تجربه و آزمایشلندروور-رنجروور

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید رنجروور، بهترین و کامل‌ترین شاسی‌بلند بازار

نسل جدید رنجروور مثل پیشینیان خود ترکیبی تقریباً بی‌نقص از تجمل، توانایی، تکنولوژی و ظرافت را ارائه می‌کند. این خودرویی عالی است و من کسانی که مبلغی شش‌رقمی را برای خرید شاسی‌بلند لوکسی غیر از رنجروور خرج می‌کنند، درک نمی‌کنم زیرا در حال حاضر هیچ خودرویی در بازار وجود ندارد که به‌اندازهٔ این یک پکیج کامل را ارائه کند؛ اما در نسل پنجم رنجروور اتفاق عجیبی رخ داده است زیرا هرچند می‌توان با پرداخت ۲۶۰ هزار دلار یک رنجروور SV پرچم‌دار خرید اما نیازی به این کار نیست. کابین رنجروور پایه SE تقریباً به همان اندازه خیره‌کننده و مجلل است و همان راحتی و تجربهٔ رانندگی پویا را با کمتر از نصف قیمت ارائه می‌کند.

لندروور نسل جدید رنجروور را در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده در مدل‌های دو ردیفهٔ پنج‌نفره و یا چهارنفره به بازار عرضه می‌کند اما ستارهٔ این نسل، نسخهٔ جدید هفت‌نفره است. این مدل فقط به‌صورت کشیده ارائه می‌شود و برای سفارش صندلی‌های ردیف سوم در آن باید ۶ هزار دلار پرداخت کرد. دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم بسیار آسان است زیرا با یک ضربه، هردو ردیف صندلی‌های اول و دوم به سمت جلو حرکت می‌کنند تا دهانهٔ بزرگی برای رسیدن به صندلی‌های ردیف سوم فراهم گردد. در این صندلی‌ها بزرگ‌سالان بلندقد هم نسبتاً راحت خواهند بود هرچند که فضای پای ۸۶۳ میلی‌متری در اینجا ۱۵ میلی‌متر از مرسدس GLS کمتر است. به‌طورکلی، در سفرهای طولانی، افراد خیلی بلندقد باید بین صندلی‌های ردیف سوم و دوم جابجا شوند اما برای بزرگ‌سالان کوتاه‌تر یا بچه‌ها، این صندلی‌های اضافی فضای سخاوتمندانه‌ای دارند.

قطعاً در کابین رنجروور جدید تمام سرنشینان بسیار راضی خواهند بود اما لندروور با ارائهٔ گرم‌کن به‌صورت استاندارد در صندلی‌های ردیف سوم، از رقبا فراتر رفته است زیرا بی‌ام‌و این ویژگی را در قالب یک پکیج سفارشی ۱,۱۰۰ دلاری ارائه می‌کند و مرسدس حتی به‌صورت آپشن هم آن را ارائه نکرده است. نکتهٔ جالب اما اینکه رنجروور جدید در نسخهٔ سه ردیفهٔ شش‌نفره ارائه نمی‌شود. از صندلی‌های ردیف سوم که بگذریم، مزیت اصلی رنجروور نسبت به رقبای مستقیم مثل رولزرویس کولینان و حتی خودروهای دیگری مثل مرسدس بنز S کلاس، فضای پای متغیر در صندلی‌های ردیف دوم است که می‌تواند تا ۲۵ میلی‌متر افزایش پیدا کند. صرف‌نظر از فاصلهٔ محوری کوتاه یا کشیده، صندلی‌های نیمکتی در ردیف دوم رنجروور به‌خودی‌خود بسیار راحت هستند اما نسخهٔ چهارنفره، تجملی فرست کلاس را به این صندلی‌ها اضافه می‌کند.

ماساژور استاندارد، خنک‌کنندهٔ شامپاین و یک میز مرکزی جمع شونده با روکش چوبی یا چرمی از ویژگی‌های رنجروور SV چهارنفره هستند. کابین رنجروور شبیه یک مقبره است اما هنگام حرکت با سرعت‌های بالا، صدای آزاردهندهٔ لاستیک‌های ۲۸۵ روی رینگ‌های ۲۳ اینچی آرامش کابین را برهم میزند. ازآنجایی‌که صدای تایرها واقعاً آزاردهنده بود، به دنبال آزمایش یک رنجروور با رینگ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی هستم تا ببینم این مشکل همچنان باقی است یا نه. این صدا حتی به کنترل عالی سروصدای باد که در رنجروور جدید صورت گرفته هم لطمه میزند.

این کنترل عالی بیشتر به خاطر آئرودینامیک چشمگیر رنجروور جدید است. در نسل جدید این خودرو شکل کلی بدنه بهتر از قبل هوا را عبور می‌دهد و درنتیجه ضریب درگ ۰.۳۰ حاصل شده است. برای مقایسه، ضریب درگ جگوار F-Pace که ارتفاع کمتر و فرمی آئرودینامیک‌تر دارد، ۰.۲۹ است. معماری جدید MLA-Flex نیز باعث کاهش ۲۴ درصدی انتقال سروصدا شده و کابین ساکت‌تری را ایجاد کرده است. به همین دلیل این را می‌توان ساکت‌ترین رنجروور تاریخ دانست؛ اما همهٔ این سکوت به خاطر تغییرات فنی و مونتاژی نیست زیرا لندروور سیستم صوتی سفارشی مریدیان با ۳۵ بلندگو را هم ارائه کرده که تعدادی از این بلندگوها در پشت‌سری صندلی‌ها تعبیه شده و با استفاده از تکنولوژی مقابله با سروصدا، فضای آرامی را ایجاد می‌کنند.

توجه به سکوت و آرامش در سیستم تعلیق خودرو هم دیده می‌شود. تمام نسخه‌های رنجروور جدید به‌صورت استاندارد با تعلیق کاملاً مستقل با فنرهای بادی و طراحی پنج اتصالی در عقب ارائه می‌شوند که آخری برای اولین بار در یک محصول لندروور دیده می‌شود. علاوه بر این، کامپیوترها هم از اطلاعات ناوبری استفاده می‌کنند تا تعلیق را برای مشکلات مسیر پیش رو آماده کنند. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌های رنجروور جدید ارائه می‌شود. درمجموع، رنجروور سواری بسیار راحت و بدون تکانی را به نمایش می‌گذارد.

برای رنجروور به‌زودی نسخه‌ای پلاگین‌هیبریدی ارائه خواهد شد که به کاهش بیشتر لرزش، ارتعاش و سروصدا کمک خواهد کرد اما در حال حاضر، دو پیشرانهٔ بنزینی موجود هم هیچ مشکلی از این لحاظ ندارند. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در شتاب گیری‌های ملایم، سروصدا و ارتعاش این موتور نامحسوس است و تا زمانی که دور موتور از ۳,۵۰۰ rpm عبور نکند، آوای نرم و دلپذیری را وارد کابین می‌کند. پیشرانهٔ قوی‌تر اما همان ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بی‌ام‌و است که در مدل‌های ۵۰i این شرکت آلمانی ارائه می‌شوند. صدای این موتور فوق‌العاده است اما درعین‌حال، در هنگام گاز دادن‌های سنگین، سروصدای کمتری نسبت به محصولات بی‌ام‌و دارد.

قطعات دلمان برای آن موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ رنجروور با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تنگ خواهد شد اما این ۴.۴ لیتری جدید ۵۳۰ اسب بخار قدرت و مهم‌تر از آن ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ممکن است افزایش این اعداد چندان زیاد نباشد اما موتور جدید حداکثر گشتاور خود را بین ۱,۸۰۰ تا ۴,۶۰۰ rpm ارائه می‌کند که هم گسترده‌تر و هم زودتر از بازهٔ ۳,۵۰۰ تا ۵ هزار rpm موتور ۵ لیتری قدیمی است. نسل قبلی رنجروور حتی در نسخهٔ اسپرت اس‌وی‌اتوبیوگرافی هم برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۵.۱ ثانیه زمان نیاز داشت اما رنجروور جدید در نسخهٔ کوتاه ظرف ۴.۴ ثانیه این کار را انجام می‌دهد. برای مقایسه، بی‌ام‌و X7 M50i با همین موتور ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رنجروور جدید با موتور V8 پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد. با این موتور که هنگام بالا رفتن سرعت دور گیری بی‌امانی دارد، خیلی سریع می‌توان به محدودیت سرعت بزرگراه‌ها رسید. در جاده‌های پرپیچ‌وخم هم رنجروور آن‌قدر قدرتمند بود که کامپیوترها سعی می‌کردند موتور V8 را مهار کنند. البته پرفورمنس خودرو همچنان آن‌قدر بود که کامپیوترها نمی‌توانستند لذت رانندگی را از بین ببرند ولی این شاهدی بر کشش و نیروی فوق‌العادهٔ موتور V8 بی‌ام‌و است که سیستم‌های کمکی را مجبور می‌کند وارد عمل شوند.

انتخاب موتور شش سیلندر هرچند پرفورمنس خودرو را کاهش می‌دهد اما با توجه به افزایش پالایش سواری، می‌تواند برای بسیاری گزینهٔ بهتری باشد. البته برخلاف موتور V8، این شش سیلندر پیشرانهٔ جدیدی برای رنجروور نیست و با همین ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور در مدل P400 نسل قبلی هم ارائه می‌شد. بااین‌حال، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در نسل جدید از ۵.۹ به ۵.۵ ثانیه رسیده است. شاید عجیب به نظر برسد اما من تحویل قدرت موتور شش سیلندر را ترجیح می‌دهم. مثل V8، این موتور هم بازهٔ گشتاور قابل‌توجهی دارد که اوج آن بین ۲ تا ۵ هزار rpm ارائه می‌شود؛ اما این سیستم هیبریدی خفیف است که به موتور پایه کمک می‌کند پرفورمنسی تقریباً نزدیک به موتور V8 ارائه کند. درگیر غرش جذاب V8 نشوید، این موتور شش سیلندر خطی در نوع خود یک ستاره است.

انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد. با قرار دادن انتخاب‌گر Terrain Response روی حالت داینامیک و گیربکس دستی روی حالت دستی، رنجروور کمی شبیه یک فولکس‌واگن گلف GTI احساس می‌شود. گیربکس در هنگام ورود به پیچ‌ها، دنده‌ها را کم می‌کند تا هنگام شتاب گیری برای خروج از پیچ دوباره آن‌ها را افزایش دهد. بااین‌حال، ای‌کاش کامپیوتر هنگام کاهش سرعت در پیچ‌ها، دنده‌ها را تهاجمی‌تر معکوس می‌داد.

البته این موضوع به خاطر سرعتی است که رنجروور می‌تواند در پیچ‌ها تحمل کند. این یک شاسی‌بلند لوکس با توانایی‌های آفرود فوق‌العاده است و استفاده از آن برای حمله به جاده‌های پیچ‌درپیچ مثل تلاش برای خوردن سوپ با چنگال خواهد بود. بااین‌حال، با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، آنتی‌رول بارهای فعال، تنظیم عالی سیستم تعلیق و معماری جدید که ۵۰ درصد مستحکم‌تر از قبل است، رنجروور در پیچ‌ها هم عالی عمل می‌کند. این ماشین مدیریتی عالی در کنترل حرکات بدنه خصوصاً در پیچ‌های طولانی و باز دارد. البته در پیچ‌های تنگ‌تر، وزن بالا و تمایل خودرو به کم‌فرمانی به رفتار عاقلانه‌تری از سوی راننده نیاز خواهد داشت ولی هیچ بحثی وجود ندارد که این شاسی‌بلند بریتانیایی به‌طور چشمگیری از همیشه چابک‌تر شده است.

عملکرد سیستم تعلیق رنجروور نیز روی مسیرهای صخره‌ای و ناهموار مناسب است اما آزمایش آفرودی که لندروور برای رنجروور تدارک دیده بود به‌طور عجیبی ضعیف و ساده بود و اصلاً نمی‌توانست توانایی‌های این خودرو را نشان دهد. بااین‌حال، قفل دیفرانسیل‌های فعال، انبوهی از حالات رانندگی کاربردی و چابکی در سرعت‌های پایین به لطف فرمان گیری چرخ‌های عقب، همگی نشان می‌دهند که رنجروور جدید در آفرود توانایی‌های بالایی خواهد داشت. بااین‌وجود، تا زمانی که نتوانیم یک رنجروور را در شرایط موردنظر خودمان آزمایش کنیم، توانایی‌های آن در آفرود همچنان یک علامت سؤال خواهد بود.

دیگر ویژگی‌های رنجروور جدید مثل جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro با قابلیت تنظیم اکثر عملکردهای اصلی، آشنا هستند. این سیستم از طریق یک نمایشگر منحنی زیبای ۱۳.۱ اینچی ارائه می‌شود. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی جدید و جذاب هم پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است. همچنین مثل همیشه، تناسب، خوش‌ساختی و دقت مونتاژ کابین رنجروور نیز جای هیچ انتقادی باقی نمی‌گذارد.

در پایان باید گفت قطعاً نسل جدید رنجروور مدل ۲۰۲۲ بهترین و کامل‌ترین خودرویی است که تاکنون در سال ۲۰۲۲ با آن رانندگی کرده‌ام. همچنین همان‌طور که در ابتدا گفته شد، بهترین انتخاب، تیپ پایهٔ این خودرو خواهد بود که قیمت آن در نسخهٔ کوتاه SE از ۱۰۴,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. قیمت رنجروور می‌تواند تا ۲۱۸,۳۰۰ دلار افزایش پیدا کند که قیمت بسیار بالایی است اما همهٔ تجهیزات و ویژگی‌های جذابی که در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند، برای تیپ پایهٔ SE قابل سفارش خواهند بود؛ بنابراین، برای خرید یک رنجروور عالی با همان تجمل، تجهیزات و پویایی رانندگی، به پرداخت مبلغی بیش از ۱۲۲ هزار دلار نیاز نخواهد بود.

مشخصات فنی

۲۰۲۲ Range Rover SE P400

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تن
وزن ۲۵۴۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۱,۸۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۲۲,۰۰۰ دلار
امتیاز ۹.۷ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    طراحی بدنه هیچ خط و خطوطی ندارد اما اینقدر جذابه که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد !

    اصالت از وجودش میچِکد !

    من که با دیدنش لذت میبرم !

    موافقم 117
    مخالفم 6
    1. viper2

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      یه خط از مقاله رو نخوندم . فقط گشتم دنبال حجم موتور و قدرت که اونم دیدم ۵ هست و قابل قبوله و بقیش دیگه معلومه عالیه چون رنجروور همیشه عالی بود .

      موافقم 31
      مخالفم 15
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        😐😐😐😐

        موافقم 13
        مخالفم 6
  2. ه ا

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش به حال صاحبش . فعلا که سهم ما حسرته …

    موافقم 52
    مخالفم 5
  3. خلیل

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز خوبه جلو پنجره های بزرگ فعلا سرایت نکرده بهش

    موافقم 38
    مخالفم 0
  4. GMA

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پادشاه شاسی بلند های تمام ادوار، عشق لایتناهی💎

    موافقم 61
    مخالفم 12
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حرفی که میزنم تکراریه ، اما جداً به عنوان کسی که میخواهد خودرویی بخرد حدود ۱۰۰هزار دلار ، چطور میتواند انتخابی داشته باشد وقتی همه‌ی خودروها از دَم معرکه هستند !

    تو رو بخدا فقط به عکس‌های داخل کابین این خودرو نگاه کنید و زوم کنید تا بفهمید چقدر شیک و باکیفیت و با سلیقه و توپ منتاژ شده و چه لذتی دارد سواری گرفتن از این خودروی قدرتمند با چنین متریال باکیفیتی از چرم چوب آلومینیوم !

    جداً یا ما آدم نیستیم که مجبورمان میکنند تارا و دنا کثافت‌گرفته را بخریم و سوار شویم و برایش فن پیج هم راه بیندازیم !!!! یا شاید هم نه ، ما آدم هستیم ولی آن‌ها موجودات فضایی هستند و از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند ما را دِق دهند با ساخته‌هایشان و بروند !

    کاری ندارَما ، چقدر خاک‌ بر سریم ، خودمان را که گول نمیتوانیم بزنیم ، درسته ؟!

    همه که نمیتوانند ۱۰۰ هزار دلار پول خودرویی را بدهند ، حداقلش اینه که میدونه اگر تلاش کنه میتونه از خرید خودروی ۲۰ هزار دلاری به ۱۰۰ هزار دلاری برسه ، بعد اینجا تو ایران طرف میگه تلاش کنم از پراید به تیبا و نهایت از تیبا به ۲۰۷ یا تارا برسه یا باباش بمیره ارث گیرش بیاد خونه باباشو بفروشه یه سلطان تیگو۸ بخره یا سانتافه و پرادو بخره واسه مدل ۱۰ سال پیش ، ای جبر روزگار توف تو شرفت !!!

    موافقم 46
    مخالفم 3
  6. یا علی مدد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حاجی حرف شما قبول رنجرورر بهترینه ولی یه سوال ؟ چرا تو همون کشوری که تولید میشه
    مردمش تویوتا سوار میشن؟؟

    مهم اینه کیفیت مناسب در کنار قیمت مناسب باشه تا همه نصیبشون بشه ، نه فقط یه عده خاص
    (شعار خدابیامرز هنری فورد)

    موافقم 17
    مخالفم 55
    1. ماکسیمیلیان

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      چگونه موادی که در کابین و در بیرون این خودرو به کار برده شده را با خودروی های ۲۰_۵۰ هزار دلاری قیاس میکنید؟!
      سود لندروور از تولید این خودرو نهایتا ۲۰ هزار دلار است که باز هم قیمت تولید آن می‌شود ۱۰۰ هزار دلار!
      یا علی🌷

      موافقم 28
      مخالفم 7
    2. Amard

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (771 ديدگاه)

      بستگی داره کدوم مدل تویوتا منظورت باش لکسوس lx570 چون هر دو شاسی بلند واقعی هستند و هر دو لوکس البته فرقش این که تویوتا تا چهار سال باید صبر کنی تا بخری ولی سواری این ماشین احتمالا بهتر از تویوتا شاید از نظر دوام و اصطحلاک یکم پایین تر باش

      موافقم 3
      مخالفم 5
    3. یوسف

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (939 ديدگاه)

      تو انگلیس فقط پاکستانی ها و عرب ها تویوتا سوار میشن

      موافقم 22
      مخالفم 10
  7. new RAMIN

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اگر یه روزی این خودرو در خیابان های تهران مشاهده شود بهش میگویند اه اون ماشین گنده سبزه!!

    .

    واقعا بی رقیب هست رنجرور جدید…بنظرم این پدیده فقط ایرادش فضای معمولی ردیف سوم هست…وگرنه مشکل دیگه ای نداره…

    بشدت منتظر مقایسه بین رنجرور جدید با گرند واگنییر روی کیفیت آپشن سواری هندلینگ هستم…

    موافقم 8
    مخالفم 20
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نمیشه کرای اوورهای فول سایز اروپایی رو با suv های پیل پیکر آمریکایی مقایسه کرد هر کدوم برا کار خاصی ستاره شدن.مثال مصرف کننده گرند واگونیر کارش با رنجروور راه نمیوفته چونکه باید ردیف سومی به اندازه ردیف دوم داشته باشه توان یدک کشی عظیمی داشته باشه در دسترس تر باشه.فضای بار خیلی زیاد داشته باشه و دور از قرتی بازی باشه.مثال تو x7 میخوای وارد ردیف سوم بشی باید صبر کنی به صورت برقی ردیف دکم بره جلو ولی تو گرند نه.

      موافقم 6
      مخالفم 29
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      تعجبه !!!
      بلاخره رامین چانگانی غیر از چین و کره به خودرویی دیگر از بِلاد کُفر علاقه‌مند شد !

      موافقم 19
      مخالفم 2
    3. سهند

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      جواب سوالتان معلوم نیست؟
      در مورد رنجروور هرچی بگم کم گفتم واقعا فوق العاده است. طراحی بی نقص، سواری فوق‌العاده راحت، هندلینگ و کنترل بدنه عالی، پیشرانه های عالی( همه شان) کیفیت کابین بسیار بالا و همچنین بهترین آفرود

      موافقم 20
      مخالفم 4
  8. ماکسیمیلیان

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    زبان من توان وصف زیبایی این خودرو را ندارد!
    کلام من توان بیان کیفیت این خودرو را ندارد!
    بی راه نیست اگر گویم کم نقص ترین خودرو در سال 2022 😊.
    یا علی🌷

    موافقم 23
    مخالفم 9
  9. Nima

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    از روز اولی که اومد بهترین شاسی بلند لوکس میدونستمش.(دقیقا مثل قدیمیهاش)

    موافقم 27
    مخالفم 3
  10. javadhy

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    رنجروور از همون شروع کارش همیشه ماشینای فوق العاده ای تولید کرده ولی نسل قبل همین ماشین میگفتن سیستم برقش و تعلیق بادیش خیلی مشکل داره و اکثرا توی دوسال اول نیاز به تعمیر های جدی داشتن اگه اون مشکلات توی این نسل برطرف شده باشه میشه گفت توی کلاس خودش بهترین ماشینه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  11. Alan.r

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    GLS رو بیشتر دوس دارم البته رنجرور هم فوق العاده است

    موافقم 9
    مخالفم 23
  12. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اصلا جایگزین اسکالید نوگیتور گرندواگنیر نمیتونه باشه
    همون جور که gls و x7 جایگزین اونا نبودن
    باور کنید یا نه فول سایز های اروپایی در مقابل فول سایز های آمریکایی بیشتر میان سایز به نظر میان واقعا کوچیک تر هستن و کوچیک تر هم حس میشن
    زیباست با اصالته این ماشین کلاس خاص خودش داره

    موافقم 10
    مخالفم 36
    1. sam

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      من فکر میکنم کسانی مثل تو و یا نکی ک هر جا حرف شاسی بلند میشه میگن چون سایز آمریکایی بزرگتره پس بهتره تو یه قسمت دیگه مشکل کمبود سایز دارن برا همین به چیزای بزرگ علاقه‌مندن !!

      موافقم 23
      مخالفم 6
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      همه بدن ما خوبیم
      منطق یه فن تعصبی:

      موافقم 18
      مخالفم 0
  13. ممد ژانگولر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    فوق العادست این جواهر

    موافقم 18
    مخالفم 3
  14. بی طرف

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هر ماشینی معمولا یه عیب بزرگ داره که البته عیب این ماشین از خودش نیست بلکه به خاطر سابقه اطمینان پذیری لندرور هست،ولی فارغ از اون تقریبا بی نقصه.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  15. Saman

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (181 ديدگاه)

    همیشه از نظر قابلیت اطمینان و کیفیت عمومی ته لیست همراه با لندروور دست و پا میزنه

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. سهند

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      مطمئن باش برای خریداران ای ماشین مشکل نیست
      آن مشکلات بیشتر برای مالکان لندروور های ارزان قیمت( مثل اووک) دردسر دارد چون هزینه اش برایشان مشکله ولی نه برای مالکان رنجروور فول سایز و یا رنجروور اسپرت

      موافقم 15
      مخالفم 11
      1. Mad.z.Max

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        بیمزه ترین توجیه ممکن همین بود!

        موافقم 3
        مخالفم 3
  16. behnam-84

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    نرم و راحت و بی صدا مثل یک سدان لوکس.
    توانمند و طبیعت گرد مثل یک شاسی بلند.
    اینها بخشی از ویژگی های رنجروور هست.شاید هیچ شاسی بلندی(به جز آمریکایی) نتواند به پای همچنین چیزی برسد.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  17. rezarsnewphone

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    Gls و x7 برام مهم نیستند چون نسل جدید پادشاه وارد شد

    موافقم 15
    مخالفم 7
  18. دکتر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    اصالت خالص،فوق العادس

    موافقم 12
    مخالفم 3
  19. Jdm باز

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    فوقالعاده با اصالت و بهترین خودروی لوکس چند سال اخیر👍👌

    موافقم 12
    مخالفم 3
  20. ارین صاحب جمعی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    روح انگلیس + قلب آلمان = رنجروور

    موافقم 7
    مخالفم 12
  21. یوسف

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    واقعا هیچ ماشینی نیست که بتونه رنجرور رو به چالش بکشه….. واقعا ساخته نشده هنوز

    موافقم 19
    مخالفم 7
  22. حسین دهمرد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    خوبه ولی بهترین نیست.تعصب عنگلیسی بهشون اجازه نمیده واقعیات رو ببینن. جرمنها تو همه ی موارد سرترن. البته تبلیغات انگلیسی ها و هندی ها تاثیر خودشو گذاشته.

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. mos

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      واقعیت اینه که رنجروور جدید بهترین و کامل ترین ماشین تو کلاس خودشه نوآوری ها و میزان زمانی که برای توسعش گذاشتن این رو اثبات می‌کنه.
      بیش از ۱۲۵ پتنت فقط برای این ماشین ثبت شده و میشه خیلی چیزا نام برد که در این ماشین برای اولین بار در صنعت خودرو و یا در کلاسی که توش قرار داره استفاده شده.

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. حسین دهمرد

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        واقعیت اینه که اشتباه میکنید. میتونید یکی از نوآوری هاشو بگید که رقبایی مثه بنز یا آئودی نداشته باشن؟
        چندتا از اون ۱۲۵ پتنت رو میتونید نام ببرید بدونیم چی هستن اصلا؟

        موافقم 2
        مخالفم 17
    2. مهردادکمال

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      موافقم مثلا مایباح از این خیلی سرتره یا الپینا

      موافقم 3
      مخالفم 17
  23. عرشیا

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلند و بهترین کراس اور البته یادمون نره یکی از بهترین خودرو های خارج از جاده لوکس ✌️✌️

    موافقم 14
    مخالفم 4
  24. پدرام

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    خوشم میاد اصالت حاضر نشده به هر قیمتی اصالت و شکوه رو از ماشین حذف کنه و گند بزنه تو طراحی!
    قابل توجه مدیران ب ام و که فکر می کنند ابهت یک ماشین به جلو پنجره بزرگشه(طبق گفته آقای نادر فیقه زاده که به نقل از مدیران ب ام و که می گفتند جلو پنجره بزرگ خوبه!!!)
    رنجروور نشون داد جذابیت و ابهت یک ماشین به جلو پنجره بزرگ و عجیب و غریب کردن طراحی نیست همه چی بر می گرده به توزان تو طراحی نه زیاده روی نه دیگه خیلی ساده اینو میگن ماشین

    موافقم 20
    مخالفم 3
  25. مهردادکمال

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    من یکی المانی ها و امریکاییا رو به این ترجیح میدم

    موافقم 4
    مخالفم 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا