لندروور دیسکاوری SVX، قلبی 8 سیلندر و توانایی آفرود بیشتر

شنبه 25 شهریور 1396 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
land-rover-discovery-svx 01
چندین سال پیش رئیس بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور سه ستون اصلی بخش SVO را این‌گونه تعریف کرد: اشرافیت، پرفورمنس و توانایی. ما دو ستون اول را در...
تبلیغات

چندین سال پیش رئیس بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور سه ستون اصلی بخش SVO را این‌گونه تعریف کرد: اشرافیت، پرفورمنس و توانایی. ما دو ستون اول را در خودروهایی چون رنجروور SV اتوبیوگرافی و XE SV Project 8 دیده‌ایم؛ اما زمانی که SVO از توانایی صحبت می‌کند، منظورش قابلیت‌های آفرود است. این بخش نیز با لندروور دیسکاوری SVX برجسته می‌شود.

فاصله SVX از زمین بیشتر شده و دامپرهایی با فاصله حرکت بیشتر بکار گرفته شده است بدین ترتیب زوایای حمله و خروج دیسکو افزایش یافته است. رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی را لاستیک‌های گودیر رانگلر در بر گرفته است. سیستم آفرود خاص لندروور در زمان عبور از مناطق سخت چسبندگی بیشتری را فراهم می‌کند. برای اولین بار این خودرو دارای کنترل چپ کردن فعال هیدرولیک است که اجازه انجام حرکت بیشتری را داده و این امر برای مانورهای آفرود مهم است.

البته که لندروور به همین بسنده نکرده است. دیسکاوری SVX دارای قوای محرکه منحصر به فردی است. پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 518 اسب بخار در سینه این شاسی‌بلند توانا می‌تپد. شما این پیشرانه را در دیسکاوری استاندارد نمی‌بینید بنابراین مدل SVX نه تنها بیشترین قابلیت آفرود را دارد بلکه قدرت بیشتری نیز دارد.

به منظور تمایز بصری این خودرو از مدل‌های استاندارد، لندروور سپرهای جلو و عقب و رکاب‌های جدیدی را بکار برده و جزئیات نارنجی‌رنگ نیز در اطراف بدنه دیده می‌شوند. رنگ خاکستری تکتونیک نیز خاص این خودرو بوده و در داخل کابین نیز جزئیات نارنجی وجود دارند.

بهترین خبر اینکه دیسکاوری SVX تنها یک کانسپت برای نمایشگاه خودروی فرانکفورت نبوده و از سال آینده وارد خط تولید خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.