رؤیت لندروور دیفندر 130 سه ردیفه در جادههای عمومی
حدود شش ماه پیش، مقامات لندروور رسماً خبر از ساخت نسخهٔ کشیده و سه ردیفهٔ دیفندر با نام 130 دادند و حالا این نسخه برای اولین بار در حال آزمایش در جادههای عمومی رؤیت شده است. البته دیفندر 130 فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ 110 ندارد بلکه فقط به طول آن در پشت چرخهای عقب اضافه شده و این کار اوورهنگ عقب آنرا بسیار کشیدهتر کرده است.
در دیفندر 130 بجای تمرکز روی افزایش فضای پای سرنشینان ردیف دوم، به صندلیهای ردیف سوم توجه شده است. البته هماکنون برای دیفندر 110 صندلیهای ردیف سوم در قالب دو صندلی تاشوی کوچک قابل سفارش هستند اما این صندلیها در بهترین حالت فقط برای کودکان مناسب هستند درحالیکه صندلیهای ردیف سوم در دیفندر 130 بسیار بزرگتر و کاربردیتر خواهند بود.
خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده میشود، در جادههای اروپایی در حال آزمایش بوده و هرچند استتار نسبتاً زیادی دارد اما اوورهنگ عقب بسیار کشیدهتر آن نسبت به دیفندر 110 بهوضوح دیده میشود. به لطف افشایی که در سال 2019 صورت گرفت، میدانیم که این دیفندر کشیده 5,100 میلیمتر طول و 3,022 میلیمتر فاصلهٔ محوری دارد. این یعنی درحالیکه فاصلهٔ محوری آن با دیفندر 110 یکسان است اما 342 میلیمتر به طول آن افزوده شده است.
عرضهٔ دیفندر 130 در ابتدا برای سال 2020 برنامهریزی شده بود اما به نظر میرسد این نسخه حداقل دو سال تأخیر داشته باشد. درهرحال، انتظار میرود در این نسخهٔ کشیده هم از همان پیشرانههای بنزینی و دیزلی نسخههای 90 و 110 استفاده شود که شامل نمونههای شش سیلندر هیبریدی خفیف، چهار سیلندر پلاگینهیبریدی و V8 میشود. در همین حال، شایعاتی هم به ساخت دیفندر SVR با پیشرانهٔ 600 اسب بخاری ساخت بامو اشاره کردهاند.