لندروور-رنجروور

شیک مثل لندروور دیسکاوری متروپولیتن ادیشن ۲۰۲۳

لندروور با معرفی خودروی جدید و پرچم‌دار متروپولیتن ادیشن اقدام به گسترش خانواده دیسکاوری ۲۰۲۳ کرده است. قیمت این خودرو از ۷۵۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

متروپولیتن ادیشن بر پایه تریم R دینامیک HSE بنا شده و از طرح اطلسی روشن روی جلوپنجره و نشان دیسکاوری سود می‌برد. بخش‌های پایینی سپر نیز طرح نقره‌ای را به خود گرفته است. دیسکاوری متروپولیتن ادیشن از رینگ‌های ۲۲ اینچی با جزئیات خاکستری براق سود برده و کالیپرهای ترمز نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند.

داخل کابین این خودرو تریم تیتانیومی بکار رفته است. بخش داخلی به‌صورت استاندارد از نمایشگر سربالا، فرمان گرم شونده، بخش خنک‌کن جلویی و سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای سود می‌برد. صندلی‌های ردیف سوم نیز دارای عملکرد تنظیم برقی و گرم شونده هستند.

تنها پیشرانه در دسترس برای این شاسی‌بلند بریتانیایی از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با تکنولوژی هیبریدی ملایم بوده که قدرت ۳۵۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. دیسکاوری یاد شده همچنین ظرفیت یدک کشی ۳۷۱۹ کیلوگرمی دارد.

لندروور همچنین سایر مدل‌های دیسکاوری ۲۰۲۳ را به‌روز کرده است. از جمله تجهیزات جدید و استاندارد این خانواده می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی مریدین و سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای اشاره کرد. تریم R دینامیک هم به‌صورت استاندارد از سقف مشکی براق سود می‌برد.

با توجه به این تغییرات قیمت دیسکاوری ۲۰۲۳ افزایش یافته است. مدل پایه هم‌اکنون قیمت ۵۶۶۰۰ دلاری داشته درحالی‌که مدل ۲۰۲۲ این خودرو با قیمت ۵۳۹۰۰ دلار عرضه می‌شد.

دیسکاوری در مدل ۲۰۲۱ نیز تغییراتی داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۹۶ اسبی پایه نام برد. همچنین پیشرانه ۶ سیلندر توربوی هیبریدی ملایم نیز عرضه شده بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2024 ديدگاه)

    چه عکسهای شیک و زیبایی گرفتن
    عکاسش هر کی هست شیر مادرش هلالش 😉

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
    1. MC20

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      شیر مادر و نان پدر .

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      از لندروورای میان رده همچون دیسکاوری اصلا خوشم نمیاد. لندروور باید از هر لحاظ فول شیک و مجلل باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۱۰
  2. A ..... She reminds Me of love ..... A

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    واقعا اینکه نتوانستن به هر دلیلی مکان پلاک رو مثل بچه آدم نصب کنن مسخره هست!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. مرتضی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (139 ديدگاه)

      میراث دیسکاوری های قبلی… فقط برا قشنگیه این دفعه

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. احمدرضا

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (530 ديدگاه)

        دیسکاوری های قبلی واقن اون کجی بهشون میومد
        ولی این اصلن بهش نمیاد
        ناموزون و مسخرست

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
  3. Erfan

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (214 ديدگاه)

    واقعا من با جای پلاک عقبش مشکل دارم، نمیدونم چه دلیلی داره پلاک رو اونجا نصب کنن😬

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. مرتضی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (139 ديدگاه)

      جالبه …. من خوشم میاد (ولی میدونم همه حتی مهندسای خود جگوار لندروود باهاش مخالفن :)))

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
  4. یوسف

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (406 ديدگاه)

    واقعا زیبا و باارزشه
    علت جای پلاک و اون منحنی برمیگرده به طرح عقب دیسکاوری ۳…. مثلا الهام گرفتن ازش☹️☹️☹️

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. مرتضی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    اینو حتی از دیفندر و رنج روور بیشتر دوست دارم… مخصوصا سقفشو که بالا میره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. net

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    رنگ رینگ خاکستری خوبه اگر پره بیشتر داشت و پره ها مستقیم بود و کج نبود قشنگتر میشد

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  7. [email protected]!n

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    کی می‌خوان اون طراحی مزخرف پلاک عقبو درست کنن واقعا از پشت خیلی بده خیییییلی بده.

    شوخی جرمی کلارکسونم باهاش عالی بود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    ماشین انگلیسی…….
    بد نیست ولی خب اصلا از اون جاپلاکی عقبش خوشم نمیاد، اجبارشون کردن این شکلی بزنن!؟😑

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. امیرحسین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من فقط نمیدونم چرا با ابعاد این ماشین حال نمیکنم
    همه چی خوب هستا
    ولی انگار قناص
    انگار حتی از دم باشگاه هم رد نشده باشی
    یکم حجم میدادن خیلی خوب میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  10. حسین دهمرد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    چرا سقفشو مثه رونیز کردن؟ . با صاف بودن مشکل دارن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. net

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    اس یو وی ها و کراس اور ها که ستون سقف شیشه عقب رو مخفی میکنند و ستون سقف رو روی درب دوم قرا میدهند بد هست مثل همین ماشین

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. یاس ی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من عاشق لندروورم خصوصا دیفندر؛ این مدل دیسکاوری هم خیلی زیبا شده. فقط از نظر من شیشه عقبش بعد از ستون c چون بالاش فریم فلزی نداره احساس میکنی نسبت به پنجره های دیگه بالاتر هستش واسه همین از نظر من تنها ایرادی که از روی عکس میشه ازش گرفت همینه.در کل ماشین باحالیه. سالها قبل زمانی که واردات آزاد بود شوهر عمه من دبی یدونه از نسل دومش را داشت. میخواست بیارتش ایران بعد با خودش حساب کرده بود که هزینه هاش اینجا زیاده، واسه همین همونجا فروخته بود به جاش یدونه وانت نیسان شاسی کوتاه آورد. چند سال نیسان دست مرحوم پدرم بود. تا اینکه فروختش . اون آخرین ماشینی بود که از امارات آورد. بعدش دیگه واردات شد مسخره بازی. قبلش خیلی خوب بود. اقوام ما که امارات بودن راحت هر دو سه سال یکبار برای خودشون ماشین میاوردن، حتی دسته دوم تمیز. ما هم حداقل ماشینهای بهتری نسبت به پیکان و رنو میدیدیم و سوار میشدیم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا