لندروور-رنجروور

رنجروور برقی قوی‌تر از نسخه V8 توئین توربو خواهد بود

رنجروور الکتریک با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و باتری ۱۱۷ کیلووات ‌ساعتی، آماده است تا استانداردهای جدیدی در دنیای شاسی‌بلندهای لوکس برقی تعریف کند.

لندروور اعلام کرده است که نسخه تمام الکتریکی رنجروور به تولید نزدیک‌تر شده و پروتوتایپ‌های آن با موفقیت دومین فصل آزمایش‌های آب‌وهوای سرد را در شمال اروپا به پایان رسانده‌اند. این خودروها بیش از ۷۲ هزار کیلومتر را طی کرده‌اند تا سیستم‌های مختلف آن‌ها در شرایط سخت آزمایش شود. بخش مهمی از آزمایش‌ها به سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته این خودرو، موسوم به ThermAssist اختصاص داشت. این سیستم مصرف انرژی گرمایشی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و با بازیابی حرارت، در دماهای پایین تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، گرمایش سیستم پیشرانه یا کابین را تأمین می‌کند. این فناوری به افزایش برد حرکتی و بهبود کارایی خودرو کمک شایانی می‌کند.

لندروور همچنین روی سیستم تعلیق بادی و حالت رانندگی با یک پدال این خودرو کار کرده است. حالت تک پدالی که در خودروهای برقی رایج است، به راننده اجازه می‌دهد تنها با پدال گاز رانندگی کند، زیرا سیستم احیای انرژی ترمزها با برداشتن پا از پدال فعال می‌شود. لندروور این سیستم را با فناوری Terrain Response ترکیب کرده تا رنجروور الکتریک برای آفرود نیز آماده باشد. رنجروور الکتریک مجهز به اولین باتری طراحی و ساخته‌شده توسط لندروور است. این باتری ۱۱۷ کیلووات ‌ساعتی از ۳۴۴ سلول در چیدمان دوطبقه‌ای تشکیل شده و برای بهینه‌سازی چگالی انرژی، برد حرکتی و سرعت شارژ طراحی شده است. این ویژگی‌ها عملکردی روان و لوکس را تضمین می‌کنند که از یک رنجروور انتظار می‌رود.

این شاسی‌بلند الکتریکی از سیستم چهارچرخ محرک با «فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت» بهره می‌برد که گشتاور محور عقب را از صفر تا صد درصد تنظیم می‌کند تا از لغزش جلوگیری شود. این سیستم می‌تواند در کمتر از ۵۰ میلی‌ثانیه (تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از خودروهای بنزینی) به تغییرات چسبندگی واکنش نشان دهد. علاوه بر این، طبق گزارش تاپ گیر، رنجروور الکتریک از قوای محرکه دو موتوره چهارچرخ محرک با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این یعنی رنجروور الکتریک از مدل P530 با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری قوی‌تر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    این آغاز فصل دوم رنجروور و مهمترین اتفاق بعد از ۱۹۷۰ هست.

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. Nismo

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1812 ديدگاه)

      فکر نمیکنم ساخت ماشین الکتریکی همچین اتفاق خاصی در کارنامه رنجروور باشه
      مگر اینکه این کارنامه سیاه باشه

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. مازیار

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1526 ديدگاه)

        اما رنجروور یک نقطه درخشان در کارنامه داره
        اینکه نیسمو ازش خوشش نمیاد
        برای من که خیلی دلچسبه
        و برعکسش ضدحال بزرگی می‌شد

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. نه به تفادس

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (239 ديدگاه)

          چرا یه ماشین شاسی بلند لوکس باید به دنبال افزایش قدرت باشه کسی که این ماشینو میخره بیشتر به برد بالای 600 کیلومتر نیاز داره نه قدرت بیشتر اینکه برقی شده خوبه؟ بهتر از v8 tt؟

          موافقم 2
          مخالفم 7
        2. Nismo

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          توی زندگیم اشتباه زیاد کردم، اما هیچ موقع از یه ماشین هندی طرفداری نکردم

          موافقم 3
          مخالفم 14
        3. مازیار

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1526 ديدگاه)

          کار بسیار خوبی کردی
          از ماشین بحرینی هم هیچ موقع طرفداری نکن حتی اگه سوپراسپرت مورد علاقه‌ات رو ظرف پنج ثانیه با خاک برابر کنه

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. Nismo

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          بله حق با توعه اتفاقا پدال چند روز پیش فیلمشو گذاشته بود
          منتهی نمیدونم چرا عکس اینی که گفتی اتفاق افتاد
          https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-corvette-e-ray-mclaren-600lt-drag-race/

        5. مازیار

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1526 ديدگاه)

          پنج ثانیه
          به اندازه یک دم و بازدم

        6. Nismo

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          اصلا بگو نیم ثانیه به اندازه یه پلک زدن

        7. مازیار

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1526 ديدگاه)

          شاید هم راننده‌ دیگه‌ای مثل خودت ظرف نیم ثانیه متوجه بشه بهرحال اونجا ضربه فنی پنج ثانیه طول کشید
          https://www.pedal.ir/mclaren/corvette-z06-vs-mclaren-750s/
          معمولا شناخت مو و مویز همین حدودا زمان میبره
          بیش از اینم حرفی نیست

        8. Nismo

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          مقایسه ماشینی 750 اسب تویین توربو با 650 اسبی تنفس طبیعی؟ جالبه!
          یه زمانی به سوشی میگفتی استاد مقایسه های بی ربط ولی الان خودت زدی رو دستش
          بقول خودت کفایت مذاکرات

        9. مازیار

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1526 ديدگاه)

          استاد رفیق سوشی
          اونجا مسابقه درگ یا تایم پیست نبود که مشخصات تاثیر داشته باشه. اونجا برنده بر اساس خصوصیات حرکتی و بازخوردهای رانندگی و خلوص یک سوپراسپرت انتخاب شد اون مقایسه ای بین کوروت و مک‌لارن بود کلا
          اما اونی که خودت فرستادی مسابقه درگ بود که قدرت و گشتاور و AWD و الکتروموتور باعث برنده شدن شد فقط یه موتور جت کم داشت که تکمیل بشه
          خوبیت اینه که همیشه توی کامنت خودت جوابت هست قبلا هم گفتم حتما یادته

  2. یوسف

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    خیلی منتظر هستم که این رنجرور برقی بیاد به بازار تا…..
    بعضی ها بفهمن که لندرور چطور خودرو میسازره
    فقط 45000 آزمایش برای عدم کاهش شارژ در دمای منفی 10تا منفی 40 انجام شده….

    موافقم 12
    مخالفم 3
  3. دکتر استاپ

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    (مهمترین اتفاق بعد از ۱۹۷۰ هست)
    مهمترین اتفاق ورود تسلا و چینی ها به بازار خودرو بود که بد ترش کردن

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1526 ديدگاه)

      منظورم راجع به رنجروور بود دکتر
      به تسلا و چینی‌ها چه کارمه آخه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. yektachafi

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    برقی یعنی این
    نه دوزاری های چینی
    اگه اعداد ارقام فقط مهم بود دنیا به چیزی بند نمیشد
    بی حساب کتاب فقط ماشین تولید کردن هدفش فقط دامپینگ بازاره درحالی که برند های درست و حسابی همه چیزو درنظر میگیرن حتی به بهای قیمت بالا

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Sina_carshow

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (484 ديدگاه)

      رنج روور اگه ماشین سازی بلد بود بازار خودشو حفظ می‌کرد و آویزون شاسی های چری نمیشد برا تولید ماشینای نسل بعدش
      550 اسب بخار برقی خیلی ضعیفه برا ماشینی با این قیمت حداقل 900 اسب بخار دیگه باشه حالا که برقی کرده مگر اینکه تو رنج خیلی خراب کرده که اینقدر محدود شده 550 اسب یعنی یه چیزی اندازه خودرو های برقی و هیبریدی میان رده چینی
      چینی ها فهمیدن شاسی نردبانی سایز بزرگ دیگه برقی براش جواب نمیده و کاربردی نداره چون هیچ بویی از آیرودینامیک نبرده و شروع کردن erev ساختن که رنج بالای 1000 تا بده این ماشین با باتری 117 کیلوواتی وزنش احتمالا خیلی غیر عادی بالا میره
      “فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت” این سیستم هم یه کپی از سیستم آفرود هوشمند لئوپارد 8 بی وای دی هس و دیروز هم جیلی گلکسی کروزر سیستم مشابه رو داد بیرون.
      با توجه به سطح تکنولوژی ماشینای الانش امیدی ندارم به اندازه سیستم های اونام دقت و کاربرد داشته باشه

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. علی

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        تا حالا از نزدیک رنجرور دیدی ؟جدیدش که نه اون قدیمی ها رو دیدی؟ ولی مطمئنم سوار نشدی حتی ردیف عقب وگرنه اینقدر چرند راجع بهش نمینوشتی ،یک موزه معروفی تو پاریس هست که شاید معروفترین توی دنیاست اسمشم لوور ه تنها اتومبیل 4wd که داخلشه رنجرورره که به عنوان یک اثر هنری اونجاست….

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. Sina_carshow

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (484 ديدگاه)

          آره داداش هم استوری گرفتم هم دوتا ویدئو هم ساختم ازش سه روز برا بررسی هم دستم بوده منو نمیشناسی هنوز ولی
          طرف بی دلیل هیت داد به چینی نباید هم نه شما نه اون ناراحت بشین حقیقت رو گفتم که یه ذره حد و وضعیت فعلی اون برندی که میکوبین تو سر کل چینی ها بدونین…
          شما چندتا از این چینی های خارج از ایران رو سوار شدین که دو روزه کلمه های لگن و اشغال رو اسپم میکنین زیر هر پستش؟

          موافقم 3
          مخالفم 10
      2. Nismo

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1812 ديدگاه)

        برای اولین بار باهات موافقم

        موافقم 4
        مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا