کیمرا EVO37 مارتینی 7 جدید؛ گرامیداشت 7 بار قهرمانی در مسابقات رالی

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
martini8-0b57d965
شرکت کیمرا به تازگی از خودروی جذاب EVO37 مارتینی 7 برای گرامیداشت قهرمانی‌های متعدد در مسابقات رالی رونمایی کرده است. این خودرو بر پایه لانچیا 037...

شرکت کیمرا به تازگی از خودروی جذاب EVO37 مارتینی 7 برای گرامیداشت قهرمانی‌های متعدد در مسابقات رالی رونمایی کرده است. این خودرو بر پایه لانچیا 037 مسابقات رالی شکل گرفته و 550 اسب بخار قدرت دارد.

دو سال پیش بود که کیمرا پروژه جدید خود یعنی EVO37 را به عنوان ادای احترامی مدرن و جذاب به لانچیا 037 مدل 1983 حاضر در مسابقات رالی معرفی کرد. زمانی که این خودرو در خط شروع مسابقه رالی ساردینیا سال پیش قرار گرفت از همان طرح‌های بدنه مشابه تیم مارتینی در خودروی سال 1983 استفاده می‌کرد. امسال کیمرا از پوشش مسابقه‌ای متفاوتی روی بدنه این خودرو استفاده کرده و از آن برای گرامی داشت هفت بار قهرمانی مارتینی در مسابقات قهرمانی رالی جهان سود برده است.

خودروی 037 یک قهرمانی را برای مارتینی ریسینگ به دست آورد و آخرین بار در مسابقاتی که خودروهای تک دیفرانسیل حضور داشتند پدیدار گشت. پس از آن لانچیا دلتا S4 و نسخه‌های گوناگون آن توانستند به قهرمانی برسند. لوکا بتی رئیس کمپانی یک‌بار دیگر با میکی بیاسیون که قهرمانی با لانچیا دلتا را تجربه کرده همکاری می‌کند و مهندسان این خودروساز نیز زمان مناسبی را صرف سبک‌تر و تیزتر کردن کیمرا EVO37 مارتینی 7 کرده‌اند. پیشرانه 4 سیلندر 2.1 لیتری توربوشارژر و سوپرشارژر خودروی موردبحث هم‌اکنون بجای 505 اسب بخار مدل قبلی 550 اسب بخار قدرت تولید کرده و یک گیربکس دستی استاندارد یا سکونشئال سفارشی نیروی تولیدی را راهی چرخ ها می‌کند. البته دنده‌ها نسبت‌های مشابه خودروهای رالی دارند و کوتاه‌تر شده‌اند. همچنین از سپر جدیدی که در لانچیا 037 EVO2 دیده بودیم استفاده شده و پوشش سرامیکی بدنه نیز جذابیت‌های زیادی دارد.

پکیج آیرودینامیک جدیدی نیز در نظر گرفته شده که از جنس فیبر کربن است و شامل مواردی همچون ورودی‌های پشت درب‌های جلو، بالای گلگیرها و... است. رینگ‌های خودرو نیز ما را به یاد دلتا اوولوزیونه می‌اندازند. همچنین بخش سرنشین نیز به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کیمرا EVO37 مارتینی 7 بیش از پیش کاهش یابد. صندلی‌ها نیز از نمونه‌های بکار رفته در دلتا S4 الهام گرفته‌اند و پوشش آلکانترا آبی و دوخت های قرمز روی آن به شدت خودنمایی می‌کنند.

پوشش بدنه سفید مارتینی به همراه نوارهای آبی و قرمز تشابه بیشتری با خودروی سفارشی لانچیا دلتا مارتینی 5 و 6 دارد، خودروهایی که اوایل دهه 90 میلادی و برای گرامی داشت پنجمین و ششمین قهرمانی دلتا در رالی تولید شدند. از دیگر ویژگی‌های خاص خودروی یاد شده می‌توان به نوشته متفاوت قهرمانی رالی جهان و مارتینی ریسینگ در اسپویلر عقب اشاره کرد. همانند نسخه اولیه تولیدی، کیمرا فقط 37 دستگاه از EVO37 مارتینی 7 تولید خواهد کرد. کیمرا فعلاً اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده است اما قیمت حدود 533 هزار دلاری مدل قبلی نقطه شروع خوبی برای افزایش قیمت مدل جدید خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.