لندروور-رنجروور

لندرور دیفندر V8 کلاسیک با قیمت 300 هزار دلار معرفی شد!

شرکت لندرور از نسخه کلاسیک دیفندر با نام ورکس V8 آیلای ادیشن رونمایی کرد. این شاسی‌بلند بازتولید شده به تعداد محدود و با قیمت قابل‌توجه ۳۰۸ هزار دلار تولید خواهد شد.

با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت دیفندر پاگانی زوندای شاسی بلندهاست زیرا خبری از توقف تولیدش نیست و با اینکه تولید آفرودر موردبحث اوایل سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده اما بریتانیایی‌ها راه‌های متنوعی برای بازگرداندن آن پیدا می‌کنند. شرکت لندرور کلاسیک از نسخه جدید این خودرو با نام ورکس V8 آیلای ادیشن رونمایی کرده است. هدف از تولید چنین محصولی ادای احترام به سری IIa سال ۱۹۶۵ با مالکیت اسپنسر ویلکس به عنوان یکی از مؤسسان لندرور و مدیر کمپانی روور بوده است.

لندرور V8 دیفندر

خودروی موردبحث به دو صورت استیشن واگن ۹۰ و ۱۱۰ در دسترس خواهد بود و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آن ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF راهی چرخ ها می‌شود و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند. خودروی موردبحث از صفر توسعه نیافته چراکه ریشه آن به دیفندر سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. البته فرایند بازسازی، مهندسی دوباره و بهبود وسیعی انجام شده است. همچنین باید گفت ۱۷ دستگاه از نسخه کوتاه این خودرو به همراه ۱۳ مدل طویل‌تر هفت‌نفره تولید خواهد شد. تمامی این مدل‌ها به چراغ‌های جلوی LED و سیستم ترمز و تعلیق مدرن‌تر مجهز خواهند شد.

کابین لندرور V8 دیفندر

لندرور کلاسیک دیفندر ورکس V8 آیلای ادیشن با رنگ خاکستری هریتیج و به عنوان ادای احترام به خودروی ویلکس تولید می‌شود و البته سقف و رینگ‌های فولادی رنگ دیگری خواهند داشت. نشان‌ها و جلوپنجره کلاسیک به همراه گرافیک جانبی بدنه با حروف و ارقام GXC 639C جزو دیگر ویژگی‌های خودروی موردبحث هستند. حروف و ارقام یاد شده در واقع شماره پلاک خودرویی هستند که در مالکیت ویلکس بوده است.

لندرور دیفندر کلاسیک

با ورود به داخل کابین این شاسی‌بلند بریتانیایی شاهد پوشش چرم ویندسور به همراه پشم مخصوص خواهید بود. همچنین تریم چوب بسیار زیبایی نیز در کابین دیده می‌شود. در کنار دسته‌دنده نیز پلاک ویژه‌ای نصب شده که ریشه نام لندرور را توضیح می‌دهد. در فضای ذخیره‌ای مرکزی سینی جداشدنی تولید شده از چوب دیده می‌شود. این چوب از کارخانه تقطیر کیلچومان در پنجمین جزیره بزرگ اسکاتلند گرفته شده است. تمامی ویژگی‌های موردبحث هزینه‌بر بوده‌اند و لندرور کلاسیک هم قیمت حدود ۲۸۹ و ۳۰۸ هزار دلار را برای مدل‌های ۹۰ و ۱۱۰ در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2844 ديدگاه)

    اینطوری برای کمپانی بهترم هست
    یه سری تغییرات جزئی روی مدلهای قدیمی با چند برابر قیمت
    همه هم که پیش خرید میشه
    البته انگشت شمار برندهایی این خاصیت و پتانسیل رو دارن و چرا استفاده نکنن؟

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10390 ديدگاه)

      عاشق قدیمی‌ها و کلاسیک‌ها هستم و همیشه هم بیشتر از نسل جدیدهاشون دوستشون دارم اما به جرئت میگم نسل جدید دیفندر بی‌همتاست که حتی باعث شده نسل قبلیش به چشمم نیاد با اینکه زیادی کلاسیک و جعبه‌ایه !

      در آمریکا بخاطر اینکه نسل قدیم کم عرضه شد ، امروزه قیمت‌هاشون بالای ۱۰۰ هزار دلار هست !

      موافقم 18
      مخالفم 5
  2. Royal Driver

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    شاید قیمتش زیاد باشه ولی خوده ماشین فوق‌العادست! دیفندر همیشه شاسی بلند رویاییم بوده.

    موافقم 25
    مخالفم 3
  3. net

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3170 ديدگاه)

    طراحی قدیمی هست و نباید تولید میکرد

    موافقم 2
    مخالفم 29
    1. دیمن

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (148 ديدگاه)

      معین جان این ماشین ارزشش بستگی به نظر فروشند داره، ولی اگه کارش تموم بشه ودرجه یک باشه یک ونیم میارزه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  4. یوسف

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (985 ديدگاه)

    حلالت اسطوره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. شکیبا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ۳۰۰هزار دلار؟؟؟
    اگه موتور شیرون هم روش باشه نمی ارزه با این پول میشه چهار پنج تا ماشین شاخ خرید کسی که این پول رو میده باید سوار ماشینی بشه که کشاورز سر خیابون باهاش سر مزرعه میره کی میدونه تو‌خیابون شما سوار لند روری شدی که موتور ۸ سیلندر با صندلی چرم طبیعی داره نهایتأ ۵۰۰۰۰ تا

    موافقم 2
    مخالفم 8
  6. آرزو

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین ها خاصن و خاص پسند ها کسی نگاه به ظاهر این جور مشاینها نمیکنه به قدرتش و اون صفای که تو کوه بیابون داره این ماشین برای کسی که همه زندگش 500تایا 1میلیارد میشه خوب نیست برای اون خوبه 5تا ماشین تو ویلاش پارکه اینم داره همیشه به کیفیت باید نگاه کرد نه ظاهر من که خودم ارزو دارم بتونم ازاین بخرم خودم یک پراید دارم هرموقع میرم جایی تن وبدنم میلرزه الان تصادف میکنم میمیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا