لامبورگینیموتورسیکلت

لامبورگینی اوراکان تیون شده در برابر موتورسیکلت ردبول، کدام‌یک سریع‌تر است؟

خودروهای سوپر اسپرت از جمله این لامبورگینی اوراکان تیون شده سرعت بالایی دارند و می‌توانند رکوردهای قابل‌توجهی را به ثبت برسانند اما قدرت خام پاسخ همه‌چیز نیست! وزن هم نقش مهمی در عملکرد یک خودرو ایفا می کند و ویدئوی جدید کار واو این موضوع را به نمایش می‌گذارد. در این ویدئو می‌بینیم که چگونه یک موتورسیکلت ۲۷۰ اسب بخاری به راحتی می‌تواند لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر تیون شده را پشت سر بگذارد.

motor1 می گوید پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی اوراکان پذیرای دو توربو و دیگر تغییرات شده تا قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری تولید کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد و وزن ۱۵۰۷ کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن ۱۵۰ کیلوگرمی بایک موتو جی پی ردبول خواهد بود. این موتورسیکلت مسابقه‌ای خروجی ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۰ نیوتون متری را از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری خود ارائه می کند.

این دو وسیله نقلیه پرسرعت در سه مسابقه درگ ۴۰۰ متر شرکت می‌کنند. در اولین مسابقه لامبورگینی اوراکان تیون شده لانچی استثنایی داشته و کاملاً از موتورسیکلت جلو می‌افتد اما این برتری برای همیشه باقی نمی‌ماند و بایک موتو جی پی ردبول با ایجاد فاصله‌ای قابل‌توجه برنده مسابقه می‌شود. در مسابقه دوم موتورسیکلت ردبول نمی‌تواند استارت خوبی داشته باشد. گاز بیش از حد و استفاده نادرست از کلاچ باعث می‌شود چرخ عقب در زمان لانچ هرزگردی داشته باشد و اولین پیروزی را به لامبورگینی اوراکان تیون شده اعطا کند. البته در مسابقه نهایی جای هیچ سؤالی درباره سریع‌تر بودن موتورسیکلت موردبحث باقی نمی‌ماند. لامبورگینی بازهم با استارتی بی‌نقص از ردبول جلو می‌افتد اما این موتورسیکلت مشکلی در پشت سر گذاشتن حریف ایتالیایی خود ندارد. این موتورسیکلت مسابقه‌ای مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه طی می کند درحالی‌که اوراکان دو دهم ثانیه کندتر است.

دومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده در مسابقه رولینگ رقم می‌خورد جایی که موتورسیکلت ردبول مسابقه را در دنده ششم شروع می کند درحالی‌که برای اوراکان دنده سه انتخاب می‌شود. این سوپرکار ایتالیایی تا خط پایان برتری خود را حفظ کرده هرچند با فاصله‌ای کم پیروز می‌شود. سومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده نیز در تست ترمز دیده می‌شود چراکه این خودرو در فاصله کمتری نسبت به بایک موتو جی پی ردبول متوقف می‌شود. اگرچه این مسابقه هم نتیجه‌ای نزدیک داشته اما درهرصورت پیروزی از آنِ اوراکان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    هیچ دلیلی واسه این همه خرج کردن واسه لامبورگینی و … وجود نداره !
    وقتی که انجبن 2jz و تویوتا هست !
    هر جا که سخن از پرفورمنس و لذت ناب رانندگی و کیفیت هست اسم تویوتا میدرخشد !
    تویوتا همیشه در اوج !

    موافقم 10
    مخالفم 86
    1. Erfan

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      بیا پایین سرمون درد گرفت

      موافقم 71
      مخالفم 4
      1. miladzm

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        چیه !
        موفقیت های پی در پی سالار تویوتا بدجوری بهت فشار آورده !
        تازگیا این کره مربا فن ها با گذاشتن عکس آلمانی و.. سعی میکنن دستمال بزارن روی علایقشون ولی بالاخره یه جا بوش در میاد !
        بهتره به آمار فروش توی استرالیا نگاه کنی تا ببینی کت تن کیه !

        موافقم 7
        مخالفم 51
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      نکشیمون تویوتا

      موافقم 35
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        این موتور v10 لامبورگینی که ریشه آلمانی داره و موتور v10 داج امریکایی از همه نظر خیلی بهتر هستن برتری مطلق اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز تو این مورد هم همینطور
        متناسب

        موافقم 28
        مخالفم 2
        1. phonix

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          هم اقا ایمان با نظرات بدون تعصبشون اومدن
          داداش شما مثل اینکه نمیدونی نصف ماشین های دنیا که به صورت حرفه ای تیون میشن برای مسابقات دریفت و… ژآپنی هستن
          اونم بخاطر وجود قطعات افترمارک فراوان و کیفیت متریال بلوک موتور هست که زیر این همه بار اضافه کار میکنه
          دیگه در هر بحثی اروپا و امریکا بهتر باشن در تولید متور های تیون پذیر دیگه ژآپنی ها سر امد هستن
          پیشنهاد میکنم تو یوتیوب داستان گروه هایی مثل توکیو دریفت رو پیگیری کنید

          موافقم 10
          مخالفم 14
        2. Carbonado Aventador

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          انجینای لامبورگینی قابلیت تیون خیلی بالایی دارن و کمم ندیدیم که قدرتای بالای ۲۰۰۰ اسب
          و سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر از این ماشین گرفتن بدون اینکه اخ بگه…!!

          علت اینکه ماشینای ژاپنی بیشتر تیون میشن فقط و فقط هزینه ی کمتر هست

          موافقم 23
          مخالفم 3
        3. phonix

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          نیسان جی تی ار ارزونه ؟
          یا مثلا سوپرا ها ؟
          با قیمت اونا میشه یه لامبو پیدا کرد و تیون کرد
          چون اکثر این مدل ماشین ها حتی موتورشون هم یبار عوض میکنه خریدار و مثل ماشین های نسکار فقط شاسی و بدنن
          همین لامبو تو فیلم هم امکان داره دست چندم باشه یا اصلا تصادفی باشه
          خیلی از این مدل ماشین ها یا تیون میشن یا اوراق میشن برای بقیه ماشین ها یا به کشور های فقیر تر صادر یا قاچاق میشن

          موافقم 4
          مخالفم 16
        4. Iman99

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه شما هموز متوجه نشدید من جواب کامنتای متعصبانه رو با زبون خودشون میدم

          ولی بازم با ابن وجود بیراه نمیگم
          شما برو بپرس بهترین موتور با بیشترین قابلیت تیونینگ جهان چیه همه متفق القول قبول دارن موتور های v8 hemi و چند مدل از موتور های v8 امریکایی از جنرال موتورز رو نشونت میدن
          این موتور ها به قابلیت تیونینگ بینهایتشون معروف شدن تا جایی که قوانین فیزیک میده و بیشتر و حتی به
          قفل هیدرولیکی در محفظه سیلندر میرسن ولی هنوز قابلیت تیون پذیری دارن

          بیشترین سرعت پیستون در جهان هم در این موتور ها ثبت شده که حتی از سرعت پیستون موتور های فرمول یک هم بیشتره و خوراک شتاب و درگ هستن و پشتوانه و ریشه غنی هم دارن که اون علم و تکنولوژی که برای توسعه شون صرف شده به صنعت هوانوردی بر میگرده

          بعد هم موتور های v10 لامبورگینی که ریشه آلمانی داره و موتور کرایسلر داج امریکایی رو گفتیم قبل از اون بگم موتور های شیش سیلندر دیگه رو منکرش نیستم و موتور های تیون پذیر مناسبی هستن ولی در سطح پایین تری از اونها هستن و در لول و سطح خودشون خوبن ولی بالاتر نه و به پای موتور های v8 و v10 نمیرسن
          چون نهایتا تا ۲ یا ۳ هزار اسب تیون میشن که تا همینجاشم فشار زیادی رو متحمل میشن و پایداری زیادی ندارن تو اون قدرت و دیر یازود متلاشی میشن

          ولی موتور های v10 و v8 که گفته شد در کلاس و لول وسطح بالاتری هستن و برای رسیدن به اون قدرت ها و حتی بیشتر مقاومت بالاتری دارن و زیر فشار تیون تو اون قدرت تولیدی مشکلی واسشون پیش نمیاد و توانایی بالاتر رو در عین پتانسیل بیشتر دارن
          حتی به ۴ یا ۵ هزار اسب و بیشتر هم میرسن که بینظیره

          درکل موتور های ۸ سیلند امریکایی که طیف وسیعی از اونها موجوده حتی موتور هزار اسبی تنفس طبیعی هم دارن که این قدرت با تنفس طبیعی یعنی استفاده طولانی مدت با پایداری بالا
          موتور های v8 جنرال موتورز رو هم روی همه چیز سوار کردن از مزدا میاتا بگیر تا اتوبوس
          حتی در استفاده های پرفورمنس هم موفق بودن و در آفرودر ها هم از بهترین هاست این موتور های v8 امریکایی تو موتور های اروپایی هم بهترین موتور های بنزینی پرفورمنس رو خودشون دارن که کسی به گرد پاشون نمی‌رسه و همچنین موتور های دیزلی اونها هم مثل دیزلی های مرسدس و ب ام و بهترین و بادوام ترین درجهان هستن درکنار موتور های امریکایی کامینز در دیزلی ها شماره یک های جهان هستن که رودستشون نیست

          موافقم 15
          مخالفم 3
        5. Iman99

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همچنین بیشترین تعداد موتور های فروخته شده در جهان هم همین v8 های جنرال موتورز هستن که باهاش همه کاری کردن از تیونینگ و تقویت بگیرید تا پرفورمنس و آفرود

          تا حالا بارها شنیدید یا خوندید که مثلا یک خودرو سوپر اسپرت از یک شرکت ساخته شده حتی شرکت های ایتالیایی و از موتور v8 جنرال موتورز برای اون استفاده کردن اینها یکی دو مورد نیستن موارد زیاد بوده چون ترکیبی از وزن مناسب در کنار قابلیت های مختلفی دیگه هستن

          در آفرودر های مختلف هم این موتور سرآمده
          در تیونینگ هم که کلا موتور های همی و جنرال موتورز در مسابقات nhra دیگه سرامد مسابقات درگ در جهان و سریعترین هستن و موتور
          سطح بالاترین درگستر های جهان که حرف اول رو میزنن همین v8 های امریکایی هستن و بقیه به گرد پاشون هم نمیرسن چون سطح بالا و شماره یک ها همون امریکایی ها و اروپایی ها هستن در همه چیز هم همینطوره

          نه اینکه برید سطح متوسط یا پایین رو نگاه کنید و بگید خب ببینید نصف موتور های استفاده شده در اون سطح موتور های ژاپنی هستن و در اون سطح متوسط تیون پذیر هستن
          خب هرچی هستن در همون سطح متوسط جولان میدند ولی به پای اون سطح بالایی ها یی که گفتم نمیرسن

          درکل برای تشخیص درست باید سطح بالا و بالاترین سطح رو در نظر بگیرید
          که اونوقت متوجه میشید در بالاترین سطح فقط v8 های امریکایی برتر و اول و شماره یک جهان هستن و همچنین در پرفورمنس هم اروپایی ها و در آفرود هم بهترین موتور های آفرود کلا دیزلی هستن چون موتور دیزلی بهترین گزینه برای آفروده که تو موتپر های دیزلی هم با فاصله زیاد بهترین و شماره یک جهان موتپر های دیزلی مرسدس آلمان و کامینز امریکا هستن و همچنین و تو بنزینی ها هم موتپر های کرایسلر و جنرال موتورز امریکا بهترین و شماره یک هستن و رودست ندارن
          بازم میگم من بالاترین سطح و سطح بالا رو گفتم
          و سطح پایین و متوسط ر‌و هرکی هرچی میخواد می‌تونه بگه که گزینه هایی هستن که بقیه میگن و مهم نیستن

          موافقم 10
          مخالفم 2
  2. Sobhan

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سری ترین ماشین دنیا هم بیاری از این موتور میخوره .ولی هیچی لامبور نمیشه

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. Si

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      چرا پورشه 1000 سر و گردن از لامبو بالاتره😂

      موافقم 6
      مخالفم 35
      1. Sobhan

        ۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        پورشه اینه بقل لامبور هم‌ نمیشه 🙌

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Carbonado Aventador

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      حالا این موتور کی تی ام در برابر دوکاتی خودش لاکپشت حساب میشه…
      ببین دیگه اون چجوری راه میره!!

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Sobhan

        ۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        دوگاتی زیر مجموعه خود لامبوره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. فريد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    اووووووه یه هفته پیش تو یوتیوب دیدم اینو چرا اینقد دیر میزارین ویدئو هارو؟ این موتورای جدید عجب چیزی شدن واقعاً کمتر ماشینی میتونه بگیرتشون 💪🏻

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      قبلا هم همین بود موتور جیپی لامصب خیلی گشتاورش زیاده
      مسابقات جذاب تری هم از فرمول یک داره استرسش بیشتره ادم حال میکنه نگاه میکنه

      موافقم 7
      مخالفم 8
  4. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    فقط رخ لامبو رو عشقه

    موافقم 35
    مخالفم 2
  5. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    حتی اگه بوبول سریع تر باشه من لامبورگینی رو انتخاب میکنم

    موافقم 28
    مخالفم 6
  6. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    ببخشید ردبول

    موافقم 9
    مخالفم 5
  7. SRT

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    اون تسلای هزاراسبی هم میاوردن تو همین درگ،جالب تر میشد

    موافقم 21
    مخالفم 4
  8. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    مثل این میمونه بگی که هیچ دلیلی واسه خریدن سوناتا وجود نداره و گرونه و بجاش میرم دنای در حال اوج میخرم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. علی رضایی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دیده بودم تو یو توب
    ۲دست موتور
    ۱ دست لامبو

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    این موتور خیلی خطرناکه یه لحظه غفلت یک عمر در گور

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. phonix

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      انقدر با اینا تصادف میکنن
      تازه شانس بیاری تو پیچ چرخش قفل نکنه

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Carbonado Aventador

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        تو پیچ چرخش قفل کنه؟🤣
        اگه مسابقات موتور جی پی رو میگی..
        که بهش میگن های ساید و لو ساید..
        ربطی هم به قفل کردن چرخ نداره!!

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          قفل کردن چرخ در موتور ها در سرعت بالا در پیچ ها اتفاقه عجیبی نیست و مخصوص موتور های مسابقاتی هم نیست
          در خیلی از میتینگ های موتور سواری هم اتفاق میوفته و خطر افرین میشه
          شما لطف کن یکبار قبل از تایپ کردن فکر کن چیزی که در ذهن من هست رو بارنداز کن بعد حرف بزن
          یعنی نشنیده بودم تا الان یکی بگه علت تمام فیل شدن های موتور سوار ها تو موتور جی پی این بوده:)
          شما عاشق فراری و ایتالیا هستی موتور اسپرت رو دنبال میکنی دمتگرم
          ولی من برای لذت بردن هر وقت بتونم موتور جی پی موتور 2 میبینم

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. phonix

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          ضمنا براتون توضیح میدم که قفل شدن چرخ چیه
          از اونجا که تمام قدرت محرک در موتور ها به چرخ عقب فرستاده میشه چرخ جلوی موتور وزن رو کنترل میکنه و به راننده و یا راکب خودمون این اجازه رو میده که پایداری موتور رو در سرعت های بالا حفظ کنه حالا چی میشه اگه کاملا اتفاقی چرخ جلوی شما قفل کنهاونم به معنای کامل کلمه
          ناگهان موتور از کنترل خارج میشه و راکب رو پرتاب میکنه های ساد و لوساید مشکلی هست که در پیچ اتفاق میوفته و اصلا در موتور جی پی مرگ افرین نیست چون هم سطح مهارت راکب ها بالاست و هم در پیچ از سرعت موتور ها کم میشه اما قفل شدن چرخ ممکنه در وسط مسیر مستقیم و بدون هیچ اعلامی ناگهان قفل میشه و راننده رو با سرعت بالا به هوا پرتاب میکنه
          اگه واقعا به موتور علاقه مند بودید حتمی لحظاتی رو دیدید که گویا موتور ها به دیوار نا مرئی می کوبند این همون حالت هست
          شما از موتور جی پی یک واژه یاد گرفتید و برای من خط تعیین می کنید ؟
          مثل اینکه من بیام برای شما درباره فرمول یک و تاریخ فراری حرف بزنم
          واقعا ادم خندش میگیره و اعصابش خورد میشه از همچین نظراتی علاقمند به موتور جی پی و رالی در این سایت واقعا کمه
          همه فقط از موتور اسپرت فرمول یکشو بلدن
          بالا تر گفتم هیجان موتور بیشتره و دیسلایک دادن به چی الله اعلم

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. علی چلنجر

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حالا چون یه چیزی رو مقداری ازش اطلاعات دارین ،قرار نیست که کسی رو به تمسخر بگیرین برادر من

          موافقم 2
          مخالفم 0
  11. شاهین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    اینجا لامبو خوب تیون نشده بود بنظرم
    از تایم 400 مترش معلومه
    حالا دیگه توی رولینگ بماند که بازم کم میاورد

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. JDM lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چه بازدهی داره انجین موتوره
    از یه لیتر‌ ۲۷۰ اسب گرفته !

    موافقم 15
    مخالفم 0
  13. F

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    یه نکته جالب وجود داره توی دوتا عکس وسط که تکی تکی از موتور و لامبو ان. خیلی جالبه و این نکته که اگر بهش رسیدید، یکی از شاخصه ها و شناخته شده ترین اتفاقات در بریتانیا هست، قربون خدا برم با این همه قدرتش و جلالش.

    ببینم کی میتونه بگه نکته رو….

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. JDM lover

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      تو یکی از عکس ها هوا کاملا ابریه اما تو اون یکی هوا صاف و عادیه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. Porsche

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    سیاسست ردبول مثال زدنی هست و هر جا رفته داره سود میکنه
    داخل موتو جی پی با تیم KTM اتریش قرارداد دارن که یکی از تیم های قدرتمند هست
    داخل فرمول یک هوندا یکی از بهترین موتور سازان فرمول براشون موتور میسازه و تا الان هم بشدت موفق بودن
    حالا باید دید خوابی که برای 2026 به بعد دیدن با موتور سازی پورشه براشون باز هم سود میکنن یا نه اگر پورشه موتور خوب بسازه ردبول برد کرده ولی اگه نه ردبول ضرر میکنه و پورشه سود اما در هر دو حالت پورشه برد میکنه و تجربه کسب میگنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. phonix

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      مطمعنا پورشه بد کار نمیکنه
      چون این شرکت سال ها به فعالیت در موتور اسپرت معروفه
      و الان اگع بیاد در فرمول یک با اون همه تاثیر گذاری بر مردم و تماشاگر بد کار کنه
      آبروی چندین و چند سالش رو به باد میده
      مطمعنا مدیران پورشه از من و شما به این حقیقت عالم ترن

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا