لندروور-رنجروور

رنجروور اووک در برابر غول سرعت‌گیرها!

رنجروور اووک خودرویی حدود ۶ ساله بوده اما هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای لوکس کامپکت محسوب می‌شود. با فروش بیش از ۱۱۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان، سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین سال‌ها برای تاریخ این خودرو بوده و امسال نیز این خودرو عملکرد کاملاً قدرتمندی داشته است. در کل بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تاکنون مونتاژ شده است.


بی‌شک بخشی از موفقیت اووک به خاطر تبلیغات هدفمند و هوشمندانه این خودروساز بریتانیایی بوده است. اووک کامپکت هم‌اکنون آماده ورود به مدل سال جدید خود بوده و لندروور ویدئوی جدیدی را تدارک دیده است.


در کانال یوتیوب این شرکت بیش از ۳.۵ میلیون بازدید ثبت شده است. این ویدئوی تجاری روبرو شدن اووک با سرعت‌گیر بسیار بزرگی را نشان می‌دهد که در حقیقت “غول همه دست‌اندازها” محسوب می‌شود. این رمپ فلزی بزرگ که توسط برنامه ریزان شهری نصب شده بی‌شک مانعی بزرگ برای اکثر خودروها محسوب می‌شود.


طبیعتاً رنجروور اووک معدود خودرویی است که می‌تواند از این سد عبور کند و ثابت کند که چیزی بیشتر از یک شاسی‌بلند لوکس است. لندروور به سادگی می‌گوید اووک “در طبیعت متولد شده” اما برای استفاده در شهر تطبیق یافته است.


اووک به‌صورت استاندارد از سیستم پاسخ سطح لندروور استفاده می‌کند که پاسخ پدال گاز، توزیع قدرت و تنظیمات سیستم تعلیق را بنا به شرایط تنظیم کرده تا حداکثر کشش ایجاد گردد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل پایداری لغزش، کنترل کشش و کنترل فرود از تپه سفارشی اشاره کرد. همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب نمود.
2016 Range Rover Evoque

در سال ۲۰۱۴ فیس لیفتی روی اووک اعمال شد و سیستم چهار چرخ محرک آن بهبود یافت و جایگزین سیستم نسل قبل IV هالدکس شد. طراحی جدید این سیستم فعال بوده و بسته به کشش قدرت را به هر دو اکسل می‌فرستد.

بهای رنجروور اووک در آمریکا از ۴۱۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    موتوره وقتی رسید به سرعت گیر دور زد از پیاده رو نرفت???? چقدرررر خارجی بود. واسه همینه به هیچ جا نمیرسن??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. سامان اذری

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    این سرعتگیر رو یه جیپ صحرا یا پاترول هم میتونه رد بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Elemento

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      .
      احیانا اطلاع داری اووک هم کلاس نیسان جوک ، BMW X1 و رنو کپچره و این آفرود فوق‌العاده رو داره؟
      کدوم آدم عاقلی اووک رو با پاترول مقایسه می‌کنه؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سامان اذری

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3052 ديدگاه)

        نه اصلا
        اووک رو تا حالا از نزدیکم ندیدم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. کوروش

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1119 ديدگاه)

          ????

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1122 ديدگاه)

      بابا چرا لقمه رو میپیچونید یکی از محصولا ایرانخودرو مثل پارس که ارتفاع کوه های آلپ رو داره مثل همین رنجروور میتونه کجکی این سرعتگیر رو رد کنه! حالا آفرودش بماند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. محسن

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    باید تو کوچه های تهران از این سرعت گیرها بزارن حتی تو اتوبان ها هم میشه گذاشت تا آروم تر برونن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. charger

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      البته تو ایران بدتر از این دست انداز وجود داره که مردم با پراید هم ازش رد میشن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Elemento

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    ارزش کار لندروور که شاسی بلند های لوکسش این قدرت آفرود رو دارن خیلی بالاست.
    وگرنه جیپ صحرا و پاترول و پاژن هم از پس این سرعت گیر بر میان.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان اذری

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3052 ديدگاه)

      اهان یعنی لکسس lx570 و اینفینیتی qx80 و شورلت تاهو لینکن نویگیتور کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن بنز جی ال و…. که از رنجروور هم لوکستر هستند نمیتونن از این سرعت گیر رد بشن و فقط رنج روور میتونه ؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        الان بر چ اساسی گفتی اون خودروها از رنجرور لوکس ترن؟!!!!
        شورلت تاهو و فورد اکسپدیشن لوکس حساب میشن؟!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Elemento

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11589 ديدگاه)

        .
        سامان
        بامزه ترین قسمت کامنتت اینه که آفرود کراس اوور ساب کامپکت رو با SUV فول سایز مقایسه می‌کنی !

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2583 ديدگاه)

        سامان جان اگه میتونستن رد میشدن.?
        کاری رو که بقیه شاسی بلندا انجام میدن صرفا تقلیدی از محصولات لندروور- رنج روور هستش.? ((البته منظورم جی کلاس و جیپ نیست))

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. datsun

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2783 ديدگاه)

          پناه بر خدا ینی میخوای بگی اووک از یک پاترول نسل شش آفرود بهتری داره
          داداش این یه کراس اوور پاترول یه شاسی بلند واقعی هشت سیلندر چهارصد اسبی که۵۶۰ نیوتن متر گشتاور داره
          پاترول ۱۹۵۱ تولید شد کمپانی لندروور هم تو همون سالها شروع به کار کرد دوسال زود تر
          جی کلاس هم که وقتی پاترول تولید میشد تا سی سال بعدش جی کلاسی وجود نداشت که اصلا نیسان بخواد ازش تقلید کنه
          لطفا اگه جوابی داری جواب بده و رو هوا کامنت نزار

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. #ali.m#

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          این دوستمون بعضی وقتا یه چیزای عجیبی میگه.

          مثلا مکلارن رو به عنوان یه پیشرانه ساز قوی میشناسه .
          که بالاترین مهندسی دنیا. رو داره .
          اگه میتونستن رد میشدن.؟؟??
          دانیال جان این یک فیلم تبلیغاتیه نه یک رقابت بزرگ .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2583 ديدگاه)

          من حرفی نزدم کلی گفتم.
          لندروور رنج روور کارش شاسی بلند سازیه در حالی که نیسان یکی از کارهاش اینه.
          معلومه که لندروور از نیسان و بقیه ی هموطنهاش بهتری شاسی بلند میسازه.
          الان رقیب SV Autobiography از ژاپن رو میگید؟؟
          رقیب Range Rover Sport SVR از ژاپن؟؟
          کدوم شاسی بلندسازه ژاپنی تونسته بیش از ۸۰ جایزه که البته بیشترش خودروی لوکس سال هستش رو ببره؟؟((نسل چهارم رنج روور))
          آیا از ژاپن شاسی بلند سازی وجود داره که بیشتر از لندروور رنج روور در ارتش و همچنین در مناطق سخت خدمت کرده باشه؟؟
          ………
          جالبه که برای توسعه رنج روور از طریق تست مجازی شبیه ساز کامپیوتر ۷۵۰.۰۰۰ مایل از آزمایشات رو ذخیره کرده که برآورد شده معادل فاصله ی ماه از زمینه!!!!!!!!!
          البته نوآوری های این کمپانی خیلی زیاده خواستید بازم میگم.☺️
          البته سوء تفاهم نشه که من با ژاپنی ها مشکل دارما.
          …………….
          علی جان اگه لینک این حرفای من رو بزارید ممنون میشم.😊
          مک لارن یک طراح و توسعه دهنده قوی موتوریه نه سازنده.
          میدونم تبلیغاتیه منظورم چیزه دیگه ای بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. #ali.m#

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          “آیا از ژاپن شاسی بلند سازی وجود داره که بیشتر از لندروور رنج روور در ارتش و همچنین در مناطق سخت خدمت کرده باشه؟؟”
          ?من دیگه حرفی ندارم?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2583 ديدگاه)

          علی جان چرا؟نه واقعا چرا یک چیزه کوچیکو اینقدر بزرگ میکنید؟؟!!
          یعنی من نمیدونم مثلا در ژاپن شاسی بلند ساز مثل لندروور وجود نداره؟؟
          من منظورم خودروسازهای ژاپنی هستش که شاسی بلندسازی بخشی از محصولاتشون هست.
          اگه گریه تون واقعا همین اشتباه منو میرسونه!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. #ali.m#

          ۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          دانیال جان امیدوارم که ناراحت نشده باشی از این اموجی هایی ک گذاشتم .
          (البته اینا خنده هستن نه گریه)
          فکر میکنم بدونم این تفکر منفی شما نسبت به ژاپنی ها از کجا شروع شده و فکر کنم شروعش هم با من بود یعنی یه جورایی مقصرم.(البته فقط حدس میزنم)
          اما اینو مطمئن باش که ژاپنیا ها از هر ماشین دیگه ای بیشتر مورد استفاده ارتش ها وسازمان های بزرگ بودن .
          درست مثل بنز که بیشتر از همه ماشینا مورد استفاده سیاست مدارا بوده.
          ولی اینم مطمئن باش که ماشینای اینگلیسی جز اون دسته از ماشینا هستن که هیچ کس اینجا باهاشون دشمنی نداره .
          و همه دوستشون دارن و ارزش ماشیناشونو میدونن .
          هیچ کس منکر بزرگی بریتانیایی. ها نیست .
          بیا از الان الکی بحث نکنیم .
          مخلص✋

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. علی

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (849 ديدگاه)

        این سرعت گیره تو عکس بالا بیشتر ی ماکته تا سرعت گیر واقعیه . در ضمن خیلی ماشینها هم با همین دقت و سرعت و زاویه میتونن ازش رد بشن . رنجروور ایپوک اگه راست میگه بیاد ایران و روزی ۱۰۰۰ بار مثل ماشینهای ما از رو سرعت گیرهای وقت و بی وقت کوچه خیابونای تهرون رد بشه ببینیم چیزی به غیر از جا سیگاریش که پشتش آرم (((made in india))) حک شده باقی میمونه یا نه؟!!
        thank u india

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. ایلیا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چقدر ساده و زیباست این ماشین
    طراحی های رنجروور بی نظیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. CNA

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    این ماشین مدل ۲۰۱۴ قیمتش حداکثر ۲۵ هزار دلاره
    بعد ما تو ایران با قیمت یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن میفروشیم
    چقدر منصفن✋️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. آریا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    موضوع اینه که تو خیابونا از سرعت گیرا وجود نداره و بیشتر از۹۰ درصد کسایی که شاسی بلند میخرن (suv یا cuv) فقط به خاطر ظاهرشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. #ali.m#

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    حرکت نمادین جالبی بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. good mood

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بیندیم خیلی خوب بود یاشا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. معین

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اروپایی ها به اینجور سرعت گیرا عادت ندارن
    اگه ایران ازمایشش میکردن. همه رد میشدن. چه سمند چه پژو چه پراید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا