نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

دوشنبه 21 آذر 1401 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault-1
رنجروور و دیفندر از لحاظ شخصیت متفاوت هستند اما زمانی که حرف خروج از آسفالت شود، تفاوت‌ها از بین می‌روند. در ویدئوی جدید CARWOW مت واتسون برای...
تبلیغات

رنجروور و دیفندر از لحاظ شخصیت متفاوت هستند اما زمانی که حرف خروج از آسفالت شود، تفاوت‌ها از بین می‌روند. در ویدئوی جدید CARWOW مت واتسون برای نبرد آفرود، یک دیفندر V8 را در برابر یک رنجروور P530 قرار داده است.

محصولات لندروور عمدتاً توانایی‌های آفرود بسیار خوبی دارند و این شرکت شاسی‌بلندهای خود را به امکانات ویژه  مجهز می‌کند تا مناسب رانندگی در مسیرهای سخت باشند.

رنجروور از یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که 530 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیفندر پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور با 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت دریک سطح هستند اما گشتاور رنجروور به‌مراتب بیشتر است. همچنین دیفندر با وزن 2603 کیلوگرم از رنجروور 2510 کیلوگرمی سنگین‌تر هم هست.

بااین‌حال، اولین چالش یعنی مسابقهٔ درگ در سربالایی تنها نبردی است که قدرت تا حدودی در آن اهمیت دارد. به همین دلیل، رنجروور با استفاده از قدرت و گشتاور بیشتر خود، دیفندر را مغلوب می‌کند. سپس رنجروور در دومین چالش که آزمایش سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها است نیز پیروز می‌شود. البته در اینجا اشتباه راننده هم در باخت دیفندر بی‌تأثیر نبود. چالش‌های بعدی هم شامل آزمایش قدرت مانور، کشش و تعلیق می‌شد. هردو خودرو به‌آسانی از یک مسیر جنگلی تنگ عبور می‌کنند اما در اینجا عملکرد دیفندر کمی بهتر است.

در چالش بررسی انعطاف‌پذیری شاسی نیز رنجروور به مشکل خورد و رکاب آن خراشیده شد. این در حالی است که دیفندر 4 میلی‌متر فاصله کمتری از زمین نسبت به رنجروور دارد اما زوایای حمله و فرار آن بهتر هستند. به‌طورکلی، این دو شاسی‌بلند بریتانیایی در آفرود بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت‌های آن بیشتر به حالات رانندگی برمی‌گردد. البته در کل بردن شاسی‌بلندهای شش‌رقمی به آفرود کار خطرناکی است زیرا ریسک آسیب دیدن آن‌ها زیاد خواهد بود ولی دیفندر و رنجروور خودروهای بسیار توانمندی هستند که برای بی‌راهه نوردی طراحی شده‌اند و آفرود با آن‌ها لذت خاص خود را خواهد داشت.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور P530

لندروور دیفندر V8

پیشرانه

4.4 لیتری V8 توئین توربو

5.0 لیتری V8 سوپرشارژ

قدرت

530 اسب بخار

525 اسب بخار

گشتاور

750 نیوتن متر

625 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2510 کیلوگرم

2603 کیلوگرم

قیمت

124,275 دلار

112,775 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.