لکسوس

پرده‌برداری از لکسس LS فیس‌لیفت 2021 برای بازار آمریکا

لکسس در آغاز ماه جولای از نسخه فیس لیفت شده LS رونمایی کرد اما این خودروساز هم‌اکنون جزئیات و تصاویر این سدان لوکس بازار آمریکا را منتشر کرده است. طبیعتاً تغییرات این خودرو در آمریکا مشابه نسخه جهانی بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به تغییرات سیستم تعلیق و افزایش رفاه کابین اشاره کرد. همچنین صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی نیز در این خودرو نصب شده است.

LS 2021 دارای سیستم تعلیق به‌روز با فنرها و دامپرهای بهینه است. همچنین میله‌های ضد لغزش جلو و عقب نیز ارتقا یافته‌اند. لکسس به منظور اطمینان از سواری نرم این خودرو اقدام به نصب بوش‌های بزرگ‌تر در جلو و عقب کرده است. همچنین سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع باعث می‌شود ورود و خروج به این سدان راحت‌تر صورت گیرد.

کابین نیز برخی تغییرات را تجربه کرده اما خب انتظار بهبودهای وسیعی را نداشته باشید. صندلی‌ها، استراحتگاه‌های دست و دیگر بخش‌ها دارای فوم بیشتر هستند و لکسس توجه ویژه‌ای به صندلی‌های جلو داشته زیرا هم‌اکنون در فوم بیشتری در آن‌ها استفاده کرده و هدف از این کار افزایش راحتی LS 2021 بوده است.

سرانجام سیستم اطلاعات سرگرمی نیز به‌روز شده و دارای صفحه لمسی است بنابراین شما دیگر نیازی به استفاده اجباری از تاچ پد نخواهید داشت. کارشناسان خودرویی انتقادات زیادی از سیستم تاچ پد نسخه پیش از فیس لیفت داشته‌اند زیرا می‌گفتند قطع ارتباط بسیار بدی بین حرکات انگشتان دست و انتخاب آنچه می‌خواهید وجود دارد و بنابراین استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار سخت صورت می‌گیرد. لکسس سرانجام به این انتقادات گوش کرده است.

نسخه فیس لیفت شده این خودرو همچنین دارای برخی تغییرات ظاهری است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهر مشکی کنترل‌های کنسول مرکزی و فرمان اشاره کرد. همچنین در تونل مرکزی خودرو دکمه‌ای برای نمایش صندلی‌های گرم شونده وجود دارد. پوشش چرم پالومینو نیز به عنوان یک آپشن عرضه شده است.

در بنه این خودرو شاهد سپر جلوی به‌روز با ورودی‌های هوای متفاوت و جلوپنجره تیره هستیم. چراغ‌های جلوی تطبیقی نیز اولین بار در شاسی‌بلند RX دیده شده بودند و حالا در دسترس خریداران این سدان لوکس هستند. تریم کروم بخش عقب نیز دارای ظاهر مشکی است. نهایتاً باید به رنگ جدید ایریدیوم اشاره کنیم که در دسترس است.

هر دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی بدون تغییر بوده اما گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بازنگری شده تا پاسخگوتر از قبل باشد. نسخه هیبریدی هم دارای استراتژی باتری متفاوتی است تا قدرت بیشتری را در زمان کاهش سرعت ارائه کند.

LS 500 قیمت پایه ۷۶ هزار دلاری دارد که افزایش قیمت ۵۵۰ دلاری را نسبت به مدل سال پیش نشان می‌دهد. نسخه هیبریدی LS 500h از اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و اگرچه قیمت آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود افزایش ناچیز نسبت به بهای ۸۰۰۱۰ دلاری مدل سال قبل داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza.M

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ینی این میخواد با اس کلاس رقابت کنه؟؟؟
    آخ آخ صفحشم لمسی کردن????

    موافقم 10
    مخالفم 69
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      خب شما بگو چرا نمیتونه رقابت کنه ؟؟
      مدل ۲۰۰۸ این ماشین تو ایران هست پیشنهاد می کنم یه بار سوار شو بعد بیا نظرتو بگو

      موافقم 50
      مخالفم 5
    2. حسن

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (304 ديدگاه)

      اس کلاس باید بااین رقابت بکنه شیرین….اصل اینه اس کلاسو ولش بره جلو بوق بزنه

      موافقم 24
      مخالفم 19
      1. Reza.M

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (309 ديدگاه)

        دوست عزیز این ماشین تنها ویژگی ک داره طراحی ب نسبت بهتر (فقط در بخش بیرونی) و استهلاک پایینشه ک خریدارای این سگمنت اخرین چیزی که بهش فکر میکنن استهلاکه مگه این که خریدارش ایرانی باشه…نه اسپرت هست مثل پورش و بی ام و و نه لاکچری و تکنولوژیک هست مثل بنز…ماشینی که انقد عقب موندس که بعد فیس لیفت یادشون میاد مانیتور لمسی بندازن روش اون هم در زمانی که یدونه به قول خودتون ۲۰۰۸ هم این اپشن رو داره طرز فکر سازندشو مشخص میکنه…و بله کسی که بخواد وام بگیره که یه فیلتر عوض کنه معلومه که انتخابش همین ماشینه??

        موافقم 14
        مخالفم 22
        1. سامورایی از قله فوجی

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          قبول دارم به اندازه اس کلاس لوکس نیست ولی واقعا امکانات خوبی داره من به شخصه طراحی اینو بیشتر از اس کلاس جدید دوست دارم . دوم اینکه شتاب 4.5 ثانیه ای اونم برای یه سدان لوکس واقعا عالیه و تو سرعت پا به پای پانامرا میاد .
          این ماشین برای اونایی مناسبه که میخوان لوکس بودن و اسپورت بودن رو هم زمان داشته باشن

          موافقم 18
          مخالفم 2
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    این ماشین دقیقا یه چیزی بین اس کلاس و پورشه پانامراست ، هم مثل اس کلاس لوکسه هم مثل پانامرا اسپرت

    موافقم 55
    مخالفم 17
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      هر کدام کاراکتر خاص خودشان را دارند و مطمئناً هیچکدوم لاکچری‌ها بنز S نمیشه اما لکسوس ویژگی‌ای داره که هیچ خودروی لاکچری‌ای نداره و اون کم هزینه بودنش هست که در این کلاس همه از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده میکنند که همیشه بالاترین استهلاک را دارند و برای همین هم هست که این کلاس خودرویی بیشترین اُفت قیمت را در نمونه‌های کارکرده داره و این لکسوس LS هست که کمترین اُفت را نسبت به رقبا داره .

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. Hadi

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این ماشین خداوندگار کیفیت و استهلاک هستش…
        مدلهای ۱۹۹۰ هنوز دارن مثل ساعت کار میکنن…
        یک نمونه بود که حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر کار کرده بود! اونم فقط با تعویض روغن،لاستیک و وسایل مصرفی از این قبیل…
        این ماشین زبون ادم رو بند میاره…
        فقط زیر کاپوت اون پوشش موتورش ??

        موافقم 22
        مخالفم 0
      2. Dr.Ahmadreza2002

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        نمیشه انکار کرد نوید جان خیلی عقبه از المانیا و چه بسا امریکایی هایی که دیگه نیستن
        زود به خودش نجنبه از کره ای هام عقب میافته
        من عاشق ال سی هستم نکه فک کنی منم از اون عشق کره هام ولی حسم میگه باید ی تغییر اساسی کنن مدلا لکسوس

        کم استهلاکه، خوب باشه
        برا لاکچری بودن به چیزهای بیشتری نیاز داره

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. مانی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این ماشین تو بحث اسپورت بودن حتی از اس کلاس پایینتره
      چه برسه به بیمر و پورشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MR.JJ

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی بهتر از اینهم مشید مخصوصا در طراحی قسمت جلو
    (اگر به طراحی لکسس LX/GX دقت کنید منظورم را بهتر متوجه میشود آن ابهت در LS زیاد دیده نمیشود)

    موافقم 11
    مخالفم 21
    1. Meysam

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      دقیقا
      ابهت جلوش اگه بیشتر میشد عالی بود
      البته الانم واقعا عالیه

      موافقم 13
      مخالفم 0
  4. مهزیار

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    بنز و ب ام و توجه بفرمایید طراحی یاد بگیرید

    موافقم 45
    مخالفم 21
    1. سهند

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      طراحی چراغ های عقب این زیباتره و یا کلاس s جدید؟

      موافقم 5
      مخالفم 20
      1. Moein

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (890 ديدگاه)

        چقدر از این بچه بازیا که برای اینکه کامنتشون بالا بمونه میان بی ربط و الکی زیر کامنت یکی که اصلا ربطی نداره کامنت میذارن
        چقدر حسرت و عقده آخه؟!؟!؟

        موافقم 13
        مخالفم 7
    2. Moein

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (890 ديدگاه)

      بنز رو نیستم
      اما بی ام و چرا

      موافقم 6
      مخالفم 6
    3. Amin-mc20

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      همشون باید از مازراتی یاد بگیرن

      موافقم 7
      مخالفم 13
  5. بنیامین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    زیبا با کیفیت و محشر

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. SF90 STRADALE

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    رنگ مشکی با نوارهای کروم عجب دلبری میکنه
    کابین هم عالیه ؛ انجین هم نیازی به تعریف نداره

    موافقم 27
    مخالفم 4
  7. Ramin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    80 هزار دلار…..
    قیمت خوبی داره.
    ولی تو آمریکا فکر نکنم فروش بره چون با همین پول میرن تولید ملی میخرن و عضلانی
    ?????
    اگه ما ها آمریکایی بودیم ماشین آمریکایی میخریدم. ولی ما ها فیلا تو ذهن مردم آمریکا نیستیم بینیم چی فکر میکنن.

    موافقم 2
    مخالفم 19
  8. Abtin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    بی نظیره ،واقعا آفرین،دست مریزاد آقایون???
    ژاپن الان بهترین شده به نظرم طراحی این دیگه آخرشه مثل s کلاس بی ریخت نیست
    ب ام و هم که رید تو طراحیاش با اون جلوپنجره مزخرفش واقعاً جای تأسف داره
    خوبه یکم آلمان بیاد از ژاپن طراحی یاد بگیره
    واقعاً آفرین به لکسوس و ژاپنی های با غیرت
    ?

    موافقم 36
    مخالفم 21
    1. MR.JJ

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      هر وقت به تو کلید S63 AMG را دادند قبول نکن بیا این ژاپنی را سوار شو
      ولی یادت باشد از این به بعد مثل آدم حرف بزنی (چون داری به چیزی فحش میدی که تا هفت جدت نخواهند توانست حتی از نزدیک ببینند)

      موافقم 13
      مخالفم 19
      1. Abtin

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        معلومه سوار نمیشم،بجاش یه LFA رو سوار میشم که هیچ بنزی به گرد پاش هم نمیرسه،همین سدان هم خیلی بهتره چون من از ماشینای کوچولو خوشم نمیاد و
        درضمن،طرز نوشتنت رو درست کن (داخل پرانتز)معلومه هی چی گفتی؟ و در آخر تو انزلی اینقدر ماشین هست که دیگه بنز و ب‌ام‌و به چشم نمیان

        موافقم 11
        مخالفم 12
        1. Dr.Ahmadreza2002

          ۲۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          فقط اونجاش ک میگه هیچ بنزی به پاش نمیرسه:-)

          برادرم اگ ال اف ای میخای زیاد عجله نکن کلی تو انبارا هست چن ساله رو دستشون مونده خاک میخوره

          موافقم 2
          مخالفم 9
    2. Abtin

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      یعنی میخوای بگی بنز جدید با ب ام و جدید قشنگن؟خب از نظر همه چی عالین ولی طراحی نه.ب ام و سری ۷ جدید،ب ام و سری ۳وسری ۴جدید قشنگن؟بعدشم من نظر شخصی خودم رو گفتم به شما ربط نداره نظر من.
      واقعاً آفرین به شما که با بچه ی ۱۴ساله در می افتین.جای تأسف داره

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. Ramin

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        از مرد و زن 12 ساله تا مرد 55 ساله میان مطلب میخونن نظر میدن
        منظور اینه با ادبانه صحبت کنید واگه مشکلی دارید بسیار آرام وبا اثبات دلیل حرف بزنید تا به کسی بر نخوره.
        هدف افزایش آگاهی و فهمیدن نظر دیگرانه……

        موافقم 2
        مخالفم 4
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      امیر جان
      کاری به محتوای کامنت آقا آبتین ندارم ، ولی به نطرم ایشون میتوانست قشنگ‌تر بیان بکنه تا اینکه با چنین ادبیاتی کامنت بگذارند .

      مگه چقدر سخته کمی حَیا داشته باشیم در هنگام نوشتن یا صحبت کردن ، متاسفانه هروز چنین صحبت‌کردن‌هایی عادی و عادی‌تر میشه (( این روزها ادبیات کلمات دختر و پسر همه مثل هم شدن اما هنوز در خیلی خانواده‌ها هستند که فرزند جلوی پدرش پاشو دراز نمیکنه که نه از ترس و فقط بخاطر احترام که خودش نشونه خیلی چیزهاست )) .

      اینجا پدال هست و نه اینستاگرام !!!

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Ramin

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        تاجایی که من یادم میاد من جرات نداشتم به بابام بگم نه. یه چپ نگاه میکرد آب میشیدم تو زمین ولی الانی ها…….
        رو که نیست سنگ پای قزوینه.
        از بچه خودم گرفته تا…..

        چرا نسل الانی ها اینجورین ؟؟؟؟؟
        آهان گرفتم زیادی بهشون باج دادیم.
        زمان ما خودم از وسایل دور ریختنی چیز میز درست میکردم باهاش بازی میکردم
        الانی ها هرچی خراب میشه می اندازن دور…… جدید میخرن……

        هی روزگار…..

        موافقم 7
        مخالفم 1
  9. سعید تویوتا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    لکسووووس☺?☺?
    خیلی و زیباست خیلی

    موافقم 20
    مخالفم 1
  10. Meysam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ابهت جلوش اگه بیشتر میشد عالی بود
    البته الانم واقعا عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. Meysam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    آفرین به لکسوس که به حرفم گوش کرد????
    بالاخره اون تاچپد بدردنخور رو حذف کرد

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. sina

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    چقد خوب شدن سدان های جدید لکسس
    درسته حذف GS خعلی ناراحتم کرد ولی خب طراحی نسل جدید IS ES LS همشون دوست داشتنی هست
    حالا مونده نسل جدید GX LX
    و نکته مهم اینکه ژاپنی ها ول کن سدان ها نیستن :)

    موافقم 19
    مخالفم 2
  13. \\\|♧|///_LEXUS_F_LINE

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    وای عجب چیزیه
    خیلی خوبه…..
    عاشقش شدم ?

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه ولی بنظرم زمانش اومده کابین کمی تغییر کنه. فرم دریچه های کولر جالب نیست و نمایشگر با چیدمان متفاوت نصب بشه.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  15. Aryan kia

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    مثل همیشه طراحی بی‌نظیر و بسیار بهتر از سری ۷ و اس کلاس البته در امسال
    دیگه میشه گفت که بینقصه چون مشکل سیستم سرگرمیشو درست کرد

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. Arena

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قرمزای داخلش خیلی نچسبه☹️
    فقط همینشو دوست ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. MehdiTurbo

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      دقیقن
      همه چی تو نسل جدیدش بهتر شد الی طراحی داخلی
      قبل فیس لیفت که یک رنگ بود و مانیتور چسبیده بود بیشتر دوست داشتم
      لکسس قبل اگه رنگی بود چرم ماشین و داشبرد باهم تغییر رنگ میدادند یک دست بود تو نسلای جدیدش داشبرد با چرم رنگش عوض نمیشه اونجوری خیعلی ملوس تر میشد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Dr.Ahmadreza2002

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        فک کنم مانیتور رو چون تاچ بوده اوردن جلو تر تا دسترسی آسون باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. حسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    یک کار هنری ناب دست اول سامورایی بی نقص بی کم وکاست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    کابینش واقعا یه سر و گردن از اس کلاس جدید زیباتر و بهتره
    اس کلاس جدید با اون کابین دیجیتالیزه ی تبلتی معنای لوکس بودن رو خراب کرد

    موافقم 11
    مخالفم 1
  19. Dr.Ahmadreza2002

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    خدایی خوب در اومده در کل
    اما چنتا ایراد
    اون چراغها عقب دیگه زیادی بزرگن یکم نازک تر بهتر بود
    جلوش هم خب جذابه ولی برا این کلاس واقعا خوب نیست ابهت عنصریه که باید بیشتر درش استفاده میشد

    و اما بخش خوبه کار کابین (ک به نظر من مهترین بخش هر ماشینیه) خدایی جذاب تر از خیلی رقبا در اومده حتی رقبای غربی، اما یه خواهش از لکسوس: دیگه قرمز کار نکن تو کابینو منو که یاد کوکاکولا انداخت
    زبیایی این کابین تو چرم نسکافه ای با عناصر فلزی مات معلوم میشه
    انجینم به نظرم لازم بود پرچم دار کمپانی نخسه V8 داشته باشه
    در کل لایک به این رقیق خوش برو رو

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا