لکسس

قیمت‌گذاری لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس، ارزان‌تر از همهٔ رقبا

اوایل امسال بود که لکسس نسخهٔ اسپرت سدان کامپکت خود یعنی IS500 F Sport Performance را معرفی کرد و حالا پس از گذشت چند ماه سرانجام قیمت آن‌را اعلام کرده است. قیمت این سدان اسپرت ژاپنی از ۵۶,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که با احتساب ۱,۰۷۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، قیمت نهایی به ۵۷,۵۷۵ دلار می‌رسد.

بعد از تیپ پایه، تیپ پریمیوم با قیمت ۶۱ هزار دلار قرار دارد که به سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با ۱۷ بلندگو، سیستم دید اطراف با نمای پانوراما و آفتاب‌گیر عقب برقی مجهز است. برای این خودرو نسخه‌ای بنام لانچ ادیشن هم ارائه شده که قیمت آن از ۶۷,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. این نسخه که فقط در ۵۰۰ دستگاه تولید می‌شود، از همهٔ تجهیزات تیپ پریمیوم به‌علاوهٔ رینگ‌های سبک‌وزن BBS و تودوزی و تزئینات اختصاصی برخوردار است.

لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس در حالی بیش از ۱۰ هزار دلار از رقبای آلمانی خود ارزان‌تر است که پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن قدرتی نزدیک به ژرمن‌ها تولید می‌کند. برای مقایسه، سدان لکسس ۴۷۲ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که ب‌ام‌و M3 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، حدود ۱۳ هزار دلار گران‌تر است و مرسدس C63 AMG با ۴۷۵ اسب بخار قدرت، حدود ۱۲ هزار دلار قیمت بیشتری دارد. غیرمنطقی‌ترین گزینه دراین‌بین اما می‌تواند آئودی RS5 اسپرت‌بک باشد زیرا با ۴۵۰ اسب بخار قدرت که از لکسس کمتر است، نزدیک به ۱۹ هزار دلار قیمت بیشتری دارد که اختلاف چشمگیری است.

از سوی دیگر اما کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ با قدرتی دقیقاً یکسان، تنها ۲,۴۰۰ دلار از سدان اسپرت لکسس گران‌تر است. البته باید توجه داشت که IS500 به خاطر استفاده از پیشرانهٔ تنفس طبیعی، از همهٔ رقبای خود گشتاور کمتری دارد اما از سوی دیگر هیچ‌کدام از پیشرانه‌های توربوشارژ رقبا نمی‌توانند شخصیت و جذابیت یک V8 تنفس طبیعی را داشته باشند. لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس اواخر همین پاییز وارد نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

مقایسهٔ قیمت و مشخصات لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس با رقبا

لکسس IS500

ب‌ام‌و M3

مرسدس C63

آئودی RS5

کادیلاک CT4-V

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 ۴.۰ لیتری V8 ۲.۹ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۷۲ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار ۴۷۵ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب عقب عقب چهارچرخ عقب
قیمت ۵۷,۵۷۵ دلار ۷۰,۸۹۵ دلار ۶۹,۶۵۰ دلار ۷۶,۴۴۵ دلار ۵۹,۹۹۰ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    خساست هم حدی داره برادران ژاپنی!😂 من باشم بنز یا ب‌ام‌و اولویتمه بعدیشم کادیلاک، هر موقع اسم لکسوس پرفورمنس میاد یاد اون تست جرمی با اون لکسوس قرمزه می‌افتم هنوز که هنوزه یادم نرفته چه خفن بندری می‌رقصید سر پیچا!😂😂(نظر شخصی)

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
    1. کیان

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (711 ديدگاه)

      من کاری به نظر اون بالایی ندارم
      ولی واقعا خوشحالم ک مدارس باز میشن و یه سریا میرن مدرسه، بنظرم اگر یه سری ول کنی صبح تا شب همه جارو به گند میشکن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Nima RST

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (97 ديدگاه)

      تازه مقاله هیچ اشاره ای به شتابشون نکرد که نشون دهنده اینه که لکسس از همه کندتره
      جرمیم خیلی تاکید میکرد که شتاب خودرو های لکسس کمه

      موافقم ۰
      مخالفم ۴
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        دقیقا لکسوس از همه کندتره اونوقت بخاطر قیمت کمتر میخوان بقیه رو خراب کنند….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. Mad.z.Max

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1473 ديدگاه)

      ولی من دوسش دارم! اصلا نمیدونم چرا سدان های سری F لکسوس رو دوست دارم. شاید مربوط میشه به یکبار تجربه سفر به یه لکسوس IS (به عنوان سرنشین، نه راننده) که واقعا لذتبخش و خاص بود برام.
      (در مقایسه با تجربه ی چند خودروی آلمانی و ژاپنی دیگه که خودم روندم یا مثل همین توش مسافر بودم میگم)
      لکسوس سریعترین یا خشنترین و بیرحم ترین نبود، ولی بینهایت خاص و دلنشین بود.
      البته خودم اگه قدرت انتخاب داشتم، کادیلاک مرد افکن انتخابم بود 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        به هرحال هرکسی سلیقه ای داره برادر شما دوستش داری ولی من نه البته منم انتخابم کادیلاکه اگه قدرت خرید داشتیم…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Mad.z.Max

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1473 ديدگاه)

          آره داداش، اون که صد درصد. سلیقت هم خوبه هم محترم😊

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          عزیزی برادر شما هم همچنین 😅🙏

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. محمدرضا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (424 ديدگاه)

    با این که تو این لیست هندلینگ و شتاب بی ام و در تست ها بهتر از همه بوده.اما به عنوان آخرین تنفس طبیعیه این کلاس قطعا is انتخاب من هستش.که احتمالا به زودی تولیدش متوقف میشه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Nima

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      فکر میکنم هندلینگ رو CT4 بهتر بود.
      از روى تایم پیست میگم.
      شتاب رو نمیدونم بنز بهتره یا بیمر
      البته توى متن هم اشاره نکرد و گفت رقبا شخصیت V8 اینو ندارن.
      درصورتى که بنز هم V8 هست و فقط حجمش کمتره.

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
      1. محمدرضا

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (424 ديدگاه)

        توجهت رو به کلمه تنفس طبیعی بعد از v8 جلب میکنم

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    از نظر من یه پرچم دار تمام و کمال هستش❤❤👌👌

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      خوبه ولی پرچمدار نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. زیزیگولو

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2457 ديدگاه)

        از سال ۲۰۱۹ تا الآن یکی از پرچم دارای کمپانی لکسوس بوده

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3212 ديدگاه)

          لکسوس یدونه پرچمدار داره که اونم LFA

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. محمد مختاری آذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    عالی هستش واقعا خیلی ارزون هستش و قدرت زیادی هم داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    البته نسبت به رقباش از لحاظ پرفورمنس برتری خاصی نداره و فقط از آئودی بهتره و انتخاب اول من نیست با اینکه قیمتش خیلی مناسبه و ارزش خریدس خیلی بالاس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      توی این کلاس اول بی ام و و بعدش کادیلاک رو دوست دارم و بعدش لکسس ، بنز رو در نظر نگرفتم چون نسل قدیمیه و منتظر جدیدشم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (52 ديدگاه)

        یه l4 می‌زنه اشک همه درآد 🙂

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    2. •Mohamad•

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (167 ديدگاه)

      آقای مرسدس بنز مثل اینکه شما کواترو آئودی رو دست کم گرفتی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. میثم

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    V8 تنفس طبیعی
    اونم با مهندسی درجه یک لکسوس
    یعنی میتونی روزتو بی هیچ دغدغه ای تو پیست شب کنی
    عشق
    عشق
    .عشق

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. کریم محمدی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آئودی گرون تره چون چهار چرخ متحرکه اما در کل این ماشین ها از لکسوس بهترن

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  8. امیررضا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    همشون رو دوست دارم ولی وجداناً اگه پول رو داشتم لکسوس رو انتخاب میکردم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. رامتین

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2329 ديدگاه)

    بنظرم مدیران لکسوس خیلی راحت میتونستند فروش این لکسوس را براحتی بالاتر از مرسدس و بی ام و کنند. با افزایش توان! این موتور ۷ ساله افزایش توان نداشته، گرچه موتورهای تنفس طبیعی بر خلاف توربو خیلی سخت میشه ارتقا داد اما حتی در ایران هم میشه این موتور را حدود ۵ تا ۱۰% ارتقا داد و بیشتر از ۵۰۰ اسب رسوند. درینصورت فکر میکنم هم قیمت کمتر این خودرو و هم روی کاغذ، با جلوه نمایی اعداد، میتونست فروش بیشتری را تضمین کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    یک چرخ لکسوس به همه رقباش برتری داره تنفس طبیعی باکیفیت عالی وبی نظیر

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      پرایدم تنفس طبیعیه من نمیدونم چه استدلال مسخره ایه که میگین ماشین تنفس طبیعی بهتر از توربوعه ، ما توی قرن ۲۱ هستیم که هیچ فرقی نداره تنفس طبیعی باشه یا توربو

      موافقم ۰
      مخالفم ۵
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        دوست دارین طرفداری کنین استدلال خوب و منطقی بیارین

        موافقم ۱
        مخالفم ۴
      2. ♦SHAHRUKH♦

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (101 ديدگاه)

        اختیار دارید اصلا همه موتورها کپی همن توربو و سوپرشارژر و اتمسفریک بازی با کلماته

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. میثم

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂
          خوب اومدی

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          درسته که صدای اتمسفریک بهتره ولی دیگه انقدم دسته بالا نگیرینش

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
      3. کیان

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (711 ديدگاه)

        یعنی واقعا بنظر شما استهلاک توربو و تنفس طبیعی برابر هستن ؟
        بماند هزینه جانبی نگهداری و …
        قرن ۲۱ که هیچ قرن ۲۲ اصلا
        همه میدونن تنفس طبیعی یه مزایایی داره و توربو هم یه مزایا

        “ما توی قرن ۲۱ هستیم که هیچ فرقی نداره تنفس طبیعی باشه یا توربو”
        واقعا فرقی ندارن ؟

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          ماشین پرفورمنسه ، اگر درمورد لندکروزو و پرادو صحبت میکردیم بله ، بدون شک تنفس طبیعی به دلیل استهلاک پایین تر بهتره ولی این ماشین استهلاک اولویت اول نیست

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
  11. [email protected]

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    وجدانن این خودرو از لحاظ طراحی عالیه به لحاظ پیشرانه هم تنفس طبیعی ها حس حال خوبی به آدم میدن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. AMG GT R

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (701 ديدگاه)

    زیباست و هیچ ایرادی نداره ولی قدرت و گشتاور از همه کمتر هست پس ارزان تر از رقبا هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  13. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من خیلی ماشنای لکسوس رو دوست دارم اما برای زندگی روزمره این مدل تنفس طبیعی که شتاب و سرعت و قدرت توربوهارو نداره پس با کسی که از خودت ماشین گرون تری داره نمیتونی کل بندازی پز آنچنانی توی خارج از کشور نمیشه باهاش داد چو اونقدرام لوکس نیست و به چشم نمیادمگه تو ایران و قیمت پایینی این مدل داره که برای زندگی روزمره دردسر کمتری داره یک کلام ختم کلام برای زندگی روزمره عالیه تمام

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. بهنام

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    لکسوس عالیه تجربه ی یه دور کوچیک با نسل قبلیو داشتم حقیقتا عالی بود ضمن اینکه بینهایت زیبا هم بود .بنظرم یه رکاب اسپرت باید براش در نظر میگرفتن.در نمای جانبی جای یک رکاب اسپرت و گیرا واقعاً خالیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. ARMAN

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    با وجود موتور V8 تنفس طبیعی به همه رقبا ترجیحش می دم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. samurai

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    بعضیا از نظر نوشتن خودشم خندش میگیره (نظر اول ) ببین ما چقدر میخندیم :)))

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  17. ارشیاSVJ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    پرفورمنس کمتر به خاطر قیمت کمتره.
    البته از اتمسفریک بودنش نمیشه گذشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. امپراطوری خورشید

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوستان من فکر میکنم رقیب اصلی این مدلهای آلمانی مذکور لکسوس IS_F هستش که به زودی تولید خواهد شد و قطعا قیمت و قدرت بالاتری داره . این مدل IS 500 اف اسپرت هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. آریا ماشین

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتخابم بین این ۴ تا c63

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا