معرفی لندروور دیسکاوری اسپرت 2024 با تحول در طراحی داخلی
لندروور دیسکاوری اسپرت هرچند در سال 2019 فیسلیفتی را تجربه کرد اما سازندهٔ بریتانیایی برای مدل 2024 دوباره دستی به سروگوش این کراساوور کامپکت کشیده است. هرچند دیسکاوری اسپرت در ظاهر تغییر خاصی را نسبت به قبل تجربه نکرده اما حالا کابین پیشرفتهتر و شیکتری پیدا کرده است. در اینجا راننده پشت غربیلک فرمان سه پرهای مینشیند و از صفحه آمپر دیجیتالی استاندارد جدیدی بهرهمند میشود.
در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر منحنی 11.4 اینچی جدیدی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro قرار گرفته است که از آمازون الکسا و اپل کارپلی بیسیم بهره میبرد و طرح سادهتری دارد که به کاربر امکان میدهد با دو ضربه از صفحهٔ اصلی به 90 درصد ویژگیها دسترسی داشته باشد. بهروزرسانیهای داخلی دیسکاوری اسپرت اما به همینجا ختم نمیشوند زیرا لندروور برای این کراساوور کنسول مرکزی جدید و سادهتری را با انتخابگر جدید دنده و تریم آلومینیومی طراحی کرده است. همچنین پانل میانی داشبورد هم به دلیل حذف دکمههای فیزیکی خلوتتر شده است.
شارژ بیسیم جدید بهصورت استاندارد و سیستم جدید تصفیه هوای کابین هم از آپشنهای جدید این کراساوور بریتانیایی هستند که دومی جلوی ورود عوامل بیماریزا را گرفته و کاهش بو و باکتریها کمک میکند. علاوه بر این، به گفتهٔ لندروور خریداران میتوانند از بین تودوزیهای مختلفی مثل چرم کلاسیک و پارچهٔ جیر نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. در بیرون اما همانطور که اشاره شد تغییر خاصی صورت نگرفته و بهروزرسانیها صرفاً شامل جلوپنجرهٔ مشکی براق جدیدی برای تیپ S، رنگ آبی جدید و رینگهای 19 و 21 اینچی جدید میشود.
قیمت دیسکاوری اسپرت مدل 2024 در ایالاتمتحده از 48,900 دلار آغاز میشود که 700 دلار بیشتر از قبل است. این کراساوور بریتانیایی در آمریکا با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه میشود که 250 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه خودرو را ظرف 7.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساند. در بازارهای دیگر اما پیشرانههای دیگری مثل نسخهٔ پلاگینهیبریدی P300e هم ارائه میشود که به لطف ترکیب شیمیایی جدید باطریها، برد تمام الکتریکی آن به 47 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.