لکسوس

تجربهٔ رانندگی با نسل جدید لکسس LX، جایگزین شایسته‌ای برای لندکروزر

در سال ۲۰۰۷ جورج بوش در کاخ سفید بود، کیمی رایکونن قهرمان مسابقات فرمول یک شد، اولین گوشی آیفون به بازار آمد و لکسس نسل J200 شاسی‌بلند پرچم‌دار LX را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرد. حال پس از سر کار آمدن سه رئیس‌جمهور مختلف، دیدن پنج قهرمان جهان گوناگون در فرمول یک و عرضهٔ ده‌ها نسخهٔ جدید از آیفون، شاهد معرفی یک LX جدید هستیم. نسل جدید این خودرو برخلاف نسل قبلی، برای اولین بار به‌تنهایی در بازار آمریکا حضور خواهد داشت زیرا تویوتا به عرضهٔ لندکروزر کم‌فروش اما دوست‌داشتنی در این کشور پایان داده است. بااین‌حال جای نگرانی نیست زیرا LX جدید از همان ویژگی‌های لندکروزر برخوردار است و حالا به رقیب قوی‌تری برای آفرودرهای لوکس مثل رنجروور و همین‌طور شاسی‌بلندهای لوکس جاده‌ای مثل کادیلاک اسکالید تبدیل شده است.

قیمت و تیپ‌ها

LX570 قبلی خانوادهٔ ساده‌ای داشت که از نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه با پکیج‌های لوکس یا اسپرت تشکیل می‌شد اما LX600 جدید با پنج تیپ مجزا، بخش بیشتری از بازار را پوشش می‌دهد. یکی از این تیپ‌ها نسخهٔ پایه‌ای است که جایگزینی برای لندکروزر محسوب می‌شود. این تیپ با پنج صندلی و قیمت ۸۸,۲۴۵ دلار عرضه می‌شود که تنها ۱,۳۸۵ دلار از قیمت پایهٔ نسل قبلی لندکروزر در آمریکا بیشتر است. در نقطهٔ مقابل، تیپ اولترا لاکچری با قیمت ۱۲۷,۳۴۵ دلار قرار دارد که پاسخی به رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی و مرسدس-مایباخ GLS محسوب می‌شود. در این نسخه، صندلی‌های ردیف سوم حذف و دو صندلی خلبانی مجزا با کنسول میانی جایگزین صندلی نیمکتی عقب می‌شود.

به گفتهٔ لکسس اما بخش عمده‌ای از فروش LX متعلق به سه تیپ میانی پریمیوم، F اسپرت و لاکچری خواهد بود که همگی به‌صورت هفت‌نفره با سه ردیف صندلی عرضه می‌شوند و از ۹۶,۳۴۵ دلار تا ۱۰۵,۳۴۵ دلار قیمت دارند. ما در این آزمایش پشت فرمان تیپ‌های F اسپرت و لاکچری نشستیم اما در کل خانوادهٔ LX هیچ انتخاب بدی وجود ندارد زیرا چه تیپ پایه و چه اولترا لاکچری را بخرید، مجموع سیستم‌های ایمنی فعال و تجهیزات آفرود یکسانی را خواهید داشت. البته در تیپ F اسپرت برخی تغییرات ظاهری و ارتقاء جزئی سیستم تعلیق ارائه می‌شود و همهٔ نسخه‌ها به‌جز پایه به کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند اما تجربهٔ رانندگی از مدل ۸۸ هزار دلاری تا ۱۲۷ هزار دلاری تا حد زیادی ثابت خواهد بود.

روی جاده

هنگام نشستن پشت فرمان LX600 اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند اندازهٔ بسیار بزرگ خودرو است. با وجود استفاده از پلت‌فرم ماژولار جدید مشترک با پیکاپ تاندرا، ابعاد LX600 تقریباً با LX570 قدیمی یکسان است. فاصلهٔ محوری خودرو همان ۲,۸۵۰ میلی‌متر قبل باقیمانده و طول و عرض با افزایشی جزئی به ترتیب به ۵,۰۹۵ و ۱,۹۹۱ میلی‌متر رسیده است. البته در این کلاس LX خیلی خودروی بزرگی نیست زیرا به‌عنوان‌مثال، اسکالید در نسخهٔ معمولی حدود ۳۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است و در نسخهٔ ESV نزدیک به ۷۰ سانتی‌متر طول بیشتری از لکسس دارد. بااین‌حال، پشت فرمان LX جدید احساس سردرگمی و گم شدن خواهید داشت زیرا ورق‌های فلزی زیادی مقابل شما قرار دارد.

اما سواری LX شرایط را تغییر می‌دهد زیرا با هر خودروی شاسی مستقلی که تاکنون رانندگی کرده‌ایم متفاوت است. به‌طورمعمول، وقتی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های شاسی مستقل به یک دست‌انداز می‌رسند، شاسی نیم ثانیه قبل از بدنه واکنش نشان می‌دهد. این واکنش ازهم‌گسیخته که بهایی پذیرفته شده برای توانایی و دوام ذاتی این نوع ساختار است، در لکسس LX وجود ندارد. البته جذب شدن ضربه توسط شاسی هنوز هم احساس می‌شود اما هرگز واکنش ژانویه در بدنهٔ خودرو را به دنبال نخواهد داشت. بخشی از این عملکرد چشمگیر به پلت‌فرم جدید TNGA-F مربوط می‌شود که استحکام پیچشی آن نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته است. این احساس به فرمان برقی جدید خودرو هم تعمیم یافته که جایگزین نمونهٔ هیدرولیکی شده و حتی در مسیرهای خاکی هم آرامش خودرو را بر هم نمی‌زند.

پایداری خودرو روی مسیرهای ناهموار و رفتار آن در پیچ‌ها هم شگفت‌انگیز است. البته این مزدا MX-5 نیست اما حرکات بدنه به‌اندازه‌ای قابل پیش‌بینی هستند که بتوان در یک جادهٔ پرپیچ‌وخم بجای ترس با اعتمادبه‌نفس رانندگی کرد. حتی وقتی در پیچ‌ها سرعت را افزایش دادیم احساس کردیم که LX600 هنوز هم توانایی‌های بیشتری برای ارائه کردن دارد. فقط تشخیص گوشه‌های خودرو و هدایت دشوار آن در جاده باعث می‌شود کمی احتیاط کنیم. این لکسس تضاد عجیبی دارد زیرا شاسی‌بلند بزرگی است که مثل خودروهای بسیار کوچک‌تر رفتار می‌کند. البته این ویژگی برای کسانی که تجربهٔ رانندگی با اس‌یووی‌های فول سایز را ندارند خوب است اما هدایت بسیار دشوار LX توصیهٔ خرید آن را به همان افراد سخت می‌کند.

قوای محرکه

LX همیشه با لندکروزر و تاندرا پیشرانهٔ مشترکی داشته است اما در این نسل برای اولین بار احساس می‌شود که تاندرا و لندکروزر از موتور لکسس استفاده می‌کنند نه برعکس. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک بسیار نرم و متمدن کار می‌کنند. این ترکیب که جایگزین موتور ۵.۷ لیتری V8 و گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک LX570 شده، پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در نسل جدید، قدرت و گشتاور از ۳۸۳ اسب بخار و ۵۴۶ نیوتن متر به ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر افزایش یافته، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت از ۷.۳ ثانیه به ۶.۹ ثانیه رسیده و ظرفیت بکسل هم با نیم تن افزایش به ۳.۶ تن رسیده است.

در همین حال، پیشرانهٔ توئین توربو در زمینهٔ مصرف سوخت هم دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است زیرا در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که به ترتیب ۵.۸، ۴ و ۴.۴ لیتر از نسل قبلی کمتر است. پیشرانهٔ V6 چه در آغاز حرکت و چه در سرعت‌های بالا بی‌صدا است و هرچند در شتاب گیری‌های ناگهانی کمی تأخیر توربو در آن احساس می‌شود اما با حداکثر گشتاوری که از دور ۲ هزار تا ۳,۶۰۰ rpm ارائه می‌شود، عملکرد این ۳.۵ لیتری توئین توربو قابل‌تحسین است. بااین‌حال، متأسفانه با فراتر رفتن دور موتور از ۵ هزار rpm، صدای کسل‌کننده و بی‌هیجان V6 برمی‌خیزد که می‌تواند موجب آزار سرنشینان شود.

عملکرد گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تویوتا عالی و در حد گیربکس کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور است. این گیربکس هنگام شتاب گیری‌های ملایم خیلی خوب و نرم عمل می‌کند اما برخلاف پیشرانه، با بالا رفتن rpm، گیربکس کمی از عملکرد درخشان خود فاصله می‌گیرد و خیلی به‌سرعت اقدام به تعویض دنده می‌کند. به‌طورکلی اما این قوای محرکهٔ جدید باعث شده LX600 به خودرویی با پرفورمنس بهتر و مصرف سوخت کمتر تبدیل شود.

در آفرود

هرچند لندکروزر به توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای ناهموار شهرت دارد اما ازآنجایی‌که به دلیل اختلال در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تعداد خودروهای آزمایشی محدود بودند، لکسس ما را از انجام هرگونه آفرود سخت با LX منع کرد. این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود. این مسیر با تپه‌ای آغاز می‌شد که با یک کراس‌اوور چهارچرخ محرک هم می‌شد از آن بالا رفت. بالا رفتن از این تپه هرگز برای LX چالش بزرگی نبود اما برای نشان دادن توانایی‌های سیستم کرال کنترل آن کافی به نظر می‌رسید.

بااین‌حال، دلایل کوچکی برای نگرانی در مورد توانایی‌های آفرود LX جدید وجود دارد زیرا با وجود ابعاد مشابه با نسل قبلی، ارتفاع این خودرو از زمین در اکثر نسخه‌ها به ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافته که ۲.۵ سانتی‌متر از LX570 کمتر است. دایرهٔ چرخش خودرو نیز کمی بزرگ‌تر شده است اما در عوض سیستمی در این نسل ارائه شده که می‌تواند در پیچ‌های تند خصوصاً در آفرود، ترمز چرخ داخلی را فعال کند تا خودرو راحت‌تر بپیچد.

در LX600 همچنین بسته به تیپ، زوایای آفرود هم نسبت به نسل قبلی بدتر شده‌اند به‌گونه‌ای که تنها سه تیپ از پنج تیپ‌ LX جدید می‌توانند زوایای حمله، فرار و شکستی نزدیک به LX570 را ارائه کنند. دلیل این موضوع حذف سیستم کنترل فعال ارتفاع (AHC) از تیپ‌های پایه و پریمیوم است درحالی‌که این سیستم در نسل قبلی به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها ارائه می‌شد. البته با رینگ‌های ۲۲ اینچی و سیستم AHC زوایای حمله و فرار LX جدید به ترتیب با ۲۷.۴ درجه و ۲۶.۳ درجه بسیار چشمگیر خواهند بود اما ازآنجایی‌که لکسس تیپ‌های پایه را برای جایگزینی با لندکروزر در نظر گرفته، ارائهٔ سیستم AHC فقط در تیپ‌های بالایی با قیمت‌های شش‌رقمی بسیار ناامیدکننده است.

خداحافظ لندکروزر، سلام LX600

واکنش‌ها به پایان عرضهٔ یک خودروی محبوب بین علاقه‌مندان (که البته در بین خریداران طرفدار چندانی نداشت) معمولاً احساسی است. طرفداران ممکن است از تصمیم تویوتا برای پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا عصبانی و ناراحت باشند اما در این شرایط، لکسس LX جدید بهترین پیامد ممکن برای این تصمیم است. با کاهش فروش و همین‌طور در راه بودن نسل جدید سکویا که آن‌هم روی پلت‌فرم TNGA-F ساخته می‌شود، تویوتا هیچ انگیزه‌ای برای عرضهٔ نسل جدید لندکروزر در آمریکا نداشت حتی اگر تقاضا برای این خودرو در دیگر کشورها زیاد باشد. از سوی دیگر، لکسس انگیزهٔ زیادی برای عرضهٔ نسل جدید LX داشت تا بتواند خریدارانی که قبلاً سراغ رنجروور می‌رفتند را جذب کند.

البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند اما این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که این خودرو خریداران رنجروور یا جیپ گرند واگنییر را جذب خواهد کرد اما برای کسانی که خواهان توانایی‌ها و قابلیت اطمینان لندکروزر هستند، LX600 بهترین و تنها گزینه در بازار خواهد بود؛ بنابراین آمریکایی‌ها می‌توانند برای لندکروزر عزاداری کنند اما خیلی نباید از این موضوع ناراحت باشند زیرا در نمایندگی‌های فروش هم‌اکنون چیز بهتری وجود دارد.

مشخصات فنی لکسوس LX600

Lexus LX600 2022

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۹ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۷۷۵ تا ۲۶۷۰ لیتر
وزن ۲۶۳۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۶۳۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۸,۲۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۷,۸۳۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. دايان

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لب کلام این بود،اگه لندکروز دوست داشتین و بخاطر کاهش فروش و نداشتن خریدار (طبق متن) توقف تولید شد،میتونین ال ایکس بخرین! یعنی باز هم قراره زیر سایه بنز و امریکایی ها و رنجروور باشه!

    “البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند”
    اینجا هم واضح اشاره شد که با قیمت ١٢٧ هزار دلاری هم تکنولوژی و متریال رقبا رو نداره این نسل هم
    بعد دیروز یکی تو مطلب لندکروز میگفت لندکروز تو تکنولوژی هیچی از لوکس سازها کم نداره!!!!

    موافقم 58
    مخالفم 49
    1. مزدا

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      طراحی داخلی نسل قبلش خیلی خوب بود !
      الان انکار یه صفحه نمایش چسبوندن اون بالا.
      با طراحی صفحه نمایشش حال نکردم

      موافقم 48
      مخالفم 1
    2. mos

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      باز این فیک کره ای فن پیداش شد…

      اول اینکه لندکروزر هیچ وقت تو آمریکا تولید نشده که حالا بخواد توقف تولید بشه!!! تو ژاپن تولید و به آمریکا صادر می شده که الان فقط لکسس LX صادر میشه.

      دوم اینکه شما به جای این که چرندیات از خودت در بیاری بگو کدوم تکنولوژی رو نداره؟
      یا کجا گفتن کیفیت متریالش ضعیفه؟

      بررسی موتور وان روی تجربه رانندگی متمرکز بود و درباره این موضوع زیاد حرف نزدن
      برای همین بخشی از بررسی مجلات دیگه رو میزارم :

      The new interior is filled with soft leathers that pad nearly any place you might touch. And the materials are high quality, especially the beautiful aluminum trim on F Sport models

      و این هم یه بررسی دیگه

      Lexus has never had trouble putting together a luxurious, high-end cabin, but it has sometimes struggled with integrating technology in a user-friendly fashion. Fortunately, our test drive proved the new LX 600 is a great combination of traditional Lexus hallmarks and modern controls. As expected, quality is supreme – the LX is expensive but feels worth the price in all trim levels. The Lexus Interface multimedia system comprises a 12.3-inch upper touchscreen and a seven-inch lower touchscreen to control major functions. Drivers can also use voice controls to manipulate various features. While the base model seats five and most models seat seven, the new Ultra Luxury variant accommodates four occupants in cushy semi-aniline leather seats. Other competitors don’t offer this lavish option. Those second-row seats recline by 48 degrees and are ventilated with massage function

      موافقم 37
      مخالفم 43
      1. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        نمیدونم چرا اینطور حرص میخوری با توجه به اینکه از ال ایکس صرفا یه پروفایلش رو داری،تو کان خیلی واضح نوشته “البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند” یعنی متریال کاملا جای کار داره،چنین چیزی رو واس بقیه نگفتن،تقصیر من نیست که این ایرادات بهش وارده،نتیجش تو فروشش مشخصه

        طبیعیه با این طرز حرف زدنت پدال هنوز تو لیست پیشگیری نذاشتت اخه اینجا ژاپنی فنا همه کاره هستن و هرطور بخوان حرف میزنن و پدال هم فقط مواظبه که کسی چیزی بهشون نگه و اگه بگه مستقیم تو قسمت پیشگیری!

        موافقم 43
        مخالفم 37
      2. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        موتور ترند هم یه مقاله رو اختصاص داده بود به ال ایکس ۵٧٠ که زیر سوال برده بود که این ماشین در حد رقبا لوکس هست یا نه! حتما موتور ترند هم اشتباه میکنه
        موتور وان هم که اینجا اشاره کرده،حالا وقتی این ماشین کنار اسکالید یا جی ال اس یا رنجروور قرار بگیره بیشتر مشخص میشه

        موافقم 26
        مخالفم 30
      3. سپهر

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        لکسس تازه به دوران رسیده و‌پیرمردی رو‌اینقد الکی گنده نکن،لکسس هیچ حرفی در برابر بزرگان اروپایی و امریکایی نداره

        موافقم 17
        مخالفم 23
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      در جواب کاربر دایان

      کجا زندگی میکنی ؟!
      خودروی زیر پایت چیست ؟!
      خودروی مورد علاقت چیست ؟!
      اینکه لندکروزر جدید اینقدر پُرطرفدار شده و نیازی به کارت‌های ۱۰۰ آفرین مجلات مثل کره‌ای‌ها نداره ، چه فشاری به شما آورده 😂 !

      همین الانش هم در آمریکا ، لندکروزر در تمام مدل‌هایش نسبت به تمام این رقیب‌هایی که گفتی قیمت بالاتری داره و ارزش خودش را نِگَه داشته و البته که باید بدانید لندکروزر فقط در ژاپن تولید و صادر میگردد و یکی از دلایل گرانی این خودرو در آمریکا هزینه‌های حمل بیمه و مالیات است که باعث شده حتی خرید LX باارزش‌تر باشد !

      در مورد این مقاله و نسل جدید LX ، نظر من را نگرفته در مبحث طراحی و لندکروزر را بیشتر میپسندم در حالی که نسل قبلی LX کرگدنی بود برای خودش !

      در ضمن بگویم که اگر در آمریکا زندگی میکردم ، مطمئناً خودروی برند مورد علاقم تویوتا لکسوس را نمیخریدم و انتخابم برای بازار امروز در این کشور آزاد و بزرگ ، لندروور دیفندر جدید و کلاس S بنز بود در رنگ مشکی !
      اگر در اروپا بودم از گروه فولکس‌واگن خرید میکردم !
      اما در غیر این دو قاره در هر کجای این جهان زندگی کنم ، انتخاب اولم فقط از گروه تویوتا لکسوس هست تا برای پولم ارزش قائل باشم و فکر خرابی و استهلاک‌های بی‌مورد نباشم و همیشه خدماتش در همه جا هست !

      موافقم 36
      مخالفم 38
      1. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        به همین دلیل تو امریکا توقف تولید شد چون طرفدار و مشتری خیلی زیاد بود واسش بعد تویوتا گفت حوصله نداریم واس این همه آدم لندکروز بزنیم بیاین اصلا توقف تولیدش کنیم راحت بشیم!! دیگه همه دنیا میدونن قضیه چیه چرا الکی میزنی کوچه علی چپ اخه :))

        “واکنش‌ها به پایان عرضهٔ یک خودروی محبوب بین علاقه‌مندان (که البته در بین خریداران طرفدار چندانی نداشت) “

        موافقم 36
        مخالفم 31
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          احتمالا شما تو کره‌ی زمین دیگری زندگی میکنی که متوجه نمیشوید لندکروزر هیچگاه در آمریکا تولید و منتاژ نشد !
          مثل اینکه کوچه‌علی چپ تعریفش عوض شده 😂 !

          موافقم 35
          مخالفم 25
        2. rezars pc

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          کلا امریکا تولید نشد حتی یه دونه فقط صادر میشد یه علت حیلی گرونتر بودنش هم صادر شدنش بود لندکروز پایه تو ژاپن ۳۹ هزار دلاره

          موافقم 21
          مخالفم 2
      2. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        بخدا اگه دوتا مجله میومد همون صد افرین هایی که به کره ای ها میدن رو به لندکروز میدادن الان تو امریکا توقق تولید نمیشد :)))

        موافقم 23
        مخالفم 29
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          خدایا
          چرا سخته فهمیدن اینکه لندکروزر هیچگاه در آمریکا تولید نشد که حالا بخواهد توقف تولید بخورد !
          دایان جان ، دلبندم ، لندکروزر فقط در ژاپن تولید و صادر شده ، یعنی اینقدر سخته پِی بردن به اشتباهت که حالا بخواهی حرف خودت را منحرف کنی و دیگران را به سمت دیگر سوق دهی 😂 !

          موافقم 34
          مخالفم 24
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          صدآفرین رو خوب اومدی 😂😂😂!
          همین که خودت هم متوجه شدی این جوایز حکم صدآفرین دارند ، یک قدم پیشرفت رو به جلو داشتیه‌اید !

          موافقم 13
          مخالفم 13
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        لکسوس LX جدید فقط در یک مورد نسبت به نسل قبلی ارزش باباتری پیدا کرده و آن هم قسمت دو تیکه‌ای عقب هست که خیلی جالب شده و کارایی آن را با لندکروزر متفاوت کرده !
        جلوپنجره‌ی جلو میتوانست ظرافت بیشتری داشته باشد که فکر میکنم در آینده و ورژن‌های بعدی کار بیشتری روی این جلوپنجره شکل بگیره چون در حال حاضر یک تِکه و سخت به نظر میرسه که روحی به خودرو نداده !
        طراحی عقب را نمیپسندم و به مانند جلو کاراکتر شاخصی نداره !
        برای همین میگویم لندکروزر استقلال بیشتری در طراحی داره و کاراکتر شاخص خودش را داره که از هر نقطه‌ی طراحی به دل میشینه !

        البته به شخصه منتظر نسل جدید پرادو و GX هستم تا ببینیم چی رونمایی میشه و فکر میکنم جالب باشه در آن‌جا هم پرادو بهتر از GX کار کرده باشه !

        موافقم 18
        مخالفم 23
      4. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        خدایی چرا هی میخوای با حاشیه از اصل قضیه دور بشی؟ توقف عرضه اصلا؟ خوبه؟ عین متن تیتر پدال :)))) یادته که تیترش؟ چیزی تغییر نمیکنه که
        لندکروز بدلیل فروش پایین دیگر در آمریکا عرضه نمیشود، گرچه کار اند درایور نوشته بود که تولید و عرضه لندکروز در امریکا به اتمام میرسد لما چون میخوام کمتر ناراحت بشی میگیم توقف عرضه :)))

        موافقم 23
        مخالفم 21
        1. IMAN99

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دایان تو بازار امریکا رقبای خیلی بهتری از این هست واسه همین این فروشش خیلی کمه تو امریکا و لندکروز هم دیگه عرضه نمیشه
          لکسوس هم گزینه بدی نیست و قابل قبوله ولی اصل قضیه اینه رقبای دیگه ای هستن که خیلی بهتر از این هستن و دیگه مجالی برای این باقی نمیزارن
          لکسوس برای اینکه سواری رو مقداری مناسب تر کنه طبق چیزی که تو متن گفته شد از قابلیت آفرود کم شده و طبق اطلاعات به قابلیت آفرودش ضربه زده چون ارتفاع کف از زمین و حتی زاویه حمله و فرارش کاهش پیدا کرده برای اینکه مقداری سواری راحت شه که این برای یه اس یو وی با شاسی مستقل کار اشتباهیه
          چون اگه کسی سواری راحت تر و ایزوله بخواد میره سراغ رنجروور که اگه از نظر سواری راحت اگه بگیم خب رنجروور سواری خیلی نرم تر و بهتر و ایزوله تری داره و سیستم تعلیق پیشرفته ای هم نسبت به این داره
          خود همین ال ایکس هم واسه همین سواری از همه جا زده تا مقداری سواری رو مناسب کنه که
          تازه همین سواری رو هم فکر نکیند در هر حالتیه نه کلاه سرتون نره این سواری فقط تو ناهمواری های جاده ها یا مسیر های صاف با ناهمواری های کم قابل احساسه و کارایی داره
          وگرنه تو آفرود و ناهمواری های زیاد و سنگلاخ و آفرود واقعی و بازه حرکتی کامل سبستم تعلیق نه تنها هیچ کارایی نداره بلکه قابلیت آفرودش هم کاهش پیدا میکنه و تکون های زیاد رو داره و مثل الاکلنگ بالاپایین میپره

          درکل اگه کسی تو این رنج این سواری رو بخواد داشته باشه که راحت و ایزوله باشه و گاهی اوقات آفرود هم بره میره سراغ رنجروور که بهتر از اینه و فروش بهتری هم داسته
          از لحاظ لوکس بودن و اشرافیت هم که بازم برتری با رنجروور و آلمانی هایی که گفتی هستش
          اگه هم کامل اهل آفرود باشه که میره سراغ آفرودر های اروپایی یا امریکایی بهتر از این که گزینه های برتر دیگه ای هستن که از همه نظر بهتر هستن

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. کوبیده

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        درود نوید جان
        نظرت درباره اکورا چیه شندیم تو بعضی کشورای عربی (فک کنم کویت) خیلی طرفدار داره و میخاد جای تویوتا رو بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          جان .
          آکورا رقیب لکسوس به حساب میاد ، چطور قرار شده جای تویوتا را بگیرد !
          نمیدانم منظور شما چیست !

          موافقم 3
          مخالفم 6
    4. حسین

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      زیر سایه کیا باشه؟ آمریکایی و ها رنج روور؟ 😂 مجموع فروش اینایی که اسم بردی به علاوه اون فرغون ساز کره ای (جنسیس جونت) با هم به فروش سالانه لکسس نمیرسه چرا باز میخوای با نظراتت خودتو مسخره کنی😂😂 لگن ساز محبوبت جایزه پولی می گیره ولی یه نماینده تو لیست پر فروش ترین ها نداره آخ ک چقدر محبوبه 😂
      از اون جنسیس هایی که هنوز نیومده اولین نسخه هاشون آتیش گرفتن چه خبر؟ اخیرا بود که دوباره فراخوان سنگین به دلیل آتش سوزی داد اون موقع تو کدوم غار پنهان شده بودی😂😂😂😂

      موافقم 30
      مخالفم 32
      1. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        الان یه چیزی راجع به تو یادم اومد وقتی این وضعیت تحت فشارت رو دیدم،قضیه میتسوبیشی و قلعه 😂😂😂😂😂😂خیلی خاطره بدی حساب میشه واست

        موافقم 21
        مخالفم 22
      2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        من از لکسس بد نمیگم و بسیار هم بهش علاقه دارم❤
        چون واقعا از زبان طراحی خشن و زیباش خوشم میاد❤
        زیر پست پرفروش ترین ماشین ها در کشور های مختلف (اگه اشتباه نکرده باشم “سومین کامنت از آخر”) گفتم که چقد فروختن و لینکشم گذاشتم. گروه هیوندای و کیا باهم نزدیک ۶.۵ میلیون فروختن! کمه؟ فکر نکنم واقعا ۶.۵ میلیون کم باشه.
        زیادی شاهکار نیست ولی بدم نیست… پس قبل از سخن گفتن کمی سرچ کنید
        ممنون❤🌹

        موافقم 9
        مخالفم 12
        1. حسین

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          دوست عزیز clear energy
          بنده آمار فروش رو به تفکیک گروه خودروسازی، برند، مدل، سال میلادی حفظم.
          لطفا قبل از ریپلای کردن با دقت کامنت رو بخونید. بنده گفتم جنسیس نگفتم گروه هیوندای کیا.

          موافقم 10
          مخالفم 14
        2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          خب جنسیس تازه کاره عزیزم😐❤
          تازه اول کاره… باید چندسال دیگه تصمیم گرفت و میرسیم به اون مثل همیشگی که میگه
          “جوجه رو آخر پاییز میشمارن”
          لکسوس هم سال های اول تولیدش خیلی کمتر از این فروش داشته و الان بالا اومده و قوی شده
          هر برند و ماشین دیگه ای اینطوری بوده
          جنسیس ۵ سالم نمیشه عالی شده، قبلش بد نبود ولی عالی نبود مثل الان.
          پس باید وایسیم…
          راه زیادی در پیش داره جنسیس…

          موافقم 8
          مخالفم 9
        3. حسین

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          ببینید دوست عزیزم شما اول به من گفتید بدون سرچ نظر ندم. اما الان می بینیم شما دارید با اطلاعات اشتباه نظر میدید. چون بر خلاف این چیزی ک فرمودید، لکسس ابتدای کارش شروع بسیار قدرتمند و طوفانی داشت. در همون دو سه سال اول حضورش، از نظر فروش بنز و بی ام و رو در مارکت آمریکا بهزیر کشید و در پنجمین سال به فروش صد هزار دستگاهی رسید. در حالی که در مورد جنسیس هرگز چنین چیزی صدق نمی کنه و نخواهد کرد ( گفتم نخواهد کرد چون الان نزدیک شش سال از حضورش گذشته و دیگه نمی تونه شروع لکسس در دهه نود رو تکرار کنه).

          موافقم 9
          مخالفم 10
        4. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          من یه چیزی رو اضافه بکنم که جنسیس برند کامل نیست و زیر مجموعه است
          مثل سری اس برای سامسونگ و یا پوکو برای شیاومی و زیر برنده
          “در ژانویه سال ۱۹۹۰ لکسوس ال‌اس۴۰۰ در بین ۱۰ خودروی برتر جهان قرار گرفت.”
          رویه جنسیس هم با یه کانسپت تو سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد و حسابی روش کار شده بود… و عالی هم بود✅
          , Chris Hosford, در مورد جنسیس می گویند:
          جنسیس ۷ ساله توی ماشین های لوکس کار می کنه و موفق بوده (من الان دارن با چیزی که خودم از زبان سر در میارم براتون ترجه میکنم منبعم در آخر می گم)
          جنسیس جزء ۳ برند پرفروش توی سگمتش بوده
          جنسیس بین خریدارا هم عالی بوده
          (برادرمون سال ۲۰۵ اینا رو گفته)
          توی ۲۰۱۸ هم با کیفیت ترین بوده توی جی دی پاور گرفته
          ۲۰۲۱ هم توی اروپا یه مدل شوتینگ بریک معرفی کرده که خوب بوده (اگه درست ترجمه کردع باشم)
          و توی کره (قاعدتا باید باشه چون وطنیشونه😂❤) چین ، وسط شرق ، روسیه، کانادا، استرالیا، اروپا آمریکا، و قسمت هایی از آسیا فروخته میشه
          پرچمدارش (gv90) اولین نسلش ۲۰۱۶ اومد که خوب عمل کرد و فروش خوبی داشت ولی چون زیاد بهش پرداخته نشد عالی نبود… ولی ما توی نسل جدیداش پیشرفت فروش و کیفیت عالی رو دیدیم توی فروش که به نسبت سال قبل ۲۰۰ درصد پیشرفت داشت که واقعا کار هرکسی نیست
          و این رو هم بگم که گویا لکسس توی اروپا فروشش تا چند سال نبوده یا اطلاعاتی در دست نیست ولی توی آمریکا از حق نگذرین عالی فروخته خصوصا توی ۲۰۱۵ که ۳۴۴ هزار دستگاه فروخته
          ولی این رو هم بگیرید که جنسیس اصلش ۶ تا بیشتر نیست و از اون شیش تا داره زیر مجموعه تولید میشه…. ولی لکسوس… مدل زیادی داره
          سپاس

          موافقم 4
          مخالفم 7
        5. دايان

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (93 ديدگاه)

          میتسوبیشی اگه توانایی خریدن داره بره ۴ تا متخصص بخره وضعیت خودروسازیشو درست کنه بعد ۵٠ سال اندازه جیلی هم نمیفروشه😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂میتسوبیشی و قلعه 😂😂😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 3
        6. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          راستی منبعم ویکی پیدا انگلیسی بوده
          می بخشید یادم رفت بنویسم😅

          موافقم 3
          مخالفم 2
      3. دايان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        رکورد دار فراخوان تاریخ فقط ژاپن که از هر ٢ ماشین یکیش فراخوان میخوره 😂😂😂ای وااای جنسیس ٢٠٠ درصد افزایش فروش😂😂ای واااای میتسو و قلعه 😂😂😂😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 5
    5. حسین

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      حالا توصیه من اینه که شما به عنوان کره ای فن از دکل آمریکایی ها و انگلیسی ها بیا پایین. دوما متن دقیقا اینو نوشته پس تحریف نکن جناب فیک مالتی اکانت آپشن پرست :((البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند اما این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد)). به نفعت نبود ادامش رو بنویسی آره؟ حق داری😂
      هر وقت آمریکایی ها یا رنج روور با این قیمت همچین چیزی ساختن که این سطح توانایی آفرود، آنرود و لوکس بودن رو با هم ارائه بده در کنار این قیمت اونوقت یه کره ای فن بیاد راجع بهش نظر بده

      موافقم 21
      مخالفم 26
      1. امیرعلی

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        حسین جان جیپ گرند واگونیر همین افرود و سطح بیشتری از لوکس بودن رو فراهم کرده و علاوه بر اون یک جیپ ه
        یا گرند واگونیر L که همین مشخصات یا بیشتر رو با قیمت کمتر ارائه میده

        موافقم 19
        مخالفم 14
      2. Porsche 911

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        من موندم شما و این دوست کره ای فن چرا انقدر متعصبین!
        شما که داری میگی هر موقع برند های دیگه تونستن با این قیمت با این توانایی بسازن به نظرت رنجرور از پسش بر نیومده؟
        بعد بر فرض مثال هم نتونسته باشه شما لوکسی رنج روور رو با این لکسوس مقایسه میکنی که کابینش واقعا افتضاحه؟
        میدونم حالا هزار مدرک جور میکنین که بگین کابینش خیلی هم خوبه!😂
        ولی اینکه شما فروش لکسوس رو داری با مرسدس GLS مقایسه میکنی سطح اطلاعات اشتباهتو نشون میده
        آخه این لکسوس ذره ای از لوکسی مرسدس رو داره ؟!معلومه که نه
        بعد معمولا فلسفه GLS فقط و فقط لوکس بودنه و اصلا فلسفه این دوتا یکی نیست

        موافقم 8
        مخالفم 4
    6. MOHAMMAD.n.r

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اولا لندکروز هیچوقت در امریکا تولید نشد که بخواد متوقف بشه، درسته حرف مفت کنتور نمیندازه ولی قبلش یخورده تحقیق کنی بد نیست. دلیل فروش پایین لندکروز این بود که فقط نسخه ۸ سیلندر وارد آمریکا میشد و نسخه پایین و ارزان ۶ سیلندر وارد نمیشد.
      سالی حدود ۱۰ هزار فروش داشت که پایین حساب نمیشه برای یه ماشین با قیمت پایه حدود ۸۰ هزار دلار!! فروش پایین مثل کیاk9 و استینگر که کلا در سال کمتر از ۳۰۰ تا فروختن!!!
      فعلا که باید ۴ سال صبر کنی که بهت تحویل بدن، کره مربا نیست که انواع فروش اقساطی بزاره، کلی پول به موسسات مختلف بده که بهش جایزه کشکی بدن، هزار تا کارت صد آفرین داشته باشه ولی بین ۲۰ خودروی پرفروش امریکا یک نماینده هم نداشته باشه😂😂
      کره ای ها خودشون رو میکشن که چهار تا دونه ماشین بفروشن ولی ظرفیت نامبرده برای ۴ سال پر شده، یجوری ذوق کردی که انگار مثل بعضی ها مشتری نداره و دائم طراحی عوض میکنه و خط تولید تعطیل که میکنه که شاید ۴ تا بفروشه، وقتی تا ۴ سال دیگه مشتری داری گور بابای بعضی کشور ها…

      موافقم 12
      مخالفم 12
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        نسل های فعلی:
        نیسان پاترول(آرمادا)
        Infiniti Q80
        لندکروز
        پاجرو (پاجرو اسپورت شامل نمیشه)
        Lexus lx
        فقط و فقط در ژاپن تولید می‌شوند و صادر میگردند و در هیچ کشوری تولید و مونتاژ نمی‌گردند.

        موافقم 8
        مخالفم 7
    7. کیانوش

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      کاهش فروشش تو امریکا بنظرم دلیل اصلیش سن زیادش بود الان با تغییر نسلش تا چهار سال ظرفیت تولید لندکروز پیش فروش شده
      لندکروز تو امریکا رو فروش ال ایکس تاثیر میذاشت و چون تویوتا میخواست ال ایکس رو به عنوان رقیب اسکالید و لینکلن و … بیشتر بها بده واسه همین لندکروز رو از امریکا حذف کرد که تصمیم درستی بود بنظرم
      چون امریکا مثل خاورمیانه یا استرالیا و بقیه جاهای دنیا نیست که خیلی به قابلیت اطمینان و ساده بودن لندکروز اهمیت بدن انا لکسوس شانس بیشتری داره واسه رقابت با شاسی بلند های فول سایز لوکس

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Iman99

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دقیقا porsche 911 درست میفرمائید نظر منم همینه واقیتش هم همینه
        لکسوس برای اینکه سواری رو مقداری مناسب تر کنه طبق چیزی که تو متن گفته شد از قابلیت آفرود کم شده و طبق اطلاعات به قابلیت آفرودش ضربه زده چون ارتفاع کف از زمین و حتی زاویه حمله و فرارش کاهش پیدا کرده برای اینکه مقداری سواری راحت شه که این برای یه اس یو وی با شاسی مستقل کار اشتباهیه
        چون اگه کسی سواری راحت تر و ایزوله بخواد میره سراغ رنجروور که اگه از نظر سواری راحت اگه بگیم خب رنجروور سواری خیلی نرم تر و بهتر و ایزوله تری داره و سیستم تعلیق پیشرفته ای هم نسبت به این داره
        خود همین ال ایکس هم واسه همین سواری از همه جا زده تا مقداری سواری رو مناسب کنه که
        تازه همین سواری رو هم فکر نکیند در هر حالتیه نه کلاه سرتون نره این سواری فقط تو ناهمواری های جاده ها یا مسیر های صاف با ناهمواری های کم قابل احساسه و کارایی داره
        وگرنه تو آفرود و ناهمواری های زیاد و سنگلاخ و آفرود واقعی و بازه حرکتی کامل سبستم تعلیق نه تنها هیچ کارایی نداره بلکه قابلیت آفرودش هم کاهش پیدا میکنه و تکون های زیاد رو داره
        درکل اگه کسی تو این رنج این سواری رو بخواد داشته باشه که راحت و ایزوله باشه و گاهی اوقات آفرود هم بره میره سراغ رنجروور که بهتر از اینه و فروش بهتری هم داسته
        از لحاظ لوکس بودن و اشرافیت هم که بازم برتری با رنجروور و آلمانی هایی که گفتی هستش
        اگه هم کامل اهل آفرود باشه که میره سراغ آفرودر های اروپایی یا امریکایی بهتر از این که گزینه های برتر دیگه ای هستن

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    قبل از اینکه بخاین طومار آپشنا و امکانات این پهن پیکر ژاپنی رو لیست کنین فقط 5 ثانیه به این فکر کنین که چه چیزهایی تو ذهنتون میاد؟؟؟ البته لکسوس LX570 هم از نظر آپشنو امکانات دست کمی از این نداشت

    موافقم 14
    مخالفم 15
  3. ممد ژانگولر

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    ماشین به این عظمت بعد ته آرزوهای اسمشو نیار لندکروزه 😂😎

    موافقم 19
    مخالفم 8
  4. mos

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ((سواری LX شرایط را تغییر می‌دهد زیرا با هر خودروی شاسی مستقلی که تاکنون رانندگی کرده‌ایم متفاوت است))

    ((پایداری خودرو روی مسیرهای ناهموار و رفتار آن در پیچ‌ها هم شگفت‌انگیز است. البته این مزدا MX-5 نیست اما حرکات بدنه به‌اندازه‌ای قابل پیش‌بینی هستند که بتوان در یک جادهٔ پرپیچ‌وخم بجای ترس با اعتمادبه‌نفس رانندگی کرد))

    یه اشاره ای هم بکنم به امتیاز های motor1

    لکسس LX امتیاز ۹.۱ از ۱۰
    کادیلاک اسکالید ۸.۸ از ۱۰
    لینکلن نویگیتور ۸.۵ از ۱۰
    جیپ گرند واگونییر ۸ از ۱۰

    به فلان ماشین نمیرسه و تکنولوژی نداره و تو کلاس بزرگان شکست میخوره و از اینجور حرف های بی پایه و اساس که زیر پست های مربوط به این ماشین گفته شد نتیجش شد این.

    موافقم 36
    مخالفم 22
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      یعنی الان مدعی شدی این ماشین از رقبای پیشرفته تر هست ؟!😃
      صبحت بخیر.

      موافقم 23
      مخالفم 16
    2. امیرعلی

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      ولی توی دنیای واقعی کسی نمیاد بر اساس نمره مجلات ماشین بخره
      همچنین خیلی جاها ثابت شده که مجلات سلیقه ای و یکطرفه نمره میدن وگرنه یک عقل سلیم نمیاد به کادیلاک اسکالید و نویگیتور نمره کمتر از LX بده

      موافقم 26
      مخالفم 9
      1. مردیم از خوشی

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        پس بر چه اساس خودرو بخریم ؟ خودمون که نمی تونیم همه چی را امتحان کنیم پس بلاخره باید به سری اطلاعات معتبر اعتماد کنیم دیگه

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          کسانی که داشتن:/
          منم خودم گوشی خریدم و از رو نظرات مردم و کمی هم مجلات فوق معتبر و چیز عالی هم از آب در اومد!
          تموم!

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. کیانوش

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        عقل سلیم هم با چهارتا عکس فکر نمیکنه که کدوم ماشین از کدوم ماشین بهتره اگر تجربه سواری با هرسه تاشون رو داشتی اونوقت بیا با اطمینان بگو که لکسوس شانسی در مقابل کادیلاک و لینکلن نداره . قطعا لکسوس کمتر میفروشه به نسبت کادیلاک تو امریکا جایگاه کدسلاک تو بازار امریکا مشخصه حتی اگر خیلی خیلی خودروی سطح پایین تری از لکسوس هم باشه بازم با کمک برندش بیشتر از ال ایکس میفروشه قبول دارم کابین و اپشن های کادیلاک بهتره و سیستم تعلیق مهشری هم داره اما ال ایکس در کل خودروی بهتریه و قابل اطمینان و همه جا رو
        نمیگم کادیلاک خودروی بدیه خیلی هم خوبه جفتشون خوبن مشکلم با حرف شماست که میگید عقل سلیم به لکسوس رای نمیده منم میگم عقل سلیم همچین کامنتی نمیذاره
        قطعا لکسوس ی چیزی داشته پشتش که باوجود تازه تاسیس بودنش نسبت به کادیلاک و بنز و …. تو سه دهه به این جایگاه رسیده که تو بازار امریکا با بزرگای لکس ساز رقابت کنه از انریکایی ها که جلو افتاد الان رقیبای اصلیش بنز و بی ام دبلیو هستن کادیلاک دو دهه گذشته حرفی واسه گفتن نداشت ولی تو نسل جدیدش خیی خوب کار کرده خصوصا سدان هاش عالین

        موافقم 0
        مخالفم 3
    3. shayan

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کا شناس دوزاری موتور ۱ در حدی نیست که بخاد گرند واگنییر پدر suv لوکس و زیرسوال ببره از اون بررسی مضحک مشخص بود وضع موتور ۱ چجوریه اسکلید هم نماد suv لوکسه و جز ناویگیتور و واگنییر رقیبی نداره

      موافقم 14
      مخالفم 18
    4. Sina10

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعیتشو بخوام بگم فراتر از اعداد عمل کرده
      هرچند رقبا رو ترجیح میدم ولی صبر میکنم تا ببینم در ادامه چه میکنه
      رو کاغد که شکست خورده ولی در واقعیت انگار اوضاع یجور دیگه داره پیش میره

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. mos

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        هر ماشینی ممکنه همین طور باشه سینا جان چه بهتر چه بدتر
        برای همین هیچ وقت نباید قبل از اینکه بررسی بشه و برسه به دست مشتری قضاوتش کرد.

        زیر پست رونمایی LX600 یه عده شروع کردن به گفتن اینکه به فلان ماشین نمیرسه کیفیتش پایینه و از اینجور حرف ها ولی حالا می بینیم کاملا برعکس بوده و اون افراد حالا ساکت شدن!

        یه ماشینی هم مثل گرند واگونییر از رو عکس خوب بنظر میرسه ولی موقع بررسی معلوم میشه چه کیفیت سواری افتضاحی داره!!

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. GMA

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بنظرم بزرگترین ایرادش جلوپنجره یک تکه و بزرگه
    چرا باید با وجود رقبایی مثل رنجروور اینا خرید؟! مگر اینکه فقط دنبال دوام و کیفیت باشی

    موافقم 9
    مخالفم 10
  6. amirmohammad

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    فروشش خیلی کمتر از رقبا هست و حتی نزدیک نشده به فروش اون ها بعد از گذشت این همه سال با اینکه خودرو شایسته ای هست.بنظرم دلیلش میتونه این باشه که بیشتر میخواد یک لندکروز شیک باشه تا یک ماشین مستقل و این باعث شده تو یک سری از بخش ها نتونه مثل رقبا باشه.بنظرم انتخاب دوتا مانیتور اصلا جالب نیست و به تکنولوژی ماشین هم چیزی اضاف نکرد.جدای از دید مردم نسبت به برندهای لوکس و اولویتشون توی انتخاب برند

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. Moon

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    به نظرم این فقط بدرد بازار آسیا می خوره اونم فقط عرب ها و روس ها تا حدود ایرانی ها که عشق همچین ماشین هایی هستن تو بازارشونم بنا به دلایلی امریکایی ها نیستن وگرنه امریکایی ها پادشاه این کلاسن نمیشه از اسکالید و نوویگیتور و گرندوانگر و اکسپدیشن و سابرین و یوکان به این راحتی ها گذشت و پاترول و QX80 و لندکروزر و LX رو انتخاب کرد

    موافقم 19
    مخالفم 9
  8. new RAMIN

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خب من این متنو 2 بار خوندم و سعی کردم دقیق ترین نقد تمام طول عمرم رو خدمتون ارائه کنم! اگر حالا خوندن 50خط کامنت رو ندارید و سریع نظر منو بخواهید باید بگم با توجه به قیمتش و اون متنی که من خوندم این ماشین ارزش خرید نداره و بد هست! میتونید برید پایین رگباری دیس بدید. اما چرا؟ این شما و اینم نقد من!

    خب اول میرسیم با شروع متن که یه تیکه خیلی سنگین به لکسس می اندازه و میگه سه رئیس‌جمهور مختلف اومدن آمریکا و پنج قهرمان جهان گوناگون در فرمول یک رخ داد و عرضهٔ ده‌ها نسخهٔ جدید از آیفون انجام شد اما فقط شاهد معرفی یک LX جدید هستیم این تیکه خیلی سنگینی بود و یعنی همون اولش ما ازت توقع یه چیز خفنی داریم و امیدواریم اینطوری باشه. اما ادامه ماجرا مثل اینکه motor1 خیلی نظرش نسبت بهش بد شد! چون ادامه مطلب میبینم که گفتن فرق های فاحشی بین نسخه 88هزار دلاری و 127هزار دلاری نیست تنها در قسمت های آپشن فرق هست!! (چه تیپ پایه و چه اولترا لاکچری را بخرید، مجموع سیستم‌های ایمنی فعال و تجهیزات آفرود یکسانی را خواهید داشت. البته در تیپ F اسپرت برخی تغییرات ظاهری و ارتقاء جزئی سیستم تعلیق ارائه می‌شود و همهٔ نسخه‌ها به‌جز پایه به کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند اما تجربهٔ رانندگی از مدل ۸۸ هزار دلاری تا ۱۲۷ هزار دلاری تا حد زیادی ثابت خواهد بود.) خود لکسس هم گفته بیشتر خریدارا سه تیپ میانی پریمیوم، F اسپرت و لاکچری را خواهند خرید. منطقی هم نیست نسخه پایه رو خرید(خرید مدل پایه هر برندی اشتباه هست) از اون ور اولترا لاکچری واقعا الکی گرونه. در ادامه ماجرا میریم روی جاده! بر روی جاده مثل اینکه این ماشین کارش خیلی درسته و ایرادات این کلاسو نداره. هرچند من به motor1 دیگه اعتماد ندارم چون ثابت شده 1 خودرو و 2 سایت متفاوت و 2 نتیجه کاملا موازی! برای همین فعلا سواری این ماشین رو نظری نمیدم چون motor1 بعضی مواقع چیز های عجیب زیاد میگه. ولی بریم سراغ مصرف سوخت! خنده داره که پیشرانه 6 سیلندر 3.5لیتری توئین توربو تو شهر 13.8 لیتر و تو اتوبان 10.8 لیتر میسوزونه! ترکیبی هم 12.4لیتر! برای مقایسه گرندواگنییر 8سیلندر 6.4لیتری بدون توربوشارژ مصرفش 18لیتر در شهر و 13لیتر در اتوبان و 15لیتر میانگین هست. بله به ترتیب 4لیتر و 2لیتر و 3لیتر لکسس LX600کم مصرف تر از گرندواگنییر هست اما خب 6سیلندر کجا 8سیلندر کجا 6.4لیتری تنفس طبیعی کجا 3.5لیتری توئین توربو کجا….به نظرم LX600 نسبت به موتورش یه کمی پرمصرفره.

    در ادامه ماجرا میرسیم به قسمت آفرود که میبینم LX خان دربرابر رنجرور و گرندواگنییر عددی نیست! ((هرچند لندکروزر به توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای ناهموار شهرت دارد اما ازآنجایی‌که به دلیل اختلال در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تعداد خودروهای آزمایشی محدود بودند، لکسس ما را از انجام هرگونه آفرود سخت با LX منع کرد. این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود.)) این قسمت ثابت کرد لکسس فقط ادعای توخالی داره! کسی که ماشینش رو قبول داره میگه ببرش وسط جنگل ببرش تو بیابون اما چون مثلا ماشین اوخ نشه گفته بیا برو از اینجا برو(جایی که کراس اوور هم میتونه بره) جدا از همه این ماجرا برادر کوچیکترش که تو یه سری کشورها بهش میگن حضرت تو فیلم suv battle هنگام عبور یه چاله یه جوری خاک به پا کرد من فکر کردم داره کوهو میره بالا! suv battleتو نبرد تایتان های قسمت اولlx570 بودش اونجا هم همین اتفاق افتاد همچین خاک به پا کرد به خدا من پرام ریخت بعد دیدم همونجا ایستاده😂 حالا اگه خواستید تمام 3 فیلم suv battle نبرد تایتان 1 و 2 و 3 رو لینکش رو براتون میزارم ببیند فرق بی ادعاهاهای کار درست و پرادعاها توخالی چیست. حالا جدا از این ماجرا ادامه متن خیلی خنده داره

    (( این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود. این مسیر با تپه‌ای آغاز می‌شد که با یک کراس‌اوور چهارچرخ محرک هم می‌شد از آن بالا رفت. بالا رفتن از این تپه هرگز برای LX چالش بزرگی نبود اما برای نشان دادن توانایی‌های سیستم کرال کنترل آن کافی به نظر می‌رسید.)) نمیدونم چی بگم والا! تو یه سری جاها میگن حضرت! ولی تو واقعیت چیز خاصی نیست!نکته عجیب ماجرا اینکه فاصله سطح زمین این خودرو 20 سانت هست! تازه 2.5سانت کمتر شده نسبت به lx570 ! اصلی ترین فرق شاسی بلند آفرودی با شاسی بلند که توانایی آفرود ضعیف داره همین فاصله زمین هست! 20 سانت!؟😑 نسبت به رقبا واقعا بده.ادامه ماجرا تازه ماجرا خرابتر هم میشه! ((در LX600 همچنین بسته به تیپ، زوایای آفرود هم نسبت به نسل قبلی بدتر شده‌اند به‌گونه‌ای که تنها سه تیپ از پنج تیپ‌ LX جدید می‌توانند زوایای حمله، فرار و شکستی نزدیک به LX570 را ارائه کنند)) lx570 با اون همه اداعا تو آفرود میموندش. الان این حتی کمی از اون هم ضعیفتره؟؟آخ آخ عجب حضرتی هست! تازه ادامه ماجرا اوضاع خیلی خرابتر میشه!

    (( زوایای حمله و فرار LX جدید به ترتیب با ۲۷.۴ درجه و ۲۶.۳ درجه بسیار چشمگیر خواهند بود اما ازآنجایی‌که لکسس تیپ‌های پایه را برای جایگزینی با لندکروزر در نظر گرفته، ارائهٔ سیستم AHC فقط در تیپ‌های بالایی با قیمت‌های شش‌رقمی بسیار ناامیدکننده است)) نسبت به رنجرور اصلا عددی نیست! تازه جالب اینجاس رنجرور جدید درحالت استاندارد زوایا آفرودیش از این بیشتره! باور نمیکنید میتونم لینک دانلود بروشور رنجرور جدید رو بدم برید ببینید! دربالاترین حالت آفرودی هم رنجرور هم خب… چیزی نمیگم چون همینکه فیلماشو تو یوتویب میبیند از کوه میره بالا فکر کنم کافی باشه!

    درنهایت میرسیم آخر مطلب که باز هم ثابت کرد وقتی شاسی بلند میخواهی بخری باید بری پیش پدربزرگ ها! باید بری پیش کسی که کلی پیرآهن پاره کرده… بله!
    ((این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که این خودرو خریداران رنجروور یا جیپ گرند واگنییر را جذب خواهد کرد))

    مهم نیست کی هستی چی ساختی… شاسی بلند آفرودی یعنی جیپ و لندروور! شاسی بلند لوکس آفرودی یعنی رنجرور یعنی گند واگنییر… والسلام نامه تمام! تنها راه پیروزی دربرابر اینها هم خرید هردو این خودرو ها و سپس کپی کردنشون هست!

    الان قطعا طرفدار های لکسس میان کلی پاسخ میدن و میان میگن فلانی و بهمانی.
    اما انصافا تو بازار های رقابتی تو این رنج قیمت 88 الی 130هزار دلار یه ماشین شاسی بلند لوکس آفرودی بخواهی بخری انصافا LX600 میخری و رنجرور و گرندواگنییر رو ول میکنی؟ یا حتی اگر بحث آفرود نباشه(هرچند این ماشین نسبت به نسل قبلش تو آفرود بد تر شده!) بین اسکالید نوگیتور GLS و x7 انصافا lx600رو انتخاب میکنید؟ نه انصافا؟ بحث سگ جون بودن هم نیست چون تو کشورهایی مثل آمریکا مردم بدبخت نیستن ماشینو 10 سال نگه دارن حداکثر 6 سال ماشینو نگه میدان و مدل بهتر میخرن

    انصافا من برتری نمیبینم نسبت به رقبا. هیچ برتری.البته از حق نگذریم طراحی داخلش خیلی بهتر شده و عالیه. اطلاعات سرگرمیش خیلی بهتر شده. متریال خوبی داره ولی اون چیزی نیست که باید باشه. نسبت به نسل قبل عالی شده ولی نسبت به رقبا عادیه.

    به هرحال این نظر منه. نظر هرکسی قابل احترامه.

    موافقم 27
    مخالفم 22
    1. Moon

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (58 ديدگاه)

      چطوری وقت می کنی اینقدر کامنت طولانی می نویسی ؟ کامنتت از مقاله طولانی تر بود 😂

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. امیرعلی

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      جناب رامین واقعا نقد بسیار زیبا و نکته بینانه ای بود و به دیسلایک ها هم توجه نکنید چون کسانی که دیسلایک دادن نمی‌خوان از خواب بیدار بشن و ببینند لکسوس و تویوتا دیگه توی دوام و افرود مثل قدیم نیست و افت داشتن( این حرف من بر اساس صحبت های خود آکیو تویودا ست که گفته بود تویوتا دیگه نمیتونه ماشینی با دوام قبل بسازه چون تکنولوژی های درون ماشین ها بیشتر شده و این یعنی آسیب پذیری و استهلاک بیشتر)

      موافقم 15
      مخالفم 16
      1. new RAMIN

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @امیر علی
        من کلی نقد دیگه از این ماشین دارم که نخواستم تو کامنتم بنویسم چون خیلی طولانی میشد. ولی انصافا منطقی باشید. اگر بخواهیم این ماشینو تحلیل کنیم تو بحث آپشن و آفرود حرف زیادی نسبت به رقبا نداره. درخصوص کیفیت اگه دقت کنید حرفی زده نشد. کیفیت متریال اون صندلی عقب چه طوریه؟ اصلا جا کم هست زیاد هست؟ اصلا آپشن چیا داره؟ سواریش تو اتوبان چه طوره؟ اصلا هیچی نگفتن و معمولا تو تست های firist drive بهش اشاره میشه. حتی motor1 زمانی که ایراد های بنی اسرائیلی از گرندواگنییر میگرفت به تمام نکات اشاره کرد. ولی من تو LX ندیدم اشاره های دقیق.

        نقد من بیشتر روی آفرود و ادعای این خودرو و مقایسه با نسل قبلش بود. اگر بخوام همه ایرادات واقعی این خودرو رو بگم باید 2یا 3 تا کامنت فوق طولانی دیگه بنویسیم. سواریش درسته که motor1گفته خوبه و عالیه ولی motortrend و car and driver و کارباز هم همینو گفتن؟ تقریبا نه !

        من منکر لندکروزر و لکسسLXنیستم. ولی چرا هیچ وقت تو تست های دست جمعی آفرودی مثل suv battle و تست های دست جمعی سایت های مختلف مثل تست های سالیانه موتورترند هیچ گاه اول نمیشن؟ چرا تو این همه سال با اینکه در سال های مختلف فیس لیفت شدن و بروز شدن هیچ گاه خودروسال نشدن؟البته LX و لندکروزر خودروهای بدی نیستن ولی قیمت های گزافشون سبب میشن خیلی عادی و معمولی باشن.

        موافقم 18
        مخالفم 8
        1. new RAMIN

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          firist درایو چیه؟؟!!
          firstدرسته. امان از دست اصلاح کننده گوشی.

          راستی یه نکته ای که کسی بهش اشاره نکرد این بود
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/01/Lexus-LX600-10.jpg
          چرا ماشین 100هزار دلاری همچین چرم دنده ای داره!؟

          گفتم این ماشین ایرادات زیادی داره… یکی از ایرادات این ماشین👇
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/Lexus-LX-2022-1024-37.jpg
          فرق فرد با تجربه و سن دار با یه جوان کم تجربه در این هست که بجای اینکه بره داشبرد رو نگاه کنه و به به کنه ، میره زیرصندلی های عقبو نگاه میکنه ببینه اونجا چه خبره!

          موافقم 13
          مخالفم 4
    3. حسین

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      احیانا همین نسل جدید گرند واگونیر نبود که بررسی ها گفتن تا زمانی خوبه که خاموش باشه و متوقف؟ همین نسل جدیدش نبود که گفتن کیفیت رانندگی‌ از لندکروز 2007 پایین تره؟ حالا خوبه تو آرشیو پدال هست مقالش.
      آها اون چون از آمریکایی بد گفته قبول نیست؟ آهان اوکیه

      موافقم 18
      مخالفم 24
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        آهان احتمالا این ماشین شما نیست که هیچ فرقی بین نمونه لو اپشن و تیپ فولش نیست ؟!
        آهان اوکیه!

        موافقم 16
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          آهان اون سلطان شما نیست که دو ستاره ایمنی داره؟ اوکیه

          موافقم 7
          مخالفم 15
        2. A ... She just reminds Me of love ... A

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (276 ديدگاه)

          حتی وقتی نمیدونی دو ستاره ایمنی برای چی دادن ، طرف توهم زده فکر کرده ایمنی بدنش ضعیفه 🤣🤣

          موافقم 6
          مخالفم 5
      2. new RAMIN

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @حسین

        تقریبا 15یوتویبر و 6سایت بین الملی این خودرو رو تست کردن
        7 سایت کمتر شناخته شده هم تست درایو این خودرو رو گذاشتن

        از 15 یوتویبر تقریبا 12 تاشون این ماشینو شاهکار گفتن همچنین 3تاشون گفتن بی نظیره ولی یه سری ایرادات جزئی داره. از 6 سایت بین الملی و معروف 5 تاشون این ماشین رو عالی گفتن اما motor1 این ماشین رو کوبوند.اون 7 سایت کمتر معروف نسبت به بقیه هم 5 تاشون گفتن خوب و عالیه ولی 2تاشون چون سری 1رو تست کرده بودن ایراد گرفتن.

        الان من حرف یه سایت یعنی motor1 رو باور کنم یا بقیه رو؟
        میخواهی باور کن یا نه ولی گرندواگنییر خیلی خیلی بالاتر از LX جدید هست. هم تو آفرود هم تو آنرود کیفیت رفاه آپشن قیمت گذاری. فقط مصرفش بالاس خب نسبت به موتورش منطقی هست. در بحث استهلاک هم جیپ بسیار کم استهلاکه هرچند تو این کلاس سگ جونی و استهلاک مهم نیست.

        این ماشین یعنی LXجدید شاید از بعضی خودروهای کلاس خودش بهتر باشه ولی به هیچ وج قابل قیاس با 3 خودرو برتر این کلاس نیست. رنجرور. گرندواگنییر .اسکالید.
        میدونم اسکالید آفرودی نیست ولی کمتر کسی تو این کلاس آفرود میره.

        این نظر منه. حالا شما نظر خودتونو دارید که قابل احترامه.

        موافقم 16
        مخالفم 10
        1. Arman

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          انصافا New Ramin همیشه دست پر میاد

          موافقم 9
          مخالفم 3
        2. بهزاد

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          داداش شما ذهنت جوری پرورش پیدا کرده که یک جدول درست کردی و مقداری دیتا تو اون جدول میریزی بعد به عنوان ناظر مجازی میای نتیجه گیری میکنی و اگر خیلی حرفه ای بخوای بررسی کنی چندتا عکس هم به اون اضافه میکنی.
          اگه بازار با این جداول و جام های اسنپی قرار بود بالا پایین بشه که اسمش بازار نبود و الان همه ی شرکت ها محصولاتشون کاملا مشابه همدیگه بود با کمترین اختلاف.
          این فقط یک محصوله که قراره چندین سال تولید بشه و شرکت براساس تقاضا کارشو انجام میده و اگر فکر میکنی مثلا این محصول شکست میخوره تنها راه رجوع به جدول فروشه .
          چون شناختی از بازار نداری یک مورد مثال میزنم تویوتا در اقدامی لندکروز را از بازار آمریکا حذف میکنه و یک کراس اوور جدید با نام ونزا تولید میکنه که سال گذشته ۶۲ هزار نفر اونو میخرند ، حالا یکی مثل شما میای میگی لندکروز تو آمریکا ناموفق بود اما نمیای بگی چه چیز دیگری موفق بود!
          بزرگترین مشکل شما و سایر هم قطاران اینجاست که فضای رقابت در صنعت خودرو و بازار آمریکا را بسیار بسته و کوچیک میبینید و انگار فقط دو سه تا شرکت مثل صنعت گوشی باید حضور داشته باشند اما به وسعت محدود دید شما عارضیم فضا به اندازه ی کافی وجود داره و هر محصولی میتونه بخشی از این بازار را داشته باشه.
          خریداران این خودروها اونقدر سنشون بالاست که وقت و حوصله ای برای دیدن اعداد و جدول ندارن و مخاطبین سایت های خودرو بیشتر نوجوان و جوان هستند و مشتری نمایندگی ها که تو جیبشون پوله بالای ۵۰ سال و فرق دنیای مجازی با واقعی بسیار زیاده.

          موافقم 11
          مخالفم 15
        3. A ... She just reminds Me of love ... A

          ۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (276 ديدگاه)

          رامین ادامه ایراد هاشو بگو.

          موافقم 3
          مخالفم 5
      3. shayan

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        کابین گراند واگنییر میرزه به کل تویوتا بررسی موتور ترند بخون ببین چی گفته درباره جیپ اون بررسی درسته

        موافقم 12
        مخالفم 6
    4. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      رامین خیلی خوب نوشتی .
      بزار دوستان فشاری شوند ..
      از خواب ناز بیدار شوند ..
      ببیند لکسوس چیزی پیش نیست ‌.
      از اوس کول ها ارزشش کمتریست 🤣
      آقایون واقعیت رو انکار نکنید.

      موافقم 12
      مخالفم 10
    5. بهنام

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (821 ديدگاه)

      جیپ و لندروور اگه یکسال بدون اشکال کار کردن و هر وقت متوجه شدین که میتونین برین طبیعت و با بکسل به خونه برنگردین میتونین به شایسته ترین آفرود ساز تاریخ ایراد بگیرین . اون برندهایی که سما اسمشونو بردین انقدر ماشین غیرقابل اعتماد و همیشه خراب تولید کردن که در مقابل پادشاه دوام و کیفیت اسباب بازی دهن پرکنی بیش نیستن .چه خوب میشد همون ماشین هایی که به هر دلیل تو ایران عرضه نمیشد وارد میشدن تا یه عده از روی عکس از اونها بت نسازن .تو این کشور و این جاده ها و این شرایط جغرافیایی همه ی برندهای دنیا تاکید میکنم همه ی برندهای دنیا در مقابل ژاپنی و علی‌الخصوص تویوتا حلب پاره ی همیشه خراب هستن .

      موافقم 3
      مخالفم 20
    6. کیانوش

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      همین یه تیکه که گفتی ال ایکس در برابر رنجرور تو افرود عددی نیست مشخص میکنه چقدر با منطق سرو کار داری تقریبا هیچی

      موافقم 1
      مخالفم 1
    7. Afg

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      اینکه شما از رو متن ایراد میگیرید درست امه چطور میشه تویوتا و لکسس با اون همه سابقه اثبات شده تو افرود بعد بیاد اینقدر بی اطمینان سر محصول شون باشن حتی اگه این شاسی بلند جدید نصف نسل قبلی لندکروز باشه یا فوررانر بازم حرف نداره تیکه انداختنهای مجری ها همیشه دلیل بر درست نبودن محصول میست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. R@m!n

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    کامنتای چند تا ترول چنان گند میزنه به پست که عملا هر گونه اشتیاق برای بحث رو از بین می بره.

    این واقعا اسمش آزادی بیان و عقیده نیست توهین به کل کاربرانه سایته.

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2468 ديدگاه)

      دقیقا رامین
      پست مربوط به معرفی نسل جدید یه برند شناخته شده
      اما فضا اونقدر منحرف و ناخوشاینده که من اگه بخوام یه نظر کوچیک بدم فکر میکنم ممکنه یه جوری به یکی از دو جبهه مربوط بشه و عطایش رو به لقائش میبخشم

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      رامین ژاپنی فنا درست نظر نمی‌دهند ماهم در مقابل نظر خودمون رو میدیم مثل خودشون ، کجاش مشکله؟!

      موافقم 6
      مخالفم 9
    3. shayan

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      واقعن همینو بگو جاپنی فنا بلانسبت رییییییدن زیر کامنتا پدالم که مثل همیشه طرفدارشونه و چیزی بهشون نمیگع

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. shayan

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        از. پدال میخوایم حسین و Mos و بهزاد و بن کنه تا فصای سایت سمی نباشه

        موافقم 7
        مخالفم 11
      2. سپهر

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        ژاپنی فنا هیچی حالیشون نیست و فقط یه چی شنیدن و یاد گرفتن بگن استهلاک ژاپنی پایینه و دیگه هیچی از ماشین نمیفهمن

        موافقم 5
        مخالفم 6
  10. سپهر

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تو رنج قیمتش هر انتخاب چشم بسته ای از این بهتر و زیباتر و با کلاستره

    موافقم 11
    مخالفم 9
  11. ماکان

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام . من جسارتاً چون زیاد آفرود برایم مهم نیست اگر بخواهم یک شاسی بلند یا کراس اوور که به نسبت بزرگ ولی تا حدی ارزان تر باشد را بگیرم ، هیوندای پالیسید را می خرم .

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      عزیزم اینکه شما میگی ماشین اقتصادی هست ۳۰ هزار تا الان بحث سر ۱۰۰ هزار دلار و لوکسه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ماکان

        ۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (769 ديدگاه)

        شما به بزرگی خودتان ببخشید چون که از لحاظ ابعاد به این مدل از لکسوس نزدیک بود اون مورد را گفتم . من از لحاظ خودروهای شاسی بلند لوکس بیشتر از همه بی ام و X7 به اضافه بی ام و XM و X8 دوم مرسدس بنز GLS و در آخر هم بیشتر از همه کادیلاک اسکالید V را دوست دارم .

        موافقم 7
        مخالفم 1
  12. سپهر

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تا بزرگان با اصالت و جذاب اروپایی و امریکایی هستن چرا لکسس خز و پیرمردی

    موافقم 9
    مخالفم 6
  13. samurai

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (543 ديدگاه)

    کسی که بی کیفیتای یو اس که تو خود یو اس خریدارش کمه رو با این لوکس سگ جون که با فکر ساخته شده یکی کنه ماشین باز نیست یه پشت مانیتور نشین ……. هست
    فروش پایین لندکروزم تو یو اس بخاطر کمتر شناخته شدن نسبت به سکویا و فوررانر هست و علت دیگش قیمتش که بخاطر ساخته شدن تو ژاپن و صادراتش قیمتش بالا میره
    تنها رقیب قابل اعتنا این ماشین لندروور هست بقیه درجه 2 و 3 هستن مخصوصا اون جایزه بگیرای درجه 5 :)

    موافقم 4
    مخالفم 6
  14. Sevlan

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    بنظرم اصلا زیبا نیست و یجورایی به اصطلاح یغوره و نخراشیده ، جلو پنجره دوکی خیلی بزرگه و مثل ب ام دبلوی های جدید تو ذوق میزنه،بغیر از مورد کم استهلاکی و با دوام بودن که تو ذات محصولات لکسوسه،و البته تو قشر ثروتمند آمریکا و بحث خودروهای لوکس کمتر اهمیت داره ،من هیچ دلیلی واسه ترجیح LX600به رنجرور و اسکالید و گرند واگنییر ندارم! و البته نظر دوستداران این شاسی بلند هم محترمه!

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. سپهر

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      با نظرت موافقم بودم به جز اونجا که اسم سلطان ب ام و رو اوردی،اتفاقا ب ام و طراحیش فوق العادست و جلو پنجرش با اینکه بزرگ شده خیلی ظاهر زیبا و هماهنگی داره

      موافقم 3
      مخالفم 3
  15. Afg

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    واقعا نظر بعضی از طرفدارای برندارو خود اون برندهم نداره واگه روزی این نظراتو بخونن به همه مون خواهند خندید لکسس ال ایکس پیش هیچ خودروی دیگه یی هیچ نیست حتی اگه اونه ماشین میلیونها دلار قیمت داشته باشه این ماشین از صد میتونه ۸۰ رو داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا