حراج قدیمی‌ترین لندروور سری I نظامی باقیمانده، کهنه سرباز سال 1948

پنج‌شنبه 5 تیر 1404 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
Military-Land-Rover-Series-I-1
قدیمی‌ترین نمونهٔ باقیمانده از لندروور سری I نظامی به حراج گذاشته شده و انتظار می‌رود با قیمتی مشابه یک دیفندر صفرکیلومتر امروزی فروخته شود.
تبلیغات

اگرچه لندروور سری I پس از جنگ جهانی دوم معرفی شد اما این شاسی‌بلند و جانشینان آن یعنی دیفندر، شهرتی مشابه جیپ CJ و نسل‌های بعدی آن یعنی رانگلر به دست آوردند. این خودروها ساده، کوچک، مقاوم و با پیوندهای نظامی هستند. ارتباط لندروور با ارتش تقریباً بلافاصله پس از شروع تولید این شاسی‌بلندهای کوچک در اواخر سال 1948 آغاز شد. طبق اعلام حراجی ساتبیز، این لندروور سری I در همان زمان ساخته شده و تصور می‌شود قدیمی‌ترین نمونه باقیماندهٔ نسخهٔ نظامی سری I باشد.

به گفته حراجی، این سری I بخشی از اولین سری خودروهایی بود که به ارتش بریتانیا تحویل داده شد و ظاهراً ششمین خودرو از مجموعه‌ای 20 تایی بوده است. این لندروور تا سال 1962 در ناوگان نظامی خدمت کرد. در مقطعی، موتور اصلی توسط ارتش با نمونه‌ای از سال 1949 جایگزین شد که همچنان یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بود. بااین‌حال، قوای محرکه همچنان مشابه نمونهٔ اصلی است و شامل سیستم چهارچرخ محرک دائمی با دو حالت انتقال قدرت می‌شود. حتی پلاکی زیر کاپوت وجود دارد که تغییر موتور را ثبت کرده است.

این لندروور پس از پایان خدمت نظامی در حراجی فروخته شد. از آن زمان تاکنون سه مالک داشته و مالک سوم که از سال 1985 این خودرو را در اختیار دارد، آن را برای فروش عرضه کرده است. این خودرو بین سال‌های 2014 تا 2015 به‌طور کامل بازسازی شده است. در جریان بازسازی کامل یا بازسازی جزئی قبلی، مشخص شد که این خودرو احتمالاً برای خنثی‌سازی بمب یا حمل مهمات استفاده می‌شده است. این لندروور اکنون با رنگ سبز نظامی رنگ‌آمیزی شده و ویژگی‌های نظامی خاص مانند رینگ‌های دوتکه را حفظ کرده است. حتی یک جعبه‌ابزار دارد و به چراغ‌های راهنمای بازویی مجهز شده است.

با توجه به قدمت و اصالت این سری I، شاید شگفت‌زده شوید که ساتبیز انتظار دارد این خودرو قیمتی نسبتاً مناسبی داشته باشد. برآورد قیمت بین 50 تا 75 هزار پوند معادل 68 تا 100 هزار دلار است. این مبلغ در میانه بازه قیمتی دیفندر مدرن قرار می‌گیرد که از 57 هزار دلار برای مدل پایه 90 تا 152 هزار دلار برای مدل اوکتا با موتور V8 متغیر است. بدون شک دیفندر مدرن بسیار راحت‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر از سری I است اما قطعاً به‌اندازه این کلاسیک جذاب نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.