معرفی لندروور دیفندر V8 با پیشرانهٔ سوپرشارژ 525 اسبی

جمعه 8 اسفند 1399 - 06:30
مطالعه 15 دقیقه
Land_Rover-Defender_V8-2022-1024-08
لندروور پرچم‌دار جدید خانوادهٔ دیفندر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. زیر کاپوت این اس‌یووی قدرتمند همان چیزی قرار گرفته که امیدوار بودیم زیرا...
تبلیغات

لندروور پرچم‌دار جدید خانوادهٔ دیفندر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. زیر کاپوت این اس‌یووی قدرتمند همان چیزی قرار گرفته که امیدوار بودیم زیرا لندروور آن‌را به پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ دوست‌داشتنی گروه JLR مجهز کرده که در اینجا 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، دیفندر 90 (دودر) ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. البته دیفندر V8 در نسخهٔ 110 (چهاردر) هم ارائه می‌شود.

نیروی این پیشرانهٔ جذاب توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب فعال الکترونیکی که معمولاً به‌صورت آپشن سفارشی ارائه می‌شود، در دیفندر V8 استاندارد است درحالی‌که لندروور کمک‌فنرهای خودرو را هم به‌طور خاص تنظیم کرده و آنتی‌رول‌های بزرگ‌تری را برای آن در نظر گرفته است. سیستم Terrain Response لندروور نیز در دیفندر V8 به‌طور اختصاصی به یک برنامهٔ دینامیک منحصربه‌فرد مجهز شده که شخصیتی پویاتر و هندلینگی متعادل‌تر را برای خودرو فراهم می‌کند. به گفتهٔ لندروور، این حالت موجب تیزتر شدن پاسخ پدال گاز و تنظیم سفارشی کمک‌فنرهای تطبیقی متغیر خودرو می‌شود.

دیفندر V8 در ظاهر هم به لطف نشان‌های اختصاصی، چهار سر اگزوز، رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی خاکستری‌رنگ و کالیپرهای آبی‌رنگ در جلو، از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شده است. برای این خودرو تنها سه رنگ بیرونی قابل انتخاب است که شامل سفید، خاکستری و مشکی می‌شود. هر سه رنگ با سقف مشکی‌رنگ همراه هستند. در داخل این دیفندر هشت سیلندر، صندلی‌ها با چرم سفارشی و غربیلک فرمان با آلکانترا پوشیده شده‌اند. پشت این غربیلک هم دو پدال تعویض دندهٔ کرومی جای گرفته‌اند.

مدیر ارشد مهندسی قوای محرکه در جگوار لندروور «یان گری» در مورد این خودرو می‌گوید:

پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ موجب افزایش شخصیت منحصربه‌فرد دیفندر می‌شود. این موتور با صدای فوق‌العاده و ارائهٔ پرفورمنس باورنکردنی، سطح جدیدی از جذابیت را برای راننده فراهم می‌کند. تمرکز مهندسی ما بهینه‌سازی تنظیمات این پیشرانه برای دیفندر بوده است تا هم پرفورمنسی پاسخگو در آنرود و هم کنترل خوب در آفرود را ارائه کند. همهٔ این‌ها بدون به خطر انداختن توانایی‌های غیرقابل‌مهار دیفندر در هر مسیری انجام گرفته است

قیمت دیفندر V8 در بازار ایالات‌متحده هنوز اعلام نشده است اما قیمت نسخهٔ 90 این خودرو احتمالاً از 85 هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که خریداران برای نسخهٔ 110 حداقل باید چیزی در حدود 90 هزار دلار پرداخت کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.