فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره موتو جیپی، لامبورگینی تمراریو را آزمایش کرد و از قدرت ۹۲۰ اسب بخاری و ردلاین ۱۰ هزار rpm آن شگفتزده شد.
فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره جهان که با ۴۰ پیروزی و ۷۸ سکو در کارنامهاش یکی از موفقترین موتورسواران موتور جیپی است، اخیراً تجربهای متفاوت پشت فرمان لامبورگینی تمراریو داشته است. این آزمایش در پیست ایمولا انجام شد و بنیایا را با شگفتیهای این خودرو روبرو کرد. بنیایا، متولد تورین و از طرفداران پروپاقرص لامبورگینی که شماره ۶۳ موتور دوکاتی او در مسابقات موتور جیپی با سال تأسیس لامبورگینی (۱۹۶۳) همخوانی دارد، از این فرصت برای راندن تمراریو استقبال کرد. او پس از تست گفت:
هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. رسیدن به ۱۰ هزار دور در دقیقه باورنکردنی است.
او همچنین از رانندگی آسان و ترکیب خیرهکننده قدرت و کنترل این خودرو تمجید کرد.
تمراریو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که هیچ ارتباطی با موتور ۴ لیتری TFSI گروه فولکسواگن در خودروهای آئودی و پورشه ندارد. سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی میکنند و مجموع خروجی را به ۹۲۰ اسب بخار قدرت میرسانند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. لامبورگینی تمراریو با باتری ۳.۸ کیلووات ساعتی خود میتواند مسافتی تا ۱۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. این سوپرکار، دومین خودروی پلاگینهیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو و اولین سوپرکار این برند با موتور V8 توئین توربو محسوب میشود.
تمراریو میتواند در ۲.۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت، در ۷.۱ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بنیایا جزء اولین افرادی بود که این ساخته جدید لامبورگینی را پیش از رسیدن به نمایندگیهای فروش آزمایش کرده و کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته است. او درباره حس رانندگی تمراریو گفت:
بیشتر شبیه یک موتور تنفس طبیعی با ورودی هوای بهبودیافته است تا یک موتور توربو. این ترکیب خیرهکنندهای است و رانندگی با آن بسیار آسان است.
لامبورگینی تمراریو با سبک طراحی جدید و گزینههای شخصیسازی بیسابقه، در آگوست ۲۰۲۴ رونمایی شد. این سوپرکار که جانشین هوراکان شده، سنت نامگذاری بر اساس گاوهای مبارز را کنار گذاشته و نام «تمراریو» به معنای «شجاع» در اسپانیایی را برگزیده است؛ نامی که نشاندهنده برنامههای الکتریکیسازی این برند اهل سنت آگاتا است. موتور V8 تمراریو قدرتی بیشتر از V10 مدلهای قبلی لامبورگینی تولید میکند. قیمت پایه تمراریو از ۲۹۰ هزار دلار شروع میشود اما با افزودن آپشنها میتواند به ۴۰۰ هزار دلار برسد. این خودرو با شاسی آلومینیومی جدید، آیرودینامیک پیشرفته (۶۷ درصد افزایش داونفورس) و پکیج سبکوزن آلجریتا که وزن را بیش از ۲۵ کیلوگرم کاهش میدهد، برای رانندگی در پیست و به چالش کشیدن رقبا آماده است.
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چقد خوشگله و تمیزه این تمراریو لعنتی
net
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چراغ جلو و سپر جلو این لامبورگینی با چراغ جلو و سپر جلو بقیه لامبورگینی ها فرق داره و قسمت چراغ جلو و سپر جلو حس سوپر اسپرتش کمه
Scuderia Ferrari
۱۲ خرداد ۱۴۰۴عجب سالی بشه امسال ….
رقابت آستون مارتین والهالا ، لامبورگینی روئلتو ، کوروت ZR1 و جانشین SF90 استراداله
یکمی پایین تر لامبورگینی تمراریو و 296 اسپشیاله و سرانجام بالاترین سطح رقابت بین فراری F80 ، مکلارن W1 و هایپرکار جدید پورشه
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اوی جان
R@min
۱۲ خرداد ۱۴۰۴Last dance
SMS
۱۲ خرداد ۱۴۰۴تمراریو هم مثل کروت پتانسیل بالایی داشت ولی چون روئلتو به خطر می افتاد قویترش نکردن و گرنه موشک میشد
Nismo
۱۲ خرداد ۱۴۰۴پتانسیل این ماشین خیلی زیاده حتی بیشتر از روئلتو
نمیدونم چرا لامبو نسبت به این ماشین انقدر محافظه کاره
قدرت رو روی 900 اسب بسته شتاب رو 2.7 اعلام کرده ( باوجود اینکه هر عقل سلیمی می دونه 900 اسب دو دف زیر 2.5 میزنه)
باید صبر کرد و دید
BlackWing
۱۳ خرداد ۱۴۰۴باید برای نسخه های قوی ترش جا برای ویشرفت بذارن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ خرداد ۱۴۰۴فقط نگران صداش هستم یکی دو مورد دیدم صداش مالی نبود اگر صدا رو از دست داده باشه همه اینکارها بیش از ۱۰ هزار دور فلان بیسار بی فایده بوده..کاش همون وی۱۰ رو حفظ میکردن
امین
۱۲ خرداد ۱۴۰۴کشور عقب افتاده ما چیکارش به لامبورگینی و اینحرفا
ما باید درباره پراید و و ابنجور ماشینا حرف بزنیم
Mr wrong
۱۲ خرداد ۱۴۰۴لامبورگینی که در حد گالاردو دوسش دارم
خیلی دل نشینه
دل نشین بودن مهمه که این داره
Mostafa Kazemzadeh
۱۲ خرداد ۱۴۰۴من خودم به شخصا طرفدار پر و پا قرص لامبورگینیم تعصبی هم دوسش دارم ولی موقعی که معرفی شد دیدم V10رو گذاشتن کنار به ذوقم خورد واقعا ولی لامبورگینی هیچوخ خراب نمیکنه یعنی امیدوارم فک نکنم صداش بد باشه هر چن که خودم تو یوتیوب تست درایو تاپ گیرو دیدم روش باید منتظر باشیمو ببینیم تهش چی میشه صداش چجوری از آب درمیاد نظر شخصی من اینه که اونایی که طرفدار لامبورگینی هسن بیشتر عاشق صداشن
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴درسته لامبو اول صداش میاد بعد خودش میاد
یعنی وقتی سمفونی اگروز لامبوگینی رومیشنوی مو به تن هر شنونده ای رو سیخ میکنه بعداز چند ثانیه سفینه های خیال انکیز لامبو ظاهر میشه و خوده ماشین نمایان میشه و نبض ادمو کنترل میکنه
zm.1994
۱۲ خرداد ۱۴۰۴واوو عجب عروسکی ساختن چه رنگی هم داره 😍😍 حتی اگه ماشین هم بسازن که از لامبورگینی بهتر باشه بازم من لامبورگینی رو انتخاب میکنم فقط لامبورگینی 💚💚💚💚
باباپنجلی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴بین همه عشقای دنیا(ماشینها)عشقست لامبو جان
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴بناززززززززززم به این جواهر خدایاااااااا چقدر زیباست
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۴اومده تا اسفالت رو پاره کنه طراحی در مقابل رقبا واقعا کوبنده هست
لامبو همه مدل هاش نفس گیره
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴با اون دی لایت های سفید دو تکه ، هیچ وقت نتونستم کنار بیام …
انگار بعد از تصویب کلیت طرح نهایی ، با مشاوره جداگانه با ایران خودرو ، امضای آخر رو زدن پای کار …