زنده کردن رنجروورهای قدیمی برای زیباتر کردن جاده‌ها

شنبه 11 دی 1400 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Range-Rover-1
برخی افراد می‌گویند کار بازسازی خودروهای کلاسیک و خاطره‌انگیز می‌تواند نوعی محافظت از آن‌ها باشد. اگرچه شرکت Kingsley Re-Engineered بریتانیا در...
تبلیغات

برخی افراد می‌گویند کار بازسازی خودروهای کلاسیک و خاطره‌انگیز می‌تواند نوعی محافظت از آن‌ها باشد. اگرچه شرکت Kingsley Re-Engineered بریتانیا در حال ساخت رنجروور کلاسیک‌هایی است که بهتر از نمونه‌های استاندارد هستند اما برخی کارشناسان اظهار داشته‌اند می‌بایست حالت استوک این مدل‌ها حفظ شود. هرچند باید اذعان کرد ارتقای این خودروها بهتر از اوراق نمودن آن‌ها خواهد بود. به همین خاطر است که شرکت یاد شده رنجروورها را بازمهندسی کرده و به محصولاتی مدرن تبدیل می‌کند. دیمون اورلوف مؤسس Kingsley می‌گوید:

رنجروور خودرویی است که خیلی به زنگ‌زدگی و خوردگی بدنه آن توجه نشده است. همه‌چیز برای آفرود در نظر گرفته می‌شد و رنجروور وقتی وارد مسیرهای گلی می‌شد این گل در زیر گلگیرها پنهان می‌شد و در نهایت به همراه رطوبت باعث خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شد. این فرایند به راحتی رخ می‌داد

به همین خاطر شرکت موردبحث تمامی پوسیدگی‌های بدنه رنجروورها را رفع کرده و چیزی بهتر از نمونه اورجینال تولید کرده است. اگرچه گفته‌های Kingsley می‌تواند اغراق‌آمیز به نظر برسد اما مدیر این شرکت خاطرنشان می‌سازد دینامیک سواری رنجروورهای کلاسیک شاید باعث تعجب و شگفتی برخی رانندگان شود.

او می‌گوید:

این نوع طراحی چند دهه ادامه داشته و ما فراموش کرده‌ایم که با خودرویی طراحی شده در اواخر دهه 60 میلادی روبرو هستیم. ما به این خودرو به عنوان محصول دهه 90 میلادی نگاه کردیم زیرا شکل آن خیلی تغییر نکرده است. واقعیت این است که سواری رنجروور خیلی شبیه یک خودروی دهه 60 میلادی است. دسته‌دنده با فاصله تعویض بسیار زیاد، فرمان بسیار مبهم، ترمزهایی که کار نمی‌کنند و پیشرانه ضعیف... واقعیت این است که تا زمانی که خودرو را نرانید آن را بسیار جذاب خواهید دانست

برای حل این مشکل بدنه رنجروورهای قدیمی جدا شده و فریم آن بازسازی و با پوشش مخصوصی پوشانده شده تا از پوسیدگی در امان بماند. پیشرانه 8 سیلندر اصلی هم می‌تواند تا قدرت 310 اسب بخار تیون شده یا با نمونه 8 سیلندر LS تعویض گردد. همچنین سیستم تعلیق نیز می‌تواند برای هندلینگ جاده‌ای بهتر ارتقا یابد. الکس گوی از مدیران کارفکشن می‌گوید:

نتیجه این کار تولید یک رنجروور کلاسیک با زیرساختی مدرن شده است. ظاهر خودرو چیزی را فریاد نمی‌زند. این رنجروور در عین سادگی بسیار جذاب و خوب است

فرایند بازسازی پایه این خودرو از حدود 50 هزار پوند شروع شده و از این نقطه به بعد محدودیت چندانی وجود ندارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.