لکسوس

معرفی لکسوس TX، سه ردیفه جدید بر اساس تویوتا گرند هایلندر

لکسوس با معرفی مدل جدید TX که بر اساس تویوتا گرند هایلندر ساخته شده، به‌طور جدی وارد بخش کراس‌اوورهای سه ردیفه شده است.

کراس‌اوورهای سه ردیفه بازار پررونقی دارند اما لکسوس در این بخش غایب و صرفاً به دو مدل شاسی مستقل GX و LX متکی بوده است. البته این شرکت مقطع کوتاهی مدل RX L را ارائه کرد اما این خودرو باعجله ساخته شده و ردیف سوم صندلی‌های آن فقط برای کودکان کوچک مناسب بود. حال اما لکسوس با معرفی مدل کاملاً جدید TX، به‌طور جدی وارد بخش کراس‌اوورهای سه ردیفه شده است. این خودرو به‌طور خاص برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است.

در طراحی بیرونی TX جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل مشهور لکسوس با فرم کاملاً متفاوتی ارائه شده که اصلاً نمای جالبی ندارد و به همین دلیل، اگر لوگوی لکسوس را از روی کاپوت برداریم، شاید این خودرو با یک کراس‌اوور چینی اشتباه گرفته شود. بااین‌حال، خوشبختانه دیگر قسمت‌های بیرونی TX با بدنه‌ای ساده، ستون D مشکی و چراغ‌های سراسری عقب، طراحی خوشایندتری دارد. این کراس‌اوور جدید ۵,۱۵۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۴۹ میلی‌متر است.

لکسس در طراحی داخلی محصولات جدید خود رویکردی مینیمالیستی را دنبال کرده و TX هم از این قاعده مستثنی نیست. کابین این ماشین لوکس اما تا حد زیادی بی‌روح به نظر می‌رسد و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگی‌های آن هستند. ازجمله آپشن‌های این کراس‌اوور سه ردیفه هم می‌توان به هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی چندرنگ، سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با ۲۱ بلندگو، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو و درب صندوق برقی اشاره کرد.

صندلی‌های ردیف دوم TX در حالت استاندارد از نوع نیمکتی هستند اما نمونه‌های کاپیتانی هم قابل سفارش خواهند بود که توسط یک کنسول کوچک با جا لیوانی از هم جدا می‌شوند. صندوق بار این خودرو هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی ۵۷۰ لیتر ظرفیت دارد که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۱۶۲۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

لکسوس TX با همان پیشرانه‌هایی ارائه می‌شود که در تویوتا گرند هایلندر دیدیم. مدل پایه که TX350 نام دارد، با یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

مدل بعدی TX500h F Sport Performance است که از پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی، گیربکس شش سرعته و سامانهٔ چهارچرخ محرک Direct4 استفاده می‌کند. این قوای محرکه ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه همچنین از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برخوردار است.

سومین و آخرین مدل کراس‌اوور جدید لکسس هم مدل پلاگین‌هیبریدی TX550h+ است. برخلاف دو مدل قبلی، قوای محرکهٔ این مدل که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6، گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک Direct4 تشکیل شده، در گرند هایلندر ارائه نمی‌شود. این سیستم مجموعاً ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و امکان پیمودن تا ۵۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی خواهد داشت. لکسوس TX روی پلت‌فرم GA-K ساخته شده که با مدل‌های NX و RX مشترک است اما برای استفاده در این کراس‌اوور سه ردیفه، لکسوس اصلاحاتی مثل تقویت ساختار و بهبود سیستم فرمان را در آن انجام داده است.

دو مدل TX350 و TX500h از پاییز آینده راهی بازار خواهند شد درحالی‌که مدل TX550h+ بعداً به آن‌ها ملحق می‌شود. این خودرو در کارخانهٔ تویوتا در ایندیانا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر _ اهوازی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    واقعاااا مسخره و زشت هست
    بعید بود از لکسوس

    موافقم 112
    مخالفم 63
    1. امیر _ اهوازی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      طراحیش واقعا ناپخته هست

      موافقم 103
      مخالفم 22
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        لکسوس امروز دیوانه شده !

        موافقم 68
        مخالفم 14
        1. زیزیگولو

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (4866 ديدگاه)

          انقدرا هم بد نشدن

          موافقم 16
          مخالفم 23
    2. Python

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      چرا هرچی‌ تویوتا هست طراحی ظاهریشو تغیر میدن به عنوان لکسوس میفروشن

      موافقم 76
      مخالفم 15
      1. Alireza

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (193 ديدگاه)

        چون لکسوس برند لوکس تویوتا هست و همون ماشینای تویوتا رو با زیبایی ابهت و آپشن بیشتر میده بیرون که سطح بیشتری از نیاز هارو پوشش بده

        موافقم 42
        مخالفم 6
        1. Python

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          فقط اسمش لوکسه
          باید برای لکسوش پلتفرم های بهتر وگرون تری طراحی کنه

          موافقم 30
          مخالفم 16
      2. datsun

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3494 ديدگاه)

        Python
        اکثر خودروسازهای لوکس پلتفرم مشترک دارن مثه فولکس و زیر مجموعه های لوکس ش جنرال موتورز پلتفرم های اقتصادی و لوکس ش مشترکه فورد هم همین طور ، و و و ……

        موافقم 22
        مخالفم 1
    3. MehdiTurbo

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      دیس زیاد میگیره این کامنت ولی مهم نیس
      به دورانی رسیدیم که الان خیلی از خودروهای اقتصادی از جمله خیلی از خودروهای هیوندا و کیا و مزدا و نیسان و پژو و جیپ و … را به خیلی از خودروهای لوکس نسل جدید مثل این خودروی لکسوس و خودروی قبلی که تازگی معرفی شد خیلی از خودروهای جدید بنز و بی ام و ترجیح میدم چه تو شاسی چه سدان ترجیح میدم
      حتی خیلی از خودروهای جنسیس لینکلن ائودی به خودروهای نسل جدید لکسوس و بنز بی ام
      تو بنز و بی ام و و لکسوس اگه بقیه اش همین رویه باشه یه تعداد خوب باقی موندن اونم اگه دست نخورده بمونه هر چند بازم نسبت به نسل قبل افت داشتن
      مثل جی کلاس بنز یا سری هشت بی ام و دیگه از سری ۵ و ۷ و ای کلاس بگیر و همین لکسوسا افتضاح افت داشتن
      امیدورام ائودی پورشه و لینکلن و جنسیس گند نزنن و به جمع لکسوس بنز و بی ام و نپیوندن

      موافقم 17
      مخالفم 21
      1. MehdiTurbo

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        حقیقتا قبل این کامنت نسل جدید جی ایکس ندیده بودم خواستم بگم لکسوسم مثل بنز بی ام و به قهقراه رفت و حرفم که اگه به این رویه ادامه بده تو بقیه خودروهاش پس میگیرم احتمالا چیز جالبی از استوره پرادو هم درنیاد
        یادش بخیر یه زمانی پرادویی بود اف جیی بود
        اینقدر با ژاپن زدید تو سر کره دیگه از اسطوره هاشم خبری نیس
        نمیدونم نسل بعد خودرو اصلا چه شکلی خواهد بود ولی امیدورام لکسوس برگرده من نه ژاپن بازم نه کره نه هیچ کشور دیگه ای ولی لکسوس خودروهای زیبایی میزد بی ام و هم همینطور بنز نیز امیدوارم تو نسل بعد اگه باشیم ببینیم چیز جذابی باشن

        موافقم 13
        مخالفم 7
    4. net

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      لکسوس از خطوط تیز و جلوپنجره بد فرمش خداحافظی کرد

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. سپهر

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        الانشم زشته

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. MehdiTurbo

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        والا همان تند تیز خیلی هم خوش فرم بود حداقل خوش فرم تر الان

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. سالار فصل

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    لکسوز همیشه زیبا بوده ولی امان از این دو محصول جدید
    tx و lbx
    داخل کابین و جلو پنجره فاجعه شده در این دو محصول اما GX واقعا زیباست

    موافقم 51
    مخالفم 12
    1. سپهر

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      لکسس هیچ وقت زیبا و عامه پسند نبوده

      موافقم 19
      مخالفم 68
      1. مجتبی .

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        برند لوکسه قرارنیست عامه پسند باشه. تمام برندهای لوکس واشرافی در همه محصولات تاکفش ولباس معمولا عامه پسند نیستن وهرکدوم بنا به تیپ هدفش متفاوت هست. عامه پسندرو خود تویوتا میسازه.

        موافقم 23
        مخالفم 10
        1. کرگدن باواریا

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          حالا اونقدرام نیست که اشرافی بگی ، دیگه هر املاکی گردن کلفت یه rx 300 دارن زیادم شاخ نیست😀

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. مجتبی .

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          نه بابا لکسوز رونگفتم اشرافی.یک لوکس ساز متوسط هستش. هرچند برا ما اشرافی هم هست.

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. F22RAPTOR

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      خدارو شکر به اون گند نزدن

      موافقم 13
      مخالفم 1
  3. GMA

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (742 ديدگاه)

    لکسوس؟! از جلو سوبارو میبینم!! این چیه وضعشه؟!

    موافقم 40
    مخالفم 5
  4. MILADZM

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    نمای جلوش رو نیگا 😂😂😂
    بی هویتی و بی اصالتی از تک تک عناصر بدنه ش میباره .
    انگار چنتا ماشین مختلف رو باهم ممزوج کردن شده این شتر گاو پلنگ درست عین ایرانخودروی خودمون :))
    تولید خودروی لوکس کار هر تازه به دوران رسیده ای نیست .

    موافقم 28
    مخالفم 60
    1. حسین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      مهم اینه از اولین سال حضورش کادیلاک و لینکلن رو تو خاک خودشون زد زمین و مورد عنایت قرار داد 🤣

      موافقم 41
      مخالفم 28
      1. سوشیانت

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1904 ديدگاه)

        لکسوس هر وقت تونست تو بالا ترین رده با کادیلاک و لینکلن رقابت کنه اون موقع بیا با اینا مقایسش کن اسکالید و نویگیتور آپشن هایی دارن که لکسوس تو خواب هم بهش نمیرسه تو سدان هم که اصن نیاز به مقایسه نیست کادیلاک سلستیک یه سدان فوق لوکس دست سازه و کیلومتر ها از لکسوس جلو تره😂😂😂

        موافقم 16
        مخالفم 44
        1. حسین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          فعلا که کادیلاک و لینکلن رو چ ی ن ی ها دارن طراحی می کنن 🤣 برو لیست آپشن های لکسس ls600hl که مال یک دهه قبل هست بخون اونوقت اگه تونستی یه رقیب از کادیلاک و لینکلن براش بیاری بیا کامنت بذار 🤣 دیگه از ls500 حرف نمی زنم چون بدجور تحقیر میشن کاپوت سازان آمریکایی.
          سلستیک هم اندازه رینگ تویوتا سنچوری ارزش نداره

          موافقم 31
          مخالفم 19
        2. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1904 ديدگاه)

          همین که لینکلن کانتیننتال با اینکه توقف تولیده صندلی هاش پیشرفته تر از لکسوسه و ۳۰ جهت تنظیم میشه خودش یعنی که ژاپن کیلومتر ها از آمریکا عقب تره🤣 در ضمن سلستیک هم همینکه دست سازه یعنی نیاز نیست با ژاپنی مقایسه بشه امکاناتی مثل کنترل شدت پرتاب باد مجزا برای سرنشینان عقب پشت سری های اسپیکر دار و سیستم صوتی ۳۸ اسپیکره و بزرگترین هایپر اسکرین و… که تویوتا و لکسوس تو خواب هم بهش نمیرسن

          موافقم 7
          مخالفم 21
        3. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1904 ديدگاه)

          در ضمن گفتم بالا رده ها، هیچیکدوم از بالا رده های آمریکایی رو چ ی ن ی ها طراحی نمیکنن

          موافقم 4
          مخالفم 12
      2. OM.01

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (404 ديدگاه)

        (مهم اینه از اولین سال حضورش کادیلاک و لینکلن رو تو خاک خودشون زد زمین و مورد عنایت قرار داد)

        خودروهای آمریکایی در دهه 80 و 90 دوره های بد شون رو سپری می‌کردن نه عظمت داشتن نه توان و نه اون امکانات نوآورانه که دهه های قبل داشتن اما این ظاهر کلی ماجرا هست. اگر وارد داخل آن شویم میبینیم یه چندتا مدل خوب و مهندسی شده با آمار فروش عالی داشتن…

        بر خلاف حرف شما و خیلی های دیگه لکسس LS400 هیچ تاثیر خاصی روی سهم بازار و خریداری خودروهای فول سایز های آمریکایی نداشت و مردم کماکان کرایسلر نیویورکر لینکلن تاون کار و لینکلن کانتینانتال کادیلاک فیلت ولد و… می‌خریدند. البته تاثیر داشت ولی به چشم نمیومد. لکسس LS XF10 و نسل های بعدش XF20 و XF30 و… هیچ کدومشون هیچ وقت نتونستن به فروش خودروهای آمریکایی همکلاس دست پیدا کنن.

        لکسس LS با کد XF10 که نسل اول هست از سال 1989 الی 1993 حدودا 118 هزارتا فروخت.

        حالا باید بگم مدل تاون کار فقط تو سال 1988 حدود 121 هزار دستگاه و سال 1989 حدود 119هزارتا فروخت. و برای ماشینی که از سال 1981 روی خط تولید بود و قدیمی شده خیلی زیاده این آمار فروش. و نسل جدید هم 1990 اومد و سال اول 148 هزارتا فروخت. نسل جدید در دهه 90 هم طراحی بسیار قابل قبول کیفیت عالی، سواری خوب قیمت قابل قبول داشت

        لینکلن کانتینانتال هم نسل هجدمش بین سال 1989 الی 1993 حدود 230هزار تا فروخت

        کرایسلر نیویورکر هم جزو خودروهایی بود که طراحی باب میل همه نداشت توانایی فنی قاطی باقالی ها بود فقط امکانات خوب و کیفیت کابین خوبی داشت اما بین سال 1989 الی 1993 حدود 200 هزار دستگاه فروخت!

        به طور خلاصه برای اینکه سر دوستان رو درد نیارم باید بگم از نسل اول سال 1989 تا نسل چهارم در سال 2006 روی هم دیگه در خاک آمریکا در طی مجموعا 17 سال حدود 450هزار دستگاه لکسس LS فروش رفت.

        برای مقایسه لینکلن تاون کار از سال 1990 الی 1997 حدود 900هزار دستگاه فروخت (طی 7 سال) و لینکلن کانتینانتال از سال 1988 الی 2003 یعنی در نسل هجدهم و نوزدهم حدود 560 هزار دستگاه فروخت

        نمیخوام درباره کرایسلر صحبت کنم چون کرایسلر یه ماشین رو تو یه سال با 3 اسم و تریم های مختلف لیمیتد و فلان بهمان به بازار عرضه می‌کرد آمار فروش مختلف داشت. مثلا نیویورکر نسل چهاردهم از سال 1993 الی 1995حدود 98هزارتا فروخت درصورتی که کرایسلر LHS همون ظاهر و مشخصات فقط کمی تغییر ظاهر و لوکس تر بودن گرونتر بودن در همون سال ها یعنی 1993الی 1996 حدود 130 هزارتا فروخت. یعنی رو هم دیگه تقریبا 228 هزار دستگاه.یعنی فروش نیویورکر و LHS که عین هم بودن فقط اون یکی لوکس تر بود آن هم در 4 سال معادل نصف فروش لکسس LS در 17 سال بود! (لکسسLSتو همون دوره 1993 الی 1996 در 4 سال تقریبا 90 هزارتا فروخت)

        کادیلاک هم فیلت ولد رو تا بعد سال 2000 ادامه نداد فقط سویل و دویل بعد سال 2000 ادامه پیدا کردن هرچند همون فیلت ولد هم بین 1990 تا 2000 اینقدری فروختن که برای خیلی ها آرزو بود. کادیلاک دویل هم که هیچی ولش کن. آمار فروشش فشار رو می انداره! از سال 1996تا سال 2000 تقریبا 490 هزارتا فروخت! رقبای آلمانی و ژاپنی تازه وارد که هیچی بلکه برای رقبای چندین دهه کادیلاک یعنی لینکلن و کرایسلر هم چنین آمار فروشی قفل بود…کادیلاک دویل گل سرسبد و پرچمدار کادیلاک(در طی سالیان سال) که به طور قابل توجه ای از لکسس LS گران‌تر بود از سال 1989 تا 2006 یعنی 17 سال حدودا 3 برابر لکسس LS تو 17 سال فروخت!

        لکسس LS هیچ وقت نتوانست تو آمریکا با رنج قیمتی رقابتی در آمار فروش برتر از لینکلن کانتینانتال و تاون کار و کرایسلر نیویورکر کادیلاک فیلت ولد و… ظاهر بشه.

        این آمار فروش هم از ویکی پدیا و سایت car sales base در آوردم. بزنید گوگل میاد.
        خواهشا حرف می‌زنید یه سرچی بزنید.چون اگه بدون اطلاع حرف بزنید در آینده اطرافیانتان به حرف های شما اهمیتی نخواهند داد.

        در ادامه کامنت عجیبی نوشتید شما:
        (برو لیست آپشن های لکسس ls600hl که مال یک دهه قبل هست بخون اونوقت اگه تونستی یه رقیب از کادیلاک و لینکلن براش بیاری بیا کامنت بذار دیگه از ls500 حرف نمی زنم چون بدجور تحقیر میشن کاپوت سازان آمریکایی)

        لکسس LS600hl؟!
        دوست من سن شما را نمیدونم ولی عموم این سبک کامنتا برای کودکان هست. خواهشا یه سرچی بزن قبل اینکه حرفی بزنی. لکسس Ls600 هیچ آپشن عجیب غریب نداره و تمام اون امکانات + آپشن های دیگر رو بنز اس کلاس در همون دوره داشت. و از لحاظ رقیب که گفتی باید بگم اسکالید و نویگیتور یه دهه پیش هم خیلی از اون آپشن هارو دارن. اگه بحث رقابت آپشن باشه.

        (سلستیک هم اندازه رینگ تویوتا سنچوری ارزش نداره)
        جسارتا میشه از تکنولوژی بکار رفته در رینگ سنچوری کمی توضیح بدی؟ فکنم از طلا هم ساخته بشه و داخلش نانو تکنولوژی استفاده بشه قابلیت تغییر رنگ هم داشته باشه نهایت هزینه ساختش بشه 50هزار دلار برای هر رینگ. نه 300هزار دلار.

        پ.ن=دوستان غیر متعصب بیسیم زدن گفتن خود سنچوری 180هزار دلار قیمت داره و رینگش هم 5 هزار دلار ارزش داره🙄

        باید بگم پس از شکست شما از لحاظ آمار فروش الان میری گوگل ایرادات سدان آمریکایی اون موقع رو درمیاریی و میایی بهم میگی لکسس فلان بود. زحمت نکش خودم بهت میگن همه خودروهای لوکس آمریکایی اون دوره عموما مشکلات گیربکس موتوری داشتن. الان میایی از نوآوری LS400 میگی باز میگم زحمت نکش.خودم همه رو حفظ هستم. الان میایی از دوام لکسس حرف میزنی که دعوای زر گری بین خودت ایمان 99 راه بندازی و اون مسخره بازی های زیر تویوتا گرندهایلندر اینجا راه بندازی باید بگم خودم از دوام لکسس خبر دارم زحمت نکش و دیگران هم الکی تحریک نکن.

        الان میایی لینک هاور برد شناور لکسس که 5 سال پیش ساخت میفرستی و نتیجه میگیری غرب آشغاله و ژاپن برترین در جهانه خواستم بگم زحمت نکش خودم میدونم.

        درواقع من این کامنت رو ننوشتم که زیرش بیایی حرف های بی ربط بزنی. صرفا آمار فروش رو نوشتم که ببینی. گوگل هم بزنی میاد.

        موافقم 22
        مخالفم 11
        1. R@min

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1671 ديدگاه)

          بهترین کامنت سال 1402 این سایت بود. دست مریزاد !!

          البته که لکسوس LS محصول بسیار بزرگی بود و پر از نوآوری و یجورایی خط شکن بود ولی اون زمان مردم آمریکا حس وطن پرستی خیلی بیشتری داشتن و از طرفی جامعه مهاجر خیلی کمتر بود نسبت به امروزه. موفقیت برندهای غیرآمریکایی تو بیست سال اخیر سوای کیفیت فنی یه بکگراند اجتماعی بسیار پیچیده و چند وجهی داره مثل مسائل ظهور نسل Z و رسانه و کلی اتفاق دیگه که اگر وقت کردم یه کامنت طولانی میزارم راجبش.

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. مجتبی .

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          👏👍

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. حسین

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          دوست عزیز خیلی زحمت دادی کامنت نوشتی ول نمودار های فروش موجوده. این که سعی داری با با مقایسه فروش تک مدل ها حرف من رو زیر سوال ببری برام خیلی عجیب بود. خروجی این مقایسه مغلطه آمیزت چی بود؟ لکسوس فروش کمتری داره؟ اگه دوست داری اینو بگی پس با خودت تنهات میذارم.

          کامنتی هم که گذاشتم جواب رفیق ترولر جنابتان بود پس شما اول بیا بگو جملات اون ترولر میلاد زمزم یعنی چی بعد از من سوال بپرس جوابت رو میدم

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. حسین

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          حالا بیا بگو ((تولید خودروی لوکس کار هر تازه به دوران رسیده ای نیست)) چه معنی داره؟
          جواب های، هویه میخواد خوشتون بیاد میخواد نیاد.
          عرایض بنده در کامنتم کاملا واضحه. نوشتم لکسس از زمان ورودش به آمریکا از نظر فروش لینکلن و کادیلاک رو شکست داد. اومدی از تک مدل ها حرف زدی و بعد هم گفتی پس از شکست در بحث آمار فروش؟ دوست عزیز کامنتت بیشتر شکست واسه خودت بود نه من. نگران هم نباش لینک نمی‌ذارم چون انتظار دارم طرف مقابلم حداقل سواد سرچ کردن داشته باشه. ولی توصیه می کنم نمودارهای فروش رو نگاه کن بعدش دوباره کامنتم رو بخون. مطمئن باش کامنتی نمی‌ذارم که تو بتونی بیای شکست بدی.

          موافقم 0
          مخالفم 3
        5. حسین

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          دعوای زرگری بین خودم و ایمان 99 راه بندازم؟ من راه میندازم یا ایمان99 راه میندازه؟ داشتم شرافت چیز خوبیه. لابد اینجا هم میلاد زم رفیق جونی شما ترول بازی رو شروع نکرد و من شروع کردم!!!! مرزهای جدیدی از پررویی رو ایجاد کردی کاربر به ظاهر محترم. من هم به عنوان کسی که بیش‌از هفت ساله تو این سایتم جواب های تکراری امثال شماها رو حفظم و بعد هفت سال به این نتیجه رسیدم شایستگی تون همینه که با زبان ترول جوابتون رو بدن

          موافقم 3
          مخالفم 2
        6. حسین

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          ولی این که همه چیز رو مطابق ادعای خودت میدونی و میای از فروش حرف میزنی خیلی بده ! این سطح از لجبازی رو در کوکان زیر هشت سال می بینم. واقعا در مورد فروش همه چیز موجوده نمی. دونم این طومار طولانی رو چرا نوشتی. میدونی الان چندین و چند ساله که فروش لکسس از جمع فروش کادیلاک و لینکلن توی آمریکا بیشتره؟ آفرین حتما میدونی ولی اینکه چرا سعی داری خلافش رو ثابت کنی!!! واسه همین تعصب عجیب و غریبتون که حتی میخواین واقعیت هارو هم وارونه جلوه بدین میگم باید جوابتون رو با زبان ترول داد نه طور دیگه.
          جواب بقیه کامنت جنابتان هم بگم از همون 1996 فروش برند تازه وارد لکسس با کادیلاک و لینکلن تقریبا برابری می کرد و این دقیقا همون زمین زدن که گفتم هست.

          موافقم 0
          مخالفم 2
        7. حسین

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          گریزی هم به بحث من با 99 داشتی. عجیبه برام که هدف بحث کردنم با 99 رو نتونستی تشخصی بدی و اصلا چطور شد که نتونستی رفتار مقابله به مثل و هدف این رفتار رو تشخیص بدی!!!!! هر چند اهمیتی هم نداره.

          در نهایت آخرین خطی که برات می نویسم:
          اینکه دوست داری رفقای شما بیان ترول کنن و ما جواب ندیم، ولی ما ترول کنیم و خودت بیای جواب بنویسی و طومار ردیف کنی خیلی بده. خودتو اصلاح کن

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. sepehr

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      «تولید خودروی لوکس کار هر تازه به دوران رسیده ای نیست»
      آره
      مثلا جنسیس

      موافقم 29
      مخالفم 11
    3. بهنام

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      تو برو به همون کره ای بااصالت برس . شما رو چه به جمع بزرگان و با اصالت ها 😂

      موافقم 22
      مخالفم 8
    4. کرگدن باواریا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      ” تولید خودروی لوکس کار هر تازه به دوران رسیده ای نیست ”
      گُل به خودی زدی مازیار 😂😂😂😂

      موافقم 20
      مخالفم 5
  5. AMANTE

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    فکر کنم اولین بار در تاریخ هست که یک برند لوکس ساز تونسته ماشینی زشت تر از نسخه ی عادی اون ماشین تولید کنه.
    به شخصه برام قابل درک نیست که گرند هایلندر رو ول کنم و TX رو بخاطر اینکه لکسوس هست انتخاب کنم.

    موافقم 27
    مخالفم 8
  6. حسین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش سوپر افتضاح
    داخلیش هم بد نیست

    موافقم 19
    مخالفم 10
  7. 13

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بعضی آجیل فروش ها شب عید چهار تا پسته و انجیر میندازن تو آجیل کهنه های ته انبار و ب اسم آجیل درجه یک و لوکس و مجلسی به قیمت خدا تومن به خلق الله میفروشن.

    همین شده سیاست جدید لکسوس.

    حالا از مثال زدن اون دخترای ترشیده که خودشونو با بزک دوزک غالب پسر پولدارا میکنند صرف نظر کردم .

    موافقم 19
    مخالفم 6
  8. Killer

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (467 ديدگاه)

    این چه سمیه! جلوپنجرش فقط!!!
    از جلو انگار ماشین چینیه! اون جی ایکسم که شبیه یواز پاتریوت شد!

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. کرگدن باواریا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      متاسفانه حس و حال چری اکسید vx رو بهت میده…

      اصلا انتظار این فاجعه رو از لکسوس نداشتم

      موافقم 11
      مخالفم 3
  9. sepehr

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به شخصه گریل بزرگ قبلی رو خیلی بیشتر دوست داشتم
    ولی یادمه وقتی لکسوس از اون گریل بزرگ استفاده میکرد تو کامنتا میگفتن چقدر بزرگه و زشته و فلان حالا که کوچیکش کرد میگن چرا کوچیکه !!!

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. کرگدن باواریا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      مشکل بزرگ و کوچیک بودنش نیست دوست عزیز؛ شکلش از بیخ داغونه ای کاش همون lx رو میذاشتن براش

      موافقم 13
      مخالفم 1
  10. Car love

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (544 ديدگاه)

    جلوپنجره رو از ژیلت الهام گرفتن
    امروز لکسوس دوتا سوژه معرفی کرد

    موافقم 19
    مخالفم 2
  11. یوسف

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    نمای جلو اصلا جالب نیست، کابین هم در حد یک برند لوکس به چشم نمیاد، در کل هیچ دلیلی برای ول کردن گرند هایلندر و انتخاب این نمی‌بینم، گرند هایلندر خیلی بهتره.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  12. sina

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید لکسس که تو این ماشین و LBX استفاده شده فاجعه اس جلوش

    موافقم 19
    مخالفم 4
  13. کیان

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    تناسبات طراحی خارجی خصوصا عقب و پروفایل جانبی بی نقص هست کاملا، ماشین ابعاد مناسبی روی گلگیر و بعد از چرخهای عقب داره، عقبش هم ک کاملا با سایر لکسوسها همخوانی داره، داخل کابین هم به وضوح یک لکسوس هست مثه همیشه
    جلوپنجره و چراغها دارن نشون میدن ک این عکسها صرفا مال مدل پایه هستش، قطعا جلوپنجره اف و چراغهای مدل فول این حالت داخل کاسه چراغ نیست، این حس ناخوشایند تو تریمهای دیگه قطعا نیستش.

    لطفا الکی یه سری نیان خودشون و خالی کنن، یه ماشین معرفی شده حالا هی بیا هیت الکی کن، چند سالتونه ؟!

    موافقم 10
    مخالفم 14
    1. Killer

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (467 ديدگاه)

      جایزه ماله کش برتر سال میرسه به خودت

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. sepehr

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        خیر میرسه به کسی که همزمان سه جبهه آتش سوزی کره ای ها و عملکرد بد سلاح های روسی و ج.ا رو ماله میکشه

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Car love

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (544 ديدگاه)

          خوشم میاد نه زورت به روسیه میرسه و میتونی باخموت رو ازاد کنی نه زورت به ج ا میرسه نه میتونی فروش کره و انفجار راو۴ و چرخ در رفتن جاپون رو جمع کنی فقط باید حرص بخوری سر همش 😂💪🏻
          زور نزن لینکارو جواب بده ٢ ماه شد😂

          موافقم 3
          مخالفم 10
        2. Killer

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (467 ديدگاه)

          اینایی که گفتی چه ربطی داشت؟ تقصیر کره هست که برند مورد علاقه و سه چرخه سازت یه گندی زده مجبوری بخاطر اینکه نمیتونی دفاع کنی ازش به مسائل بی ربط متوسل بشی؟
          راجع به باقی مسائل نظامی هم که گفتی لینک گذاشتم واست ولی خب کار خوبی کردی و فرار کردی چون اون منابع رو نمیتونستی رد کنی میموندی ۴ تا لینک بیشتر نصیبت میشد

          موافقم 2
          مخالفم 3
  14. میلاد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیبایی یک چیز سلیقه ایست. از نظر خیلی ها زشته اما نظر من زیباست. مخصوصا از نمای بغل و عقب واقعا زیباست. کیفیت هم که بدون شک مثل همیشه بالاست.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. سپهر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تویوتا و‌لکسوس تو طراحی بدجوری سر در گمن

    موافقم 9
    مخالفم 9
  16. سپهر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    سلیقت اصلا خوب نیست

    موافقم 4
    مخالفم 6
  17. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقدر زشته این ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. عرفان

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنظر من لکسوس نباید همه پلتفرم های تویوتا رو کپی کنه و فقط اپشن اضافه کنه و یکم ارتقا.

    لکسوس باید لوکس باشه مثل رولزرویس یا رنج روور نه اینکه افرود باشه کسی که ماشین افرود میخاد مستقیم میره سمت تویوتا تو افرود که ماساژور صندلی بدرد نمیخوره

    ولی لکسوس با این طراحی زشتیم که کرده اصلا بهتره فقط روی ماشینای اسپورت یا هاچ‌بک یا اس یو وی کار کنه تا یه کراس اور و افرودر هارو کپی کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. BMW

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    من طراحی های قبلی رو بیشتر دوست داشتم سامورایی دوست داشتنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. آرمین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه بغیر از جلوپنجره که همرنگ بدنه اتومبیله ، شاید جزو آپشنهای تزئیی باشه که در مدلهای مختلف قابل تغئیره .
    معمولا هرکس بخواهد شاسی بلند بخره بسادگی از لکسوس نمیگذره ، در سال ۲۰۲۲ هم به عنوان قابل اطمینان ترین شاسی بلند معرفی شد .

    موافقم 2
    مخالفم 4
  21. Hadi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    طراحی کنار و عقب خوبی داره ولی جلو پنجره دوکی شکل بهتر میاد بهش شاید لکسوس داره سبک طراحی رو تغییر مبده و میخواد از جلو پنجره کوچیک تر استفاده کنه این از LX هم بزرگتره الان این رقیب X7 و GLS حساب میشه؟
    ولی در کل خیلی خوبه
    از GX بیشتر خوشم اومد…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. سپهر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    زشت مثل همیشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  23. aalli

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یادم میاد سال 71 مجله ماشین مقاله ای داشت با موضوع بنز بهتر است یا لکسوس (اون مجله رو دارم هنوز ) و تو اون مقاله به بررسی و ومقایسه بنز و لکسوس پرداخته بود . چه جنگی بپا شد البته شبکه های اجتماعی نبود و از نامه های زیادی از طرفدارهای برندهای آلمانی و ژاپنی به دفتر مجله ارسال کرده بودن میشد این نکته رو برداشت کرد و حتی مجله مقاله جداگانه ای حول محور طرفداران و متعصبان برندها نوشت البته دوباره جنجال شد . بعنوان یک طرفدار خودرو تعصب روی برند خاصی ندارم ولی یک نکته از کامنتها برام جالب بود . اینکه طی این سی سال فرهنگ مردم ما هیچ تغییری نکرده . کی میگه تفکرات بهتر شدن فضا عوض شده ؟ و ….. هیچ وقت دموکراسی رو یاد نمیگریم والسلام .

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا