تجربه و آزمایشلکسوس

تجربهٔ رانندگی با لکسس GX460 بلک لاین مدل 2022، پیرمرد بَزک‌ شده!

نسل دوم لکسس GX بیش از یک دهه پیش به بازار آمد و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. البته این خودرو برای مدل ۲۰۱۹ یک به‌روزرسانی سبک را تجربه کرد و برای مدل ۲۰۲۱ هم کابین آن بروز شد. GX همچنین یکی از چندین خودروی لکسس است که اخیراً تیپ سطح بالای بلک لاین به‌عنوان یک آپشن برای آن ارائه شده است؛ بنابراین، آیا نسخهٔ بلک لاین می‌تواند سن بالای این اس‌یووی سالخورده را پنهان کند یا این یکی از آن عمل‌های زیبایی ناخوشایند است که فقط اوضاع را بدتر می‌کند؟

یک شاسی دوازده‌ساله

GX به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند سن بالای خود را پنهان کند و طراحی بدنه روی شاسی به سبک پیکاپ‌ها با اکسل صلب عقب نیز به عملکرد آن روی جاده‌ها لطمه میزند. البته تعلیق چهار اتصالی با فنرهای پیچشی و سیستم کنترل پویایی تعلیق در اکثر مواقع به کنترل سفتی سواری خودرو کمک می‌کند اما بااین‌حال، راحتی سواری GX در حد کراس‌اوورهای لکسس یا شاسی‌بلندهای لوکس رقیب با سیستم تعلیق مستقل نیست؛ اما یکی از مزیت‌های شاسی قدیمی GX460 این است که می‌توان سیستم کنترل کشش آن‌را به‌طور واقعی خاموش کرد که این امکان کنترل کمی بیشتری را در آفرود فراهم می‌کند.

حرکات بدنهٔ خودرو هنگام ورود به پیچ‌ها زیاد است و در هنگام ترمز گیری‌ها نیز شیرجهٔ شدیدی دارد (دماغه بسیار به سمت پایین متمایل می‌شود). سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها هم هنگام فعال شدن مثل محصولات تویوتا صدای بلندی دارد که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. با فشردن پدال گاز، پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد، این لکسس ۲.۴ تنی را ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و مسافت ۴۰۰ متر را هم پس از ۱۵.۸ ثانیه پشت سر می‌گذارد. این پیرمرد برای متوقف شدن از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت هم به ۴۱.۱ متر مسافت نیاز دارد که رقم زیادی است.

تجهیزات بلک لاین

خودروی آزمایشی با قیمت ۶۱,۹۶۰ دلار (قیمت پایهٔ GX از ۵۶,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود) بیشتر برای وظایف جاده‌ای و لوکس بودن تنظیم شده است اما با سیستم قفل کنندهٔ محور، دیفرانسیل مرکزی تورسن و سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالت‌های سنگین و سبک، هنوز هم در آفرود توانایی‌های زیادی دارد. بااین‌حال متأسفانه، لاستیک‌های جاده‌ای بریجستون که روی رینگ‌های آلومینیومی شش پرهٔ خاص بلک لاین قرار گرفته‌اند به درد آفرودهای سنگین نمی‌خورند.

در پکیج بلک لاین تریم کرومی معمولی GX با کروم‌های مشکی‌رنگ یا قطعات همرنگ بدنه جایگزین شده‌اند تا خودروی نمای اسپرت‌تری پیدا کند. محفظهٔ چراغ‌های LED سه پروژکتوری جلو هم کرومی تیره است اما خود چراغ‌ها در آزمایش شبانهٔ ما در جاده‌های کوهستانی کمی کم‌نور احساس می‌شدند. البته نور روبه‌جلو خوب بود اما حتی با روشن کردن مه شکن‌ها و استفاده از نوربالا هم پیچ‌ها به‌خوبی روشن نمی‌شدند. بااین‌حال این چراغ‌ها از لحاظ کثیف شدن مشکلی ندارند زیرا چراغ شوی برای آن‌ها قابل سفارش است. برای این خودرو امکان سفارش کیت بکسل هم وجود دارد که ظرفیت یدک کشی را به ۳ تن می‌رساند.

تکنولوژی‌های کابین

GX460 در داخل با بهترین متریالی که لکسس ارائه می‌کند از سرنشینان پذیرایی می‌کند. کابین خودرو با ترکیبی از تریم چوبی مشکی مات و چرم خاکستری تزئین شده که هماهنگی خوبی باهم دارند. صندلی‌های جلو که به گرم‌کن، سردکن و تنظیم برقی ۱۰ جهته مجهز هستند، از دوخت متضاد بهره می‌برند و غربیلک فرمان هم به روکش چرمی و گرم‌کن مجهز است. سروصدا در کابین خودرو در سرعت‌های بزرگراهی بسیار کم است و صرفاً هنگام فشردن پدال گاز صدای پیشرانهٔ V8 شنیده می‌شود. گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم دنده‌ها را به نرمی تعویض می‌کند.

سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مبتنی بر رادار GX460 به‌خوبی خودرو را کنترل و موجبات راحتی راننده را فراهم می‌کند تا زمانی که سرعت به کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در این صورت دستیار حفظ حرکت میان خطوط غیرفعال شده و با لرزاندن غربیلک فرمان به راننده هشدار می‌دهد. نمایشگر اطلاعات روی صفحه آمپر خودرو راهنمای زاویهٔ چرخ‌های جلو را نشان می‌دهد تا راننده را از جهت دقیق چرخ‌ها باخبر کند. این ویژگی به همراه ضریب فرمان متغیر خصوصاً در هنگام پارک کردن یا حرکت روی تپه‌ها مفید خواهد بود.

خود صفحه آمپر نیز در هنگام شب به‌خوبی روشن بوده و موجب حواس‌پرتی نمی‌شود اما متأسفانه هیچ نشانگری برای روشن یا خاموش بودن چراغ‌ها در آن وجود ندارد. استفاده از نمایشگر لمسی جدید ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بسیار آسان‌تر از چرخش بین منوها با پد لمسی زیرا هرچند این مثل پد لمسی لپ‌تاپ‌ها با فشار ملایمی منو یا گزینهٔ موردنظر را انتخاب می‌کند اما انجام این کار در هنگام رانندگی سخت است. همچنین وجود دکمه‌های فیزیکی واقعی برای کنترل رادیو و سیستم تهویه هم ویژگی مثبتی است.

فضای بار و سرنشینان

در ردیف دوم صندلی‌های GX460 سرنشینان از ۸۶۶ میلی‌متر فضا پا بهره می‌برند اما فضای سر نفر وسطی از دو سرنشین دیگر کمی کمتر است. برای دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم هم صندلی ردیف دوم سمت شاگرد به سمت جلو حرکت می‌کند اما صندلی‌های ردیف سوم با ۷۴۴ میلی‌متر فضای پا، بسیار تنگ بوده و فقط مناسب افرادی با قد زیر ۱۵۰ سانتی‌متر هستند. در کنسول مرکزی خودرو در جلو دو پورت USB و یک خروجی برق ۱۲ ولت تعبیه شده و در کنسول مرکزی عقب هم دو پورت USB دیگر برای سرنشینان ردیف دوم وجود دارد.

با باز کردن درب صندوق، فضای باری به حجم ۳۳۰ لیتر قابل‌استفاده خواهد بود که در صورت خواباندن هردو ردیف صندلی عقب، این رقم به ۱۸۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین می‌توان از طریق شیشهٔ عقب که به‌طور مجزا باز می‌شود هم به صندوق بار دسترسی پیدا کرد. در اینجا یک خروجی برق ۱۱۰ ولت هم تعبیه شده است. خودروی آزمایشی همچنین به باربند سفارشی بلک لاین هم مجهز بود که امکان حمل بار بیشتر روی سقف را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

برای کسانی که به دنبال یک اس‌یووی لوکس با توانایی‌های آفرود سنتی هستند، لکسس GX460 بلک لاین مدل ۲۰۲۲ با پیشرانهٔ V8 و نمای مشکی‌رنگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته این خودرو از لحاظ ساختاری کاملاً قدیمی شده، برای این کلاس مصرف سوخت بالایی دارد و از بسیاری از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مدرن بی‌بهره است اما نسخهٔ بلک لاین کمک می‌کند تا این پیرمرد ژاپنی هنوز هم بتواند به حیات خود ادامه دهد.

مشخصات فنی

Lexus GX460 Black Line 2022

پیشرانه ۴.۶ لیتری V8
قدرت ۳۰۱ اسب بخار
گشتاور ۴۴۶ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۸ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۴.۱ متر
شتاب جانبی ۰.۷۱ جی
طول ۴,۸۷۹ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۸۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۸۹ میلی‌متر
وزن ۲۴۰۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۱ به ۴۹ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۳۰ تا ۱۸۳۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت بکسل ۳ تن
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۵۶,۵۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۱,۹۶۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    از سهامداران تویوتا مارو نمی‌خورن انصافا دیگه قدیمی شده با شصت هزارتا میشه میشه سابربن یا یوکان با پکیچ افرودی کامل یا فورد اکسپدیشن گرفت که به غیر از تواناتر بودن با این قیمت تجهیزات نیمه خودران هم مثل سوپر کروز یا بلو کروز روشون نصب میشه لکسوس تازه امسال رادار بهتر نصب کرده که اونم انگار به نقل از اونایی که تست کردن میگن حس غیر طبیعی داره و استفاده نمیکنن معمولا

    موافقم 41
    مخالفم 22
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      😂😂😂
      خوردن چرا ؟!
      نظری دادید در مورد خودرو مثل همه‌ی ما که نظر میدهیم و نقد میکنیم !
      بسیار هم عالی و درست گفتید و من هم با شما موافقم در بحث قدیمی بودن این خودرو اما مطمئناً اگر هدفم خرید خودرو و استفاده‌ی طولانی مدت باشه به همه رقیب‌ها ترجیهش میدهم .

      من عاشق این پیرمرد دوست‌داشتنی هستم و طراحی اتاق جعبه‌ای بدون تاریخ مصرفی دارد با کیفیتی که ثابت شده .

      اما بهتر نیست از این زاویه نگاه کنیم که سبک کاری این خودرو و این دست از خودروها با کراس‌اوور و سدان متفاوته و دلیلی نداره هر ۵ سال اتاق عوض کنند چون اصلِ خرید در این خودروها ، شاسی آن‌هاست که چندین دهه میشود پابرجا بوده و هرچه هم تا حالا نوآوری داشته‌اند مثل رنجرور لندرور ، ولی باز به خوبی این شاسی ساده و کارآمد و کم‌هزینه نبوده !

      دوستانی که به دوبی سفر میکنند زیاد GX میبینند بخصوص با اون رنگ سفید صدفی هفت رنگش که در شب و نور زرد اتوبان‌ها میدرخشد .

      اگر حسرتی خودرویی در دلم باشد ، یکیش نبود این خودرو در ایران بوده که هیچگاه حتی کم هم وارد نشد و اگر نه به جرئت میگم تمام پرادو سوارها خودروی بعدیشان همین خودرو میبود که الحق در داخل اتاق متریال بسیار بسیار باکیفیتی دارد که اصلاً با پرادو قابل قیاس نیست !

      موافقم 29
      مخالفم 22
      1. محمد

        ۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        بفرما دقیقا منظورم از سهامداران همین بود،اولین این عادت زشت رو کنار بذار که همیشه کامنت اول رو ریپلای می‌کنی که دیده بشه اینجا کودکستان نیست دوما من خودم ساکن خوزستانم و بخشی از خانوادم ساکن همون کشور های حاشیه خلیج فارس دیگه تویوتا اونجا پادشاهی نمیکنه از هندی و چینی بگیر تا آمریکایی و آلمانی مردم همه چی سوار میشن سوما اون مال دهه نود میلادی بود که ماشین هارو برای یک عمر می‌ساختن نمونش هم بنز و شورلت های اون موقع الان همون تویوتایی هم که جنابعالی سهام دارش هستی خود تویوتا باز ها میگن پلاستیکی شده من نمی‌دونم داری از تویوتایی کدوم سیاره حرف میزنی که مرگ نداره اگه میخوای طبق معمول بحث آمار فروش رو پیش بکشی اره هنوز خوب میفروشه ولی دو دهه پیش چند درصد بازار دستش بود و الان چقدر سهمشه

        موافقم 18
        مخالفم 33
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          اوه اوه اوه 😂🤦‍♂️
          چه عصبانی
          چه ناراحت
          اصلاً تویوتا بدترین خودروی دنیا ، واقعاً ارزش این را دارد که خودت نگرانِ سهامدارانش باشی و در برابرشان خودزنی هم بکنی !

          موافقم 28
          مخالفم 14
        2. بهزاد

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          پور فو سور محمد دو دهه ی پیش تویوتا حدود ۳.۷ میلیون خودرو میفروخت الان حدود ۱۰ میلیون خودرو میفروشه.
          سطح سایت با این بساط هر روز سقوط میکنه و گاهی اوقات به جای مباحث روز ، در مورد موارد پیش پا افتاده که به خاطر عدم آگاهی سطحی هست گفتمان شکل میگیره.
          با عرض پوزش از اساتید خودرویی اما برای چندمین بار میگیم الان همین خودرو را بدیم به شما تا باکشو با بنزین ارزان ایران پر کنی احتمال اینکه باک پر بشه نزدیکه صفره!

          موافقم 6
          مخالفم 9
  2. امیرعلی

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اگه من دنبال یک افرودر با ویژگی های لوکس باشم
    جیپ گرند چروکی L رو ترجیح میدم و واقعا انتخاب بهتری هست
    مصرف سوخت این ماشین با این وزن و قدرت ۱۴.۷ لیتره
    بعد سامورایی های سایت بعد از این که میبینن مصرف سوخت کادیلاک اسکالید با وزن خیلی بیشتر و موتور ۴۲۰ اسب بخاری همین قدره میگن مستهلک و پرمصرف:)
    “متأسفانه هیچ نشانگری برای روشن یا خاموش بودن چراغ‌ها در آن وجود ندارد” الان دیگه ماشین های اکونومیک هم همچین نشانگری دارن بعد لکسوس چطوری نداره؟!!
    در کل تویوتا خیلی داره کم کاری میکنه عمر هر نسل ماشین هاش خیلی زیاده بعد از این هم که نسل جدیده ماشین هاش میاد واقعا تغییر خاصی نمیکنه واقعا حیفه این اسم هاست که با مدیریت تویوتا و صرفه جویی های الکی نابود بشه
    درباره استهلاک ماشین هم باید بگم اگه مرسدس gls یا کادیلاک اسکالید هم اینقدر آپشن هاشون ابتدایی بود از تویوتا استهلاک کمتری داشتن

    موافقم 13
    مخالفم 17
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      امیر علی جان

      مطمئناً این آمریکایی‌هایی که گفتید تا زمانی خوبند که گارانتی فعال داشته باشند چون آمریکا خیلی وقته که دیگر مثل گذشته خودرو با متریال با کیفیت تولید نمیکند و بعد از مدتی خودروهایشان به قول معروف ( شُل میکنند – وِل میکنند ) !

      هیچ دفاعی از قدیمی بودن این اتاق لکسوس و تویوتا ندارم ، اما مطمئناً هدف خرید این خودروها و مشتریانشان مشخص و واضح است !

      البته با اومدن لندکروزر و LX جدید ، منتظر ورود پرادو و GX جدید باشید و همیشه رِوال همین بوده به ترتیب برای رونمایی !
      البته بدون موتور ۸سیلندر !

      موافقم 15
      مخالفم 15
      1. امیرعلی

        ۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        جناب نوید عزیز
        الان هیچ ماشینی دوام قبل رو نداره چون تکنولوژی ها بیشتر شده و به همین دلیل نمیشه یک ماشین رو ده یا بیست سال نگه داشت و حتی طبق گفته خود مدیر تویوتا ، تویوتا دیگه نمیتونه ماشینی به دوام قدیم تولید کنه
        درباره کیفیت ماشین های امریکایی هم باید بگم اگه ماشین های امریکایی کیفیت نداشتن فورد سالی ۵ میلیون و کرایسلر سالی ۳ میلیون و جنرال موتور سالی ۷ میلیون ماشین نمی فروختن

        موافقم 10
        مخالفم 6
  3. علی

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    کاری ندارم ولی خیلی قشنگ و با ابهت هست !!!

    کلا باید پرادو و اینو یه بروز رسانی کامل بکنه

    موافقم 18
    مخالفم 6
  4. ممد ژانگولر

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    ماشالله هنوزم پیر مردیه واسه خودش 👏

    موافقم 14
    مخالفم 6
  5. AMG GT R-CLK GT R

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    شدیدا نیاز به نسل جدید داره

    موافقم 10
    مخالفم 7
  6. مهدی موتور

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    چه قدرت کم و مصرف زیادی!

    موافقم 14
    مخالفم 8
  7. یک کاربر

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اقا من یک نکته تفاوت خودروهای داخل بازار ایران و خارج متوجه شدم تفاوت پیشرانه ها و تنوع تولیدی انهاست .

    توی خارج سوخت قیمتش ازاد هست حالا نسبت بخودشان شناور هست اما برابر واقعا نیست یعنی مثلا فرانسه با المان یکی نیست.

    اما مثلا یک مدل خودروی خارجی x مثلا تولید میشود شما چندین مدل مختلف از ان میبینید ، اولا بخاطر مصرف سوخت، یک خودرو با موتورهای حجم مختلف هست ۱ لیتری ، ۱.۲ ، ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری ، بعد ان مدل خودرو هیبریدی هست ، بعد تمام برقی ، بعد نسخه بنزینی ، دیزلی و گاز سوز هست ، و خودروی دوگانه سوز و حتی اتانول سوز ، این گونه قدرت انتخاب و قدرت اقتصادی طبقات مختلف نیازشان پاسخ میدهند.

    تنوعی که در نوع مصرف سوخت و حجم موتور در یک مدل خودروی خارجی هست در ایران وجود ندارد جز خودروهای مونتاژی ، چون در ایران اصلا ما فناوری تولید موتورهای احتراقی و الکتریکی نداریم .

    الان در خودروهای برقی هم چنین تنوعی ایجاد شده دقت کنید ، تک موتوره ، دو دیفرانسیل دو موتوره و چهار چرخ متحرک یا چهار موتور یعنی شما ev6 کیا بخرید تنوع قدرت هست از ۱۵۰ اسب بخار مثلا تا ۵۵۰ اسب بخار ، در اینده اپشن ها بیشتر میشه مجهز به پنل خورشیدی و فاقد ان .

    در ایران اما نهایتا فقط مدل چراغ ماشین بعنوان تنوع هست یا داشتن یکسری اپشن ، lx , se ، elx ، انواع اسم ها اختراع میشه . تفاوت فلسفه خودرو در بازار ایران با جهان مشهود هست . فقط ۲۰۶ فکر کنم تیپ ها مختلف و حجم موتور متفاوت داشت

    با ازادسازی قیمت بنزین ، بنظرم انواع پیشرانه های ، هیبریدی ، تمام برقی ، پایه گاز سوز ،دوگانه سوز و حجم های مختلف قدرت موتور در ایران رواج پیدا میکند اما چون خودروسازان دولتی داخل ایران کند در درک تفاوت بازار و نیاز و تقاضا هستند ، احتمال زیاد خودروهای چینی این نیاز سریعتر پوشش میدهند.

    چون هم نسخه برقی ،هیبرید و بنزینی و انواع پیشرانه های حجم های مختلف دارند ، نمونه j7 که دو نسخه ان در ایران زده خواهد شد هم بنزینی و برقی.

    لذا در اینده بازار خودرو ایران بنظرم شاهد تنوع پیشرانه ها باشیم ، هیبرید ، برقی ، بنزینی ، گازسوز ،و حجم های مختلف

    موافقم 2
    مخالفم 11
  8. بهنام

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بنظر بنده اکثر آزمایش کنندگان با تصویر ذهنی قبلی یک ماشینو بررسی میکنن و با نگاه به اینکه این ماشین چند ساله تو خط تولیده یا کدوم برنده یا اینکه ظاهرش به روز هست یا نه قبل از بررسی رأی خودشون رو داده هستن.بنده تجربه ی سواری با برادر همین مدل پرادو را دارم و در کنارش به لطف دوستان اکثر کراس اوورهای آلمانی و ژاپنی موجود در کشور رو سوار شدم یا شخصاً رانندگی کردم و پرادو اتفاقا سواری بسیار راحتی داره و مخصوصا دست اندازها رو به شکل غیرقابل باوری هضم میکنه .درسته که ارتفاع زیا و عرض کم تصویر ذهنی از عدم تعادل رو ایجاد میکنه ولی کاملآ پایدار و منعطف در جاده هست و از این منظر مشکلی که نداره هیچ کاملا قدرتمند هم هست .از معایبش سن بالای اونه که باعث شده بسیاری از تکنولوژی‌های روز رو در مقابل رقبا نداره که این تصمیم برای عامه ی مردم رو برای خرید تحت تأثیر قرار میده و باب میل مدگراها یا نسل جدید نمیتونه باشه ولی در کشوری مثل ایران خودمون در مقابل هم نسل های ده سال پیش کاملآ برتر و بهتره .
    دست دوم این مدل هم گویی با بیش از دویست هزار کیلومتر کارکرد به مرحله ی آب بندی رسیده در حالیکه رقبا به مرحله ی تعمیر کن و درست نشو رسیده اند .

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Arman

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      پرادو سواری بسیار راحت و نرمی داره؟؟؟؟!
      معنی سواری نرم و راحت رو بردی زیر سوال

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        کاربر Arman

        لطفاً شما برای ما بگو نرمی و راحتی یعنی چی ؟!
        به گوش هستیم ؟!

        آقا بهنام دقیقاً درست میگوید و مشخصه تجربه‌ی سواری دارد و البته بگویم که اگر حتی سواری بهتر هم میخواهید میتوانید کیت‌های مختلف را در بازار تحقیق و سپس استفاده کنید و ببینید چطور میشه پرادو را همچون قالیچه پرنده سوار شد و لذت برد .

        قبل از هر واکنشی ، ابتدا سوار هر خودرویی شوید تا بهتر بتوانید تجزیه تحلیل کنید !
        شما با پرادو با هر سرعتی که داشتید میتوانید با اطمینان خاطر از سرعت‌گیرها رد شوید بدونه اینکه تعادل از دست دهید یا سختی در سواری داشته باشید !
        اما این را هم بگویم که پرادوها اگر کیت تعلیق فابریک باشند ، در بحث هندلینگ خوب نیستند و سر پیچ‌ها باید مراقب باشید تا کنترل از دست نرود و چپ نکند و البته که این خودرو ساخته نشده که مثل یه bmw X5 پیچ‌ها را بپیچد !!!

        خودم پرادو اتاق ۱۲۰ را به ۱۵۰ ترجیه میدهم به چندین دلیل که اولیش سادگیش و دومیش ارزان‌تر بودن و کاربردی‌تر بودنش است و سومیش طراحی ماندگار و با هیبتش است که بسیار هم خوش تیونینگ است و چهارمیش موتور مشابه به نسل بَعدش و البته بازار فروشش هم بسیار رُند است !

        موافقم 12
        مخالفم 12
        1. Arman

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          نوید جان یه نکته بگم بهت اینکه یه مدت هست سعی میکنی کتابی صحبت کنی باور کن اصلا تاثیری روی اینکه سنت بالا بنظر برسه یا اینکه صحبتات منطقی به چشم بیاد نداره،پس الکی خودت رو اذیت نکن با این کار،از این ۶١٧٩ کامنتت حدود ۶ هزارتاش عادی بود صحبتات،تاثیرش هم با الان فرقی نداشت!

          راجع به سواری هم بگم که کلا تویوتا سواری سفتی داره اما بین محصولات تویوتا،پرادو بیشتر هم همه با سواری نرم و راحت فاصله داره،اینو تمام کسایی که سوار شدن چه مالک چه غیره میدونن و قبول دارن،اصلا حتی از ساختش هم معلومه که سواریش راحت نیست،همین جی ایکس هم سواری راحتی نداره ،تو متن هم اشاره شده حتی اما باز از پرادو بهتره.این اصلا یه چیز اثبات شدس جای بحثی نداره هیچوقت همه میدونن اینو،بعید هم میدونم کسی انتظار سواری راحت داشته باشه از پرادو

          موافقم 13
          مخالفم 12
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          Arman جان
          کاری ندارد که ، به نظرت کتابی صحبت میکنم ، یا نه ، (بلکه کتابی مینویسم) تا بزرگ‌تر به نظر بیایم ، شما به روش کتابی نخوان و لاتی بخوان یا پَشتو بخوان !

          در این دنیا هیچ انسانی بزرگ نیست چون در آخر میمیرد اما اعمالش میتواند بزرگ و اثر گذار باشد .

          در مورد سفتی سواری و نرمی محصولات تویوتا و پرادو چنان بر نظرت پافشاری میکنی که دیگر جایی برای بحث با شما نمیبینم و خودش گویای حقیقت است !

          به قول معروف ، درست میگویی ، خوش باش تا رستگار شوی !

          موافقم 8
          مخالفم 13
        3. viper

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          جساراتا من هم به نظرم تویوتا ها (تو ایران ، تو خارج رو نمیدونم) با این که نسبت به بقیه رقبا دوام بیشتری دارن اما سواری بسیار بسیار خشکی دارن مثلا همین لندکروز و پرادو من مدل های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رو سوار شدم واقعا ردیف عقبش خیلی خشکه و اصلا صندلی نرمی ندارن
          ولی برعکس ماشین های کره ای صندلی و سواری شون نرم تره البته صد در صد کره ای ها با اسطوره ای مثل لندکروز قابل مقایسه نیست اما در کل چون لندکروز برای مسیر نسبتا خشن ساخته شده طبیعی هم هست که خیلی نرم نباشه .

          موافقم 4
          مخالفم 8
        4. بهنام

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (828 ديدگاه)

          بنده ساکن شمال (فریدونکنار)هستم و به لطف شهرک های اطراف و دوستان با محبت اکثر ماشین ها رو یا سوار شدم و یا تجربه ی سواریشون رو دارم . چند مسیر بد و پر دست انداز با روکش آسفالت بد در این منطقه و شهرهای اطراف که همگی خیلی بهم نزدیک هستن و یه جورایی بهم چسبیده اند ،وجود دارد مانند تمامی شهرهای ایران که میتونیم تفاوت سواری ماشین های مختلف در مواجهه با اون مسیرها رو متوجه بشیم .پرادو به همراه لندکروزر و بخصوص ال ایکس ۵۷۰ و چند مدل از خودروهای آلمانی در بحث جذب دست انداز و مواجهه با روکش بد آسفالت بینظیرن . چند سدان المانی بخاطر نوع اتاق بهتر بودن مثل اس کلاس،سی ال اس و ۵۲۸.چون اتاق شاسی بلند با زاپاس روی در یه مدت بشه سرو صدا میوفته ولی چاله چوله ها و ناهمواریها توسط پرادو و لندکروز واقعا بلعیده میشه .این تجربه ی خودم بود و واقعا ماشین قابل با شرایط خاص کشور ما هست .قیمت های دست دوم اینها هم موید ارزش اونها هست و اینطور نیست که بیمورد نسبت به رقبا گرون هستن . امکانات عامه پسند کمتر و تکنولوژی هایی که تو چشم هستن و باعث ترغیب عامه ی مصرف کنندگان میشن بعضاً کم هستن ولی تکنولوژی هایی نظیر کراول کنترل و غیره بسیار گران و کاربردی و حرفه ای هستن که در این مدل ها بخوبی کار میکنن.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        5. Hosein Balooch

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اقا من کاری ب صحبت های بقیه ندارم چیزی شخص خودم تجربه کردم رو میگم
          بنده سیستان و بلوچستان زندگی میکنم تو جاده هایی ک هیچ ماشین المانی و ایرانی توان حرکت نداره با همین پرادو و هایلوکس رانندگی میکنم، تو اون چاله هایی ک هیچ ماشینی نمیتونه تو اون دشت و ریگایی ک هیچ ماشینی نمیتونه یا شیب های تند زمانی ک با پرادو رانندگی میکنم حس ارضاشدن ب ادم دست میده لذت میبرم از این دوام ازین قدرت و اگر ی روزی واردات ازاد بشه ماشینی غیر لکسوس نمی گیرم درسته سوخت این v8 ژاپنی خیلی زیاده ولی بنده سر عشقم این ماشینو سوارم بنظر من هیچ شرکت و کشوری توان ساخت و رقابت با برند تویوتا و لکسوس رو نداره، تو دمای ۶۰درجه بلوچستان تو بیابونای داغ اینجا وقتی کولر تا اخر روشنه دنده یک رو کمک سنگین ب مدت ۴۰ دقه ی مسیری ک اکثرا ازش رد میشم دور موتور تا اخره حتی اندازه یک اینچ امپر بالا نمیره یا تو این مدت اتاق ماشین ب صدا بیفته یا مشکلی برای موتورش پیش بیاد رو تجربه نکردم، سال ۹۹ لکسوس rx350 داشتم ک دو سال روغنشو عوض نکرده بودم و بشدت تو جاده بهش فشار میاوردم بعد از دوسال موتور ماشین کیپ کرد شماها ب من بگید کدوم شرکت تو جهان میتونه این دوام رو داشته باشه!!!! بنز؟ پورش؟ یا بی ام دبلیو؟؟؟؟ کدوم شرکت میتونه ماشینی مث تویوتا بسازه؟؟؟؟ باز هم تکرار میکنم اگر روزی بخوام ماشین بخرم فقط لکسوس میگیرم و دیگ هیچ

          موافقم 1
          مخالفم 0
  9. محمد

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    این ماشین فقط به این درد می خوره که بذاری 7 8 سال ازش بگذره با یه قیمت مناسب تو بازار دست دوم بخریش. خیالت راحته که به اندازه بقیه برندا اذیتت نمی کنه

    موافقم 4
    مخالفم 7
  10. net

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره های لکسوس که اومده پایین داخل سپر شده بد هست

    موافقم 3
    مخالفم 5
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    25 چوب بیشتر نمی ارزه

    موافقم 15
    مخالفم 8
  12. بهزاد

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نمیدونم‌با این جلوپنجره سه در چهار ، چرا هی گیر میدن به بیمر

    موافقم 8
    مخالفم 6
  13. ben

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    همین پیرمرد چند سال پیاپی داره میشه قابل اطمینان ترین خودرو جهان، چند سال پیاپی!!

    موافقم 11
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا