ملاقات نسل جدید لندروور دیفندر با نسل قبلی

سه‌شنبه 14 مرداد 1399 - 08:30
مطالعه 2 دقیقه
Land-Rover-Defender-1
لندروور دیفندر مثل یکی از بزرگ‌ترین رقبای خود یعنی مرسدس بنز G کلاس در نسل جدید خود به‌طور گسترده‌ای ارتقاء یافته است؛ اما برخلاف مرسدس، دیفندر در...
تبلیغات

لندروور دیفندر مثل یکی از بزرگ‌ترین رقبای خود یعنی مرسدس بنز G کلاس در نسل جدید خود به‌طور گسترده‌ای ارتقاء یافته است؛ اما برخلاف مرسدس، دیفندر در ظاهر چندان شبیه نسل قبلی خود نیست زیرا همهٔ قسمت‌های بدنهٔ آن نرم‌تر شده تا با دنیای اس‌یووی‌های آفرودی مدرن همخوانی داشته باشد. همین موضوع در داخل خودرو هم صادق است که حالا لوکس‌تر، راحت‌تر، جادارتر و مجهزتر از قبل شده است. از سوی دیگر، نسل قبلی دیفندر با ظاهر جعبه‌ای شکل خود فوراً قابل‌تشخیص است. همچنین برای نسل قبلی بازار بزرگی از قطعات افترمارکتی وجود دارد و به همین دلیل پیدا کردن یک نسخهٔ استاندارد و استوک از آن دشوار است اما مشکل نیست.

ارتقاءهایی که معمولاً توسط مالکین روی دیفندرهای قدیمی صورت می‌گیرد تقریباً همه‌چیز از تعویض پیشرانه و افزایش ارتفاع از زمین گرفته تا تجهیز به اسنورکل و سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی مدرن را شامل می‌شود. یکی از همین دیفندرهای ارتقاءیافتهٔ قدیمی را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید که به ملاقات نسل جدید خود رفته است. این دیفندر زردرنگ در سال 1995 ساخته شده و به یک پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 با 182 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور در مقایسه با موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ نسل جدید که 400 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد نه‌تنها ضعیف‌تر است بلکه مصرف سوخت بیشتری هم دارد.

البته دیفندر جدید به خاطر برخورداری از آپشن‌های مختلف، 80,709 دلار قیمت دارد اما نسل قبلی که آن‌هم برای فروش گذاشته شده با قیمت 65 هزار دلار خیلی ارزان‌تر نیست. در ویدئوی زیر تفاوت‌های بین دو نسل دیفندر به‌خوبی نشان داده می‌شود. پس از تماشای این ویدئو می‌توانید بگویید اگر برای آفرود مجبور به انتخاب از بین این دو دیفندر بودید کدام را انتخاب می‌کردید و چرا؟

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.