شرکت لندرور از نسخه کلاسیک دیفندر با نام ورکس V8 آیلای ادیشن رونمایی کرد. این شاسیبلند بازتولید شده به تعداد محدود و با قیمت قابلتوجه ۳۰۸ هزار دلار تولید خواهد شد.
با توجه به شرایط موجود میتوان گفت دیفندر پاگانی زوندای شاسی بلندهاست زیرا خبری از توقف تولیدش نیست و با اینکه تولید آفرودر موردبحث اوایل سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده اما بریتانیاییها راههای متنوعی برای بازگرداندن آن پیدا میکنند. شرکت لندرور کلاسیک از نسخه جدید این خودرو با نام ورکس V8 آیلای ادیشن رونمایی کرده است. هدف از تولید چنین محصولی ادای احترام به سری IIa سال ۱۹۶۵ با مالکیت اسپنسر ویلکس به عنوان یکی از مؤسسان لندرور و مدیر کمپانی روور بوده است.
خودروی موردبحث به دو صورت استیشن واگن ۹۰ و ۱۱۰ در دسترس خواهد بود و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آن ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF راهی چرخ ها میشود و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند. خودروی موردبحث از صفر توسعه نیافته چراکه ریشه آن به دیفندر سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بازمیگردد. البته فرایند بازسازی، مهندسی دوباره و بهبود وسیعی انجام شده است. همچنین باید گفت ۱۷ دستگاه از نسخه کوتاه این خودرو به همراه ۱۳ مدل طویلتر هفتنفره تولید خواهد شد. تمامی این مدلها به چراغهای جلوی LED و سیستم ترمز و تعلیق مدرنتر مجهز خواهند شد.
لندرور کلاسیک دیفندر ورکس V8 آیلای ادیشن با رنگ خاکستری هریتیج و به عنوان ادای احترام به خودروی ویلکس تولید میشود و البته سقف و رینگهای فولادی رنگ دیگری خواهند داشت. نشانها و جلوپنجره کلاسیک به همراه گرافیک جانبی بدنه با حروف و ارقام GXC 639C جزو دیگر ویژگیهای خودروی موردبحث هستند. حروف و ارقام یاد شده در واقع شماره پلاک خودرویی هستند که در مالکیت ویلکس بوده است.
با ورود به داخل کابین این شاسیبلند بریتانیایی شاهد پوشش چرم ویندسور به همراه پشم مخصوص خواهید بود. همچنین تریم چوب بسیار زیبایی نیز در کابین دیده میشود. در کنار دستهدنده نیز پلاک ویژهای نصب شده که ریشه نام لندرور را توضیح میدهد. در فضای ذخیرهای مرکزی سینی جداشدنی تولید شده از چوب دیده میشود. این چوب از کارخانه تقطیر کیلچومان در پنجمین جزیره بزرگ اسکاتلند گرفته شده است. تمامی ویژگیهای موردبحث هزینهبر بودهاند و لندرور کلاسیک هم قیمت حدود ۲۸۹ و ۳۰۸ هزار دلار را برای مدلهای ۹۰ و ۱۱۰ در نظر گرفته است.
مازیار
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اینطوری برای کمپانی بهترم هست
یه سری تغییرات جزئی روی مدلهای قدیمی با چند برابر قیمت
همه هم که پیش خرید میشه
البته انگشت شمار برندهایی این خاصیت و پتانسیل رو دارن و چرا استفاده نکنن؟
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲عاشق قدیمیها و کلاسیکها هستم و همیشه هم بیشتر از نسل جدیدهاشون دوستشون دارم اما به جرئت میگم نسل جدید دیفندر بیهمتاست که حتی باعث شده نسل قبلیش به چشمم نیاد با اینکه زیادی کلاسیک و جعبهایه !
در آمریکا بخاطر اینکه نسل قدیم کم عرضه شد ، امروزه قیمتهاشون بالای ۱۰۰ هزار دلار هست !
Royal Driver
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲شاید قیمتش زیاد باشه ولی خوده ماشین فوقالعادست! دیفندر همیشه شاسی بلند رویاییم بوده.
net
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی قدیمی هست و نباید تولید میکرد
معین
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام بچه ها یک راهنمایی میخواستم
بنظرتون این ماشین چقدر میارزه؟
https://divar.ir/v/%D8%AF%D9%88%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B1%D9%85-1978_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C__%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/AZBt8Ns9
دیمن
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲معین جان این ماشین ارزشش بستگی به نظر فروشند داره، ولی اگه کارش تموم بشه ودرجه یک باشه یک ونیم میارزه
یوسف
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲حلالت اسطوره
شکیبا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲۳۰۰هزار دلار؟؟؟
اگه موتور شیرون هم روش باشه نمی ارزه با این پول میشه چهار پنج تا ماشین شاخ خرید کسی که این پول رو میده باید سوار ماشینی بشه که کشاورز سر خیابون باهاش سر مزرعه میره کی میدونه توخیابون شما سوار لند روری شدی که موتور ۸ سیلندر با صندلی چرم طبیعی داره نهایتأ ۵۰۰۰۰ تا
آرزو
۸ شهریور ۱۴۰۲این ماشین ها خاصن و خاص پسند ها کسی نگاه به ظاهر این جور مشاینها نمیکنه به قدرتش و اون صفای که تو کوه بیابون داره این ماشین برای کسی که همه زندگش ۵۰۰تایا ۱میلیارد میشه خوب نیست برای اون خوبه ۵تا ماشین تو ویلاش پارکه اینم داره همیشه به کیفیت باید نگاه کرد نه ظاهر من که خودم ارزو دارم بتونم ازاین بخرم خودم یک پراید دارم هرموقع میرم جایی تن وبدنم میلرزه الان تصادف میکنم میمیرم