لندروور-رنجروور

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

در سال ۱۹۷۱ بود که گفت‌وگوهای اولیه درباره جایگزینی لندروور سری II شروع شد. البته این کار یک‌شبه انجام نشد. خودروی یاد شده با انجام برخی تغییرات زنده ماند و در سال ۱۹۸۳ به دیفندر تبدیل شد. سرانجام تولید این خودرو ۴ سال پیش متوقف شد و نوبت به امروز رسید…

نسل جدید لندروور دیفندر

حالا لندروور دیفندر جدید به عنوان یکی از قابل‌انتظارترین خودروهای دنیا وارد میدان شده و اولین نمونه‌های آن نیز به دست مشتریان رسیده است. مجله اتو اکسپرس جزو اولین مجلاتی بوده که شانس بررسی آن را داشته و ما نیز در کمترین زمان ممکن برگردان تجربیات آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نسل جدید لندروور دیفندر

دیفندر جدید خودروی شورانگیزی است! از زمان معرفی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت سال پیش تاکنون فقط خبرهای گوناگون از آن به گوش رسیده بود اما در جاده‌های سرد و مخملی بریتانیا، دیفندر جدید بارقه‌های امید را روشن کرد…

نسل جدید لندروور دیفندر

طراحی دیفندر به گونه‌ای است که رفته‌رفته حس خودمانی ایجاد می‌کند مخصوصاً وقتی که چشمتان به خطوط شانه‌ی این خودرو بیفتد ویژگی‌های اصیل دیفندر به یادتان خواهد آمد؛ اما چراغ‌های جلو و عقب شبیه هیچ‌کدام از نسل‌های این خودرو نیستند؛ و بعد به بحث ابعاد و تناسبات می‌رسیم که کاملاً بزرگ‌تر و باابهت تر هستند و ما چنین چیزی را از یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل نمادین انتظار داریم.

نسل جدید لندروور دیفندر

با باز کردن کابین هم وارد فضایی کاملاً جدید خواهید شد. در برخی سطوح شاهد آلومینیوم و منیزیمی خواهید بود که باافتخار حضور در یک دیفندر را فریاد می‌زنند. کابین خودرو در حد محصولات فوق‌العاده لوکس بازار نیست اما به اندازه‌ی محصولات اپل جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشد.

نسل جدید لندروور دیفندر

تکنولوژی بکار رفته در دیفندر جدید هم با غول آمریکایی‌ها برابری می‌کند. در این خودرو صفحه‌نمایش مربوط به محصولات جگوار لندروور یعنی Pivi Pro بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی آن توانایی به‌روزرسانی از راه دور را دارد. جدیدترین ارتباطات گوشی هوشمند نیز در دیفندر جدید دیده می‌شوند.

و به تکنولوژی ClearSight در آینه یا روی زمین می‌رسیم که در حالت اول یک آینه دید عقب است و می‌تواند برای نمایش تصاویر دوربین بکار رود. در حالت دوم نیز یک صفحه لمسی ۱۰ اینچی برای دید کامل راننده بکار می‌رود به گونه‌ای که تصاویر کف مسیر به ویژه در زمان آفرود را نشان می‌دهد.

لندروور سال‌های سال است که استاد کاربری و قابلیت استفاده می‌باشد اما دیفندر از این منظر وارد سطح کاملاً جدیدی شده و از محفظه‌های ذخیره‌ای مرکزی بزرگ و طاقچه طویلی سود می‌برد که در پهنای پانل پشت آمپرها نصب شده است؛ و البته هر فردی که لذت راندن دیفندرهای قدیمی را داشته باشد تجربه‌ی متفاوتی را پشت فرمان این خودرو تجربه خواهد کرد.

همان‌گونه که انتظار دارید شما می‌توانید دیفندر خودتان را باب میل خود سفارش دهید. صندلی اضافی، رنگ‌های متمایز و… در این خودرو قابل سفارش هستند. شما می‌توانید دو صندلی اضافی را به محفظه بار اضافه کنید تا این دیفندر ۱۱۰ به خودرویی هفت نفره تبدیل شود. ردیف میانی صندلی‌ها فضای زیادی داشته و وقتی آن‌ها را به سمت جلو حرکت دهید فضای مناسبی برای کودکان در صندلی‌های ردیف سوم وجود خواهد داشت. این خودرو همچنین از نگهدارنده های فنجان، خروجی برق و ورودی‌های هوا برای همه سرنشینان سود برده و فضای بار نیز از ۲۳۱ لیتر در زمان استفاده از سه ردیف صندلی به ۹۱۶ لیتر در زمان استفاده از دو ردیف صندلی می‌رسد. وقتی هم همه صندلی‌ها خوابیده باشند فضای زیاد ۲۲۳۳ لیتری وجود خواهد داشت.

تریم های بسیار متنوعی برای دیفندر جدید وجود دارند. این خودرو در تریم های S، SE، HSE، فرست ادیشن و X تولید می‌شود و پکیج‌های اکسپلورر، ادونچر، کانتری و اوربان برای آن وجود دارند. به این موارد باید صدها وسیله جانبی دیگر را نیز اضافه کرد.

نسل جدید لندروور دیفندر

خب با این تفاسیر تیم طراحی گری مک گاورن کار خود را به خوبی انجام داده‌اند اما نیک راجرز مدیر مهندسی لندروور و تیمش چه دست‌پختی داشته‌اند؟ سواری دیفندر جدید چگونه است؟

نسل جدید لندروور دیفندر

خودروی حاضر در تست از تریم S بوده و دارای پیشرانه دیزلی با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر است. همین پیشرانه با قدرت ۱۹۷ اسبی نیز در دسترس است. پیشرانه‌های بنزینی نیز از نوع ۴ سیلندر ۲۹۶ اسبی و ۶ سیلندر هیبریدی ملایم ۳۹۵ اسبی هستند. به این موارد باید یک مدل پلاگین هیبریدی را نیز اضافه کرد که در آینده معرفی خواهد شد.

نسل جدید لندروور دیفندر

بیایید اول با انتقادات از دیفندر جدید روبرو شویم. آیا این خودرو باعث کاهش فروش دیسکاوری خواهد شد؟ شاید این‌گونه باشد اما از چند صد متری هم مشخص است که این دو خودرو کاراکتر بسیار متفاوتی دارند.

نسل جدید لندروور دیفندر

دیفندر سریعاً هشدار دهنده‌تر ظاهر می‌شود. فرمان خودرو واکنش سریع‌تری داشته و مستقیم‌تر عمل می‌کند. سواری خودرو با وجود سیستم تعلیق بادی هم سفت تر از دیسکاوری بوده اما هنوز هم راحت است.

نسل جدید لندروور دیفندر

حتی می‌توان گفت دیفندر جدید حس اسپورتی داشته و جذاب است. وقتی دماغه مربعی خودرو را روانه پیچ کنید و پا را از روی پدال گاز بردارید خودرو خودش را با شرایط وفق خواهد داد.

نسل جدید لندروور دیفندر

در پیچ‌های تندتر و جایی که اکثر آفرودرها تکان های زیاد و فریاد لاستیک زیادی خواهند داشت دیفندر تقریباً تخت باقی می‌ماند. در واقع شما برای مشاهده کم فرمانی باید خودرو را شدیداً تحت‌فشار بگذارید و حتی در این صورت نیز فرمان عملکرد خوبی خواهد داشت. راجرز می‌گوید تیمش این خودرو را هیجان‌انگیز کرده و البته موفق هم شده‌اند. قطعاً ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم!

نسل جدید لندروور دیفندر

در بزرگراه کمی صدای باد از ستون‌های A به گوش می‌رسد اما جز این مورد چیز خاص دیگری در کابین وجود نداشته و خودرو کلاً پایدار و امن حس می‌شود.

نسل جدید لندروور دیفندر

این بهترین هماهنگی پیشرانه دیزلی انجنیوم جگوار لندروور با محصولات این شرکت است. صدای تولیدی پیشرانه از طریق سیستم صوتی به کابین وارد می‌شود و در کل صدای بدی نیست. پاسخ پدال گاز هم به‌صورت سورپرایز کننده‌ای خوب است.

نسل جدید لندروور دیفندر

اما وضعیت مصرف سوخت چگونه است؟ خب همانند دیگر شاسی بلندهای لندروور، مصرف سوخت خودرو درصورتی‌که فرد خوش‌شانسی باشید زیر ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

بسیاری از افراد دیفندر را به خاطر کار و هیجان خریداری می‌کنند و مهندس ارشد لندروور می‌گوید:

ما باید مطمئن می‌شدیم که این خودرو می‌تواند هر چیزی را در آفرود ارائه کند و البته پیش از آن دینامیک جاده‌ای خوبی داشته باشد.

سیستم تعلیق بادی، گیربکس کاراتر، دیفرانسیل‌های قفل شونده و… همگی با جدیدترین تکنولوژی پاسخ سطوح لندروور همراه شده‌اند تا دیفندر یک آفرودر تمام‌عیار باشد.

شما از طریق صفحه لمسی به کنترل‌های آفرود دسترسی خواهید داشت. البته با فشار یک دکمه ساده و استفاده از یکی از کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع هم می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. در واقع لندروور روش هوشمندانه‌ای برای کمترین استفاده از دکمه‌ها در داشبورد انجام داده است.

هوشمندی دیفندر به یدک کشی آن نیز سرایت کرده است. دوربین‌های نصب شده به پایش تریلر کمک خواهد کرد و سیستم تعلیق بادی نیز اجازه تنظیم ارتفاع خودرو را می‌دهد. ظرفیت یدک کشی دیفندر جدید نیز ۳۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

دیفندر جدید یکی از هوشمندانه‌ترین خودروهایی است که تولید شده و از نظر طراحی، مهندسی و جایگاه در سطح متمایزی قرار دارد. این خودرو بسیاری از کارهای دیسکاوری را با روش ارزان‌تری انجام می‌دهد. این خودرو از نظر کیفیت کابین یا سواری به پای دیسکاوری نمی‌رسد اما جوان پسندتر، هیجان‌انگیزتر و دیفندری تر است.

نسل جدید لندروور دیفندر

لندروور دیفندر جدید باعث شده پیشینیان این خودرو تک‌بعدی به نظر برسند. این خودرو تمامی توانایی‌های آفرود قابل‌انتظار را داشته و بر این مورد یک لایه هیجان رانندگی غیرقابل‌انتظار هم افزوده شده است. دیفندر جدید یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را داشته و کابین آن نیز بسیار خوب است. در کل باید گفت دینفدر جدید یک برنده بوده و ما آن را دوست داریم…

مشخصات لندروور دیفندر ۱۱۰ D240 S

  • قیمت: ۵۱۷۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۳۷ اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    جانم به این تعریف ” اعتبار دنیای شاسی بلندها “

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      لندرور یه شرکت خودروسازی بریتانیایی هستش که بخاطر ساختو تولید ماشینای چهارچرخ محرک مشهور هستش و این برند انقدر اعتبار داره که امروزه لندرور دیفندر به عنوان خودرو حمل نقل نظامیو حمل سربازو حمل ادواتو خودروی فرمانده‌ ای و……….. تو ارتش کشورایی مثل انگلیس و ایتالیا و کانادا و استرالیا و ……….. مورد استفاده قرار میگیره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    مطمئن باشید خودروی پشتیبان و گروه فیلمبرداری و تدارکات تویوتاست.

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Hamidreza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      باشه اصلا

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کامل ترین SUV خارج از جاده ای در دنیا!!!
    هرچیزی که تو تصور یه راننده بیابان گرد هستش رو این ماشین داره. اونم با کابینی زیبا و راحت.واقعا متفاوت از رقباست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      oh god
      حرف های تاکیدی (کامل ترین SUV خارج از جاده ای در دنیا!!!)
      اینو کسی میگه که برند مورد تعصبش حتی یه مدل نداشته تو کارنامش که نزدیک ترین تجربه به افرود رو داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. MAHDI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        چه ربطی داره. بله که بهترینه. چون همه چیز رو باهم داره. جیپ رانگلر قیمت مناسب داره. آفرود قوی داره اما کیفیت خیلی پایینی داره. راحتی سواری پایینی داره با اون مشکلات سیستم تعلیق. و امنیت به شدت پایین که فقط یک ستاره ایمنی داره. اما این ماشین کامله. یعنی در تمام زمینه ها حرف های زیادی واسه گفتن داره.
        حتی مرسدس G کلاس هم کامل نیست در این زمینه. چون اونقدر لوکس و گرون هست که نمیشه واسه این کار خیلی راحت انتخابش کرد. اما این ماشین فوق العاده است. اینو همون روزی هم گفتم که خیلی ها زمان معرفیش ازش ایراد میگرفتن.
        درضمن من بررسی های این ماشین رو دیدم و مطالعه کردم که میگم نکه حرف خودم باشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. یانکی

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          در اینکه کراس اوور مهشری هست برا آفرود شکی نیست.ولی رانگلر فلسفه جدا و رقبای جدایی داره.رانگلر یه suv هستش با اکسلهای سولید هم در جلو هم در عقب که باعث میشه بتونی صخره نوردی بکنی و نگران ضهف و کم آوردن نباشی.میتونی ضربات مرگ بار به شاسی وارد کنی چونکه نردبونی و مستقله.اصلا چرا دارم اینا رو بهت میگم خودت هم بهتر میدونی که جیپ بابای آفروده و تنها ماشینیه که بیشترین کپی کاری ازش انجام شده.از همین لندروور گرفته تا بنز جی کلاس.پاترول.لندکروز.سنگ یانگ.وووو

