱۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این سوپرکار، دومین خودروی پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو و اولین سوپرکار این برند با موتور V8 توئین توربو محسوب می‌شود.

تمراریو می‌تواند در ۲.۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت، در ۷.۱ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بنیایا جزء اولین افرادی بود که این ساخته جدید لامبورگینی را پیش از رسیدن به نمایندگی‌های فروش آزمایش کرده و کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته است. او درباره حس رانندگی تمراریو گفت:

بیشتر شبیه یک موتور تنفس طبیعی با ورودی هوای بهبودیافته است تا یک موتور توربو. این ترکیب خیره‌کننده‌ای است و رانندگی با آن بسیار آسان است.

لامبورگینی تمراریو با سبک طراحی جدید و گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌سابقه، در آگوست ۲۰۲۴ رونمایی شد. این سوپرکار که جانشین هوراکان شده، سنت نام‌گذاری بر اساس گاوهای مبارز را کنار گذاشته و نام «تمراریو» به معنای «شجاع» در اسپانیایی را برگزیده است؛ نامی که نشان‌دهنده برنامه‌های الکتریکی‌سازی این برند اهل سنت آگاتا است. موتور V8 تمراریو قدرتی بیشتر از V10 مدل‌های قبلی لامبورگینی تولید می‌کند. قیمت پایه تمراریو از ۲۹۰ هزار دلار شروع می‌شود اما با افزودن آپشن‌ها می‌تواند به ۴۰۰ هزار دلار برسد. این خودرو با شاسی آلومینیومی جدید، آیرودینامیک پیشرفته (۶۷ درصد افزایش داون‌فورس) و پکیج سبک‌وزن آلجریتا که وزن را بیش از ۲۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد، برای رانندگی در پیست و به چالش کشیدن رقبا آماده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6355 ديدگاه)

    چقد خوشگله و تمیزه این تمراریو لعنتی

    موافقم 41
    مخالفم 2
  2. net

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3909 ديدگاه)

    چراغ جلو و سپر جلو این لامبورگینی با چراغ جلو و سپر جلو بقیه لامبورگینی ها فرق داره و قسمت چراغ جلو و سپر جلو حس سوپر اسپرتش کمه

    موافقم 8
    مخالفم 16
  3. Scuderia Ferrari

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    عجب سالی بشه امسال ….
    رقابت آستون مارتین والهالا ، لامبورگینی روئلتو ، کوروت ZR1 و جانشین SF90 استراداله
    یکمی پایین تر لامبورگینی تمراریو و 296 اسپشیاله و سرانجام بالاترین سطح رقابت بین فراری F80 ، مکلارن W1 و هایپرکار جدید پورشه

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6355 ديدگاه)

      اوی جان

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. R@min

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2281 ديدگاه)

      Last dance

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. SMS

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (731 ديدگاه)

      تمراریو هم مثل کروت پتانسیل بالایی داشت ولی چون روئلتو به خطر می افتاد قویترش نکردن و گرنه موشک میشد

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. Nismo

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    پتانسیل این ماشین خیلی زیاده حتی بیشتر از روئلتو
    نمیدونم چرا لامبو نسبت به این ماشین انقدر محافظه کاره
    قدرت رو روی 900 اسب بسته شتاب رو 2.7 اعلام کرده ( باوجود اینکه هر عقل سلیمی می دونه 900 اسب دو دف زیر 2.5 میزنه)
    باید صبر کرد و دید

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. BlackWing

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1512 ديدگاه)

      باید برای نسخه های قوی ترش جا برای ویشرفت بذارن

  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    فقط نگران صداش هستم یکی دو مورد دیدم صداش مالی نبود اگر صدا رو از دست داده باشه همه اینکارها بیش از ۱۰ هزار دور فلان بیسار بی فایده بوده..کاش همون وی۱۰ رو حفظ میکردن

    موافقم 6
    مخالفم 16
  6. امین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کشور عقب افتاده ما چیکارش به لامبورگینی و اینحرفا
    ما باید درباره پراید و و ابنجور ماشینا حرف بزنیم

    موافقم 9
    مخالفم 23
  7. Mr wrong

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (579 ديدگاه)

    لامبورگینی که در حد گالاردو دوسش دارم
    خیلی دل نشینه
    دل نشین بودن مهمه که این داره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. Mostafa Kazemzadeh

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من خودم به شخصا طرفدار پر و پا قرص لامبورگینیم تعصبی هم دوسش دارم ولی موقعی که معرفی شد دیدم V10رو گذاشتن کنار به ذوقم خورد واقعا ولی لامبورگینی هیچوخ خراب نمیکنه یعنی امیدوارم فک نکنم صداش بد باشه هر چن که خودم تو یوتیوب تست درایو تاپ گیرو دیدم روش باید منتظر باشیمو ببینیم تهش چی میشه صداش چجوری از آب درمیاد نظر شخصی من اینه که اونایی که طرفدار لامبورگینی هسن بیشتر عاشق صداشن

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (886 ديدگاه)

      درسته لامبو اول صداش میاد بعد خودش میاد
      یعنی وقتی سمفونی اگروز لامبوگینی رو‌میشنوی مو به تن هر شنونده ای رو سیخ میکنه بعداز چند ثانیه سفینه های خیال انکیز لامبو ظاهر میشه و خوده ماشین نمایان میشه و نبض ادمو کنترل میکنه

  9. zm.1994

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    واوو عجب عروسکی ساختن چه رنگی هم داره 😍😍 حتی اگه ماشین هم بسازن که از لامبورگینی بهتر باشه بازم من لامبورگینی رو انتخاب می‌کنم فقط لامبورگینی 💚💚💚💚

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. باباپنجلی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      بین همه عشقای دنیا(ماشینها)عشقست لامبو جان

  10. علی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بناززززززززززم به این جواهر خدایاااااااا چقدر زیباست

  11. علی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اومده تا اسفالت رو پاره کنه طراحی در مقابل رقبا واقعا کوبنده هست
    لامبو همه مدل هاش نفس گیره

  12. ! i M α η δ υ α R

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2533 ديدگاه)

    با اون دی لایت های سفید دو تکه ، هیچ وقت نتونستم کنار بیام …

    انگار بعد از تصویب کلیت طرح نهایی ، با مشاوره جداگانه با ایران خودرو ، امضای آخر رو زدن پای کار …

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا