اولین تصاویر از لندروور دیفندر اسپرت، برادر کوچکتر و برقی دیفندر
لندروور دیفندر اسپرت، برادر کوچکتر و تمام برقی دیفندر، برای اولین بار در جادههای عمومی شکار دوربینها شد. این شاسیبلند کامپکت که قرار است در سال ۲۰۲۶ رونمایی شود، نه تنها بهعنوان یک مدل پایه پایینتر از دیفندر ۹۰ قرار میگیرد، بلکه بهنوعی جانشین معنوی و مدرن مدل محبوب فریلندر خواهد بود. تصاویر جاسوسی جدید، ابعاد جمعوجور این خودروی برقی را بهخوبی نمایش میدهند. با اوورهنگ کوتاه در عقب، گلگیرهای مستطیلی و شیشهٔ پشتی کاملاً عمودی، دیفندر اسپرت ظاهری استوار و آمادهٔ ماجراجویی دارد.
لندروور بهوضوح قصد دارد میراث آفرود و تواناییهای همهجاروی خانواده دیفندر را در این مدل کوچکتر و پاکتر نیز حفظ کند. با وجود پوشش استتاری سنگین، میتوان جزئیات طراحی جدیدی را تشخیص داد. چراغهای جلوی باریک و افقی، حذف جلوپنجرهٔ سنتی و دستگیرههای درِ همسطح با بدنه، چهرهای مدرن به آن بخشیدهاند. هنوز مشخص نیست که درِ صندوق عقب مانند دیفندر بزرگتر بهصورت لولایی از کنار باز میشود یا طراحی متداول رو به بالا را خواهد داشت اما انتظار میرود با توجه به پلتفرم جدید، فضای داخلی جاداری داشته باشد.
در زیر این پوستهٔ آشنا، دیفندر اسپرت بر پایهٔ پلتفرم کاملاً جدید EMA ساخته خواهد شد. تولید این خودرو در کارخانهٔ جگوار-لندروور در هیلوود صورت میگیرد که سرمایهگذاری هنگفتی برای تولید خودروهای برقی داشته کرده است. بهاحتمال قریببهیقین، دیفندر اسپرت بهصورت استاندارد با دو موتور برقی برای تأمین نیروی چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد تا وفاداری خود را به قابلیتهای آفرود ثابت کند. پلتفرم EMA میزبان نسلهای بعدی رنجروور اووک و ولار نیز خواهد بود که نشان از استراتژی گستردهٔ JLR برای برقیسازی محصولاتش دارد. عرضهٔ یک دیفندر کوچکتر و ارزانتر میتواند موفقیت فروش این خانواده را بیشازپیش تضمین کند، هرچند ممکن است فروش مدل دیسکاوری را که برای جلب نظر خریداران با چالش روبرو بوده، تحت تأثیر قرار دهد.