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. AMIN

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شما که اصلا تعصب نداری؟؟ شب دراز است و قلندر بیدار… اعتبار دنیای شاسی بلندها… زکی.. وقتی لندروور بشه اعتبار شاسی بلندها دیگه جی کلاس و لندکروزر باید خودشونو از برف پاک کن دار بزنن
          هنوز مونده ثابت کنه خودشو.. لندروور حس نوستالزیکش عالیه و طراحی به نسبت خوبی داره و دوست داشتنیه و حالا هم که با موتورهای جگوار نیرو میگیرن بهتر شدن ولی هنوز در بحث اعتماد و اطمینان که لازمه خودروهای آفروده با سلسله جبال ژاپن به خصوص در نوک قله لندکروزر راه زیادی داره.. مدل فول این ماشین با قیمتی بیش از 100 هزاردلار آمریکا در واقع عرصه رو به خودش تنگ کرده… در حد 60 هزاردلار خودروی خوبیه ولی با 100 هزاردلار به اصلا…
          خواهشا یواش بزنید

          موافقم 1
          مخالفم 3
  4. AMIR / ARMI

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    واقعا باید تبریک گفت به طراحان و سازندگان این ماشین
    با اینکه شاسی نردبونی نداره اما از نظر افرود چیزی کم نداره
    شاید شونه به شونه رانگلر نباشه تو این رقابت ولی
    درنوع خودش شاهکاره مخصوصا اگه رانندگی نرم تری توی شهر بخوایید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کوروش

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اره مثل جیپ هم ایمنیش از زیر زمین سر در نمی اره چرخشم موقع افرود در نمی ره…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        آره یادمه موتورترند هم دقیقاً همینا رو در مورد رانگلر می‌گفت…..

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همون اول خیلی خوشم اومد ازش ?
    جون سختی داره از تک تک سلول های این ماشین میریزه بیرون …
    جنگل ، رود خونه ، یخ بندون ، بیابون ، خیابون ، فک نکنم هیچ جا کم بیاره ?
    یه آفرودر به تمام عیار …?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    شاهکار این کابین من از وقتی معرفی شد عاشق طراحی داخلیش شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کوروش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    به معنای حقیقی کلمه گل کاشتند با اینکه قیمتش بالاست اما حقیقتا ارزشمنده امکانات بسیار ساده اما فوق العاده کاربردی و با گرافیک دقیق بکار برده (نشان دادن گرفیکی غوطه وری و حد خطر در اب یا گشتاور لحظه ای در مسیر های گل الود که فرمان دادن به خلاف جهت را قبل از بکسوات برای شما اسان می کنه) که حقیقتا بعد از g class اولین افرودر همه کاره شایسته هستش چیز هایی که در g و رانگلر و فکر کنم lx هم هست ولی فقط با یک چراغ پشت امپر نشان می ده و بعدش هم که دیگر دیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی بدون ایراد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. net

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3059 ديدگاه)

    بالای باک بنزین قسمت مربع ، نقره ای رنگ داخل شیشه چی هست؟خیلی بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحیم

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      محل مایع افزودنی اَدبلو مخصوص موتورهای دیزل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. دانیال_Surrey،England

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    دمت گرم شاهین جان.?
    اگه تست آفرودشم تو نامیبیا ترجمه میکردین دیگه عالی تر میشد.((مثلا از موتور ترند))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. M3csl

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لندرور دیفندر لایک ?

    جیپ رانگلر دیسلایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. (Saeed(peugeot

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    به نظر من مقایسه لندروور با جیپ تو این کلاس
    که دیفندر و رانگلر هست….مثل مقایسه لوکس بودن بنز و بی ام و با مدل های اس ۵۰۰ و سری ۷ هستش …..

    هر دو فوق العاده هستند ولی S کلاس لوکس و اشرافی بودن و معنی میکنه…

    تو آفرود هم‌ جیپ خیلی خوبه ولی …. دیفندر ناموس آفرودر های دنیا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ” اعتبار دنیای شاسی بلندها “ یک کراس اوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      این کراس اوور نیست . یه آفرودر با اندازه ی کوچیکه. هرچی که شبیه یه کراس اوور باشه که کراس اوور نیست.مثلا الان پورشه پانامرا کراس اووره؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (21 ديدگاه)

        شرط لازم آفرودر بودن شاسی نردبانیه. دیفندر جدید مثل بقیه محصولات روور یک کراس اوور با قابلیت آفروده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. سینا BMW

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    مقایسه چند تا آفرودر:
    دیفندر جدید——> کیفیت+آفرود+ قیمت بالاتر
    جیپ رانگلر——–> آفرود+قیمت مناسب تر نسبت به امکانات+تجهیزات کمتر
    بنز جی کلاس——->آفرود+لوکس بودن +کیفیت بالا+قیمت بسیار بالاتر+موتور قوی
    سوزوکی جیمنی——->آفرود+ آپشن های خیلی کمتر+قیمت خیلی پایین تر
    تویوتا فوررانر——-> آفرود+کمی قدیمی بودن+قیمت مناسب
    فورد F-150 رپتور ——->آفرود+قیمت نسبتا خوب+موتور قوی+آپشن های نسبتا متوسط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا