لندروور دیفندر 110 با پیشرانه برقی تسلا
شرکت «طراحی خودرو ECD» که سابقا با نام «East Coast Defender» شناخته میشده، مختصص بازسازی و ارتقای مدلهای مختلف لندروور است. این شرکت آمریکایی بهتازگی از دو مدل شخصیسازی شده جدید خود رونمایی کرده است. این مدلها به پیشرانههای برقی تسلا مجهز هستند و در نهایت در کارخانه ECD در آمریکا مونتاژ خواهند شد.
سازنده، نام یکی از لندروورهای برقی را «پروژه بریتون» گذاشته است. این مدل که از پیشرانه برقی تسلا سود میبرد، برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت سرعت، تنها به 5 ثانیه زمان نیاز دارد. باتری 100 کیلووات ساعتی پروژه بریتون میتواند با هربار شارژ کامل، آن را تا 352 کیلومتر (220 مایل) همراهی کند. ECD مدعی است که برای شارژ کامل، خودرو باید بهمدت 5 ساعت به برق متصل باشد.
خودرو یادشده با رنگی مخصوص به نام «خاکستری خاکی سرد براق» مزین شده و در آخر با سقفی به رنگ «سفید آلپاین» (که ساخته شرکت دیگری است) جلوهای کاملتر از همیشه به خود میگیرد. از ویژگیهای جذاب این خودرو میتوان به فضای داخلی جذاب بخش حمل بار، چراغهای Hella 500 و باربندهای «فرانت رانر» اشاره کرد. کیفیت ساخت ادواتی نظیر دستگیره و مکانیزم در و ورودیهای هوا که با فناوری CNC برشخوردهاند، به زیبایی و مجللشدن این دیفندر کمک کرده است.
پروژه بریتون در جلوی خود از یک جلوپنجره سنتی، قاب میلهای محافظ، وینچ بکسول، سپر کلاسیک دیفندر و چراغهای روز بهره میبرد. برای سواری هرچه بهتر، سازنده آن را به تایرهای «BFGoodrich» به همراه فنربندی هوایی تطبیقپذیر ECD مجهز کرده است. رینگهای 18 اینچی «خان دیزاین» این خودرو با رنگ اختصاصی خود، چهره کالیپرهای ترمز برمبو را پوشاندهاند.
همانند فضای بیرونی، پروژه بریتون به خریدار اجازه میدهد تا درون خودرو را نیز مطابق میل خود شخصیسازی کرده و از زیبایی آن لذت ببرد. از ویژگیهای درون خودرو میتوان به چینش صندلیها بهصورت 2 2 2 اشاره کرد. صندلیهای سرنشینان جلو و ردیف میانی، از نوغ «ریکارو Expert S» هستند. این صندلیها که با چرم «ناپا» از پورشه روکش شدهاند، از گرمکن و سوراخهای تهویه نیز سود میبرند. سازنده برای مجللتر کردن فضای داخلی، از چرم ناپا در جایجای کابین مانند داشبورد، کنسول میانی، فضای بار، درها و... استفاده کرده است.