معرفی رسمی لکسس UX در نمایشگاه ژنو

یک‌شنبه 20 اسفند 1396 - 07:09
مطالعه 14 دقیقه
Lexus-UX-2019-1600-02
چند روز مانده به آغاز نمایشگاه ژنو امسال، لکسس با انتشار ویدئو و تصویری از کراس‌اوور جدید UX خود، اعلام کرد که این ماشین رسماً در نمایشگاه ژنو...
تبلیغات

چند روز مانده به آغاز نمایشگاه ژنو امسال، لکسس با انتشار ویدئو و تصویری از کراس‌اوور جدید UX خود، اعلام کرد که این ماشین رسماً در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود. حال سازندهٔ ژاپنی به وعدهٔ خود عمل کرده و این کراس‌اوور جدید را رسماً در ژنو معرفی کرده است. در بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس هم‌اکنون آئودی Q2 و Q3، ب‌ام‌و X1 و X2، مرسدس بنز GLA، آکورا CDX، اینفینیتی QX30 و... حضور دارند که همگی قصد دارند سهم خود را از این بازار کوچک اما رو به گسترش افزایش دهند. حال لکسس نیز با معرفی UX قصد دارد به این لیست اضافه شده و به نبرد با رقبا بپردازد.

UX که در بین کراس‌اوورهای لکسس در زیر مدل NX قرار می‌گیرد، محصول پایهٔ جدید این شرکت محسوب می‌شود. هرچند نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در ظاهر چندان ویژگی‌های نسخهٔ کانسپت خود که در نمایشگاه پاریس 2016 معرفی شد را حفظ نکرده است، اما هنوز هم آن‌قدر قابل‌توجه هست که بتواند در این سگمنت شلوغ خودی نشان دهد. در نمای جلویی UX جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی کار شده که این قسمت را کاملاً تحت‌الشعاع قرار داده است.

در عقب نیز چراغ‌ها به‌صورت متصل‌به‌هم طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها که دارای 120 ال‌ایی‌دی مجزا هستند، از نسخهٔ کانسپت گرفته شده‌اند و نقش پررنگی را در ایجاد استایل منحصربه‌فرد UX بازی کرده‌اند. علاوه بر این، رینگ‌های 17 و 18 اینچی که به‌طور خاص برای این کراس‌اوور طراحی شده‌اند نیز به استایل جسورانهٔ خودرو کمک کرده‌اند و برای بهبود جریان هوا در تونل باد طراحی شده‌اند.

نمای داخلی UX اما هرچند به جسارت استایل بیرونی نیست اما هنوز هم احساس خاصی را ارائه می‌کند. همچنین لکسس می‌گوید در طراحی کابین UX از سنت‌های ژاپنی الهام گرفته است که این ویژگی در تودوزی‌های سفارشی خودرو دیده می‌شود. یکی از نوآوری‌های لکسس در کابین این کراس‌اوور جدید نیز نورپردازی داخل دریچه‌های تهویه است. این نورپردازی که با استفاده از چراغ‌های LED و یک سیستم بی‌سیم تازه توسعه‌یافته صورت می‌گیرد، نمای منحصربه‌فردی را به داخل خودرو می‌بخشد.

UX اولین محصول لکسس است که روی پلت‌فرم جدید این شرکت بنام معماری کامپکت جهانی یا به‌طور مخفف GA-C ساخته شده است. این پلت‌فرم در دیگر محصولات گروه تویوتا مثل کرولا، پریوس، C-HR و اونسیس هم بکار رفته است. استفاده از این پلت‌فرم در UX، موجب ارائهٔ پایین‌ترین مرکز ثقل در این کلاس شده درحالی‌که به بهبود هندلینگ ماشین در جاده‌های پیچ‌درپیچ هم کمک کرده است. در بخش ابعاد نیز UX طولی معادل 4.49 متر داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.63 متر است.

هرچند هنوز مشخصات فنی کامل UX اعلام نشده است، اما مشخص شده که این کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس در دو مدل مختلف ارائه خواهد شد. مدل اول که UX200 نام دارد، به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی جدید با 168 اسب بخار قدرت مجهز است. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. مدل دوم اما یک نسخهٔ هیبریدی بوده و UX250h نام دارد. مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این مدل برابر با 176 اسب بخار است.

این مدل همچنین به سیستم چهارچرخ محرک ویژه‌ای هم مجهز شده که درنتیجهٔ نصب موتور الکتریکی در محور عقب شکل گرفته است. در UX250h هرزمان که کامپیوترها و سنسورهای خودرو کاهش چسبندگی محور عقب را تشخیص دهند، 80 درصد از کل قدرت ماشین به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. این سیستم در هنگام حرکت با سرعت‌هایی تا 70 کیلومتر در ساعت کار می‌کند. تعلیق UX نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع دو جناقی است درحالی‌که فرمان آن نیز الکتریکی است. شعاع چرخ این کراس‌اوور ژاپنی هم برابر با 10.3 متر است که در کلاس خود بهترین محسوب می‌شود.

برای هردو مدل UX، پکیج F Sport هم قابل سفارش است که استایل تهاجمی و اسپرت ظاهری و ارتقاءهای داخلی را برای آن به همراه دارد. علاوه بر این، پکیج F Sport تغییراتی فنی و سخت‌افزاری را هم در خودرو ایجاد می‌کند که شامل ارائهٔ تعلیق متغیر تطبیقی می‌شود. این تعلیق برای به حداقل رساند حرکات گهواره‌ای خودرو هنگام حرکت در پیچ‌ها و یا تغییر خط مهندسی شده است. در این پکیج همچنین سیستم کنترل صدای فعال هم به خودرو اضافه می‌شود. لکسس تولید UX را از پاییز آینده آغاز کرده و از ماه دسامبر امسال آن‌را راهی نمایندگی‌های فروش خود در ایالات‌متحده خواهد کرد. انتظار می‌رود آن نیز در همان زمان اعلام گردد.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2018 در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.